Voiko vouti nostaa suoraa tililtä?

Velkaa

Kysymys tuossa tulikin. Jos vouti huomaa että henk.kohtaiselle tilille tullut rahaa?

75

4081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velaton...

Voi ja ottaa...

• ööööööööööööääääääää

höpö höpö,,ei vouti voi ottaa tietty henk,kohtalselta tililä!!hei haloo!!

Tuloistasi se voi ottaa jos olet töissö tai työttömyysrahoista ennakkoon ennekuin ne maksetaan sinulle,ja osan niistäkin mutta ei koskaan hemk kohtaiselta tilitä!!

• ooppiskooppis

Samaa mietin minä. Satuin voittamaan 2000e ja rahat ovat tulossa tilille. Olen tehnyt maksusuunnitelman ulosoton kanssa ja noudattanutkin sitä.. Mietityttää vain nytten että vievätkö ne silti suoraan tililtä tuonkin summan?

• Lähemmäksi pintaa

Eikös olisi sinun etujesi mukaista ilmoittaa voudille voitosta ja maksaa se saman tien lyhentämään velkojasi? Ylimääräisestä lyhennyksestä ei mene mitään hukkaan kuluihin vaan se pienentää koko summallaan velkapääomaa. Samalla pienenevät tulevat korotkin.

Ja kun olet kerrankin sattunut voittamaan, lopeta pelaaminen. Siinä hommassa menee pitkän päälle enemmän rahaa kuin tulee. Sinun tuuripäiväsi oli ja meni.

• gzgz

Kun sinulla on maksusuunnitelma mitä olet myös noudattanut, ulosoton kautta ei saa muita mahdollisia tuloja ilman suostumustasi viedä (hyvänä esimerkkinä veronpalautukset). Jos näin tehdään, voit tehdä asiasta kantelun paikalliseen käräjäoikeuteen. Maksusuunnitelmaa tulee nimittäin myös voudin noudattaa!

• tietoa.....
        gzgz kirjoitti:

Kun sinulla on maksusuunnitelma mitä olet myös noudattanut, ulosoton kautta ei saa muita mahdollisia tuloja ilman suostumustasi viedä (hyvänä esimerkkinä veronpalautukset). Jos näin tehdään, voit tehdä asiasta kantelun paikalliseen käräjäoikeuteen. Maksusuunnitelmaa tulee nimittäin myös voudin noudattaa!

ei pidä paikkaansa...veronpalautukset ulosmitataan vaikka sinulla olisi maksusopimus.

• Hahaa
        tietoa..... kirjoitti:

ei pidä paikkaansa...veronpalautukset ulosmitataan vaikka sinulla olisi maksusopimus.

ei kyllä minulta ulosmitattu, sain ne pitää. Joka kk hoitanu maksuerät ajallaan.

• Järkimies75

Juuri näin.

Mitä järkeä olisi jatkaa samalla tavalla kuin millä velkaantuminen yleensä aiheutetaan - siis välttelemällä lainojen takaisin maksamista, jotta NYT jäisi enemmän kaikkeen kivaan kulutukseen? Se jos tämmöistä windfall-voittoa ei käytä velkojen lyhentämiseen vapaaehtoisesti, kertoo siitä ettei mitään ole opittu.

Luultavasti UO ei rahaa "vie" (lainausmerkeissä, koska raha kuuluu velkojille ja on sinulla lainassa väliaikaisesti) kun maksusuunnitelma on olemassa, mutta sinun pitäisi olla riemuissasi siitä että pääset maksamaan velkoja pois, säästäen kaikki ne kulut jotka aiheutuvat 2 000 euron velkapääomasta.

• ooppiskooppis

Tarkoituksena nyt oliki että maksan tietenkin osan voitoista ulosottoon, maksusuunnitelmaki oli omasta tahdostani lähtien vaikka varattomaksi minut tällä hetkellä totesivatki.
      Ajattelin vain että katoaako koko summa.. Olisi kiva kumminkin käydä vaikka kaupassa ennen sitä. Ja sorry, voittoa ei ole tullu pelaamisesta eikä tapana ole muutenkaan pelata.. joten pliis, elkää ihmiset arvostelko tapauksia joita ette tunne/tiedä miten tähän tilanteeseen on ajauduttu yms. Maailma ei aina ole niin mustavalkoinen.

• Missä EU-siellä onge

Kaikkien opas järkimies-75 taas täällä jakelee neuvojaan!Oma suositukseni on että ota rahat nopeasti tililtä ja pelaa vain ns.käteispelejä.Tällöin kaiken maailman voutit jää nuolemaan näppejään.Kuulukohan tuo järkimies-75 rosvopäällikkö Kataisen klaanin jossa tärkein tehtävä on ahneiden,lailla suojattujen rosvojen suojeleminen?Siis pankkien,rahoitusyhtiöiden jne?

• - Juu, näitä järkimiehiä kyllä löytyy - Heidän indresseissä on että nämä perintätoimistot (rosvojen rosvot) jotka useammat toimii veroparatiiseissa, ostavat esim, pankeilta mitämmällä hinnalla velat, ja sitten ruljanssi alkaa. Velallisella ei ole missäänvaiheessa minkäänlaista lain suojaa.

• ...

Juu-u, sieltä ne lähtee.

• höpsistä!

Jaa, ei ole ikinä lähtenyt. Maksusuunnitelma tehty ja sitä aina noudattanut. Koskaan ei ole vouti tilelle tulleita summia kopeloinut.

• fghdfhdf

ja pas.at. kylä lähtee

• Käyttäkääs taas

sitä pientä palloanne jota myös pääksi kutsutaan. Jos teet meksusuunniteman ja pysyt siinä niin vouti ei tientenkään tule tilille. Miksi tulis kun on jo maksusuunnitelma? Jos ei ole maksusunnitelmaa niin varmasti jossain vaiheessa tulee tilille, ei epäilystäkään. Ja sitten tälle yhdelle älykölle joka on sattunut hieman rahaa voittamaan. Miksi laitat yleensäkään mitään voittorahoja tilille, onhan noita kiertotapoja vaikka kuinka paljon. Jos veikkaat niin älä missään nimessä tilinumeroas niihin laita, sehän on tyhmintä mitä voit tossa tilanteessa tehdä, mikäli haluat rahojasi itsellä pitää ja käyttää niitä miten haluat.

• ooppiskooppis

Käsitin itse lukiessani heidän sivuja että lain mukaan muusta ylimääräisestä kuin itse tuloista menis 1/3 osa voudille. Toivottavasti tässä tapauksessa olis nyt näin... :)
      ja jos eivät vie automaattisesti jo osaa niin kyllä aion itse sitten kilttinä kansalaisena maksaa heille VÄHINTÄÄN sen 1/3 osan, mutta jos vievätki itsestään osan tililtäni ILMOITTAMATTA MITÄÄN niin sen jälkeen kyllä pimitän kaiken mahdollisen, ihan vaan vittuuksillani.

• Uo

Ei ne kyllä tilitä pääse suoraan viemään yhtään mitään.. itsellä myös ulosotto painaa päällä ja tuloista vievät 1/3 ja se on siinä..

• ...tietoa
        Uo kirjoitti:

Ei ne kyllä tilitä pääse suoraan viemään yhtään mitään.. itsellä myös ulosotto painaa päällä ja tuloista vievät 1/3 ja se on siinä..

varmasti pääsevät suoraan tililtä viemään,mutta se on harvinaista,jos maksusuunitelmaa noudattaa,ja kyse ei ole miljoonaveloista

• 58esteri
        Uo kirjoitti:

Kyllä ne voi tehdä mitä ne tahtoo, mun tililtä napattiin tänään 3.100€
        ilman mitään ennakkoilmoituksia. Olin vaihtanut just pankkitiliä ja pankkia, ja senkin se oli ehtinyt onkia tietoonsa. Kävin voudin toimistossa ja se luetteli suoraan näytöltä mun tilitapahtumia! Ihan kaiken ne saa tietoonsa. Tiesi baarien nimetkin, missä olin kortilla maksanut viikonloppuna. Että näin se menee! Lyökää rahanne jemmaan.

• Järkimies75

Ostat K-Raudasta vasaran ja jätät sen maksamatta. Sitten kun sinun onkin se maksettava, lyöt ihan piruuttasi itseäsi kirveellä polveen?

Ei UO-virasto kärsi siitä vaikka pimittäisit kaiken. He vain tekevät työtään, ja saavat palkkansa riippumatta siitä miten nopsaan maksat. Itse asiassa, venyttämällä maksamista autat UO-viranomaisia, hehän saavat leipänsä huonoista velallisista.

Itseäsi vahingoitat pimittämällä tuloja.

• ooppiskooppis

Ymmärrän ihan täysin heidän työnsä ja miksi he sitä tekevät eivätkä he tekisivätkään sitä työtä ilman meitä velkaantuneita. Ainut mikä ärsyttää on tuo jos rahaa todellakin viedään ihmisten omilta tileiltä ILMOITTAMATTA.
      Velka kyllä tulee hoidettua ainakin minun osaltani, en olisi maksusuunnitelmaakaan varattomana tehnyt jos ei aikeissa olisi velkoja maksaa.
      "Järkimies" tilanne nyt vain on tämä joten elä moralisoi ihmisiä tietämättä taustoja.. Joskus asioissa voi olla aika yllättäviäkin piirteitä taustalla minne ei etes jokapäiväinen mielikuvitus välttämättä riitä. Edelleenkään maailma ei ole niin mustavalkoinen.

• Pitäisitte puheenne

Aika ärsyttävää on sekin, että jätetään laskut maksamatta vastoin sopimuksia ja ilmoittamatta. Sitten ne roikkuvat vuosikausia ulosotossa, kun velallinen pimittää rahaa sen minkä pystyy. Itse asiassahan se tilillä oleva raha kuuluu velkojalle, mutta sinä sitä pyrit omimaan.

• Järkimies75

Niin kuin sanottu, en usko että rahoja tilitä ottavat. Mikäli ottaisivat, olisi parasta ottaa ilmoittamatta. Suuri osa UO-velallisista pimittää tulojaan ja kaivaa itselleen kuoppaa välttelemällä velkojan maksamista. Arvaappas miten käy jos ko. porukalle ilmoitetaan asiasta etukäteen? "Hups, ehdinkin tuhlata fyffet jo...sorry...".

Nimim. pitäisitte puheenne oli täysin oikeassa, juuri näin on asia; velkojat ovat kärsineet suurta vääryyttä, koska eivät ole saaneet heille kuuluvia rahoja sovitussa ajassa. Onneksi nimim. ooppiskooppis on ymmärtänyt tämän ja ilmeisestikin aikoo velkansa hoitaa. Plussat siitä.

• ooppiskooppis

jep jep! Juuri näin!!!!!

• minä lyön voutia

Parempi olis kun käyt tinttaamassa voutia turpaan, ovat ne sellaisia saatanan mukavelkojia jotka hengittää niskaasi.

Kannata individualismia, älä nöyristele. pätkit turpaan niitä vouteja, niin eiköhän se ala niihin vaikuttamaan, ettei työ olekaan niin kivaa enää. häh häh hää!

• -

Joo ja sen jäkeen vouti hakkaa sinut putkassa, poliisien pidellessä sinua kiinni.

• inhoan vätyksiä

Nimimerkki "minä lyön voutia", ihan uskottavaa sinunlaiselta. Jos olisit normaali, niin ymmärtäisit, että joku odottaa rahojaan jotka sinä vätys olet kuluttanut ja luvannut maksaa takaisin. Mafian rahanperijät pitäisi laittaa sinunlaistesi perään velkojen eräännyttyä.

• vai onko oikein ?

tottakai, saa tiedon useista tuloista ennenb kuin on sinun nostettavissa,
      lottovoitto, veronpalautus palkat yms,
      eikös niin ole aivan oikein ?

• köjsdkjsadvf

Mutta sehan on kiva että velkojat saavat heille kuuluvat rahat.

• Yrittäjäxxx

Ulosottoviranomaiset toimivat tarkasti lakien ja asetuksien mukaan. Kenenkään toisen tilille heillä ei ole oikeutta mennä.
      Palkasta, eläkkeestä, työttömyyskorvauksesta ja äitiyspäivärahasta voidaan ulosmitata pääsääntöisesti yksi kolmasosa. Myös lomarahat, luontoisedut, provisiot ja erilaiset palkkiot ovat palkkatuloa. Ulosmitattava määrä lasketaan nettotuloista.

• Voudin kaveri

Kyllä voi, mutta ilman aiheellista epäilyä ei kysele pankista saldotietoja. Mutta lain mukaan sinulla on se ilmoitusvelvollisuus voudille.
      Voithan kokeilla onneasi ja olla ilmoittamatta. Pidä sitten huoli että asiasi kulkevat voudin kanssa kitkatta. Jos jotakin epäselvyyksiä tai uusia velkoja, vouti voi, ja pyytää pankilta saldoselvityksen. Sitten oletkin kusessa voudin kanssa.
      Oikeus heillä on mennä tilillesi, tosin ilmoittamalla ensin (=soittaa sinulle puhelimeen, ilmoittaa ulosmittauksesta, ja samalla sekunnilla tilisi on ulosmitattu). Poikkeuksena jos epäilevät että pyrit salailemaan tai hävittämään omaisuuttasi. Silloin voivat toimia ilmoittamattakin

• Kumma kaveri

Omituista Höpötystä!

Velallisella ei ole mitään velvollisuutta ilmoitella tulojaan voudille oma-aloitteisesti. Ulosottoselvitys on ainoa tilanne jossa ei saa valehdella. Silloinkin lottovoitosta on kerrottava vain kun vouti sitä erikseen kysyy
        Voudin ilmoitusvelvollisuus pankkitilin ulosmittauksesta taas hoituu kirjallisesti eli kun tililtä rahat häipyy niin muutaman päivän päästä velallinen saa postissa kuitin josta selviää mihin rahat on käytetty. Puhelimella ei vouti moisen takia soittele

• Voudin kaveri
      • Tässä se näkee

miten pätemätön vouti joutuu oikeuteen kun joutuu todistelemaan soittamansa ilmoituksensa. Oikein hyvä esimerkki miksi yleensä vouti ilmoittaa vain kirjallisesti. Selkeällä kirjallisella ilmoituksella olisi tältäkin oikeudenkäynniltä vältytty. Nyt jos ajatellaan hieman millaisia rahoja tässä mahdollisesti on haettu ja paljonko tämän turhan oikeusistunnon kulut ovat niin todetaan että voudin ajattelemattomalla toiminnalla saatiin aikamoiset kustannukset yhteiskunnalle pienen rahasumman saamiseksi.

• bringcashhome

Kyllä vouti rahat vie tilitä, kannattaa nostaa hillot välittömästi kun ne tilille tipahtavat. Sinulla on tässä etuna se että sinä tiedät että hillos on tulossa, vouti ei.
      Sitten vain matkaa varaamaan thaivaaseen, siellä elää pidempää kuin euroopan kalleimmassa maassa eli suomessa.

http://rahaamainostamalla.blogspot.com

• 14+1

Kysynpä nyt tässä ketjussa, kun asia koskee suurinpiirtein aihetta. Eli, koska laina menee ulosottoon? Itselläni on nyt tuomioistuimessa paperit ja päätös todennäköisesti tulee tuossa 20päivän paikkeilla, velkoja oli tiedoksiannossa vaatinyt lainan kokosummaa maksettavaksi 1kk aikana tuomioistuimen päätöksestä.

Elikäs, onko minulla tuon tuomioistuimen päätöksen jälkeen se 1kk rauhassa koittaa maksaa tuo velka perintätoimistolle, vai meneekö tuomioistuimen päätöksen jälkeen automaattisesti ulosottoon, jossa minulla on se 1kk aikaa maksaa? Vai onko minulla tuo 1kk aikaa maksaa, ja sen jälkeen perintätoimisto laittaa sen ulosottoon? Eli pitääkö perintätoimiston erikseen laittaa tuo velka sinne ulosottoon? Toivottavasti osasin esittää kysymyksen tarpeeksi selvästi. :)

• sillälailla...

Eiköhän siinä päätöksessä sanota että mitä tapahtuu mihin mennessä.

Yleensä sen jälkeen kun käräjiltä tulee päätös niin sulta ei enää kysellä että haluatko sä maksaa ja koska...

Vähän niinku jos ajat kännissä ylinopeutta tutkaan niin ei polliisisetäkään sulta kysele että ajoitko lujaa ja ootko juonu mehukattia vai mitä hä. Tai voihan se kysellä lämpimikseen, että on jotain puheenaihetta, mutta peli on kuminkin siinä vaiheessa pelattu ja vastaan inttäminen yleensä vain pahentaa tilannetta.

• 1+9
        sillälailla... kirjoitti:

Eiköhän siinä päätöksessä sanota että mitä tapahtuu mihin mennessä.

Yleensä sen jälkeen kun käräjiltä tulee päätös niin sulta ei enää kysellä että haluatko sä maksaa ja koska...

Vähän niinku jos ajat kännissä ylinopeutta tutkaan niin ei polliisisetäkään sulta kysele että ajoitko lujaa ja ootko juonu mehukattia vai mitä hä. Tai voihan se kysellä lämpimikseen, että on jotain puheenaihetta, mutta peli on kuminkin siinä vaiheessa pelattu ja vastaan inttäminen yleensä vain pahentaa tilannetta.

Eli sinun mielestäsi ei ulosottomiehen kanssa sitten pysty sopimaan maksuista? Itse olen lukenut että pystyisi, eli ulosottomiehellekkin ihan "vaapaehtoisesti" voi maksaa, luulisin että tämä tarkoittaa sitä että silloin ei menisi ilmoitusta työnantajalle ja suoraan palkasta ei oteta, vaan velallinen maksaa vapaaehtoisesti sovitun, vähintään 1/3 osan palkasta. Joku ketä tietää asiasta voisi kommentoida. Ja vieläkin olen kiinnostunut siitä tiedosta, että missä vaiheessa laput menee ulosottomiehelle?? Olisi kiva hiukan tietää mitä tulevan on, koska ei tekisi mieli nolata itseään työnantajan silmissä, kun kerran on jo kaikkien muiden edessä sen tehnyt.

• Daa-Da
        1+9 kirjoitti:

Eli sinun mielestäsi ei ulosottomiehen kanssa sitten pysty sopimaan maksuista? Itse olen lukenut että pystyisi, eli ulosottomiehellekkin ihan "vaapaehtoisesti" voi maksaa, luulisin että tämä tarkoittaa sitä että silloin ei menisi ilmoitusta työnantajalle ja suoraan palkasta ei oteta, vaan velallinen maksaa vapaaehtoisesti sovitun, vähintään 1/3 osan palkasta. Joku ketä tietää asiasta voisi kommentoida. Ja vieläkin olen kiinnostunut siitä tiedosta, että missä vaiheessa laput menee ulosottomiehelle?? Olisi kiva hiukan tietää mitä tulevan on, koska ei tekisi mieli nolata itseään työnantajan silmissä, kun kerran on jo kaikkien muiden edessä sen tehnyt.

"Itse olen lukenut että pystyisi, eli ulosottomiehellekkin ihan "vaapaehtoisesti" voi maksaa, luulisin että tämä tarkoittaa sitä että silloin ei menisi ilmoitusta työnantajalle ja suoraan palkasta ei oteta, vaan velallinen maksaa vapaaehtoisesti sovitun, vähintään 1/3 osan palkasta."

Se sopiminen riippuu pitkälti ulosottomiehestä ja siitä, kuinka isosta summasta tai summista on kyse. Jos on pieni summa sen voi sopia, mutta jos kyse on tuhansista euroista tai liki, niin luultavammin sopiminen ei onnistu.

Ei ulosotto ole maailmanloppu, siitä voi vain ottaa opiksi. Eikä se tee sinusta työnantajan silmissä yhtään huonompaa. Pääasia on että teet työsi kunnolla, muu ei kiinnosta.

Itsellä meni luottotiedot 2007 hermoromahduksen jälki tiimellyksissä ja ulosottoon napsahteli samalla erinäisiä maksuja liki 15 000 euron edestä, joita en vain jaksanut enää hoitaa kun keräilin itseäni kasaan. Makselin ulosottoa kiltisti niin palkasta kuin aina kun kykenin niin ylimääräisiä maksuja. Viimeiset maksut suoritin 2010 loppukesästä ja ensi keväänä taas puhdistuvat luottotiedot. Ja yksikään työnantaja ei maininnut asiaa mitenkään eikä evännyt kottiakaan, kun välillä joutui sitä rahan puutteen vuoksi palkasta kysymään.

Ja mitä tulee siihen että käykö Vouti tilillä, ei käy, mutta seuraa tiiviisti tilitapahtumia.

• Aina kannattaa

neuvotella. Kyllä aika usein UO:n kanssa onnistuu sopimaan asioista jos huomaavat että tosissasi yrität tehdä asian eteen jotain. Mutta täytyy myös muistaa että nekin on vain ihmisiä siellä UO:ssa ja kaikki yksilöitä. Joten voi olla että saat todella v mäisen asianhoitajan jonka kanssa ei voi sopia mitään eikä edes keskustella. Tähänkin on ratkaisu. Sanot asiallisesti hänelle että kanssasi ei voi keskustella joten vaadit toisen asianhoitajan hoitamaan ulosottoasi. Ehkä seuraavan kanssa onnistuu paremmin. Tämä on koettu ja todettu toimivaksi ;)

• Ei oo oikeuksia enää
        Daa-Da kirjoitti:

"Itse olen lukenut että pystyisi, eli ulosottomiehellekkin ihan "vaapaehtoisesti" voi maksaa, luulisin että tämä tarkoittaa sitä että silloin ei menisi ilmoitusta työnantajalle ja suoraan palkasta ei oteta, vaan velallinen maksaa vapaaehtoisesti sovitun, vähintään 1/3 osan palkasta."

Se sopiminen riippuu pitkälti ulosottomiehestä ja siitä, kuinka isosta summasta tai summista on kyse. Jos on pieni summa sen voi sopia, mutta jos kyse on tuhansista euroista tai liki, niin luultavammin sopiminen ei onnistu.

Ei ulosotto ole maailmanloppu, siitä voi vain ottaa opiksi. Eikä se tee sinusta työnantajan silmissä yhtään huonompaa. Pääasia on että teet työsi kunnolla, muu ei kiinnosta.

Itsellä meni luottotiedot 2007 hermoromahduksen jälki tiimellyksissä ja ulosottoon napsahteli samalla erinäisiä maksuja liki 15 000 euron edestä, joita en vain jaksanut enää hoitaa kun keräilin itseäni kasaan. Makselin ulosottoa kiltisti niin palkasta kuin aina kun kykenin niin ylimääräisiä maksuja. Viimeiset maksut suoritin 2010 loppukesästä ja ensi keväänä taas puhdistuvat luottotiedot. Ja yksikään työnantaja ei maininnut asiaa mitenkään eikä evännyt kottiakaan, kun välillä joutui sitä rahan puutteen vuoksi palkasta kysymään.

Ja mitä tulee siihen että käykö Vouti tilillä, ei käy, mutta seuraa tiiviisti tilitapahtumia.

Kylläpäa vouti käy tililä jos se haluaa niin tehdä.
        Pankeilla on velvollisuus antaa tililtäsi voudille se mitä vouti pyytää.
        NÄIN ON.
        Pankkisalaisuutta ei enää ole ja voudin ei tarvitse ilmoittaa tilitäsi ottamisiaan etukäteen sulle, koska silloinhan voit nostaa rahasi pois ennen kuin vouti ehtii vetää sieltä mitään.
        Mulle tehtiin niin että tiedän.Jatilini vielä kaikenlisäksi suljettiin niin että en saanut edes ruokarahaa sieltä nostaa moneen päivään.
        That´s it.

• rantaperse
        Aina kannattaa kirjoitti:

neuvotella. Kyllä aika usein UO:n kanssa onnistuu sopimaan asioista jos huomaavat että tosissasi yrität tehdä asian eteen jotain. Mutta täytyy myös muistaa että nekin on vain ihmisiä siellä UO:ssa ja kaikki yksilöitä. Joten voi olla että saat todella v mäisen asianhoitajan jonka kanssa ei voi sopia mitään eikä edes keskustella. Tähänkin on ratkaisu. Sanot asiallisesti hänelle että kanssasi ei voi keskustella joten vaadit toisen asianhoitajan hoitamaan ulosottoasi. Ehkä seuraavan kanssa onnistuu paremmin. Tämä on koettu ja todettu toimivaksi ;)

lappeenrannassa ei muita ookaan kun saatanan mulkkuja vouteja niien kanssa ei voi sopia yhtään mitää..pienestä palkasta vie suurimman osan,kehottaavatte tekemää enemmän töitä et jää rahaa käteen enemmin...

• Voudin kaveri

Oikeuden päätös kirjataan, ja toimitetaan velkojalle kirjallisena päätöksenä. Se on sitten velkojasta kiinni koska laittaa perintään. Oikeuslaitos ei niitä UO:oon lähetä.
      Ulosottomiehen kanssa voit yrittää sopia maksu- ym aikatauluista
      Mutta luottotietosi ovat menneet heti oikeuden päätöksen jälkeen.

• 15+3

Kiitoksia tiedosta. Juu tuo luottotietojen menetys kyllä oli ihan selvää, olin siihen jo asennoitunut. Olin itsekkin tuon asian noin maalaisjärjellä järkeillyt, eli kun päätös on tullut asiasta, paperit menee perintätoimistolle joka sitten päättää että koska sen ulosottoon laittaa. Tässä minun tapauksessa se tosiaan taitaa mennä sitten kun perintätoimiston vaatima 1kk:den maksuaika on kulunut päätöksestä, jos en siis kerkiä sitä siinä ajassa maksamaan heille.

Tämmösissä riidattomissa tapauksissa tuntuu vähän turhalta tuo, että pitää se velka kierrättää tuomioistuimen kautta, ja sitten vasta saa perintätoimisto laittaa velan ulosottoon. Turhia lisäkuluja vaan tulee velalliselle. Kiitos vielä että sain vahvistusta tiedoilleni, ei tarvitse arvaille asioita enää.

• ööö-öö

Niin, olisit maksanut laskusi ajoissa. Ei tulisi turhia lisäkuluja.

• 7+4

No eipä tullut mieleen, ajattelin että ihan ilmaiseksi pidän saamani lainarahat enkä koskaan maksa takaisin. Tuo sinun kommenttisi jokseenkin turha, enpä usko että ketään ei olisi tietoinen siitä että laskut/lainat pitää ajoissa maksaa. Se miksi niin ei ole tapahtunut on jokaisen oma asia, syitä kun voi olla monia.

• Grimmix
        7+4 kirjoitti:

No eipä tullut mieleen, ajattelin että ihan ilmaiseksi pidän saamani lainarahat enkä koskaan maksa takaisin. Tuo sinun kommenttisi jokseenkin turha, enpä usko että ketään ei olisi tietoinen siitä että laskut/lainat pitää ajoissa maksaa. Se miksi niin ei ole tapahtunut on jokaisen oma asia, syitä kun voi olla monia.

Ei se aina ole jokaisen oma asia. Yli varojen eläminen on todellinen syöpä tässä yhteiskunnassa. Teidän vastuuton toimintanne vaikuttaa moniin ihmisiin, ei vain teihin. Huomaa, ettet ole ajatellut asiaa muiden kannalta ollenkaan. Snulle taitaa maailma olla mustavalkoinen. Maksat jos jaksat.

Kohtuulliset velat pystyy aina neuvottelemaan velkojan kanssa, ilman ulosottoviranomaisten väliintuloa. Mikäli neuvotteluvaraa ei ole, olet ottanut kohtuuttomasti velkaa omiin tuloihisi nähden tai et ole pitäytynyt maksusuunnitelmissasi. Älä mussuta täällä olosuhteista. Maailmassa ei ole ilmaisia lounaita.

Teidän takianne jaksan tehdä töitä ja maksaa veroja. Riittää sossun luukulta sullekin leipärahaa.

• VEHLKAH

Hei ! maksaakohan Kreikka ym ajoissa velkansa.Ei maksa lainkaan,eikä tarvitse maksaa,koska kyseessä ei ole pikkusummat.

• afh3rheh3hgw2w

Kannattaa kokeilla digitaalisia 'leikkirahoja' esim. Bitcoin. Tuleekohan sinnekin 'voudin' kätyrit ja vievät digitaalisen lompakon. Lailliset rosvot, jotka tekevät kaikista köyhiä ja velallisia systemaattisesti luomillaan järjestelmillä ovat pahimpia rikollisia.

• Pazka-Petter

Hyvä kun olet antanut voudille tilinkäyttöoikeuden ja tunnukset siihen...koska et itse osaa hoitaa asioitasi.
      Menehän takaisin päivähoitoon kasvamaan.

• kuullut

VELka pienenee mutta maksu suunnitelmassa kun vuodet tulevat täyteen saa loput velat nykylain mukaan anteeksi. Ota rahat voitosta pois .
      Jos ylimäärästä tulee saa vaan velkojat enemmän .

• manit pois

Tottakai voi ja ottaa! Kannattaa ottaa asioista selvää, ennenkuin kyselee noin tyhmiä itsestäänselvyyksiä täällä!! Ja tietenkin, jos hoitaa asiansa, niin ei tarvitse edes miettiä moisia! Mokista joutuu vastuuseen ja tuskin vapaaehtoisesti maksat uo:lle karhuamiaan rahoja, kun sinulle tulee rahaa tilille!? Tämän tietää myös ulosottaja ja varmistaa velkojille saamisen, ottamalla suorituksen tililtä heti..ja tämä on laillista, jos ulostottoon joutuu!!

• mk

Ei voi ottaa koska ei pankista ulosottoja voi ilamna tilinomistajan lupaa ottaa mitään. Ainoastaa veonpalautuksista ja palkasta voi ulosmitätä ei henkilön pankkitililtä koska se on laitonta.

• Tililtä voidaan ulosmitata. Henkilökohtainen suojaosuus on jätettävä 1,5 kertaisena. Ulosmittaus tehdään tapauskohtaisesti maksuista ja velkämääristä
        riippuen.

• MUNAMIES

EI VOI KUKAAN SINUN TILILTÄ NOSTAA MITÄÄN, KÄYTTÄKÄÄ JÄRKEÄ vitun TYHMÄT. AINOASTAAN PALKASTA , VERONPALAUTUKSESTA TAI MUUSTA SÄÄNNÖLLISESTÄ TULOSTA VOI ULOSMITATA. EI SINUN TILIÄ PÄÄSE KUKAAN RONKKIMAAN TAI NÄKEMÄÄN ILMAN SUOSTUMUSTA. SE RAHA EI LÄHE SINUN TILILTÄ VAAN SE OTETAAN JO SILTÄ JOKA SULLE MAKSAA PALKKAA TMS. vittu

• munamies on oikeassa

Munamies on oikeassa, tililtä ei voi viedä mitään mutta esimerkiksi veronpalautukset voidaan ulosmitata

• Varmasti voivat

Väärin. Kyllä voivat.

• veijari87

Hei ite sain perintönä mökin oli ulosotossa velkaa noin 7000e mökki myytiin 95 000e loput sain itelle pitää luottotiedot puhtaat 29.06.2012 nyt olen vakitöissä brutto palkka 1752ekk mulle on nyt oma talo nimessä ja auto tämä on ihan tosi homma

• 89n 0 n90+

Kyllä uo-ottaa kaiken minkä oot velkaa elin aikanasi. Kun kuolet velkakin kuolee, eli ei jää perillisten maksettavaksi onneksi. Itsellä on uo.ssa kait jotain 50-100000 euroo ja oon jo eläkeläinen , joten tulot ei oo suuren suuret ja kyllä vaan vouti napsaa joka kuukausi 40.00 e tililtä ja on tosi tämä. Jos kokonaistulot menee yli 600e/kk, asumistuki jo mukaan lukien voidaan viedä tonkin verran eli 40ekee kuukaudessa....
      joten jos mulle tulisi lottovoitto maksaisin kaiken saman tien pois, muuten ei mitään mahiksia saada luottotietoja kuntoon mun elämäni aikana enää
      surullista mjutta totta
      nainen 49 vee

• Ei ne rosvoja ole

Ei vie muutamia kymppejä ja pieniä sivuansioita saa olla,jos on kovin tiukalla.Minä kysyin.sanottiin,että jos 50/kk tienaan, ei hän siihen koske. Se riippuu vähän ulosottomiehestä, minun sattuu olemaan tosi fiksu tyyppi. Pienestä eläkkeestä viedään, hän ymmärtää, että elän köyhyyslokussa.Kehotti vaan ilmoittamaan, jos tulot alkavat kasvaa huomattavasti, siitä voidaan sitten sopia.

• MustaPekka 7

Ei voi kun kierrätät kaikki maksuliikenteen vaikkapa kaverin tai jonkun olemattoman "pöytälaatikko firman " tilin käyttä. Silloin vouti jää nuolemaan näppejään.

Kätevää.... Ja erittäin yleistä. Ei mikään salaisuus.

Ja sitäpaitsi ei edes rikollista. Kun sen oikein hoitaa...

• 89n 0 n90+

Joo täällä landella nää voudit tahtoo ottaa vaikka sun kengäs, jos oisi jotkut diorit tai vastaavat huh huh
      Kuopion uo.YX Kyrpä, koko jätkä, kun aloin kyselee sanoi et akku loppuu ja sulki luurin soitan sille k.päälle heti huomenna ja kysyn vielä kelalta , mulle jäi semmonen tunne, et ei voisi ottaa näin pienistä tuloista ja sivutyötä ei oo vaikka kuinka hakenut......
      elämää Siilinjärvellä
      mäkin jouduin tähän paskaan toisten takia, ei aina ole itse syypää vaan liian sinisilmäinen......

• mikatheman71

olen kuin ameriikka pienois koossa.. yltympäri veloissa ,mutta hauskaa on koko rahan edestä :)

• Ei UO vie rahoja!

Työnantaja ottaa palkasta 1/3-osan pois ja tilittää UO:lle. Samoin Kela yms. Myös verottaja siirtää mahdolliset veronpalautukset suoraan UO:lle. Ei UO mene kenenkään tilille eikä tiedä, jos tilille tulee ylimääräisiä rahoja.

Itselläni meni päätöstä 1/3-osa palkasta suoraan UO:oon, mutta muista tuloista ei mitään! Lyhensin velkojani kahden vuoden ajan yli 1000 €/kk, niin eivät olleet kiinnostuneet sivutuloistani (vain noin 5000 €/v).

• VOI -kokemusta on

VOI, pankilla on velvoite antaa tiedot ja periä voudin vaatimuksen mukaisesti tilitäsi rahaa, enää ei ole pankkisalaisuutta niinkuin ennenvanhaa.
      Niin että et voi pitää pankkitililläsi rahoja jos vouti on perässäsi.

• läheltä seurannut

tarkennuksena sen verran, että vouti aina silloin tällöin kysyy pankilta tiliesi tilannetta, ja jos siellä on liikaa, se voi ottaa. Mutta kun sinulle tulee sinne rahaa, nosta käteiseksi kaikki yli tonnin oleva, niin loppu saa rauhassa olla ainakin tutun tapauksessa.

• PYHÄ yksinkertaisuus

EI VOI

• köyhis

Jestas sentään näitä teidän juttujanne! Eikö velallisen velvollisuus ole maksaa velkaansa niin paljon kuin vai voi? Oli sitten velkaantunut "omaa tyhmyyttään" tai olosuhteitten takia, esim. epäonnistuneessa yritystoiminnassa. Ja ulosottomiehet tekee vaan työtään, ajatelkaapa aasiaa sen kannalta, joka niitä rahoja vastaavasti on saamassa... Jos mulla olis firma Y, jonka ostaman tavaran firma X jättää maksamatta, niin totta hiivatissa minä oman firmani puolesta odottaisin, että velallinen maksaa velkansa keinolla millä tahansa... Olen itse ollut pahoissa veloissa 90-luvun laman aiheuttaman yritystoiminnan kaatumisen kanssa ja asioinut paljonkin ulosottomiehen kanssa, ja todellakin toiminta on ollut aina ihan asiallista, koskaan ei ole viimeisiä ruokarahoja viety, eikä viety kodin arvoesineitä tai pakotettu myymään esim. talouden ainoaa autoa. Luottotiedot meni, mutta nekin on jo takaisin saatu, ja päivä alkaa paistamaan risukasaankin, vaikka maksettavaa riittää hamaan eläkeikään arvatenkin.

• parapsyko

Kyllä,vouti,Sossu ym tahot hallitsee tilejäsi mielin_määrin.Ellet ole sitten jonkun Lion-Klubin tai vastaavan napamies.Suomessa kaikenlainen kyykytys/riistotoiminta on suunniteltu vähävaraisten torjuntatoimiksi.Valtiovallan erityissuojeluksessa..

• ylitalon kustu

Justjoo , esim sossu pyytää sinun itse toimittamaan tiliotteen eivät niillä sossuntädeillä ole mitään asiaa sinun tiliäsi nuuhkimaan ja vode tekee sen jos siihen katsotaan olevan aihetta esim miljoonavelat ja voudilla on syytä epäillä rahaa olevan tileillä suuriasummia , siihenkin vouti joutuu pyytämään muilta viranomaisilta lupa .

• TasanTietoa

Kyllä vouti voi, ja viekin!!! Tuo Rakomanin mainitsema suojaosuus toki on voudin tilille jätettävä, mutta muuten voi kyllä tilillä olevat rahat ulosmitata. Sitten tulee vain kirjallinen ilmoitus muutamaa päivää ennen että tililtä ulosmitataan, ja sille et vain mahda mitään. Tuossa vaiheessa et pysty edes tiliäsi käyttämään. Näin se vaan menee!!

• kykkä voi ja tieto on varmaa. persaukisten piiritarkstaja otti minun henkilökohtaiselta tililtä rahaa ilman lupaani. pankkisalaisuus höh ei sellaista olekkaan joka muuta väittää niin ei tajua asiasta mitään

• uihp0k´p

kaikki saa ottaa mitä on yli 1ja puol krt suojaosuus sulla

• miekkonen vastaa.

"Joo ja sen jäkeen vouti hakkaa sinut putkassa, poliisien pidellessä sinua kiinni. "

no miten se hakkaa jos se on saanut turpiin jo sitä ennen ja miten p*skalakit pitelee kiinni kun eihän ne molopäät osaa odottaa edes yllärinyrkkiä kun tulevat v*ttuilemaan ja puhalluttamaan?
      kerrotko minulle sen?

• lellu57

kyllä voi ulosmutata,pankitilillä olevia varoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      93
      2426
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      26
      2308
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      1938
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1556
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      106
      1497
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      162
      1267
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      257
      1062
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      70
      981
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      929
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      174
      903
    Aihe