Minulla on yli 6-vuotias pieni (8kg) koira joka ei millään suostu syömään kuivamuonaa, olen kokeillut monia merkkejä eläinkaupasta ja myös marketeista että josko maistuisi...Pedigreellä on seassa pehmeitä "papuja" ja ne aina noukkii muiden papujen seasta, luulisi että ne kovemmat maistuu ihan samalta muttei niitä syö. Hampaissa ei ainakaan ulkoisesti näytä vikaa olevan ja syö kyllä nahka ja rouhetikkuja. Onko olemassa kuivamuonaa joka olisi helpompi pureskella kuin kuivamuonat noin yleensä (siis ilman liotusta)? Mielellään sellainen jota eläinkaupasta löytyisi ettei olisi ihan vaan hiilareita ja muuta höttöä. En oikein usko että olisi vaan nirsoudesta kyse, olen testannut pitkiäkin aikoja etten tarjoa muuta. Koira saa muutakin ruokaa lisäksi, on vaan kätevä olla kuivamuona perusruokana niin siksi olisi kiva jos löytyisi jokin ratkaisu. Merkit joita ollaan testattu: Royal Canin, James Wellbeloved, Jeppe, Belcando, Canidae, ANF, Pedigree, sekä Jahti&Vahti.
Pehmeää kuivamuonaa/ei tykkää pureksia kovia papuja.
4
129
Vastaukset
- ruokaaaa
minä kyllä uskon siihen että koirahan syö niinkuin se opetetaan syömään. Joskus se nälkä tulee ja kelpaa taatusti se mitä on tarjolla! Kyllä se elukkakin pelata osaa kun huomaa että parempaa saa jos haluaa. Kerrankin muuan rouvas ihminen valitteli kissaansa että "kun ei se meidän mirri suostu syömään muuta kuin sitä kaikista kalleinta kissan annos-purkkiruokaa ja rahaa kuluu kamalasti"... voihan itku, minä sanon...
Omat koirat syö sen mitä saavat ja jos ei kelpaa nii sitten ovat ilman. Tosin aina on ruoka melkolailla poikkeuksesta kelvannutkin. - royalcanin-asiantuntija
Hei
En osaa sanoa muiden valmistajien ruuista, mutta Royal Caninin Mini -ruuat on tehty erityisesti pienille koirille. Nappulakoko on pieneen suuhun sopiva ja näin ollen helposti pureskeltavissa. Ruuissa on myös huomioitu pienillä koirilla yleinen valikoivuus (”nirsous”) ruuan suhteen. Lisäksi ruuat on suunniteltu ehkäisemään pienille koirille yleisen hammaskiven kertymistä.
Terveisin,
Henna Söderholm
ELL, asiantuntijaeläinlääkäri
Royal Canin Finland Oy- Anonyymi
Hyvä sieltä rcn puolelta mainostaa kun ruoka on käytännössä kallista paskaa.
- Anonyymi
Koita raakaruokinta, pakastekuivattua raakaa tai puolikosteaa nappulaa! Ainakin petenkoiratarvikkeesta saa kaikkia näitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701664Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801275- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42884- 70862