Minulla on 2 punaviinimarja pensasta vierekkäin ja jo viime kesänä huomasin että muurahaiset olivat vallanneet niiden juurikon (en tosin tehnyt silloin asialle mitään). Nyt kevään kynnyksellä kun pensas teki lehdet niin ihmettelin kun se teki ne niin "myttymäisiksi"...siis paljon lehtiä yhdessä oksassa ja kaikki kauheassa sumpussa. Syy selvisi sitten aamusella kun tutkin tarkemmin...muurahaiset asustelee niiden lehtien alla...kymmeniä muurahaisia yhden lehden alla...puhumattakaan kuinka paljon niitä on siis koko pensaassa...kääks! Pensas ei näytä hyvin voivalta vaan ne olisi saatava sieltä jollakin konstilla pois...siis olisiko jollain ideoita millä karkottaa muurahaiset pois marja pensaasta, ilman että itse pensas kärsii?
Kiitos vastanneille:)
Muurahais ongelma
3
1010
Vastaukset
- jiiM
Oletkos ihan varma, että ne murkut asustivat siellä ? Etteivät vaan ole pelkästään lounaalla syömässä kirvoja sun herukanlehdiltä. Katsos tarkemmin.
- Ihan oikea puutarhuri
Hanki muutama tuore chili, mieluiten habanero (jonka vahvuusasteikko on 10 eli tulisin ruokakaupoista saatavissa oleva), tee siitä keite. Anna sen hautua pari päivää, jonka jälkeen voit laimentaa sitä vedellä ja ruiskuttaa sitä pensaillesi. Muista myös lehtien alapinnat. Ei taida makea kirvanestekään enää maistua murkuille tämän jälkeen. Tuskinpa ne kirvatkaan enää siellä haluavat olla.
- joulupukin apulainen
Muurahaiset eivät asusta puissa vaan maan alla ja keoissa. (Mikään muurahainen ei syö lehtiä, paitsi lehdenleikkaajat (atta) nekään eivät syö suoraan sitä lehteä vaan tekevät siitä sientä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167150- 1972510
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021947En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708