Hyvät rattaat pitkälle ja lyhyelle ihmiselle?

Anniro

Moi!

Kaipaisin kommentteja ja vinkkejä vaunuista/rattaista jotka toimisivat pitkälle ja lyhyelle immeiselle. Mies on melkein 2 metriä pitkä ja ite olen 166 senttinen pätkä ja olisi kuitenkin kiva löytää sellaiset vaunut tai rattaat, jotka sopii molempien käytettäväksi.

Lisähaasteen tuo se, että ollaan haaveiltu sellaisista 70-80-luvun rattaista, jotka on ainakin minusta malliltaan aivan ihania. Toki Emmaljungan nykyisistäkin malleista löytyy ihania, mutta kun ovat niin suolasen hintaisia ja ei opiskelijalla ole sellaisia varaa ostaa :/

Mutta kaikki vinkit niin uusien kuin vanhojenkin vaunujen ominaisuuksista ovat tervetulleita.

3

1502

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suotsittelen..

Teleskooppiaisalliset vaunut, jokuvuosi takaperin sai brion vaunuja joissa oli sekä teleskooppi että nappisäätöaisa. Lyhyelle nappisäätö on parempi, pitkälle teleskooppi. Itse olen 153cm tappi ja emmaljungan nappisäätö on hyvä, teleskooppi aisa ihan liian korkea. Kun taas 186cm mieheni ei oikein emmaljungan nappisäädöstä innostu, ei kunnolla se säätö riitä. Brioissa säätövaraa on nykyään huonosti ja useimmissa muissakin vaunuissa.. Tosin 166cm on jo ihan sopiva käyttämään näitä teleskooppeja minun mielestä. Suosittelen teleskooppiaisallisia siis.

Ja vinkkinä että esim. huutonetissä on usein hyviä käytettyjä vaunuja, uusiakin kohtuuhinnoin ja alemyynnit mallistojen vaihtuessa kannattaa esim. emmaljungassa hyödyntää..

• Emmaljunga!

Meillä kylläkin on käytössä tällä hetkellä yhdistelmävaunut, mutta ne ovat merkkiä Emmaljunga ja niissä on hyvin säätövaraa teleskooppiaisoissa. Mies parimetrinen ja itsekin aika pitkä. Molemmat ovat tykänneet :) Ja suosittelen itse myös huuto.nettiä. Ei kaiken tarvi olla aina tuliterää, varsinkin kun laadukkaat vaunut eivät ainakaan yhdellä lapsella ehdi miksikään mennä.

• annon

Moi!

Ehdottomasti teleskooppiaisa! Se soveltuu useassa mallissa lyhkäselle sekä pitkälle.
      Meillä on i'coo peak 4 air ja minä 156cm pystyn työnnellä mahtavasti vaunuja ja mieheni 188cm pitkä pystyy työntää vaunuja potkimatta tavarakoriin. Nämä vaunut ovat kyllä ollut hintansa arvoset ja todella laadukkaat. Ollaan tykätty hirveästi.
      Ystävällä on mutsy urban rider ja on hyvin saman tyyliset kuin meidän kärryt. Heillä myös iso pituus ero ja ovat kehunneet sitä, että molemmat pystyvät mahtavasti työntelemään vaunuja.

Näistä vaunuista ei ole kokemuksia, mutta oletko vilkassut teutonia elegance ja inglesina classica merkkejä? Nämä molemmat ovat kyllä aika hinnakkaat, mutta vähän vanhanajan tyyliset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe