ClearBlue-raskaustesti, kuinka pitkälle näyttää raskauden?

ClearBlue-testi

Otsikossa olikin tuo päälimmäinen kysymykseni; eli kuinka pitkälle ClearBlue-testi näyttää raskauden (tarkoitan että onko jokin "takaraja" mihin asti voi vain näyttää, esim. 4 ja ei sen enempää, vai voiko näyttää ihan loppuraskaudenkin aikana vaikka 39 ) ?

Kiitos jos viitsitte tässä minua valaista koska olen tätä miettinyt todella pitkään.

Kiitos siis etukäteen jo!

22

8170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

Toki näyttää raskauden loppuun asti, HCG:n ne testit perustuu...

• testin tehnyt

Näyttä kyllä sen oletko raskaana vai et, mutta jos tarkoitat sitä hedelmöittymisen aikaa, joka joissain testeissä näkyy niin se on 3 . Eli olet silloin raskausviikolla 5 tai enemmän.

Se niissä on mukava, ettei tarvitse tihrustaa onko viiva haalea vai onko sitä ollenkaan.

• dgfaghsths

Niin ei se näytä kuin johonkin 5viikkoon asti. Ei siitä näe että oletko jo viikolla 16 tai mitään.

• ClearBlue-testi

Minulla näytti 15.3 ClearBlue 4 , eli kuinka pitkällä nyt mahtaisin olla...? Neuvolassa kun sai aivan eri ajan kun gyneltä, ja ultrakin vasta parin viikon päästä. Huoh. Turhauttavaa kun ei yhtään tiedä....

Jos tähänkin joku osaa vastata tai sanoa suurinpeertein aikaa kuinka pitkällä niin kiitän tuhannesti jälleen kerran! :)

Ja kiitos muutenkin jo vastanneille, tuosta oli jo myös apua paljon :)

• :)

Veikkaisin että olet silloinollut n.6 viikolla tai enemmän, koska testi näyttää hedelmöittymisestä kuluneen ajan ja siihen lisätään pari viikkoa niin saadaan ne raskausviikot, joista neuvolassa ja opuksissa puhutaan.

Etkö voi laskea kuukautisista vai onko kierto ollut sekava? Mutta ultrassa se selviää varmasti :)

• ClearBlue-testi

Kiitos taas :) Kuukautiset jotka olivat todella olemattomat (en sidettä tarvinnut edes), olivat 10-13.2. ja testin tein ClearBluella 15.3. ja silloin tuli "ruutuun" 4 .
      Kuukautiseni eivät koskaan ole olleet säännölliset oikein, etenkään kun lopetin e-pillerit vuosi sitten. Mutta aiemmat kunnon kuukautiseni olivat 56 pvä ennen 10.2.

Osaisitko sinä tai joku arviolta kertoa kuinka pitkällä mahtaisin olla?

Hermoja raastavaa odottaa sitä ultraa ja kun en tiedä nyt yhtään missä vaiheessa suurinpiirtein menisin...

Niin ja kierto kyllä yleensä ollut noin 27-33pvä, ei tasan säännöllinen, mutta noin suurinpiirtein se on ollut kierto.

Kinkkinen tapaus.. mulla oli ihan samanlainen tilanne pillereiden jälkeen. Minkälaiset ajat antoivat neuvolassa. Usein raskauden aikana voi tulla menkkamaista vuotoa silloin kun menkat alkaisivat jos et olisi raskaana tai myöhemminkin. Onko sulla ollut mitään oireita ja milloin alkoivat? Itse laskisin raskauden alkaneen ennen nuita olemattomia menkkoja eli siis silloin 17.12 ?!?!
      Mutta silloin olisit jo viikolla 17 :o !!

Tai en minä tiedä.. mene ykstyiselle ultraan :)

• ClearBlue-testi

Oireet (rintojen sairaalloinen arkuus, jatkuva pissahätä ja turvottunut olo) alkoivat 3-4 viikkoa ennen kuin tein testin. Ajattelin että menkat sieltä tulee vaikka rintojen arkuutta ihmettelin koska hipaisukin sattui. Ja mies sanoi että tee testi ja tein ja plussa tuli. Eli ensioireeni alkoivat siis nelisen viikkoa (suurinpiirtein) ennen testiä (joka siis oli 15.3).

Aluksi ekalla kerralla neuvolassa epäiltiin että olen viikolla 8. Sydänäänet kuunneltiin ja olivat 155krt/min. Toisella kerralla (heti seuraavana viikkona)lääkäri/gyne totesi että olen viikoilla (vähintään) 13-15.

Eli aika hämilläni tässä olen...

Hahaa.. Aloin jo epäillä omaa laskutaitoani.. Ei siis olisi täysin mahdotonta että olisit jo niinkin pitkällä kuin rv17. ONNEA VAIN HURJASTI!! Toivottavasti olette onnellisia raskaudesta, sillä olet jo kohta puolessa välissä ja alat tuntea liikkeitä ja raskaus alkaa näkyä! Oi olen niin iloinen puolestasi!!

Neuvolassa ne lasketaan kai vain kalenterin ja siis näiden jälkimmäisten kuukautisten perusteella joten luota gyneen! Varsinkin jos et ole maininnut kuukaitusten olleen ihan oikeasti olemattomat. Tai jos oletkin niin ovat kuitenkin laskeneet ajan sen mukaan. Tehtiinkö sulla gynellä jotain sisätutkimuksia? Silloin ainakin on selvää että kyllä gynellä on varmempi tieto!

• ClearBlue-testi

Kiitos kovasti!! :) Tämä on kyllä niiiiiiin odotettu raskaus ja esikoinen tulossa meille että en tiedä miten päin olla! :) Odotan silti kovasti sitä ultraa että näkisi vauvan ja että toivottavasti hänellä olisi ihan kaikki hyvin.

Neuvolassa laskettiin viimeisistä ns. "oudoista vuodoistani" se laskettu aika, ja sen mukaan olisin nyt vasta viikolla 10. Tein kyllä päivää ennen liuskatestin (halvin mikä oli) ja oli nega, mutta kun epäilen että se kostui kyllä liikaa ja kirosin sitä jo heti alussa ennenkuin näytti mitään. Mutta en tiedä sitten...

Gyne vaan totesi että 13-15 vkoa on. Ja pistivät lähetteen keskussairaalaan josta ilmoitetaan koska aika ultraan on, ja se on kahden viikon päästä vasta :(

• 3 g3e

Onpas mielenkiintoista, ettei sinua ole lähetetty aikaistettuun ultraan jos r-viikot ovat lääkärineuvolassakin olleet epäselviä... Noh, joka tapauksessa vastaus tulee lähiaikoina, Viimeistään syksyllä ;D

• ClearBlue-testi

Kävin neuvolassa oletetussa viikossa 8. Ei sisäisiä tutkimuksia, virtsanäyte, verikoe, keskustelua, sydänäänet kuultiin (155krt/min).

Viikko sen jälkeen gyne tutki mut ja sanoi että olen kyllä pidemmällä, (kuten jo aiemmin sanoin mitä hän sanoi ja hän sanoi että noin viikoilla 13-15).

Sitten kirjoittivat lähetteen keskussairaalaan (ja koska olen yli 12vkon niin ei saa sitä jotain niska tms. testiä otettua, mitä minulle ei edes kunnolla selitetty).

Sitten tuli viikon päästä kirje että KAHDEN viikon päästä pääsen ultraan. Täällä ei ole IKINÄ toiminut sairaala niinkuin pitäisi. Ja en sano vain jonkun poliklinikkakäyntien takia, vaan sen takia että teholla ollut ja sielläkään eivät osanneet verta musta ottaa, kylkiluiden murtumiin vaan yliannos lääkkeitä. Kyllä mielummin sitä kipua kestän sen verran että otan sallitun määrän kuin yliannoksen mitä ruvettiin suoniin pumppaamaan.

Ja ei ole yksi eikä ainoa tapaus, valitettavasti. No varmasti kyllä siellä osaaviakin on, mutta mun ultra siksi vasta parin viikon päästä koska en ole "akuuttitapaus", ja koska sitä jotain niska"juttua" (:D) ei kuulemma voi ottaa sen viikon 12 jälkeen.

Huoh.

Ettei vain asuttais samassa kunnassa!! :) Mulla otettiin niskapoimu-ultra viikolla 12 6 eli ihan loppusuoralla ja samoin on rakenneultrakin viikolla 20 6. Siinä niskapoimu-ultrassa joka on noin viikolla12 katsotaan niskapoimun turvotus tai jokin muu sellainen. Sen tarkoitus on seuloa down-syndroomaa mutta ei sekään anna varmoja tuloksia eikä siinä edes kaikki halua käydä!!

Itsekin ensimmäistä odottavana halusin käydä näkemässä vauvan ja sen että siellä edes ylipäätään jotain on! Mulla oli myös epäselvää se missä vaiheessa raskaus on kun menkat tuli pillereiden lopetuksen jälkeen miten sattuu ja kierto oli hurjan pitkä. Selvisi sitten ettei raskaus ollut niin pitkällä ja sain sitten uuden ajan niskapoimu-ultraan.

Odotan ensimmäistä joten en väitä olevani mikään asiantuntija näiden juttujen suhteen!! Suhtaudu siis varauksella! :)

• ClearBlue

Ja sattuipas iloinen yllätys, tänään päivystävällä kovien mahakipujen takia, määräsivät ultraan ja siellä se pienokainen pyöri ja potki :) Aivan uskomaton näky! Viikkoja arveli nyt olevan 12 5, ja ensi viikolla uusi ultra ja koitetaan juuri vielä saada se niskapoimujuttu tms. Oon aivan pilvissä kun katselen ekaa ultrakuvaa vauvasta

• outoa touhua

Nt-ultra-aika on sitten mennyt jo ohitse. Miksei lääkäri kirjoittanut kiireellistä lähetettä jos oletti raskauden olevan noin pitkällä?!

• ClearBlue

Kysy lääkäriltä, älä multa :D

• Voitteko kertoa....

Siis voiko Clearblue tosiaan näyttää isompia tuloksia kuin 3 hedelmöittymisestä???? Ovatko muutkin saaneet esim 4 tai 5 tuloksia ruutuun? Luulin, että kaikki yli 3 viikkoa hedelmöityksestä -tulokset näytetään 3 .... Mulla hedelmöittymisen ajankohta epäselvä ja ultrassa näkyi vain sikiöpussi ja ruskuaispussi, eli tuulimunaepäily. Olis kiva tietää tarkat viikot, että onko mitään toivoa enää... kauheeta odottaa viikko. Tein Clearbluetestin samana päivänä, kun ultra oli ja näytti 3 . Näyttäiskö siis tosiaan 4 , jos heldelmöittymisestä olisi 6 viikkoa tai yli??? Sehän lisäis toivoa mun asiassa......

• ClearBlue

Mulla näytti kun testin tein että 4 . Ja paikkansa näytti pitävän :)

• tähh

Mistä te tollasia testejä ootte saanu, mitkä näyttää 4 ?!

• LäpiSyyskuun

No kyllä mulla näytti ainakin kaksi ekaa testiä plussaa, en ollut uskoa onneamme ja mies sitten haki vielä pyynnöstäni ClearBluen ja "vastauksena" oli 4 . Sitten oli seuraavalla viikolla neuvola ja todettiin että olen piedemmällä kuin vko 5. Ja ultrassa sitä seuraavalla viikolla vahvistui sama väite että viikkoja on 8.

Eli meneppäs apteekkiin ja lääkärille, siellä osaavat ainakin sanoa viikkosi. Jos siis edes raskaana olet.

• ????????3+

Pakkausselosteessa kyllä mielestäni "maksimi" on 3 ???? Joka tarkoittaa RV5 tai mitä tahansa siitä yli.

Voihan toki kai noita clearbluen testejä olla erilaisia, uudempia versioita tms.

• Tähh täällä taas

Kiitos vittuilusta "LäpiSyyskuun": Kyllä raskaana olen. Tarkoitan kuitenkin samaa asiaa kuin tuo edellinen kirjoittaja, eli pakkausselosteessa ei puhuta mitään 4 tai 5 tuloksista. Vaan että 3 olisi maksimi (ja 3 tarkoittaa siis yli 3 viikkoa HEDELMÖITYKSESTÄ, jolloin raskausviikkoja on 5 ). Kysyinkin, että mistä ootte tollaisia testejä saaneet, jotka näyttää enemmän. Onko kyseessä ihan tavallinen viikkonäytöllinen Clearlue Digital?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      123
      1845
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1579
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1365
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1312
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      127
      1146
    6. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      48
      1035
    7. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1011
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      987
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      858
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      783
    Aihe