Minulla on 2 punaviinimarja pensasta vierekkäin ja jo viime kesänä huomasin että muurahaiset olivat vallanneet niiden juurikon (en tosin tehnyt silloin asialle mitään). Nyt kevään kynnyksellä kun pensas teki lehdet niin ihmettelin kun se teki ne niin "myttymäisiksi"...siis paljon lehtiä yhdessä oksassa ja kaikki kauheassa sumpussa. Syy selvisi sitten aamusella kun tutkin tarkemmin...muurahaiset asustelee niiden lehtien alla...kymmeniä muurahaisia yhden lehden alla...puhumattakaan kuinka paljon niitä on siis koko pensaassa...kääks! Pensas ei näytä hyvin voivalta vaan ne olisi saatava sieltä jollakin konstilla pois...siis olisiko jollain ideoita millä karkottaa muurahaiset pois marja pensaasta, ilman että itse pensas kärsii?
Kiitos vastanneille:)
Muurahais ongelma
3
1092
Vastaukset
- jiiM
Oletkos ihan varma, että ne murkut asustivat siellä ? Etteivät vaan ole pelkästään lounaalla syömässä kirvoja sun herukanlehdiltä. Katsos tarkemmin.
- Ihan oikea puutarhuri
Hanki muutama tuore chili, mieluiten habanero (jonka vahvuusasteikko on 10 eli tulisin ruokakaupoista saatavissa oleva), tee siitä keite. Anna sen hautua pari päivää, jonka jälkeen voit laimentaa sitä vedellä ja ruiskuttaa sitä pensaillesi. Muista myös lehtien alapinnat. Ei taida makea kirvanestekään enää maistua murkuille tämän jälkeen. Tuskinpa ne kirvatkaan enää siellä haluavat olla.
- joulupukin apulainen
Muurahaiset eivät asusta puissa vaan maan alla ja keoissa. (Mikään muurahainen ei syö lehtiä, paitsi lehdenleikkaajat (atta) nekään eivät syö suoraan sitä lehteä vaan tekevät siitä sientä.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait112919- 392527
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381393- 841330
- 631211
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40959Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.124863- 32786
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi27635Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58606