Narsistin uusi suhde

nhn

Exäni, muiden mielestä täysnarsisti/psykopaatti(?, en ota kantaa tähän dianoosiin itse) on nyt aloittanut uuden ihmissuhteen. Silti minun kiusaamiseni ei ole loppunut vaan päinvastoin pahentunut. Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta? Eikö narsisti ikinä jätä edellistä uhriaan rauhaan?

19

5438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teräsniska

      Jos vähänkin olet tekemisissä, niin ei jätä. Päätä itse jättääkö rauhaan vai ei, paljon sinusta itsestäsi kiinni.

    • Nykyisestä en vielä tiedä mutta aikaisempi suhteeni, joka päättyi kahdeksisen vuotta sitten, kertoi ettei jätä.
      Edelleenkin jos saa jotain kautta kontaktin (muutkin tuttuni riittävät...) alkaa jutut. Lapsen tapaamiset ja kaikki yhteydenotto soskun kautta, salaiset numerot ja osoitteet ja täyshiljaisuus. Dokumentoin kaiken ja informoin tarvittaessa virkavaltaa yrityksistä.

      Yksi liittymä hätätapauksia varten ja jota ei käytä kuin lapsen ollessa siellä. Omani kyllä ei ole mutta vielä kun oli...
      Muuten liittymä aina hyllylle ja jos alkaa kiusaamaan, ottaa taas uuden. Eivät maksa paljoa ja kontaktinumeroa joutuu ehkä vaihtamaan useinkin. Joskus jopa joka kerta.

      Lapsen puhelimeen laittaa vain uuden numeron joka kerta kun lähtee isälleen/tapaamiseen.

      Tällainen ihminen nostaa panoksia kun kokee toisen loittonevan mutta rauhoittuu vain TIUKISSA RAJOISSA. Sen opin "sillä kertaa". Se vaatii paljon voimia ja kannattaa panostaa itsehuoltoon ja tukiverkostoon todella antaumuksella. Oma aktiivivaino kesti reilun vuoden, sitten satunnaisempaa.

      Dokumentoi, dokumentoi. Lopulta voi hakea lähestymiskieltoa. Omassa tapauksessa tämä dokumentointi järjestelmällisesti (jopa kameroiden avuin) auttoi saamaan tapaamiset valvotuiksi.

      Varo autoasi ja "ulko-omaisuutta". Varaudu läheistesi "katoon" hetkellisesti. Älä riitele, selittele ja tunnista "hovi".

      Älä tapaa yksin.

      Älä neuvottele tai selitä tai kerro mitään.

      Käytä viranomaisia (lasten tapaaminenkin onnistuu sitä kautta)

      Ota aina joku mukaan jos on aavistuskin siitä että voi joutua kahden kesken

      Tämä kaikki siis jos ei rauhoitu inhimillisessä ajassa tai panokset kovenee

    • d.i.c.e

      Ilmoittaa, ettei kiinnosta, eikä sen jälkeen reagoi mitenkään, niin kyllä ne yhteydenpidot pikkuhiljaa loppuu...

    • maggixy

      Tämä ei ehkä suoraan liity tähän, mutta onko kenelläkään tietoa/kokemusta narsistin existä? Siis narsistihan leimaa entisensä aivan hulluiksi jne, mutta miten käy uudessa suhteessa? Onko kukaan oikeasti joutunut tekemisiin narsistin uuden uhrin kanssa?

      • Olen jopa keskustellut ringin nro kakkosen kanssa tilanteesta, hänen pyynnöstään. Kaikki meni sovussa mutta valaisevaa oli...


      • M.B.

        Itse en halua olla tekemisissä exäni mahdollisen nyxän kanssa. En halua joutua tilanteeseen, jossa mahdollinen ero katsotaan minun syyksi exäni toimesta :) Tosin en ole vieläkään vakuuttunut siitä, että hän olisi narsisti, mutta veikkaan, että ei ole oppinut ainakaan suhtautumaan kumppaniinsa millään uudemmalla tavalla :)


      • kokemus puhuu
        M.B. kirjoitti:

        Itse en halua olla tekemisissä exäni mahdollisen nyxän kanssa. En halua joutua tilanteeseen, jossa mahdollinen ero katsotaan minun syyksi exäni toimesta :) Tosin en ole vieläkään vakuuttunut siitä, että hän olisi narsisti, mutta veikkaan, että ei ole oppinut ainakaan suhtautumaan kumppaniinsa millään uudemmalla tavalla :)

        Nyxät voi olla paljon pahempia kuin narsistiksi haukuttu ex.


      • parane pian
        kokemus puhuu kirjoitti:

        Nyxät voi olla paljon pahempia kuin narsistiksi haukuttu ex.

        Ja taas täällä ;)


      • ihmemaan liisa

        Minun narsistimieheni kaksi exvaimoahan oli täysin syyllisiä eroihin. Edellinen vaimo, joka oli laitettu pihalle kaksi viikkoa minun tuloani oli miehen mielestä liki hullu. Mutta juuri tämä exvaimo avasi silmäni ja auttoi minua ymmärtämään mikä tämä mies todellisuudessa on. No, kierto jatkuu, heti lähtöni jälkeen tämä charmantti, upea, fiksu, älykäs mies löysi heti uuden naisen. Jokainen käyköön läpi oman helvettinsä, haluaisin kyllä kertoa mitä on tulossa, mutta tuskin uskoisi, pitäisi minua vain mustasukkaisena petettynä naisena. Tosin tämä mies kertoi kaikista naisistaan että on hän on oikeasti rakastanut heitä, mutta kun heillä on ollut niitä ongelmia......niinhän minullakin...;.-).


      • ihmemaan liisa kirjoitti:

        Minun narsistimieheni kaksi exvaimoahan oli täysin syyllisiä eroihin. Edellinen vaimo, joka oli laitettu pihalle kaksi viikkoa minun tuloani oli miehen mielestä liki hullu. Mutta juuri tämä exvaimo avasi silmäni ja auttoi minua ymmärtämään mikä tämä mies todellisuudessa on. No, kierto jatkuu, heti lähtöni jälkeen tämä charmantti, upea, fiksu, älykäs mies löysi heti uuden naisen. Jokainen käyköön läpi oman helvettinsä, haluaisin kyllä kertoa mitä on tulossa, mutta tuskin uskoisi, pitäisi minua vain mustasukkaisena petettynä naisena. Tosin tämä mies kertoi kaikista naisistaan että on hän on oikeasti rakastanut heitä, mutta kun heillä on ollut niitä ongelmia......niinhän minullakin...;.-).

        Tutun kuuloista.
        Kaikki eksät ovat vajakkeja, mielenvikaisia, hyväksikäyttäjiä, huijareita, pettureita ja pettäjiä...hän oli vain viaton uhri.
        Minulla on oma näkemys siitä "mitä hän oli" tai kuinka paljon niitä juttuja kannatti uskoa, mutta se oli varmasti hänen subjektiivisesti rehellinen mielipide johon oikeasti uskoi. Tajusin sen vähän aikaa sitten kun hän kertoi kuinka toivoisi että menettäisin kaiken ja joutuisin tyhjän päälle kuten hänelle ovat kaikki tehneet.

        Sanoin sitten vain että "jos näin on tarkoitus, niin käynee, mutta sillä erolla etten väitä sen olevan muiden syy."

        Se johti raivokohtaukseen jne mutta tarkoitin joka sanaa.

        Olisi hyvä, oli sitten uhri tai narsisti, painaa tämä totena mekkoonsa.


      • M.B.
        lynett kirjoitti:

        Tutun kuuloista.
        Kaikki eksät ovat vajakkeja, mielenvikaisia, hyväksikäyttäjiä, huijareita, pettureita ja pettäjiä...hän oli vain viaton uhri.
        Minulla on oma näkemys siitä "mitä hän oli" tai kuinka paljon niitä juttuja kannatti uskoa, mutta se oli varmasti hänen subjektiivisesti rehellinen mielipide johon oikeasti uskoi. Tajusin sen vähän aikaa sitten kun hän kertoi kuinka toivoisi että menettäisin kaiken ja joutuisin tyhjän päälle kuten hänelle ovat kaikki tehneet.

        Sanoin sitten vain että "jos näin on tarkoitus, niin käynee, mutta sillä erolla etten väitä sen olevan muiden syy."

        Se johti raivokohtaukseen jne mutta tarkoitin joka sanaa.

        Olisi hyvä, oli sitten uhri tai narsisti, painaa tämä totena mekkoonsa.

        Minun exäni hakeutui terapiaan ja toistaa lausetta: "Uhri on se, joka hakee apua".

        Ei siinä mitään, mutta alun "teen sen itseni vuoksi, koska on selvitettävää" muutaman mutkan kautta siihen "sun takia jouduin terapiaan" olen tullut siihen tulokseen, että narsistisen persoonallisuushäiriön noustua kansakunnan puheenaiheeksi, myös ne, jotka tietyllä tiedostamattomalla tasolla kyllä tiedostavat olevansa omalla osuudellaan mukana siinä, mikä oli lopulta lopputulos, osaavat ottaa sen tiedon -että miten pitää toimia- ja toimii sitten tasan niin saadakseen sen oikeutetun uhrin aseman vain ja ainoastaan itselleen, käyttääkseen sitä lopulta toista vastaan kun asiat ei mene niin kuin haluavat.

        Harmittaa oma "tuohon peliin en ainakaan lähde, on se niin kieroa" asenne, koska näyttääpi hieman siltä, että niin sitä makaa kuin on pedannut. Ja minä en ole pedannut tarpeeksi, koska toinenhan on: "Haluan sulle pelkkää hyvää" liirumillaan saanut sen kultaytimensä välkkymään uskottavan kauniina.

        Sitä vaan tuppaa unohtamaan, että toisinaan se kaikkein kaunein on myös se myrkyllisin.

        Se mitä on tapahtunut ainakin on se, että exäni ainoa oikeutettu uhri - asenne, on saanut minut epäilemään enemmän niitä oikeita uhreja ja epäilen, että niin tulee käymään yhteiskunnallisellakin tasolla tässä lähiaikoina ihan joka mittakaavassa.

        Raiskattu houkutteli liian lyhyellä hameella - kyllä.
        Se näytti just siltä, että sitä pitää vähän lyödä - kyllä.
        Emmä mitään tehnyt, haukuin vaan aina kun oli huono päivä töissä - kyllä.
        Kukaan ei sanonut mulle ikinä, että just tuota suklaapatukkaa en saisi tunkea taskuuni maksamatta - kyllä.

        Ja ainoa oikeutettu uhri on se, joka käyttää ne viralliset tiet tehdäkseen itsestään virallisesti uhrin, mikä on yhtä kuin että hän ei itse koskaan ollut vähäisimmässäkään määrin kusipäinen - kyllä.

        Ottakaapa opiksi. Tuo alimmainen erityisesti ja erityisesti jos olet kokenut tulleesi mitätöidyksi omana itsenäsi suhteessasi toiseen täysin, muista, että jos se toinen ehtii virallisesti julistautua uhriksi ensin, tarkoittaa se AINA sitä, että sinä YKSIN olet syyllinen KAIKKEEN.

        Ei muuta. Huonossa parisuhteessa elävät: Hommatkaa se oma salainen tili viimeistään kun luette tämän. Ei ole ihan halpaa hakea itselleen suhtkoht normaalin paperit. Ja lienee muillekin suositeltavaa, ihan vaan varmuuden vuoksi. Nykyaikana kun ei tosiaankaan tiedä, mitä joku toinen on valmis tekemään keinoja kaihtamatta.


      • ihmemaan liisa
        lynett kirjoitti:

        Tutun kuuloista.
        Kaikki eksät ovat vajakkeja, mielenvikaisia, hyväksikäyttäjiä, huijareita, pettureita ja pettäjiä...hän oli vain viaton uhri.
        Minulla on oma näkemys siitä "mitä hän oli" tai kuinka paljon niitä juttuja kannatti uskoa, mutta se oli varmasti hänen subjektiivisesti rehellinen mielipide johon oikeasti uskoi. Tajusin sen vähän aikaa sitten kun hän kertoi kuinka toivoisi että menettäisin kaiken ja joutuisin tyhjän päälle kuten hänelle ovat kaikki tehneet.

        Sanoin sitten vain että "jos näin on tarkoitus, niin käynee, mutta sillä erolla etten väitä sen olevan muiden syy."

        Se johti raivokohtaukseen jne mutta tarkoitin joka sanaa.

        Olisi hyvä, oli sitten uhri tai narsisti, painaa tämä totena mekkoonsa.

        Olet oikeassa tuossa, että tapahtuu mitä tahansa, on turha syyllistää tai projisoida syytä keneenkään. On vain muistettava, että kun on tekemisissä narsistin kanssa ja vielä sellaisen älykkään narsistin kanssa, jonka kanssa itse ajauduin suhteeseen, ei koskaan voi tietää, missä jutussa on mukana ja miten. Karkeasti sanottuna et ole täysin varma enää mistään mitä olet sanonut tai tehnyt, et voi uskoa enää itseäsikään. Mutta näin jälkeenpäin sanottuna ja hieman voimaantuneena voin sanoa kaikille lohdutukseksi että kuinka mielenkiintoinen ja uskomaton kokemus on olla narsistin kanssa suhteessa, kukaan ulkopuolinen ei voi ymmärtää sitä verkkoa missä pyristelee kun näiden Kaunomielten kanssa selvittelee elämää.


      • Anonyymi
        ihmemaan liisa kirjoitti:

        Minun narsistimieheni kaksi exvaimoahan oli täysin syyllisiä eroihin. Edellinen vaimo, joka oli laitettu pihalle kaksi viikkoa minun tuloani oli miehen mielestä liki hullu. Mutta juuri tämä exvaimo avasi silmäni ja auttoi minua ymmärtämään mikä tämä mies todellisuudessa on. No, kierto jatkuu, heti lähtöni jälkeen tämä charmantti, upea, fiksu, älykäs mies löysi heti uuden naisen. Jokainen käyköön läpi oman helvettinsä, haluaisin kyllä kertoa mitä on tulossa, mutta tuskin uskoisi, pitäisi minua vain mustasukkaisena petettynä naisena. Tosin tämä mies kertoi kaikista naisistaan että on hän on oikeasti rakastanut heitä, mutta kun heillä on ollut niitä ongelmia......niinhän minullakin...;.-).

        Juuri näin! Jokainen joutuu oman helvettinsä läpikäymään. ”Oma” exäni sanoi suhteen alussa, että hänen ex-vaimonsa on sanonut häntä narsistiksi ym. Ja minähän tietenkin ajattelin ex-vaimon olevan katkera, sillä mieshän oli suhteen alussa kaikkea muuta kuin mitä narsistit ovat. Isoin asia mitä kadun, on se, että en pysähtynyt tarkasti pohtimaan miehen puheita suhteen alussa.

        Nykyään ymmärrän täysin tätä ex-vaimoa ja olen täysin samaa mieltä hänen kanssaan.

        Ja miehellähän on tietysti jo uusi. Kadehdinko? En. Säälinkö? Kyllä. Helpottunut? Kyllä. Olen satojen kilometrien päässä eikä tarvitse kohdata häntä eikä mitään mikä liittyy häneen. Olen vapaa hänestä!

        Ps. Narsistisia ihmisiä on molemmissa sukupuolissa, tiedän sen. Oma kokemukseni on miehestä.


    • lll mmmm

      uhkaa sitä että kerrot sen nyxälle ni eiköhän ala loppumaan! Itsellä oli tosi paha kiusaaja oikeen piintynyt narsisti ja ovela, teki kaikkea mahdollista kiusaa ja vainosi jopa mun tuttujakin... Onneksi säilytin kaikki viestit ja todistusaineiston.

      Uhkasin sitä että laitan nyt sitten hänen tutuilleen ihan jokaiselle kaikki viestit ja todisteet hänen häiriintyneestä käytöksestä ja sen lisäksi ilmiannan sen uudelle että yrittää lirkutella minua vieläkin. Vähän rauhoittui mut saas nähdä kuin kauan. Toivotaan parasta. Noille ei mikään muu auta kun ruveta pelaamaan heidän omaa peliään ja näyttää että on kuin kivi eikä anna tuumaakaan periksi.

    • järki hoi

      Niin jos exä ei olekaan ollut narsisti, mutta nyxä on, silloin täytyy katsoa jo peiliin, mikä vika itsessä on, kulkeeko laput silmillä jos aina ajautuu sairaisiin suhteisiin.

    • Vielä rikki

      Herää kysymys, mitä itse saat yhteydenpidosta. Itse myönnän ihan suoraan, että oma yhteydenpitoni, vastailu tms. johtui vaan ja ainoastaan siitä, että odotin kuulevani häneltä anteeksi pyynnön tjs. tulleen järkiin. Niin kauan, kun sinä itse olet tunteissasi hänessä kiinni, hän pystyy sinua kiusaamaan. Kun, päästät itse irti, hänen kiinnostus lopahtaa. so simple and so hard job to do.

    • jk

      ei olekokemusta

      • ;)

        Sulla on hjyva huumorintaju


    • phnx

      Taitaa meillä miehillä olla kuitenkin vähän helpompaa, kyllä toki syyllistämistä esiintyy ja vielä kun narsunainen kertoo ja jopa kuvailee miestään sekä henkisesti että fyysisesti väkivaltaiseksi ja osaa olla tosi vakuuttava. Jokunen kyynelkin saattaa vierähtää, niin kaikki jotka eivät tunne miestä henkilökohtaisesti, tietysti uskovat.

      Jotku puolitutut huokailevat ja sanovat että "en olis millään uskonut tästä miehestä tollaista" mutta nyt uskovat.

      Mutta suora väkivallalla uhkailu ei toimi kovin hyvin, kovin suuri riski ei siis ole. Tosin se on vähän itsestä kiinni eli tästäkin on poikkeuksia, jokin aika sitten hätä keskus sai hätääntyneeltä mieheltä soiton, kun vaimo hyökkäilee kimppuun. Hätäkeskuksen päivystäjä oli mies ja pilkkasi "uhria" ja käski hoitaa homman kotiin. "et kai sinä naista pelää?"

      Narsunainen voi äityä väkivaltaiseksi ja yleensä tekeekin jos mies sanoo vastaan. Yleensä mies selviää vähillä vaurioilla kun poistuu jonnekkin jossa narsu ei saa mitään kättäpitempää käsille.

      Keittiö on siis siinä tilanteessa vaarallisin paikka, koska siellä on lähes joka loodassa leipäveitti.
      Aikoinaan kaveri aukaisi paitaansa ja näytti rinnassa olevaa suhteellsien tuoretta haavaa. Kertoi että vaimo aivan yllättäen puukotti häntä leipäveitsellä, mutta onneksi osui keskellä rintakehää olevaan rustoon, tämä tapahtui tietysti keittiössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1615
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1469
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1368
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1340
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      48
      1303
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1126
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe