Narsistinen merkki?

Hellu

Mitä voisi löytyä todella narsistisesta ihmisestä? Mitä merkkejä ja mitkä planeetat mistä merkeistä? Mitkä merkit tekevät ihmisestä narsistin?

16

3212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dina

      Leijona, skorpioni, kauris, vaaka ja jouskari.

      • leo

        ei pidä sekoittaa narsismia itsevarmuuteen. mieluummin rakastan itseäni terveesti kun olen epävarma itsestäni ja missä määrin skorppioni on narsisti?? =)))tai joukkari? monet "harmaahiiret" vaan sekoittavat itsevarmuuden diivailuun ja narsismiin. Narsismi on jo vähän liioiteltua, ainakin musta-


      • Minä
        leo kirjoitti:

        ei pidä sekoittaa narsismia itsevarmuuteen. mieluummin rakastan itseäni terveesti kun olen epävarma itsestäni ja missä määrin skorppioni on narsisti?? =)))tai joukkari? monet "harmaahiiret" vaan sekoittavat itsevarmuuden diivailuun ja narsismiin. Narsismi on jo vähän liioiteltua, ainakin musta-

        Kauris on monesti piilevästi narsistinen, tai ainakin asiat tuntuvat pyörivän pitkälti oman navan ympärillä, toiset ovat hänelle sitä varten olemassa että heitä voi käyttää niin että itse jotenkin hyötyy. Oman edun tavottelijoita ainakin.

        Kaloista löytyy myös itsekeskeisyyttä. Mutta oikeastihan narsismi on luonnehäiriö eikä sillä pitäisi olla tekemistä horoskooppien kanssa. Ehkä joillakin merkeillä sellainen käytös saattaa kyllä korostua, en tiedä.


      • Autumnal Equinox
        Minä kirjoitti:

        Kauris on monesti piilevästi narsistinen, tai ainakin asiat tuntuvat pyörivän pitkälti oman navan ympärillä, toiset ovat hänelle sitä varten olemassa että heitä voi käyttää niin että itse jotenkin hyötyy. Oman edun tavottelijoita ainakin.

        Kaloista löytyy myös itsekeskeisyyttä. Mutta oikeastihan narsismi on luonnehäiriö eikä sillä pitäisi olla tekemistä horoskooppien kanssa. Ehkä joillakin merkeillä sellainen käytös saattaa kyllä korostua, en tiedä.

        Narsismi on käyttäytymishäiriö eikä liity horoskooppeihin mitenkään.


      • Lola
        Autumnal Equinox kirjoitti:

        Narsismi on käyttäytymishäiriö eikä liity horoskooppeihin mitenkään.

        Kyse onkin narsistisista luonteenpiirteistä, ei itse käyttäytymishäiriöstä Narsismista. Jokaisella meillä on narsistisia luonteenpiirteitä, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Niitä kuitenkin on eikä silloin ole kyse käyttäytymishäiriöstä.


        Narkissos:


        Joen nymfi Liriope synnytti pojan, joka sai nimekseen Narkissos. Poikansa tulevaisuudesta huolestunut äiti kysyi tietäjä Teiresiakselta, saako hänen poikansa elää pitkän elämän. Tietäjä vastasi: "Kyllä, kunhan hän ei katso itseään." Ennustusta pidettiin kummallisena, mutta tulevat kohtalot, eriskummallinen mielipuolisuus ja kuolema todistivat sen kuitenkin oikeaksi.

        Jo kuudentoista ikäisenä Narkissos oli kuuluisa. Hän sai osakseen rakkautta ja ihailua kaikkialla ja kaikilta, neidoilta ja nuorukaisilta. Narkissos itse oli kuitenkin mieleltään kova ja ylpeä, toisten lemmen palo ei häntä koskettanut. Moni rakkaudessaan pettynyt oli rukoillut koston jumalalta Nemesikseltä apua. He toivoivat, että Narkissos itse joutuisi rangaistuksena kylmyydestään kokemaan saman tuskan, joka heidän osakseen oli tullut.

        Myös nymfi Echo rakastui palavasti Narkissokseen, mutta ei voinut lähestyä nuorukaista, koska jumalien kirous esti sen. Echolta oli osittain riistetty puhekyky, hän pystyi vain toistamaan itselleen esitetyt sanat. Onnettomana Echo seurasi Narkissosta kaikkialle etsien tilaisuutta lähestyä rakastettuaan.

        Kerran metsästysretkellä Narkissos eksyi tovereistaan ja alkoi huhuilla heille. Echo tunsi tilaisuutensa tulleen ja toisti kaikki Narkissoksen sanat. Narkissos lumoutui kaiusta ja pyysi tuntematonta astumaan esiin. Toiveikkaana Echo lähestyi nuorukaista. Narkissos kuitenkin pelästyi Echoa ja torjui tylysti onnettoman nymfin.

        Syvästi pettyneenä ja häpeissään Echo pakeni vuorille ja vetäytyi yksinäiseen luolaan murehtimaan kohtaloaan. Lopulta Echon ruumis riutui pois rakkauden pettymyksestä, eikä jäljelle jäänyt kuin ääni, jonka vielä tänäkin päivänä voimme kuulla vuorilla ja laaksoissa.

        Eräällä toisella metsästysretkellä Narkissos löysi metsästä lähteen, josta päätti sammuttaa janonsa. Hän kurottautui lähteen tyyntä ja kirkasta pintaa kohden, mutta nähdessään sen pinnalta oman kuvansa hänet valtasi aivan toisenlainen ja outo jano.

        Narkissos rakastui välittömästi näkemäänsä. Tähän kaikkeen hän ihastui niin kuin muut olivat häneen ihastuneet. Intohimoisesti hän alkoi haluta itseään. Syntyi omituinen tilanne. Se, joka rakasti, oli samalla rakastettu. Se, joka halusi, oli samalla haluttu. Lukemattomia kertoja Narkissos yritti turhaan suudella petollista lähdettä ja ojentaa kätensä syleilläkseen näkemäänsä. Hän ei näyttänyt käsittävän, mitä hän näki, mutta siihen hän rakastui yhä kiihkeämmin. Ja niin Narkissos mielipuolen lailla yritti tavoitella lähteen pinnalta heijastuvaa peilikuvaansa.

        Välillä Narkissos tuntui aavistavan, että hänen rakkautensa kohde oli vain veden pinnalta heijastuva kuva, ei todellinen ihminen. Kohta hän kuitenkin lumoutui uudelleen näkemästään niin, ettei pystynyt vapautumaan toivottomasta yrityksestään. Lopulta nuorukainen nääntyy lähteelle. Häntä etsimään tulleet löysivät lähteen reunalta kauniin keltaisen kukan - narsissin.


      • vaaka skorppari
        Lola kirjoitti:

        Kyse onkin narsistisista luonteenpiirteistä, ei itse käyttäytymishäiriöstä Narsismista. Jokaisella meillä on narsistisia luonteenpiirteitä, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Niitä kuitenkin on eikä silloin ole kyse käyttäytymishäiriöstä.


        Narkissos:


        Joen nymfi Liriope synnytti pojan, joka sai nimekseen Narkissos. Poikansa tulevaisuudesta huolestunut äiti kysyi tietäjä Teiresiakselta, saako hänen poikansa elää pitkän elämän. Tietäjä vastasi: "Kyllä, kunhan hän ei katso itseään." Ennustusta pidettiin kummallisena, mutta tulevat kohtalot, eriskummallinen mielipuolisuus ja kuolema todistivat sen kuitenkin oikeaksi.

        Jo kuudentoista ikäisenä Narkissos oli kuuluisa. Hän sai osakseen rakkautta ja ihailua kaikkialla ja kaikilta, neidoilta ja nuorukaisilta. Narkissos itse oli kuitenkin mieleltään kova ja ylpeä, toisten lemmen palo ei häntä koskettanut. Moni rakkaudessaan pettynyt oli rukoillut koston jumalalta Nemesikseltä apua. He toivoivat, että Narkissos itse joutuisi rangaistuksena kylmyydestään kokemaan saman tuskan, joka heidän osakseen oli tullut.

        Myös nymfi Echo rakastui palavasti Narkissokseen, mutta ei voinut lähestyä nuorukaista, koska jumalien kirous esti sen. Echolta oli osittain riistetty puhekyky, hän pystyi vain toistamaan itselleen esitetyt sanat. Onnettomana Echo seurasi Narkissosta kaikkialle etsien tilaisuutta lähestyä rakastettuaan.

        Kerran metsästysretkellä Narkissos eksyi tovereistaan ja alkoi huhuilla heille. Echo tunsi tilaisuutensa tulleen ja toisti kaikki Narkissoksen sanat. Narkissos lumoutui kaiusta ja pyysi tuntematonta astumaan esiin. Toiveikkaana Echo lähestyi nuorukaista. Narkissos kuitenkin pelästyi Echoa ja torjui tylysti onnettoman nymfin.

        Syvästi pettyneenä ja häpeissään Echo pakeni vuorille ja vetäytyi yksinäiseen luolaan murehtimaan kohtaloaan. Lopulta Echon ruumis riutui pois rakkauden pettymyksestä, eikä jäljelle jäänyt kuin ääni, jonka vielä tänäkin päivänä voimme kuulla vuorilla ja laaksoissa.

        Eräällä toisella metsästysretkellä Narkissos löysi metsästä lähteen, josta päätti sammuttaa janonsa. Hän kurottautui lähteen tyyntä ja kirkasta pintaa kohden, mutta nähdessään sen pinnalta oman kuvansa hänet valtasi aivan toisenlainen ja outo jano.

        Narkissos rakastui välittömästi näkemäänsä. Tähän kaikkeen hän ihastui niin kuin muut olivat häneen ihastuneet. Intohimoisesti hän alkoi haluta itseään. Syntyi omituinen tilanne. Se, joka rakasti, oli samalla rakastettu. Se, joka halusi, oli samalla haluttu. Lukemattomia kertoja Narkissos yritti turhaan suudella petollista lähdettä ja ojentaa kätensä syleilläkseen näkemäänsä. Hän ei näyttänyt käsittävän, mitä hän näki, mutta siihen hän rakastui yhä kiihkeämmin. Ja niin Narkissos mielipuolen lailla yritti tavoitella lähteen pinnalta heijastuvaa peilikuvaansa.

        Välillä Narkissos tuntui aavistavan, että hänen rakkautensa kohde oli vain veden pinnalta heijastuva kuva, ei todellinen ihminen. Kohta hän kuitenkin lumoutui uudelleen näkemästään niin, ettei pystynyt vapautumaan toivottomasta yrityksestään. Lopulta nuorukainen nääntyy lähteelle. Häntä etsimään tulleet löysivät lähteen reunalta kauniin keltaisen kukan - narsissin.

        vaaka skorpioni leijona ehkäpä myös härkä


      • skorpioni
        leo kirjoitti:

        ei pidä sekoittaa narsismia itsevarmuuteen. mieluummin rakastan itseäni terveesti kun olen epävarma itsestäni ja missä määrin skorppioni on narsisti?? =)))tai joukkari? monet "harmaahiiret" vaan sekoittavat itsevarmuuden diivailuun ja narsismiin. Narsismi on jo vähän liioiteltua, ainakin musta-

        ainakin skorpioni/skorpioni yhdistelmän(auriko/kuu) heikko kohta on narsismi alan kirjallisuudessa joka käsittelee aurinko/kuu kombinaatioita. jossain määrin se sopii myös siis yleisesti skorpioni merkkiin. tosin aurinko tai minkään muunkaan yhden merkin perusteella mahdoton arvioida mitään.


    • kauris

      Itsevarmuus muodostuu ja kasvaa ympäristön, elämänkokemusten ja kasvatuksen perusteella eikä liity mitenkään horoskooppeihin.

      Jos nyt puhut omahyväisyydestä, egoismistä ja itserakkaudesta, niin nämä ovat itsevarmuuden vastakohta. Eli epävarman ihmisen puolustusmekanismeja. Mulla on kavereita jokaisesta merkistä eikä kenelläkään heistä ole kyseisiä piirteitä.

      Ja edelleen: narsismi on sairaus, joka voi johtaa jopa psykopatiaan. Psykopaatit ovat narsisteja ja heillä on aivan omanlainen tapa katsella maailmaa.

      Siinä olen samaa mieltä, että joissakin merkeissä löytyy enemmän itsevarmoja ihmisiä kuin toisissa. Esimerkiksi juuri kauris, oinas, scorpioni ja jousimies. He myös usein osaavat pitää puoliaan eivätkä ota vastaan kaikkea paskaa mitä elämässä eteen tulee. Ehkäpä toisista tämä on "narsismia". Jos on, niin olen narsisti, ja ylpeä siitä!

      • niiiin

        kyllä sitä voi löytyä narsistisia piirteitä terveeltäkin ihmiseltä. narsismiin kuuluu itserakkautta ja tunnekyvyttömyyttä muita kohtaan käyttää ihmisiä hyväkseen monesti


    • N24

      Näitä juttuja on aina kiva lukea, kun kaikia perinteisesti ärsyttää kaikki kauriin piirteet! Heh-heh! Olen mäkin kaurin, muta tiedä sitten siitä narsismista... Kaipa sitä on mussakin sitä vikaa. Silti mä tulen kyllä paremmin toimeen sellaisten ihmisten kanssa, joilla on vähän samaa vikaa. Ei ne ainakaan pienistä säikähdä, kun tuntuu, että liian moni ottaa mun jutuista liian helposti itteensä. Loukkaantuvat, kun sanon suoraan asioita.

    • Hanna

      Siitä voitte olla varmoja, varmasti suurin osa narsistisesta persoonasta kärsivät naiset ovat oinaita. Siis ei tietenkään kaikki oinas naiset mutta sitä sairastavissa on keskimäärin eniten oinaita.

    • kauriskosa

      Kauris ♑ itsekäs ja todella epävarma. Ovat sanoja joita narsismi käsittää. Itse olen kauris ja kärsin joskus empatian puutteesta. Varsinkin kun joku sitä tarvitsee enkä keksi enään mitään piristävää. Tulee todella paha mieli katsoa toisen kärsimystä jossa ei voi enempää auttaa kuin on antanut. Olen kuullut et en anna tarpeeksi. Saatan olla väärässä mut meidän kaikkien on saatava myös olla omia itseämme. Jolla tarkoitan altruismia eli ei jää aikaa itselle. Eli se siitä itsekkyydestä.

    • Hyimikätyyppiseoli

      Leijona. Ilkein ja manipuloivin ihminen johon olen törmännyt oli Leijona.

    • Aaron501

      Narsismi vaatii aina ammattialan eli päälääkärin arvion. Yleensä pitkä prosesssi että voi sanoo onko ihminen narsisti vai ei. Nykyään sitä sanaa viljellään liian helposti. Joku sanoo vähän vastaan tai räjähtää kun on tempperamenttia niin on heti automaattisesti narsisti kun jäädään alakynteen. Ei ole ihan niin yksi selitteistä. Meitä on moneksi. Ei mitään tekemistä horoskoopin kanssa. Lapsuus ja elämänkokemus vaikuttaa ihmisen kehitykseen..

    • asteroidit

      Kartalta voi etsiä asteroidit Echo (60) ja Narcissus (37117). Astro.com, sieltä (Extended Chart Selection- sivun alaosa) löytyy piiiiitkä asteroidilista josta klikata haluamansa kunhan on ensin tehnyt syntymäkartan.
      Minulla esim. Narcissus näkyis olevan Leijonassa. Lähdenkin tästä lähteelle peilailemaan ;D

    • Heikki111111

      Jousmies. He ovat pahimpia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe