Audikuskien suurin huolenaihe tämän "premium" merkin parissa on öljynkulutus. Kun VAG- konsernin merkkien kuljettajat ovat vieneet autonsa huoltoon, niin Skoda-kuski kysyy Audi-mieheltä, paljonko menee öljyä tuhannella, johon kaveri toteaa että yksi litra menee, mutta mulla on aina Long Life purkki peräkontissa varmuuden vuoksi....Että sellaisia premiumeja nämä !!
Audi ja öljy
81
10077
Vastaukset
- Perat
Hei, pumppaa sää vaan sitä resiinaas
- Anonyymi
Ainakin se liikkuu ilman että tarvii kaataa 2 litraa öljyä satasella...
- 2
No, sehän selittääkin ne vaggilaisten ylipitkät öljynvaihtovälit, kun öljy jatkuvasti uusiutuu runsan kulutuksen myötä niin luulisi selvittävän pelkällä putsarin vaihdolla.
- öljyämiksi
Mistä öljyn lisäyksestä te puhutte?
Minulla on ollut 8 VAG-konsernin autoa, lisätty öljyä 0,00 litraa, ajettu n. 600 000 km yhteensä.
Kaikki alkaa kuulkaas pojat sisäänajosta, vaikka myyjät sanoo, ettei sisäänajoa tarvita, ovat muuten väärässä.
Kunn autolla lähdetään ajoon talvella annetaan sen käydä pikku hetki tyhjäkäyntiä ja käytetään Webastoa ja/tai lohkolämmitintä. Ajosta palatessa annetaan taas käydä pikkuhetki (hyvä aika on ajopäiväkirjan täyttöaika 2-3 min) Jälkikäynti varsinkin kesällä on tärkeää, lämmityslaite täysille ja antaa raksuttaa öpari kolme minuuttia ennen sammuttamista.
3 kpl Audi A6, 3.0 TDI ja yksi 2.7 TDI, uutena ajoin n. 5000 km rauhallisesti ja "pintakaasulla" sen jälkeen ei revitystä vaan edelleen rauhallisesti. !5000 km:n kohdalla uudet öljyt ja suodatin, ja sen jälkeen antaa laulaa.... Jokaisella olen ajanut about 100 000 - 140 000 km, eikä lisäysöljyä ole tarvinnut käyttää.
Volkkari Golf VI 1.4 TSI, sama sisäänajo, öljyn vaihto ja sitten mennään, ajettu nyt 57 tkm, ei lisätty.
VW 2.0 V, ajettiin 110 tuhatta km, ei lisätty.
VW 1.6 V, ajettiin 32 tkm, ei lisätty.
Nyt alla Audi A4 2.0 ajettu 3000 ja VW passat 2.0 Tdi ajettu 11 000 km. Molemmat sisäänajossa, Paskattiin pitää vaihtaa öljyt kohta.
Vaihtoöljynä käytän aina Mobil I Rally Formula.
Naapurilla Audi A6 3.0 TDI, ajettu n. 80 000 km, auto on VV.auton esittelyauto jota on rääkätty alusta piteän syö öljyä n. 1,5 litraa vaihtovälillä (30 000 km).
Joten kyllä sillä sisäänajolla on oma taikansa- - pekku123
öljyämiksi kirjoitti:
Mistä öljyn lisäyksestä te puhutte?
Minulla on ollut 8 VAG-konsernin autoa, lisätty öljyä 0,00 litraa, ajettu n. 600 000 km yhteensä.
Kaikki alkaa kuulkaas pojat sisäänajosta, vaikka myyjät sanoo, ettei sisäänajoa tarvita, ovat muuten väärässä.
Kunn autolla lähdetään ajoon talvella annetaan sen käydä pikku hetki tyhjäkäyntiä ja käytetään Webastoa ja/tai lohkolämmitintä. Ajosta palatessa annetaan taas käydä pikkuhetki (hyvä aika on ajopäiväkirjan täyttöaika 2-3 min) Jälkikäynti varsinkin kesällä on tärkeää, lämmityslaite täysille ja antaa raksuttaa öpari kolme minuuttia ennen sammuttamista.
3 kpl Audi A6, 3.0 TDI ja yksi 2.7 TDI, uutena ajoin n. 5000 km rauhallisesti ja "pintakaasulla" sen jälkeen ei revitystä vaan edelleen rauhallisesti. !5000 km:n kohdalla uudet öljyt ja suodatin, ja sen jälkeen antaa laulaa.... Jokaisella olen ajanut about 100 000 - 140 000 km, eikä lisäysöljyä ole tarvinnut käyttää.
Volkkari Golf VI 1.4 TSI, sama sisäänajo, öljyn vaihto ja sitten mennään, ajettu nyt 57 tkm, ei lisätty.
VW 2.0 V, ajettiin 110 tuhatta km, ei lisätty.
VW 1.6 V, ajettiin 32 tkm, ei lisätty.
Nyt alla Audi A4 2.0 ajettu 3000 ja VW passat 2.0 Tdi ajettu 11 000 km. Molemmat sisäänajossa, Paskattiin pitää vaihtaa öljyt kohta.
Vaihtoöljynä käytän aina Mobil I Rally Formula.
Naapurilla Audi A6 3.0 TDI, ajettu n. 80 000 km, auto on VV.auton esittelyauto jota on rääkätty alusta piteän syö öljyä n. 1,5 litraa vaihtovälillä (30 000 km).
Joten kyllä sillä sisäänajolla on oma taikansa-Carinalla ajoin 630 tkm siis samalla autolla ei lisätty öljyä kertaakaan.
- op.
öljyämiksi kirjoitti:
Mistä öljyn lisäyksestä te puhutte?
Minulla on ollut 8 VAG-konsernin autoa, lisätty öljyä 0,00 litraa, ajettu n. 600 000 km yhteensä.
Kaikki alkaa kuulkaas pojat sisäänajosta, vaikka myyjät sanoo, ettei sisäänajoa tarvita, ovat muuten väärässä.
Kunn autolla lähdetään ajoon talvella annetaan sen käydä pikku hetki tyhjäkäyntiä ja käytetään Webastoa ja/tai lohkolämmitintä. Ajosta palatessa annetaan taas käydä pikkuhetki (hyvä aika on ajopäiväkirjan täyttöaika 2-3 min) Jälkikäynti varsinkin kesällä on tärkeää, lämmityslaite täysille ja antaa raksuttaa öpari kolme minuuttia ennen sammuttamista.
3 kpl Audi A6, 3.0 TDI ja yksi 2.7 TDI, uutena ajoin n. 5000 km rauhallisesti ja "pintakaasulla" sen jälkeen ei revitystä vaan edelleen rauhallisesti. !5000 km:n kohdalla uudet öljyt ja suodatin, ja sen jälkeen antaa laulaa.... Jokaisella olen ajanut about 100 000 - 140 000 km, eikä lisäysöljyä ole tarvinnut käyttää.
Volkkari Golf VI 1.4 TSI, sama sisäänajo, öljyn vaihto ja sitten mennään, ajettu nyt 57 tkm, ei lisätty.
VW 2.0 V, ajettiin 110 tuhatta km, ei lisätty.
VW 1.6 V, ajettiin 32 tkm, ei lisätty.
Nyt alla Audi A4 2.0 ajettu 3000 ja VW passat 2.0 Tdi ajettu 11 000 km. Molemmat sisäänajossa, Paskattiin pitää vaihtaa öljyt kohta.
Vaihtoöljynä käytän aina Mobil I Rally Formula.
Naapurilla Audi A6 3.0 TDI, ajettu n. 80 000 km, auto on VV.auton esittelyauto jota on rääkätty alusta piteän syö öljyä n. 1,5 litraa vaihtovälillä (30 000 km).
Joten kyllä sillä sisäänajolla on oma taikansa-Nykyautot ei tarvitse mitään sisäänajoa., eikä öljyä tarvtse lisätä huoltojen välillä . WAG paskat ovat tässä suhteessa oma lukunsa. öljygallona takakontissa että voi ajella, kyllä naurattaa.
- Jo vain
pekku123 kirjoitti:
Carinalla ajoin 630 tkm siis samalla autolla ei lisätty öljyä kertaakaan.
Milläs kuule kaavit sen tatiman sitten pois ku teit koneelle sisäpuhdistuksen,tai rempan. Ja kyllähän se on todettav että jos ajaa carinalla ja pääsee sitten joskus Audin kyytiin niin onhan siitä alettava kehitellä vaikkas minkälaisia vikoja ettei tarvi naapurille selitellä ettei ole oikein Fyffee vaihtaa kunnon menopeliä.
- ei lisäyksiä
Jo vain kirjoitti:
Milläs kuule kaavit sen tatiman sitten pois ku teit koneelle sisäpuhdistuksen,tai rempan. Ja kyllähän se on todettav että jos ajaa carinalla ja pääsee sitten joskus Audin kyytiin niin onhan siitä alettava kehitellä vaikkas minkälaisia vikoja ettei tarvi naapurille selitellä ettei ole oikein Fyffee vaihtaa kunnon menopeliä.
SEllainenhan on juuri kunnon menopeli, mihin ei tarvi lisäillä öljyä. Käydään vain kerran vuodessa huollossa, vaan ei jakoketjurempassa.
- idua
öljyämiksi kirjoitti:
Mistä öljyn lisäyksestä te puhutte?
Minulla on ollut 8 VAG-konsernin autoa, lisätty öljyä 0,00 litraa, ajettu n. 600 000 km yhteensä.
Kaikki alkaa kuulkaas pojat sisäänajosta, vaikka myyjät sanoo, ettei sisäänajoa tarvita, ovat muuten väärässä.
Kunn autolla lähdetään ajoon talvella annetaan sen käydä pikku hetki tyhjäkäyntiä ja käytetään Webastoa ja/tai lohkolämmitintä. Ajosta palatessa annetaan taas käydä pikkuhetki (hyvä aika on ajopäiväkirjan täyttöaika 2-3 min) Jälkikäynti varsinkin kesällä on tärkeää, lämmityslaite täysille ja antaa raksuttaa öpari kolme minuuttia ennen sammuttamista.
3 kpl Audi A6, 3.0 TDI ja yksi 2.7 TDI, uutena ajoin n. 5000 km rauhallisesti ja "pintakaasulla" sen jälkeen ei revitystä vaan edelleen rauhallisesti. !5000 km:n kohdalla uudet öljyt ja suodatin, ja sen jälkeen antaa laulaa.... Jokaisella olen ajanut about 100 000 - 140 000 km, eikä lisäysöljyä ole tarvinnut käyttää.
Volkkari Golf VI 1.4 TSI, sama sisäänajo, öljyn vaihto ja sitten mennään, ajettu nyt 57 tkm, ei lisätty.
VW 2.0 V, ajettiin 110 tuhatta km, ei lisätty.
VW 1.6 V, ajettiin 32 tkm, ei lisätty.
Nyt alla Audi A4 2.0 ajettu 3000 ja VW passat 2.0 Tdi ajettu 11 000 km. Molemmat sisäänajossa, Paskattiin pitää vaihtaa öljyt kohta.
Vaihtoöljynä käytän aina Mobil I Rally Formula.
Naapurilla Audi A6 3.0 TDI, ajettu n. 80 000 km, auto on VV.auton esittelyauto jota on rääkätty alusta piteän syö öljyä n. 1,5 litraa vaihtovälillä (30 000 km).
Joten kyllä sillä sisäänajolla on oma taikansa-Kuitenkin kannattaa käyttää parempia oljyjä.
- Anonyymi
öljyämiksi kirjoitti:
Mistä öljyn lisäyksestä te puhutte?
Minulla on ollut 8 VAG-konsernin autoa, lisätty öljyä 0,00 litraa, ajettu n. 600 000 km yhteensä.
Kaikki alkaa kuulkaas pojat sisäänajosta, vaikka myyjät sanoo, ettei sisäänajoa tarvita, ovat muuten väärässä.
Kunn autolla lähdetään ajoon talvella annetaan sen käydä pikku hetki tyhjäkäyntiä ja käytetään Webastoa ja/tai lohkolämmitintä. Ajosta palatessa annetaan taas käydä pikkuhetki (hyvä aika on ajopäiväkirjan täyttöaika 2-3 min) Jälkikäynti varsinkin kesällä on tärkeää, lämmityslaite täysille ja antaa raksuttaa öpari kolme minuuttia ennen sammuttamista.
3 kpl Audi A6, 3.0 TDI ja yksi 2.7 TDI, uutena ajoin n. 5000 km rauhallisesti ja "pintakaasulla" sen jälkeen ei revitystä vaan edelleen rauhallisesti. !5000 km:n kohdalla uudet öljyt ja suodatin, ja sen jälkeen antaa laulaa.... Jokaisella olen ajanut about 100 000 - 140 000 km, eikä lisäysöljyä ole tarvinnut käyttää.
Volkkari Golf VI 1.4 TSI, sama sisäänajo, öljyn vaihto ja sitten mennään, ajettu nyt 57 tkm, ei lisätty.
VW 2.0 V, ajettiin 110 tuhatta km, ei lisätty.
VW 1.6 V, ajettiin 32 tkm, ei lisätty.
Nyt alla Audi A4 2.0 ajettu 3000 ja VW passat 2.0 Tdi ajettu 11 000 km. Molemmat sisäänajossa, Paskattiin pitää vaihtaa öljyt kohta.
Vaihtoöljynä käytän aina Mobil I Rally Formula.
Naapurilla Audi A6 3.0 TDI, ajettu n. 80 000 km, auto on VV.auton esittelyauto jota on rääkätty alusta piteän syö öljyä n. 1,5 litraa vaihtovälillä (30 000 km).
Joten kyllä sillä sisäänajolla on oma taikansa-Kyllä minun 3-vuotias VW 1.9TDI valutti dieseliä öljyn sekaan. Ja kyllä tuli ko. kottero kalliiksi. Jakohihnan vaihto (sis. vesipumppu ja hammasrattaat) yli tonnin 15 v. sitten. Ja sitten 4 vuoden päästä piti vaihdattaa massavauhtipyörä, vein SAH:lle Perävainiolle. Snan runkkarit ajoivat koneen ylikierroksille ja meni kiertokangit yms. uusiksi.
Kyllä tuli kalliiksi. - Anonyymi
pekku123 kirjoitti:
Carinalla ajoin 630 tkm siis samalla autolla ei lisätty öljyä kertaakaan.
Menee se näinkin, kun sattuu kunnon kone ja hyvä pitäjä kohdalleen.
Minä ajoin 1,5 miljoonaa km 1.3 bensiini Corollalla. Kyllä se loppuvuosina haisi käristetylle öljylle (venttiilin ohjaimet), mutta ei sittenkään kuluttanut niin paljon öljyä kuin nämä VW:t, uudesta asti! - Anonyymi
Jo vain kirjoitti:
Milläs kuule kaavit sen tatiman sitten pois ku teit koneelle sisäpuhdistuksen,tai rempan. Ja kyllähän se on todettav että jos ajaa carinalla ja pääsee sitten joskus Audin kyytiin niin onhan siitä alettava kehitellä vaikkas minkälaisia vikoja ettei tarvi naapurille selitellä ettei ole oikein Fyffee vaihtaa kunnon menopeliä.
Haistapa Audihörhö kukkanen.
- 67i n 6m85i68
Tuulipukuremiumissa ei ole oikeaa premiumia kuin imago. Onhan se kuitenkin virkistävät retroa, että joutuu lisäilemään öljyä tämän tästä. Muistelen, että niin piti tehdä muun muassa 1972 mallisessa Mazde 1500 -pirssissä, jollaisen joskun omistin.
- 13
Oletko joskus aivan autonkin omistanut.
- Anonyymi
Tulipa siinä, ihan kuin olisit mutterinvääntäjän koulut käynyt! Inhottaa sinunlaisesi.
- ei riipu merkistä
Ainakaan 1.8 T:hen en ole joutunut lisäämään öljyä koko öljynvaihtovälillä koskaan. Riippuu ihan millä koneella. Esim. entiseen 2.8 koneeseen sai lisäillä.
Ja kyllä ne monet muutkin merkit kuluttaa sitä öljyä yhtä lailla. Vaimonkin avensiksen dieseliin pitää lisäillä kanssa öljyä öljynvaihtovälillä. Ei ole iso homma.- Eikä pienellä
öljyn lisäyksellä ole muutenkaan merkitystä. Oli auto sitten Audi tai joku muu merkki. Minun vanha iso Volvoni ei kyllä yllättäen näytä syövän öljyn vaihtovälillä juuri mitään.
- 1dl/10000tkm
1.4TFSI, 30tkm Välillä jouduin lisäämään n. 3-4dl. Pitäisin vielä kohtuu normaalina :)
- Siinähän ne
öljyt vaihdettiin kätevästi jakopääremontin yhteydessä vai eikö ketjua muine hiluineen ole vielä vaihdettu. Jos ei niin se onkin sitten isompi remontti edessä.
- verotero
Kaikkea ihminen oppii pitämään normaalina ja pienenä hommana. Tosiasia kuitenkin on, ettei nykypäivän autoihin pitäisi joutua öljyä lisäilemään säännöllisesti.
Minullakin on ollut jenkkiautoja, joissa on paljonkin toivomisen varaa laadussa, mutta eivät ne öljyä syö. Eikä muuten vie talon 2-autona oleva rippikouluikäinen Polokaan. Se ei tosin ole tuulipukupremiumia.- Anonyymi
Syö nyt se tuulipukusi, mikä raukka sinä olet? Mene helvettiin näiltä sivuilta.
- outoa höpinää
mitä sä höriset oikeen?
Ikinä en ole öljyä lisännyt omaan Audiini eikä asia kiinnosta mitenkään.
Mun kaveripiirissä ei ole tapana jutella öljystä, en tiedä sinusta- outoa höpinää
Mitä sitten? Mitä vikaa meissä bi-Miehissä on?
Olet vain kateellinen! - yygbhujik09uhy8g8huj
"Ikinä en ole öljyä lisännyt omaan Audiini eikä asia kiinnosta mitenkään.
Mun kaveripiirissä ei ole tapana jutella öljystä, en tiedä sinusta"
Tuntuupa nuo öljyasiat kiinnostavan sinua, miksi muuten vastasit.. - 15
yygbhujik09uhy8g8huj kirjoitti:
"Ikinä en ole öljyä lisännyt omaan Audiini eikä asia kiinnosta mitenkään.
Mun kaveripiirissä ei ole tapana jutella öljystä, en tiedä sinusta"
Tuntuupa nuo öljyasiat kiinnostavan sinua, miksi muuten vastasit..Se sinun kaveripiirisi varmaan koostuu pelkästään pojista...mitäpä sitten puuhaattekin.
- Kyllä te puppelit
öljyistä puhutte. Missä öljyssä on paras ja luonnollisin tuntuma.
- Anonyymi
yygbhujik09uhy8g8huj kirjoitti:
"Ikinä en ole öljyä lisännyt omaan Audiini eikä asia kiinnosta mitenkään.
Mun kaveripiirissä ei ole tapana jutella öljystä, en tiedä sinusta"
Tuntuupa nuo öljyasiat kiinnostavan sinua, miksi muuten vastasit..Sinä olet varmaan se puppelipoika Metelinkankaalta..
- tv35v6
Mites olisit omaasi voinut lisätäkään, kun se purkki on rahoitusyhtiön?
- viivojenväli 1ltr
Kannattaako lisätä desilitroja? Litra kerralla kun tulee ajankohtaiseksi.
- salettti
Öljytikku näyttää tyhjää ja öljyvalo palaa niin 4dl menee öljyä kun on tikun ylärajassa.Siis 1.4 tfsi koneessa.Eli eipä voi odotella siijen asti kun 1litra menee.
- Eikä tarvii
salettti kirjoitti:
Öljytikku näyttää tyhjää ja öljyvalo palaa niin 4dl menee öljyä kun on tikun ylärajassa.Siis 1.4 tfsi koneessa.Eli eipä voi odotella siijen asti kun 1litra menee.
kauaa odotella muutenkaan kun jakopään ketju on lopussa p askan laatunsa vuoksi. Sitten koneremontin jälkeen 20 ja 30 tuhannen kilometrin jälkeen voi taas vaihtaa kokonaan uudet öljyt.
- Anonyymi
Eikä tarvii kirjoitti:
kauaa odotella muutenkaan kun jakopään ketju on lopussa p askan laatunsa vuoksi. Sitten koneremontin jälkeen 20 ja 30 tuhannen kilometrin jälkeen voi taas vaihtaa kokonaan uudet öljyt.
Näin se suurinpiirtein menee. Ne Saksan urhot siellä VW-AUDIN tehtaalla nauttivat 3 suurta kolpakkoa olutta työvuoronsa aikana, työnantaja maksaa.
- Äydisti
Audi A4 2,0 vm. 2003, ajettu lähemmäs 200000. Piti lisäillä moottoriöljyä silloin tällöin muutama kk ennen kuin varsinainen huoltoväli tuli täyteen. Vaihdoin vm. 2007:een, eipä enää ongelmia.
Varsinainen harmitus tuossa pirssissä oli tuulilasin pyyhkijät, joissa olisi kai moottorien vaihto ollut edessä. Kaupan esittelykuvassakin näkyi vielä se ura, jonka väärin toiminut pyyhkijä tuulilasiin jätti. Jäipä murheet seuraavalle omistajalle. - mukava kurvailla ;p
Itse ajelin aikoinaan jaapanilaisilla ja oli pakko olla kaikissa autoissa mukana lekkeri öljyä ( ja peltiä neliö ruosteita varten). Nykyään vain sakemanneilla ajelen audilla etupäässä 2.5 tdi, eikä ole tarvinnut lisätä öljyjä vaihdon välissä, nyt menty 15 tkm ja yläviivassa on pysyny, mittarissa alkaa oleen se 300 tkm.
- toimiiiii
vaihdoin öljy merkkiä mobilsta castrolin ei tarvitse enää lisätä! Ihme juttu!!!
- 12+2
Millä koneella?? Mulla nimittäin teki 1.8Ts AJL koneella just toisinäin, meinaan jää castrol hyllyyn tulevaisuudessaki ku ESP Formulalla vie puolet vähemmän öljyä (2L/30000 - 1L/30000)
- äijien öljy
12+2 kirjoitti:
Millä koneella?? Mulla nimittäin teki 1.8Ts AJL koneella just toisinäin, meinaan jää castrol hyllyyn tulevaisuudessaki ku ESP Formulalla vie puolet vähemmän öljyä (2L/30000 - 1L/30000)
castrol SLX (nykyisin C. Edge) oli sellainen hyvä öljy mikä pysyi loistavasti koneessa . Mobiliin en sorru enää ikinä, enkä Shelliin tai Valvolineen.
Castrolin lisäksi toimiva öljy on TB:n Gold S .
Nimim. 357.000 km ilman lisäystä. - Anonyymi
12+2 kirjoitti:
Millä koneella?? Mulla nimittäin teki 1.8Ts AJL koneella just toisinäin, meinaan jää castrol hyllyyn tulevaisuudessaki ku ESP Formulalla vie puolet vähemmän öljyä (2L/30000 - 1L/30000)
Öljyissä, ja siinä kuinka ne sopivat kuhunkin moottoriin on isoja eroja. Naapuri ajoi statuksensa mukaan KIA:lla ( köyhien ihmisten auto?). Ja tämä kone/mutteritekniikan koulutuksen saanut taisi unohtaa öljynvaihdot ja lisäyksen. Koneen sen onneton osasi itse vaihtaa toiseen, käytettyyn, 3 viikkoa sillä siihen meni.
- Kaveli Palli
Kiinnostais tietää joudutko sinä maksamaan ne Audien öljyt? Kyllä se siinä tapauksessa varmasti ottaa pattiin. Jos et niin mikä on pointtisi. Ei sinun ole pakko ostaa Audia.
- premium-a6
melkein 300 000 mittarissa. Vaihtoväli 30 000. Ei tarvi lisäillä. 2.5 tdi v6 senku murisee. Tuulipuku jätetty hankkimatta.
- J
Audi A6 2,4 vm 2003 . Vaihtoväli longlife 30 000 - lisää menee n. litra /10 000. Auto se on eikä kenkälaatikko.
- Kansanautoilija
Kuka ajaa yli 60tkm ajetuilla audeilla ? Köyhät ostaa käytettyä saksasta tai ajaa kalliin uuden heräteoston loppuun (lue: osari)... Jos ei oo varaa ostaa uutta ja maksaa sen kallista ylläpitoa parin vuoden vaihtovälillä, niin turha täällä itkeä kohtaloaan :-) Osta KIA - köyhien ihmisten auto :-) Itse ajan Kansan Wagenilla, jossa preemiota valitettavasti hinnassa siinäkin. PS. 2.0 Tdi ja öljyä kyllä tulee lisäiltyä, ostettu ominaisuus :-) Turvallista autoilua kaikille tasapuolisesti !
- (/I\)
Oikeesti hei.... mitä sitten jos auto kuluttaa öljyä, niin sen kuuluukin tehdä. Jos öljyä ei kulu kone leikkaa kiinni. Vapaasti hengittävä korkeaviritteinen kone kuluttaa enemmän öljyä kuin joku tojota 1.6 nuhapumppu. Minulla oli e39 bemari 520i ja se kulutti 1l/3000km en huolestunut asiasta lainkaan, eikä huolestunut huoltomieskään kun asiasta kysyin. Korjausraja on vissiin audissakin 1l/1000km.... Nää on näitä kirjoittajia jotka ovat ns. "autotietäjiä".
- Mihin se
korkeaviritteisen koneen suurempi öljynkulutus perustuu. Koeta selvittää se täällä ilman että sinut nolataan pahemman kerran.
- Anonyymi
Älä kehtaa, VW:n huoltokirjassa lukee että on normaalia että moottori kuluttaa 1,5 litraa öljyä 1000 kilometrille. Sehän on samaa luokkaa 2-tahti Wartburgin kanssa.
Onhan se BMW voinut kehittyä vuosien myötä. Jos kuitenkin kokeneena neuvon, älä pidä pitkään.
- audispray
Joo,kuuluu kuluttaa mutta ei noin paljoa!Onhan se kuultu ja nähty mitä leluja nuo audin ja volkkarin moottorit on!
- Oili Öljynen
Minun Audissani menee (vm. 2011/2.0 tsfi)) öljyä yli 0,5 litraa/1000 km ja lähinnä kiinnostaa miksi sitä menee kun en ole mikään insinööri. Miksi kaikissa saman mallin autoissa ei mene. Oilia saa kaupasta, mutta siitä tulee moitteita että öljyntäyttökorkkii on välillä kovin tiukalla ja vaatii melkein hohtimet että sen korkin saa auki.
- iwhfuhugfgf
Oili Öljynen kirjoitti:
Minun Audissani menee (vm. 2011/2.0 tsfi)) öljyä yli 0,5 litraa/1000 km ja lähinnä kiinnostaa miksi sitä menee kun en ole mikään insinööri. Miksi kaikissa saman mallin autoissa ei mene. Oilia saa kaupasta, mutta siitä tulee moitteita että öljyntäyttökorkkii on välillä kovin tiukalla ja vaatii melkein hohtimet että sen korkin saa auki.
Voi johtua myös ajotavasta jos ajotapa on sellainen kovia kiihdytyksia ja sitten jarrutuksia niin öljyä kuluu. Aina moottorijarrutuksessa (korkeilla kierroksilla) sylintereihin tulee kova imu. Myös liian suurilla kierroksilla ajo lisää öljyn kulutusta.
- NIKIBB
Oili Öljynen kirjoitti:
Minun Audissani menee (vm. 2011/2.0 tsfi)) öljyä yli 0,5 litraa/1000 km ja lähinnä kiinnostaa miksi sitä menee kun en ole mikään insinööri. Miksi kaikissa saman mallin autoissa ei mene. Oilia saa kaupasta, mutta siitä tulee moitteita että öljyntäyttökorkkii on välillä kovin tiukalla ja vaatii melkein hohtimet että sen korkin saa auki.
HEI, MINULLA ON AUDI A6,2011 /2,0 MENE ÖLJY N0,5L/1000 KM ONKO TÄMÄ NORMALI
- ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
- auto,ei mekaanikkoa.
Audi A4 q öljynvaihtoväli venähti reiluksi 60,000km kerran lisäsin noin 1litran kaiken varaksi ja hyvin posotti eteenpäin tiedän toki sanomattakin että ei hyvä ei todellakaan hyvä mutta ei mitään ongelmia!! tulipahan testattua että öljyt oli todellakin longlife. en tietenkään suosittele mutta kun tuntuu monella että hätä on kauhea jos menee vaihtovälin yli vähänkin!
- tulviiko
lisäsit litran varmuuden vuoksi, miksi ihmeessä. Tapana on katsoa mittatikusta tilanne ja lisätä tarpeen mukaan.
- Anonyymi
Sinulla on sama 1.9Tdi-moottori kuin VW: n halpatuotteissa. Aikaa myöten tulee sinulle todella kalliiksi.
- Anonyymi
tulviiko kirjoitti:
lisäsit litran varmuuden vuoksi, miksi ihmeessä. Tapana on katsoa mittatikusta tilanne ja lisätä tarpeen mukaan.
Provolta kuulostikin, provo ihan kaiken varalta.
- Audin tyyppivika...
Audissa on tyyppivika jonka on myös audin maahantuoja myöntäny ja myös tehdaskin josta tämä öljyn syöminen johtuu.
Kaikki audin bensiini moottorit syövät öljyä toiset vähemmän toiset enempi.
Muutamalla kaverilla on ollut uusia audin 2.0 tfsi moottoreita molemmat 155kw nelikkoja. Yhellä oottaa juuri moottori remppaan pääsyä ajettu 50tkm toinen taas käytti jo rempassa audi jotui maksamaan koko moottori rempan koska kilsoja oli vain 35tkm öljyä meni noin 1,5-2 litraa 1000km.. Autoon vaihettiin määnänrenkaat jotka olivat aivan tuhannen päreinä.
Audin öljyn syönti johtuu heikoista männänrenkaista ja korkeasta öljyn paineesta. Tietys hyviäkin bensa yksilöitä on mutta ovat tosiaan yksi 1000 audin bensa koneesta...
Audin dieseleissä ei esiinny tätä vikaan eli öljyä ei pala jos kone on kunnossa. Kyllähän sitä kuluu mutta äärettömän vähän ei huomaa öljytikussa mitään eroa huolto välin aikana..
Itse en suosittele audin bensa koneen ostoa ainakaan tällähetkellä paskoja ovat kun öljy syävät.
Nytten on audin a5 coupe 3.0 tdi nelikkona ei voi ku kehua öljyä ei syö siis niin että huomaisi....
Sanotte mitä sanotte tää on totuus kuultu maahantuojalta kun kaverin auto kävi siellä kone rempassa... Eli turha kiistellä sitte....- Anonyymi
No, niissä Audin dieseleissä palamatonta dieselöljyä valuu moottoriöljyn sekaan. Sen takia näyttää siltä ettei öljyä kulu. Muista vaihdattaa öljyt ajoissa, öljy on erittäin ohutta, dieselöljyllä laimennettua jo vaihtovälin puolessavälissä.
Äläkä hyvä ihminen totuutta etsi maahantuojan tai pölhön auton suunnalta, se ei ole siellä päinkään.
- AaNelkku
Oma 1,8 TFSI:ssä on nyt ajettu 19000 km, yhden kerran olen lisännyt noin 3 dl. Myös aiemmat AaNeloset söivät kohtuudella öljyä: 2.0 TDI keskimäärin puoli litraa huoltovälille (yleensä noin 25000 km), ja sekä 2.0 että 1,9TDI ehkä noin pari desiä huoltovälille. Suurin osa ajosta on ollut tavallista kotinurkissa pyöriskelyä varsin rauhallista ajotapaa noudattaen.
- Audimaatti
Kyllä kaikki käytössäni ollet Audit ovat öljyä syöneet. Aiempi A6 2.0T söi noin litran kymppitonnille. Tämä uusi A4 2.0T näyttää syövän saman verran. Eli öljykannu on takakontissa minullakin.
- Miksi long-life?
Mitä järkeä on ylipäänsä ajaa autolla 30tkm öljynvaihdolla ja maksaa siitä öljystä mikä mukamas kestää 30t kolminkertainen litrahinta. Ite vaihtelen Mobilit koneeseen 10tkm välein ja koneessa on aina tuoreet hyvät öljyt. Ei pahemmin tarvitse öljyistä huolehtia.
- menox sano lenox
Sinunhan se tarvii huolehtia kolmekertaa enemmän öljynvaihdoista,vai mitä sinä höpäjät.
- Minä vaihdan
menox sano lenox kirjoitti:
Sinunhan se tarvii huolehtia kolmekertaa enemmän öljynvaihdoista,vai mitä sinä höpäjät.
itse öljyn ja aivan mielelläni tietäen samalla että nyt koneessa on taas terveet öljyt sisällä. Pikku homma vaihtaa öljyt ja silloin tällöin suodatinkin samalla kun on oma huoltohalli, 4-pilarinostin ym. Tilanne tuntuu varmaan uskomattomalta tyypillisestä tälle palstalle kirjoittelijasta. Olen myös oppinut sen jo ajat sitten etten Audiin käsiäni likaa.
- gaddafi.......
saksalaiset on hyvissä väleissä arabien kanssa...........
- Anonyymi
Nyt meni ytimeen?
- 1.4T
Kuten toinenkin kirjoittaja, lisään 1.4TFSI koneeseen toisinaan. Max 1l/30000km siinä kuluu.
Omistin aiemmin Toyotan, öljyä ei mennyt desiäkään. Kyllähän se hivenen ihmetyttää mutta pieni kustannus tuo on verrattuna huomattavasti parantuneisiin ajo-ominaisuuksiin, moottorin ominaisuuksiin ja mukavuuteen. - öljyyx
huoltokirja sallii normikulutuksen öljylle 1l /1000 km siis 30 litraa öljynvaihtovälille= eihän niitä öljyjäkannata vaihtaa, koska ne on jo vaihdettu kuuteen kertaan normaaliauton vaihtovälillä. Itselläni oli tdi, joka vei 7 litraa vaihtovälillä. Öljyt löytyi sitten polttoainetankista. Tunnettu vika joka takuukorjattiin, vaikka alkuun kiistettiin koko asia.
- Yritystä peliin!
Ehkä surkein provo joka täällä on ollut. Yritä nyt ihan oikeasti keksiä parempi.
- Kysymys Teroille
Kumpi on helpompaa ja halvempaa, lisätä itse puoli litraa öljyä 15 tkm välein vai käyttää öljynvaihtohuollossa 15 tkm välein?
- Voi teitä kädettömiä
Kysymys Teroille kirjoitti:
Kumpi on helpompaa ja halvempaa, lisätä itse puoli litraa öljyä 15 tkm välein vai käyttää öljynvaihtohuollossa 15 tkm välein?
Öljy suodatin vaihtuvat alle 10 minuutissa. On vaan mukava tunne autoaan pidempään pitävälle kun tietää että kaikki on kunnossa. En voisi kuvitella koskaan uskaltavani pilata Suomen olosuhteissa autoni moottoria ylipitkillä vaihtoväleillä. Mutta eiväthän tollot ymmärrä. En myöskään koskaan ostaisi autoa jossa on käytetty Long-Life öljynvaihtoa. Sellaista riskiä en vain halua ottaa. Ok, sellaisen poikkeuksen voisin tehdä että autolla ajetaan jatkuvasti pitkiä matkoja kerrallaan maantieajoa, esimerkiksi edustajat ym. Silloin öljykin selviää helpommalla. Olen muuten paljon autoja remontoinut alan insinööri. Mikä ihme on vienyt nykyihmiseltä maalaisjärjen?
- short life
Voi teitä kädettömiä kirjoitti:
Öljy suodatin vaihtuvat alle 10 minuutissa. On vaan mukava tunne autoaan pidempään pitävälle kun tietää että kaikki on kunnossa. En voisi kuvitella koskaan uskaltavani pilata Suomen olosuhteissa autoni moottoria ylipitkillä vaihtoväleillä. Mutta eiväthän tollot ymmärrä. En myöskään koskaan ostaisi autoa jossa on käytetty Long-Life öljynvaihtoa. Sellaista riskiä en vain halua ottaa. Ok, sellaisen poikkeuksen voisin tehdä että autolla ajetaan jatkuvasti pitkiä matkoja kerrallaan maantieajoa, esimerkiksi edustajat ym. Silloin öljykin selviää helpommalla. Olen muuten paljon autoja remontoinut alan insinööri. Mikä ihme on vienyt nykyihmiseltä maalaisjärjen?
ÖLjy, suodatin ja työ 30 € pikahuollossa. Saako sillä edes litraa longlifeä.
Kun vaihtaa 15 t km:n välein, niin tietää ainakin, että on hyvät öljyt koneessa. - Tilasin Saksasta
short life kirjoitti:
ÖLjy, suodatin ja työ 30 € pikahuollossa. Saako sillä edes litraa longlifeä.
Kun vaihtaa 15 t km:n välein, niin tietää ainakin, että on hyvät öljyt koneessa.http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-5W-30-Longlife-2-3-Motoroel-2X5-Ltr-5W30-/180569359073#shId
Tolla hinnalla tulee 10 litraa parasta Castrolia.
Älä ole juntti ja maksa itseäsi kipeäksi. - Anonyymi
Voi teitä kädettömiä kirjoitti:
Öljy suodatin vaihtuvat alle 10 minuutissa. On vaan mukava tunne autoaan pidempään pitävälle kun tietää että kaikki on kunnossa. En voisi kuvitella koskaan uskaltavani pilata Suomen olosuhteissa autoni moottoria ylipitkillä vaihtoväleillä. Mutta eiväthän tollot ymmärrä. En myöskään koskaan ostaisi autoa jossa on käytetty Long-Life öljynvaihtoa. Sellaista riskiä en vain halua ottaa. Ok, sellaisen poikkeuksen voisin tehdä että autolla ajetaan jatkuvasti pitkiä matkoja kerrallaan maantieajoa, esimerkiksi edustajat ym. Silloin öljykin selviää helpommalla. Olen muuten paljon autoja remontoinut alan insinööri. Mikä ihme on vienyt nykyihmiseltä maalaisjärjen?
Oikein paljonkin, sinäkö sitä Kian moottoria vaihdoit 3 viikkoa?
- Audiin öljyt
Ylioppiminen säästää lompakkoa ja autoa. Siksi öljyt Saksasta.
- Vanha WV
Jos sulla on vanha Audi joka syö öljyä, niin tilaa 6 kanisteria halpaa öljyä.
http://www.ebay.de/itm/5-Liter-SAE-10W-40-Ol-Motorol-fur-VW-Audi-Seat-Skoda-Mercedes-Opel-usw/360621752549?_trksid=p2047675.m2109&_trkparms=aid=555001&algo=PW.CURRENT&ao=1&asc=15869&meid=8359365494082673277&pid=100010&prg=7589&rk=1&sd=180569382555shId - VW Passat
Vanha WV kirjoitti:
Jos sulla on vanha Audi joka syö öljyä, niin tilaa 6 kanisteria halpaa öljyä.
http://www.ebay.de/itm/5-Liter-SAE-10W-40-Ol-Motorol-fur-VW-Audi-Seat-Skoda-Mercedes-Opel-usw/360621752549?_trksid=p2047675.m2109&_trkparms=aid=555001&algo=PW.CURRENT&ao=1&asc=15869&meid=8359365494082673277&pid=100010&prg=7589&rk=1&sd=180569382555shIdItellä on 2012 vm Passatti ja ajettu nyt 45000km. Kaks kertaa on tarvinu lisätä öljyä koko aikana. Ensimmäisen huoltovälin aikana 0.6 l ja 0.4 toisen aikana. En oo yhtään huolestunut koska auto on mallia 1.6 TDI. Kaikki autot syö öljyä vähän. Mitäs hyötyä siitä muuten olis... Bensakone tietenkin vähemmän..
- Boraatti
VW Passat kirjoitti:
Itellä on 2012 vm Passatti ja ajettu nyt 45000km. Kaks kertaa on tarvinu lisätä öljyä koko aikana. Ensimmäisen huoltovälin aikana 0.6 l ja 0.4 toisen aikana. En oo yhtään huolestunut koska auto on mallia 1.6 TDI. Kaikki autot syö öljyä vähän. Mitäs hyötyä siitä muuten olis... Bensakone tietenkin vähemmän..
Ostin tässä kuukausi sitte VW Bora 2002. Aj. 206000 km. 1.6 FSI. Auto syö öljyä het ku leipäkone! Vaihatin öljyt autoon ja sen jälkeen ajettu 780km niin tarkistin öljyt. 2l meni öljyä ja tuli ylämerkkiin asti... Auto savuttaa tosi paljon. Mitähän mahtaa olla vikana??
- Anonyymi
Boraatti kirjoitti:
Ostin tässä kuukausi sitte VW Bora 2002. Aj. 206000 km. 1.6 FSI. Auto syö öljyä het ku leipäkone! Vaihatin öljyt autoon ja sen jälkeen ajettu 780km niin tarkistin öljyt. 2l meni öljyä ja tuli ylämerkkiin asti... Auto savuttaa tosi paljon. Mitähän mahtaa olla vikana??
Ihan normikulutus, uudesta asti. Luepa omistajan opas.
- Anonyymi
VW Passat kirjoitti:
Itellä on 2012 vm Passatti ja ajettu nyt 45000km. Kaks kertaa on tarvinu lisätä öljyä koko aikana. Ensimmäisen huoltovälin aikana 0.6 l ja 0.4 toisen aikana. En oo yhtään huolestunut koska auto on mallia 1.6 TDI. Kaikki autot syö öljyä vähän. Mitäs hyötyä siitä muuten olis... Bensakone tietenkin vähemmän..
Juu, muuan paskahousu ajoi Koillis-Pohjan pakua, sama diesel. Huollettu säännöllisesti, ja sitten moottorivaurio, firma lopetti ko. auton käytön.
- kundit polkee
Audi"miehillä" menee runsaasti liukastetta perärööriin.
- Anonyymi
Sinne vaan, kutsu on käynyt.
- Anonyymi
Niin totta VW-AUDI- konsernin dieseleiden kanssa. Onhan se kyllä hyvä jotta voi lisätä 100% moottoriöljyä siihen polttamattoman dieselin ja vanhan moottoriöljyn sekoitukseen. Välttäkää konsernin autoja. Naapurin idiootti vaihtoi Skodasta VW:iin, ojasta allikkoon!
- Anonyymi
Kummallista että audin moottorit kestää todella hyvin vaikka niistä ottaa lisää tehoja yli tuplasti sen mitä vakiona niissä on.
Suorastaan ihme miksi ne sen kestää hyvin. Eikä tule mitään öljynkulutus ongelmia.
Ai niin jossain Audeissa on samaa tekniikkaa kuin Labborghineissa ja muissa huippulaadukkaissa VAG konsernin autoissa. Toki halpamallit on erikseen.
Mutta fakta on se ettei se Tojokuski voi ymmärtää laadun ja ominaisuuksien päälle yhtään mitään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1212642Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J691094Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2101054- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38931- 47894
- 36876
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123853- 4829
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812