Neljän ruoka oy onko kokemuksia?

sini,

hei mikä tämä uusi yritys Turussa neljän ruoka oy, joka tuo maanantaisin
79,- eurolla raaka-aineet ja reseptit kotiin viideksi päiväksi.
mainostavat että luomutuotteita. onko teillä kokemuksia?
Ajattelin kokeilla

19

1273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soile5

Me kokeiltiin ja otettiin nyt jatkuvana tilauksena. Ruoat on olleet hyviä ja maistuneet lapsille. Yhdestä possu ruoasta en itse kovasti pitänyt, mutta siinäkin omenakastike oli tosi hyvä ja kokonaisuus kuitenkin 7½. Ja lapset tykkäsi taas tosi paljon.

Tuovat siis reseptit ja tarvittavat tuotteet kotiin. Kuski oli mukava. Tykkäsin kun kaupassa käynti oli sellainen aivoton leipää ja maitoa tyyppinen. Ei tarvinnut pohtia juuri mitään. Ja reseptit sujui helposti.

Raaka-aineet oli mielestäni hyvälaatuisia. Paljon oli luomua, mutta esim. liha ei ollut. Itseäni se ei tosin haitannut, en raaskisi itsekään kaupasta ostaa.

Suosittelen! :)

• En lämminny

Jaa että joku muu suunnittelisi mitä meillä syödään? No ei tasan onnistu. Ja muutenkin aika turha palvelu, jos kuitenkin pitää itse käydä kaupassa ostamassa leivät ja maidot, samalla siinä ostaa sitten sen muunkin mitä aikoo syödä.

Muutenkin aika turha ostaa mitään "tee-se-silti-itse-ruokapakettia". Eihän tuossa säästä vaivasta juuri muuta kuin kauppalapun kirjoittamisen.

• Sika säkissä

En ollut edes kuullut moisesta ennen kuin keksitten mainostaa palveluanne täällä.

Idea voi olla ihan hyvä, mutta nettisivujen perusteella en tekisi kauppaa.

Miksi toimitus on joka toinen viikko jos toimitetaan viikon tarvikkeet? Miksi ei joka viikko?

Nettisivulla saisi olla lista toimitettavista tavaroista, jotta olisi mahdollisuus arvioida että kannattaako sitä ostaa vai ei. En minä ainakaan tilaa sikaa säkissä.

• Markus/Neljän Ruoka

Hei,

Neljän Ruoka on melko uusi yritys, ja kehitämme koko ajan konseptiamme.

Ideana on poistaa juuri arkipäiväiseen ruokien suunnitteluun kuluvaa aikaa ja helposti syntyvää yksitoikkoisuutta. Kokeilujemme perusteella toimitukset koettiin parhaiksi olla joka toinen viikko. Asiakkaillemme jää siis silti tilaa päättää itse mitä haluavat syödä.

Asiakkaidemme toiveiden mukaisesti olemme lisäämässä nettisivuillemme esimerkkilistan resepteistä ja ruokakassin sisällöstä sekä tulevista viikoittaisista resepteistä.

Käytämme mahdollisimman paljon luomu- ja lähituotettuja tuotteita.

Emme itse asiassa aloittaneet tätä keskustelua, mutta tarkistamme foorumikeskusteluja ajoittain. Neljän Ruoan Facebook-sivuille voi kirjoittaa palautetta ja kysymyksiä, joihin vastaamme nopeammin. Kuten mainitsin olemme melko uusi yritys ja kaikki palautteenne/ideanne ovat tervetulleita!

Ystävällisin terveisin,
      Markus / Neljän Ruoka OY
      www.neljanruoka.fi

• läpinäkyvyyttä

Kyllä sen täytyy mennä niin että nettiin, tai vaikka asiakkaan sähköpostiin, tulee sekä reseptit että lista toimitussisällöstä ja sitten asiakas päättää että haluaako kyseisen satsin vai ei.

Jos toimitusmahdollisuuksia olisi pitkin viikkoa ja saisi myös maidot ja levät, niin sitten näkisin sillä jo menestymismahdolllisuuksia.

Mutta on taatusti haastavaa saada toiminta tuolle tasolle. Ihmiset kun ei oikein osaa laskea kaupassa käynnille kustannuksia, eikä osaa arvottaa hintaa omalle vapaa-ajalle.

• Markus/Neljän Ruoka

Kiitos ehdotuksestasi!

Kehitämme tosiaan palveluamme, ja tämä "maito ja leipä" -toivomus on tullut vastaan useampaankin otteeseen. Tutkimme mahdollisuutta sisällyttää tämä palveluumme, mutta sekalaisten elintarvikkeiden tilauspalvelu on toisaalta jo olemassa.

Kuten sanottua on palautteenne hyvin tärkeää etenkin näin toimintamme alkuvaiheissa
      Haluaisinkin kysyä: Koetko kaupassakäynnin sinänsä vai ruokien suunnittelun enemmän aikaavievänä? Tällä hetkellä olemme panostaneet selvästi suunnittelun helpottamiseen.

Ideanamme on pikemminkin tukea kaupassakäyntiä kuin kokonaan poistaa se. Ruokakassimme saapumista on verrattu jouluaattoon: Tiedät että saat toimituksen, mutta et tarkkaan mitä se sisältää :)

Koemme että tehtävänämme on toimittaa niin hyviä ruokia että jatkotilausasiakkaiden ei tarvitse miettiä tulevia reseptejä, vaan alkavat pitää sitä itsestäänselvyytenä.

Ystävällisin terveisin,
      Markus / Neljän Ruoka OY
      www.neljanruoka.fi

• tttttttttttttttttt

on myös iäkkäitä ihmisiä, jotka kaipaisivat palvelujanne, koska eivät pääse kauppaan. Laittakaa myös siksi ilmoitus Turun sanomiin ja Turkulaiseen edes joskus.

• Kokkelman

Vaimo innostui kokeilemaan palvelua. Pidän itseäni jonkinlaisena kokkina, ja ensi reaktioni oli ehkäpä jonkunlainen tuohtumus. Pakko on kyllä myöntää, että pidin erittäin paljon kokeiluviikon resepteistä. Olivat maultaan mainioita, ja reseptit olivat sopivan helppoja (nopeita) arkeen. Vaimo oli jäänyt ehkäpä jumiin muutamiin arkiruokiin, nytpä tuo otti ja innostui taas ruuanlaitosta, ja jäähän tässä minullekin aikaa ja tilaa kokkailla omia ruokiani. Sopii ainakin meille tämä, ja lapsetkin tykkäsivät jokaisesta annoksesta. Leipää en kyllä toimitukseen kaipaa. Sen pitää olla tuoretta, ei kuivaa. Toki joku säilyvä, esim. saaristolaislimppu saattaisi toimia, jos se tukisi viikon muuta listaa.

• 9+7

Oikea hinta 25 euroa:ruoat yhdelle henkilölle viideksi päiväksi.Ainakin ihan itellä
      Jopen sanontoja lainaten.

• Vielä katseleva.

Saako tilaukseen myös esim. puolikkaan ranskista, limppua tms. leipää? Meillä kun aina se toinen puoli ehtii kuivua ennen käyttöä.

• Muka kiireinen

Onko kenelläkään ajankohtaista tietoa/kokemuksia tästä palvelusta? Itseäni kiinnostaisi ajatus valmiiksi mietityistä ruokaostoksista, mutta mistään ei tunnu löytyvän viimeaikaisia käyttökokemuksia eikä kommentteja.

• Juhla-ateria

Kas vain, vieläkö tämä palvelu on hengissä?

Itse en lämpene systeemiin. Valikoin ruokani paljon lyhytjänteisemmin, joskus on enemmän aikaa kokkailla ja joskus pitää saada helppoa ja nopeasti.

Yksi kehitysidea voisi olla juhlaruuat. taviskokin voi olla vähän vaikea hahmottaa suurempaa ateriakokonaisuutta ja että mitä kaikkea siihen tarvii. Voisin hyvinkin ostaa satsin jossa on vaikka alkuruoka pääruoka ja jälkiruoka kymmenelle hengelle.

Ohjeet pitäisi luonnollisesti olla kokonaisuutta ajtellen, eli missä järjestyksessä mikäkin ateria mihinkin valmiusasteeseen, jotta ilta sujuu sujuvasti vaikka yhdeltä kokkaavalta emännältä tai isännältä.

• Suvi/Neljän Ruoka
        Juhla-ateria kirjoitti:

Kas vain, vieläkö tämä palvelu on hengissä?

Itse en lämpene systeemiin. Valikoin ruokani paljon lyhytjänteisemmin, joskus on enemmän aikaa kokkailla ja joskus pitää saada helppoa ja nopeasti.

Yksi kehitysidea voisi olla juhlaruuat. taviskokin voi olla vähän vaikea hahmottaa suurempaa ateriakokonaisuutta ja että mitä kaikkea siihen tarvii. Voisin hyvinkin ostaa satsin jossa on vaikka alkuruoka pääruoka ja jälkiruoka kymmenelle hengelle.

Ohjeet pitäisi luonnollisesti olla kokonaisuutta ajtellen, eli missä järjestyksessä mikäkin ateria mihinkin valmiusasteeseen, jotta ilta sujuu sujuvasti vaikka yhdeltä kokkaavalta emännältä tai isännältä.

Neljän Ruoka toimii tällä hetkellä jo kymmenellä paikkakunnalla ympäri Suomea. Mikäli palvelumme kiinnostaa, nettisivuiltamme löytyy tietoa tämänhetkisen kassin resepteistä sekä lista raaka-aineista, joita kassin mukana toimitamme.

Olemme kyllä harkinneet tällaisen juhlakassin toteuttamista, mutta koska juhlia on paljon erilaisia, on haastavaa toteuttaa sellaista juhlakassia, joka soveltuisi kaikille. Mutta tulemme kyllä kehittelemään ideaa edelleen! :)

Itse olen jo koukussa pikkukassiimme, tuntuu melkoiselta luksukselta saada ruoat kotiin maanantaina työpäivän jälkeen!

"Muka kiireinen", suosittelen ainakin kokeilemaan palvelua, sen voi ensimmäisenkin kerran jälkeen perua, mikäli palvelu ei tunnu juuri sinulle sopivan.

Kaikenlainen palaute on muuten aina tervetullutta, jotta saisimme palveluamme vieläkin paremmaksi.

• Ja asiakkaita on?
        Suvi/Neljän Ruoka kirjoitti:

Neljän Ruoka toimii tällä hetkellä jo kymmenellä paikkakunnalla ympäri Suomea. Mikäli palvelumme kiinnostaa, nettisivuiltamme löytyy tietoa tämänhetkisen kassin resepteistä sekä lista raaka-aineista, joita kassin mukana toimitamme.

Olemme kyllä harkinneet tällaisen juhlakassin toteuttamista, mutta koska juhlia on paljon erilaisia, on haastavaa toteuttaa sellaista juhlakassia, joka soveltuisi kaikille. Mutta tulemme kyllä kehittelemään ideaa edelleen! :)

Itse olen jo koukussa pikkukassiimme, tuntuu melkoiselta luksukselta saada ruoat kotiin maanantaina työpäivän jälkeen!

"Muka kiireinen", suosittelen ainakin kokeilemaan palvelua, sen voi ensimmäisenkin kerran jälkeen perua, mikäli palvelu ei tunnu juuri sinulle sopivan.

Kaikenlainen palaute on muuten aina tervetullutta, jotta saisimme palveluamme vieläkin paremmaksi.

"sen voi ensimmäisenkin kerran jälkeen perua"

Siis mitä? Onko tämä joku kestotilaus?

Joskus voisin satunnaisesti kokeilla tuollasita, mutta jatkuvana tilauksena en kyllä halua tuollaista.

Teen usein ostopäätökset kaupassa, kun jotain on tarjouksessa jne. En haluaisi että joku sanelee mitä miellä syödään. Eikä se kyllä onnistu muutenkaan ellei huomioida allergioita ja ruokavalioasioita.

• Suvi/ Neljän Ruoka
        Ja asiakkaita on? kirjoitti:

"sen voi ensimmäisenkin kerran jälkeen perua"

Siis mitä? Onko tämä joku kestotilaus?

Joskus voisin satunnaisesti kokeilla tuollasita, mutta jatkuvana tilauksena en kyllä halua tuollaista.

Teen usein ostopäätökset kaupassa, kun jotain on tarjouksessa jne. En haluaisi että joku sanelee mitä miellä syödään. Eikä se kyllä onnistu muutenkaan ellei huomioida allergioita ja ruokavalioasioita.

Tilaus on meillä jatkuva, mutta asiakas voi itse hallinoida tilaustaan kotisivuillamme. Ilmoitamme myös aina etukäteen seuraavan kassin sisällön, jotta asiakkaamme voivat vielä halutessaan peruuttaa kassin, mikäli ruoat eivät tunnu mieleisiltä. Satunnainen tilaus on siis mahdollista, kunhan vain laittaa tilauksen tauolle (tai peruuttaa sen kokonaan), kun ei kassia halua vastaanottaa. :)

Allergioista sen verran, että käytämme HYLA tai laktoosittomia maitotuotteita ja koska kaikki raaka-aineet ovat perusmuodossaan, on allergikoiden helppo jättää heille soveltumattomat tuotteet ruoista pois.

Toiminta-ajatuksenamme on juuri tehdä arjesta hieman helpompaa ja antaa asiakkaillemme mahdollisuus laittaa helppoa ja vaihtelevaa kotiruokaa ilman suunnittelemisen ja kaupassakäynnin vaivaa. :)

• että silleen
        Suvi/ Neljän Ruoka kirjoitti:

Tilaus on meillä jatkuva, mutta asiakas voi itse hallinoida tilaustaan kotisivuillamme. Ilmoitamme myös aina etukäteen seuraavan kassin sisällön, jotta asiakkaamme voivat vielä halutessaan peruuttaa kassin, mikäli ruoat eivät tunnu mieleisiltä. Satunnainen tilaus on siis mahdollista, kunhan vain laittaa tilauksen tauolle (tai peruuttaa sen kokonaan), kun ei kassia halua vastaanottaa. :)

Allergioista sen verran, että käytämme HYLA tai laktoosittomia maitotuotteita ja koska kaikki raaka-aineet ovat perusmuodossaan, on allergikoiden helppo jättää heille soveltumattomat tuotteet ruoista pois.

Toiminta-ajatuksenamme on juuri tehdä arjesta hieman helpompaa ja antaa asiakkaillemme mahdollisuus laittaa helppoa ja vaihtelevaa kotiruokaa ilman suunnittelemisen ja kaupassakäynnin vaivaa. :)

Ostaminen ja kaupassa käyminen on kivaa....

• Autokaistamarket

Sopii liikuntarajotteisille tai muille jotka ovat kotona, mutta eivät ehdi tai pääse kauppaan.

Kiireisellä ihmisellä voi tulla suurin vaikeus siitä että pitäisi olla tiettyyn aikaan kotona vastaanottamassa ruokakassinsa. Pitäisi ainakin olla mahdollisuus noutaa kassinsa jostain noutopisteestä.

Olen joskus ideoinut että olisi nettikauppa jonne voisi tehdä ostoslistansa ja sitten karauttaisi omalla autolla noutoluukolle, josta kassit saisi pakattuna suoraan autoonsa. Maksun voisi hoitaa etukäteen netissä tai noutaessa. Odotan innolla milloin ensimmäinen marketti kokeilee tätä. Vai joko on kokeiltu?

• Kyökkikarhutar

Nimimerkille Autokaistamarket: Tuollainen pilottihanke on olemassa, Ruoholahden K-marketissa Helsingissä. Ruuan keräilypalvelu maksaa muistaakseni 3,50e.

Alkuperäiseen aiheeseen: Olen käyttänyt nelihenkiselle perheelleni pari kertaa tällaista ruokakassipalvelua, tosin toisen yrityksen. Raaka-aineiden laatu oli hyvä ja reseptit vallan mainioita. Olen ihan hyvä ruuanlaittaja mutta nimenomaan aivotyön ulkoistaminen on tässä se idea. On tosi mukavaa kun joku on välillä ajatellut ohjeet valmiiksi ja tulee kokeiltua ihan erilaista kuin normaalisti. Siis vähän sama idea kuin ohjatussa liikunnassa, heh.

Saan säännöllisesti uutiskirjeen tuolta kokeilemaltani firmalta (Syö Hyvin) ja heillä on menuu aina näkyvillä. Samoin heillä on toimitus joka toinen viikko, viiden päivän safkat neljälle hengelle. Heiltä saa ainakin sekä kerta- että kesto"tilauksen". Aion tilata heiltä jatkossakin muonaa - nyt on oikestaan rahapula ollut suurin este. Suosittelen kokeilemaan esim. jos molemmat vanhemmat ovat työssä ja on kiire. Toimitukset on illankähmässä.

• 10 e / viikko

79.- täytyy riittä yhden ihmisen taloudessa koko kuun syömisiin ja tossakin on vähän liikaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1918
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1350
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1020
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      801
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      703
    Aihe