Puolisen vuotta olen käyttänyt Windows 7:ää. Alkuun näytti hyvältä, mutta innostus on monien huomioiden jälkeen hiipunut. Vanha XP on monissa asioissa huomattavasti parantanut sijoitustaan.
Ensinnäkin Kirjasto (Library) on varmaan useimmille tarpeeton riesa.
Toisekseen hakemistonäkymän hidas päivittyminen näyttää olevan monien kiusana ainakin verkkoympäristöissä.
Poistettujen mutta ainakin osin tarpeellisten ominaisuuksien lista on tuskastuttavan pitkä ( http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_features_removed_in_Windows_7 ).
Onneksi on ohjelmia, kuten Classic Shell. Kaikkiin kupruihin ei kuitenkaan ole vielä pakkelia saatavilla.
Windows 7:n tähti himmenee
7
596
Vastaukset
- zxccxz
Lataa Win7 Tiny, siitä on poistettu lähes kaikki.
- le lux
tai lataa ubuntu, siitä on poistettu lähes kaikki.
- fundamentalist
"Ensinnäkin Kirjasto (Library) on varmaan useimmille tarpeeton riesa."
Kyllä minäkin alkuun kamalasti ihmettelin tätä kirjastoa.
Siinä on perusideaa jolla olisi hienot mahdollisuudet mutta win7:ssa se
vaikuttaa ihan raakileelta. Osoinnilla, kansioinnilla ja käyttäjätileillä
saa fileensä pidettyä paremmin ojennuksessa kuin sillä.
Mutta ei se mikään paha riesakaan ole; jos ei sitä käytä se ei mitenkään
sotkeennu jokapäiväiseen käyttöön.- 12
Alussa minäkin hieman ihmettelin. Kun oppi kirjastoa käyttämään, se on oiva apu.
Esim. leffoja eri puolilla kiintolevyjä, minulla 12 eri asemaa, nyt kaikki ovat yksinkertaisesti avattavissa samasta paikasta. Itse voi keksiä monia käyttötapoja lisää. - Erkki M Nimi
12 kirjoitti:
Alussa minäkin hieman ihmettelin. Kun oppi kirjastoa käyttämään, se on oiva apu.
Esim. leffoja eri puolilla kiintolevyjä, minulla 12 eri asemaa, nyt kaikki ovat yksinkertaisesti avattavissa samasta paikasta. Itse voi keksiä monia käyttötapoja lisää.Jep, sama täällä. Kirjastot niputtavat useassa sijainnissa olevia kansioita yhden kirjaston alle ja on varsin näppärä käyttää.
- fundamentalist
12 kirjoitti:
Esim. leffoja eri puolilla kiintolevyjä, minulla 12 eri asemaa, nyt kaikki ovat yksinkertaisesti avattavissa samasta paikasta. Itse voi keksiä monia käyttötapoja lisää."Esim. leffoja eri puolilla kiintolevyjä, minulla 12 eri asemaa, nyt kaikki ovat yksinkertaisesti avattavissa samasta paikasta."
Saman hommanhan saa yhtä helposti tehtyä tekemällä tavallisen
kansion ja vetämällä leffakansiot siihen pikakuvakkeiksi.
Kirjaston keskeneräisyydellä tarkoitin esim. sitä että olisi ollut
vallan helppo tehdä siitä vaikkapa varmistuksen apu että olisi
saanut kerralla varmistettua kaikki kirjastoon kuuluvat jutut.
Olen havainnut että kirjasto taipuu kovin hankalasti tähän
eli ei oikein ollenkaan.
- teknologiayrittäjä
Minä kokeilin 64 bittistä Win 7:ää, mutta heitin sen syrjään ja vaihdoin Ubuntuun. Petyin seiskaan täysin. Vanhojen 32-bittisten ohjelmien yhteensopivuus oli kyseenalainen ja kaikki oli muuttunut. Mitään etua siitä en olisi saannut, se oli resusrssinälkäinen, olisi vaatinut uusien ohjelmien ostoa yms. säätämistä. Helpompaa oli vaihtaa Linuxiin, senkun lataa verkosta kaiken tarvitsemansa softan.
Lopuksi, mielestäni paras Windows oli W2k, sen jälkeen heillä on mennyt kaikki metsään. Windows on nyt minun elämästä ikuisesti poissa, tulihan sitä käytettyä sen alkuajoista alkaen (2.11 versio). Linuxista tykkään; voi vapaammin valita ja yhtenäinen alusta palvelimet-työasema-kännykkä helpottaa elämää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938018
- 403842
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241290
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321123Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,301057Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53847Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10840Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31812Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v27752