Auttakaa mua monnista tuli mami!

vauvamonni<3

Mun monni teki kudun simpukkaan 2 kertaa. Silloin ei näkynyt yhtikääs mitään, ne vaan katos... Mut nyt kolmannella kerralla pikku monneja simpukka täynnä. Tarviiko ne jotain erikois ruokaa ja pitäisikö ne siirtää milloin toiseen akvaarioon? Partamonniuros ei tule edes väkisin simpukasta pois vaan huolehtii pienokaisista. Kun siirrän ne pitäisikö edes vähän aikaa olla isimonni mukana? Monniuros ei päästä pikku vauvojaan ulos, pitää niitä vaan simpukassa. Ostan jonkun kasvin suojaksi sillä minulta kuoli kaikki kasvit aikaa sitten. Akvaario on aika iso reilu 200 litranen. Niin ja muuten iskämonni ei edes syö. Käy vain välillä simpukan ulkopuolella nuolemassa simpukkaa...

Mistä pikkumonnit saa ravintoa??? Help auttakaa mua nopeesti niin jos jotain on vinossa niin voin vielä pelastaa piiperöiset!!!!!

11

169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauvamonni<3

      Vastatkaa oikeesti asialla on kiire!!!!

    • Peacock

      Mulla ei juuri ole kokemusta partamonneista, mut ehkä osaan auttaa. Yritä laittaa ruokaa juuri sinne simpukkaan, niin että poikaset saa jotakin purtavaa .. vaikka sitten ihan kädellä laitat ruokaa niin että menee simpukkaan poikasten suihin.

      Onko akvaariossasi muita kaloja? Jos on, ehkä kannattais siirtää noi toiseen altaaseen :O Ja ottaa isimonni hetken päästä pois .. vaikka sitten väkisin, siis jos se on esteena poikasten kehittymiselle.

      En tiedä partisten lisääntymisestä yhtään mitään mutta toivottavasti toi auttaa jotain ;) kertokaa viisaammat sitten ..

    • vauvamonni<3

      Kiitti tosissaan. otan huomenna poikaset toiseen akvaarioon ja ostan niille suojaa. Otan isimonnin mukaan mutta vieroitan sen parin päivän päästä poikasista.

    • Peacock

      joo, se on varmaan hyvä :)

    • vauvamoonni<3

      Ja nyt sattu sitten niin että monnit lähti samassa akvaariossa uimaan ennen ku ehin siirtää ne... MITÄ TEEN?!

    • Peacock

      Nnoo, ehkä kantsis yrittää pyydystää niit, jos haluut niiden elävän. Mut mitä muita kaloja sulla siellä on? Jos on pelkät monnivanhemmat, niin ei edes tarvi varmaan siirtää, tuskin ne vanhemmat niitä syä, siis ainakaan kaikkia. Ja kaikki kasvit ja piilopaikat on plussaa poikasten selviytymiselle! ;)

    • ;))

      Partamonnien kanssa olet pian pulassa, joten suosittelen vain antamaan olla. Liian moni selviää normi seuralassakin ja kukaan ei niitä enää tarvitse.

    • 6+16

      Partamonneja on vaikea saada kaupaksi mihinkään, vaikka niin suloisia "pentuina" ovatkin.

      Partiksen (ja muidenkin monnilajien, ei kaikkien) normaaliin kutukäyttäytymiseen kuuluu, että isä vahtii poikasia kutuluolassa ja vasta, kun ne ovat käyttäneet ruskuaispussinsa loppuun, päästää ne ulos. Tämäkin asia olisi selvinnyt esim. jostain alan ihan perusteoksesta, joka kaiketi pitäisi olla luettuna, jos vastuulleen eläviä olentoja ottaa....

    • Bulma

      Joo. Olis kymenlaaksossa paljon monneja tarjolla. Monta huolit uloskanto hintaan.

    • akvaariofanii

      monnin poikaset hakeutuvat yleensä pumpun vieree tai takertuvat siihen kiinnis jos ne elävät siihen 2-5kk ikäiseen.



      ne eivät mene kyllä mitenkään kaupaksi
      varsinkaan partamonnit

    • opiskeleva

      Meillä myös kävi pieni hups jonka johdosta meillä on noin 40 ylimääräistä partisvauvaa :-). Samoihin aikoihin kun tajusin vauvojen tulleen, huomasin myös tuotteliaan mamin jääneen jumiin kotikoloonsa. Mami pääsi ahdingostaan vasta kuolleena, harmi, mutta josko poikasia tulisi jatkossa vähemmän.
      Aiemmin poikueista ei ole montaa selvinnyt, muut kalat ovat pitäneet siitä huolen, mutta tämä viimeinen poikue tuli yllätyksenä. Onneksi kaikille selviytyjille on jo ottaja, kunhan vielä hieman kasvavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe