Hei, olen rauhoittavia lääkkeitä (oxamin) jatkuvasti käyttävä henkilö päiväannoksen normaalisti ollessa noin 1 - 2 kpl 15 mg pilleriä. Pyrin tällä ehkäisemään ahdistusta ja levottomuutta jota pelkään alkavaksi psykoosiksi mutta rauhoittavat tepsivät oireisiin täydellisesti. Pidättäydyn yleensä alkoholista koska alkoholin vieroitusoireet (krapulatila) lisäävät rauhoittavien tarvetta kaksinkerroin mutta joskus silti erehdyn juomaan. Otin viime lauantaina olutta reilusti ja aamulla vaikuiset kaksi pamia. Ne vaikuttavat tietysti seuraavan noin 8 tuntia mutta sitten loppuu vaikutus. MInulta oli lääkkeet loppu, paitsi tuttavaltani jääneitä Risperidon lääkkeitä oli 1 mg pillereinä 6 kpl. Niitä ei siis ollut minulle määrätty ja sitä käytetään tiettävästi psykooseihin ja skitsofreniaan. Oletin että vaikutus olisi myönteinen joten otin niitä eikä ne oikeastaan auttaneet. Sitten lisäsin annosta viimein niin paljon että otin nuo kaikki (annos 6 mg). Levottomuus senkuin kasvoi ja meinasin oikeasti seota. Onnekseni sain tutultani pameja muutaman joilla sain olotilan rauhoittumaan ja nyt olen uusittuani reseptin joutunut ottamaan päivässä 3 -4 rauhoittavaa pitääseni oloni normaalina. Koskaan aikaisemmin minulla ei ole ollut näin vaikeaa olotilaa.
Aiheuttivatkohan nuo risperidon lääkkeet tämän sekavuustilan? Jos se on lääke sekavuuden poistoon skitsofreniaa sairastavalla, voiko silti olla niin että se vain lisää sekavuutta henkilöllä jolla kyseistä sairautta ei välttämättä ole? Itsestäni en vielä tiedä mikä minun oikea diagnoosi mahtaa olla, kenties yleinen ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö tai jotain sellaista. Mahdolliseseti ehkä alkava skitsofreniakin, paitsi en näe enkä kuule harhoja enkä muutenkaan ole ajatuksiltani todellisuudentajua menettänyt. Olo on vain niin levoton ja tuskainen etten voi olla paikoillani vaan koen että tulen ulos vartalostani. Rauhoittavia pari tai kolme ja olo on taas normaali.
Eli siis kysymys oli että mahtaako syynä olla nämä Risperdoni lääkkeet jotka siis ovat neurolepteja?
Kertokaa ihan mitä vaan omia näkemyksiänne, kunhan ne edes jotenkin perustuu kokemukseen, näkemykseen tai tietoon. Kiitoksia jo vaivannäöstä jos viitsitte lukea koko tekstin.
Aiheuttivatkohan nuo risperidon lääkkeet tämän sekavuustilan? Jos se on lääke sekavuuden poistoon skitsofreniaa sairastavalla, voiko silti olla niin että se vain lisää sekavuutta henkilöllä jolla kyseistä sairautta ei välttämättä ole? Itsestäni en vielä tiedä mikä minun oikea diagnoosi mahtaa olla, kenties yleinen ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriö tai jotain sellaista. Mahdolliseseti ehkä alkava skitsofreniakin, paitsi en näe enkä kuule harhoja enkä muutenkaan ole ajatuksiltani todellisuudentajua menettänyt. Olo on vain niin levoton ja tuskainen etten voi olla paikoillani vaan koen että tulen ulos vartalostani. Rauhoittavia pari tai kolme ja olo on taas normaali.
Eli siis kysymys oli että mahtaako syynä olla nämä Risperdoni lääkkeet jotka siis ovat neurolepteja?
Kertokaa ihan mitä vaan omia näkemyksiänne, kunhan ne edes jotenkin perustuu kokemukseen, näkemykseen tai tietoon. Kiitoksia jo vaivannäöstä jos viitsitte lukea koko tekstin.
Vastaukset
Vanhimmat
Ei vielä vastauksia
Aloittaja odottaa vastauksia. Kerro oma näkemyksesi ensimmäisenä.