harjaatteko lyhytkarvaista kissaanne

wwqqq

ja millaista harjaa tarvitsette vai onko ns. suka parempi

13

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumisukanainen

      Meidän lyhytkarvainen nauttii karvanlähtöaikana selkeästi eniten kumisuasta. Samanlaisesta, joilla hevosiakin harjataan. Sillä irtoava karva myös nousee hyvin turkin pintaan.

      Muutoin harjaaminen on ihan turhaa, ei lähde yhtään karvaa ja kissaa ärsyttää.

    • harjaja kampa

      ¨lyhyt karvaistakin on hyvä harjata kerran viikossa

    • EERRTBBB
    • xuroksen omistaja

      Mulla on puolipitkäkarvainen kotikissauros, jolla on tosi paksu turkki ja mahtava määrä pohjavillaa.

      Pääasiassa käytän koiranäyttelystä ostamaani Lawrencen karstaa. Maksaa jonkun 4-5 euroa. http://www.pawprints-catshop.com/ekmps/shops/pawprints/images/lawrence-tender-care-soft-slicker-brush-821-p.jpg

      Karvanlähtöaikana harjaan kissan 1-2 kertaa päivässä S-koon Furminatorilla, joka poistaa irtokarvaa ja pohjavillaa. Toimii erinomaisesti. http://www.verkkoapteekki.fi/images/furminators.jpg

      Silloin tällöin harjaan myös vähemmän karvaa sisältäviä paikkoja, joita karsta saattaisi repiä (esim. maha, pää, housukarvat) kaksipuolisella harjalla. http://www.vipstore.fi/cat/images/kaksipuol_puuvarsi_pieni_0704_a55.gif

      Kumisukaa en suosittele. Ainakin meillä se on sähköistänyt turkkeja ja kissat eivät pidä siitä. Omasta mielestäni kissalle sopii parhaiten karsta.

    • Kissanharjaaja

      Kyllä, karvanlähtöaikaan. Tai en ole varma onko meidän kisulla semipitkä karva, mut kuitenkin irtoo karvaa suuhun yms.

    • Maizku

      Meillä harjataan about kerran viikossa lyhytkarvainen kattimme. Kisuli tykkä harjaamisesta, ja on muutenkin mukavaa yheistä tekemistä. Ja koska takkuja ei ole ikinä ollut, niin harjana on vain sellainen vauvanharja, missä on pehmetä luonnonharjakset. Myös suka löytyy, mutta ei olla vielä tarvittu :)

    • näi meil

      Lyhytkarvainen kiiltäväturkkinen harjataan hevosten kumisualla, puolipitkäkarvainen kissa karstalla, joskus karvanlähtöaikaan myös Furminatorilla.

    • meillä vain

      kammataan

    • 0+0

      Pitäähän kissaa säännöllisesti harjata jotta se ei itseään ja kavereitaan nuollessaan saisi itselleen karvapalloja elimistöön ja toisaalta, hyvin harjattu kissa ei levitä sisätiloihin niin paljoa karvaa ja hilsettä kuin sellainen jonka turkkia ei hoideta. Itselläni on käytössä kinnasmallinen matalanypyinen kumisuka joka on sekä itselle että kissalle miellyttävä käyttää, ja toisaalta irtokarva saa hyvin kyytiä.

    • kissakampaaja

      Meillä oli ensin käytössä perunoiden pesuun tarkoitetut hanskat. Kissa vihasi niitä ja yritti purra minua tai juoksi karkuun hanskat nähdessään. Vaihdoin tavalliseen kampaan, sellaiseen, mitä joskus ihmismiehet kantavat perstaskussaan. Turkin hoito ei vieläkään ole katin lempijuttuja, mutta suostuu herkuin houkuteltuna kammattavaksi ja joskus saattaa (vahingossa?) päästää tyytyväisen kehräyksen.

    • ....

      Välillä karstailen tuota lyhytkarvaista karvanlähtöajan ulkopuolellakin ihan siitä syystä että sen on kissan mielestä kivaa. Olen suunnitellut ostaa furminaattorin sitten kun seuraavaksi alkaa urakalla lähteä karvaa, toivottavasti toimii. Karstaan ei kuitenkaan ihan hirveästi sitä karvaa tartu.

    • miu mou

      Meillä talon isäntä HALUAA äänekkäästi aamuharjauksen.

    • Mielestäni

      Furminaattori on ihan korvaamaton :) Kissoista lähtee kunnolla karva irti ja karvanlähtöaikaan pesen ne myös pariin otteeseen, sekin auttaa irrottamaan karvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe