Muurahais ongelma

mammmy

Minulla on 2 punaviinimarja pensasta vierekkäin ja jo viime kesänä huomasin että muurahaiset olivat vallanneet niiden juurikon (en tosin tehnyt silloin asialle mitään). Nyt kevään kynnyksellä kun pensas teki lehdet niin ihmettelin kun se teki ne niin "myttymäisiksi"...siis paljon lehtiä yhdessä oksassa ja kaikki kauheassa sumpussa. Syy selvisi sitten aamusella kun tutkin tarkemmin...muurahaiset asustelee niiden lehtien alla...kymmeniä muurahaisia yhden lehden alla...puhumattakaan kuinka paljon niitä on siis koko pensaassa...kääks! Pensas ei näytä hyvin voivalta vaan ne olisi saatava sieltä jollakin konstilla pois...siis olisiko jollain ideoita millä karkottaa muurahaiset pois marja pensaasta, ilman että itse pensas kärsii?
Kiitos vastanneille:)

3

1156

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiiM

Oletkos ihan varma, että ne murkut asustivat siellä ? Etteivät vaan ole pelkästään lounaalla syömässä kirvoja sun herukanlehdiltä. Katsos tarkemmin.

• Ihan oikea puutarhuri

Hanki muutama tuore chili, mieluiten habanero (jonka vahvuusasteikko on 10 eli tulisin ruokakaupoista saatavissa oleva), tee siitä keite. Anna sen hautua pari päivää, jonka jälkeen voit laimentaa sitä vedellä ja ruiskuttaa sitä pensaillesi. Muista myös lehtien alapinnat. Ei taida makea kirvanestekään enää maistua murkuille tämän jälkeen. Tuskinpa ne kirvatkaan enää siellä haluavat olla.

• joulupukin apulainen

Muurahaiset eivät asusta puissa vaan maan alla ja keoissa. (Mikään muurahainen ei syö lehtiä, paitsi lehdenleikkaajat (atta) nekään eivät syö suoraan sitä lehteä vaan tekevät siitä sientä.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      73
      1157
    2. 71
      1112
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      66
      916
    4. 95
      859
    5. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      747
    6. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      734
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      25
      649
    8. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      649
    9. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      54
      646
    10. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      40
      590
    Aihe