Onko tietoa mikä pankki lainoittaa asunnot edullisimmin tänä päivänä ? Mistä pankista saa helpoiten lainaa, siis vaikka 100 % lainan .
halvin asuntolaina
14
14417
Vastaukset
- Idiootti
Eiköhän ne kaikki tarjoa lähinnä sen mukaan kuinka hyvä asiakas (tai potentiaalinen asiakas) olet ja muodosta lainan hinnan sen mukaan.
Toisekseen, laske huviksesi kuinka paljon hyödyt vuositasolla kun marginaali laskee 0,1%. Ihme jos saat edes 10 euroa voittoa...
Kolmanneksi, kilpailijoita halvempi lainan marginaali rahoitetaan kyllä muilla keinoilla (palvelumaksut, lisätuotteista saatava kate, lainanhoitomaksut jne)- AP
Pakko käydä todellakin itse antamassa tiedot ja pyytämässä tarjoukset. Tosin on olemassa myös palveluja, jolla voi kilpailuttaa ( http://www.asuntolainalaskuri.fi/ ). Olennaista tässä on se, että kilpaluttaa todella ja yleensä kokonaisasiakkuuden (vaikka koko perheenkin samalla).
- BRAB
...täytyy vain käydä eri pankeilta pyytämässä tarjousta ja vertailla niitä ja vaikka vielä kilpailluttamaan niitä.
- pankinjohtaja
100% ei saa kukaan max 85%, omaa pitää olla 15 % tai sitten takaus ko summalle!!
- nykyään
nykyään ei tarvi takaajia!!!!
- Minttu
nykyään kirjoitti:
nykyään ei tarvi takaajia!!!!
Meidän perheessä kun ongelmana, että toinen takaaja puuttuu eikä yhdelle takaajalle voi koko 15% sälyttää! Olen koko ajan kuvitellut, ettei tällaisessa tapauksessa voi ikinä saada omaa asuntoa =(
Eli siis onko kuitenkin toivoa?????????????
- late
jo on toiveet,100% rahoitus,tunnetko sinä ollenkaan rahoitustarkastuslaitoksen sääntöjä jotka valvovat pankkien luoton antoa.ei 100%lainoitusta ole olemassakaan,se on vastoin kaikkia sopimuksia,pankit eivät lähde mihinkään laittomuuksien tielle.
- Hilppa
Kyllä asuntolainaa saa vaikka sen 100 %. Takuiden vaan pitää olla hyvät. Puhun kokemuksesta, ostettiin yksi kämppä täysin velaksi muutama vuosi sitten, takuuna oli ostettava kämppä ja yksi muu asunto-osake.
- Tosi on
Hilppa kirjoitti:
Kyllä asuntolainaa saa vaikka sen 100 %. Takuiden vaan pitää olla hyvät. Puhun kokemuksesta, ostettiin yksi kämppä täysin velaksi muutama vuosi sitten, takuuna oli ostettava kämppä ja yksi muu asunto-osake.
Kyllä asuntolainaa saa vaikka yli 100% jos on vakuuksia. Itse nostin toukokuussa asuntolainaa 117% eli lainaa enemmän kuin asunto maksoi. Vakuudet olivat tosin 100%, en vain halunnut realisoida niitä vielä kun tuotto on parempi kuin lainan kustannukset...
- Tiedän kyllä
mutta ei sieltäkään 100% luottoa tullut, se aika on kaukana takanapäin, jossain -90 luvun alussa, joten hieman olet ajassa jäljessä!!!
- Robin Sivén
1990-luvun alussa hinnat romahtivat ja 20%:n lasku oli aivan mahdollinen. Tuolloin 100%:n laina oli siis tosiasiassa 125%:n laina. Koska lasku oli monissa tapauksissa vielä suurempi, ei omarahoitusosuutta tarvinnut ottaa huomioon.
- Pankkiiri
Lainaa saat vaikka 2700% asunnon arvosta jos muita vakuuksia kuin ostettava asunto on/maksukyky riittää.
Muuten valtion takauksella 85% asunnon arvosta ja lopulle muu vakuus tai sitten vakuudeton kulutusluotto, mikä tietenkin on kallista rahaa, mutta joskus pakko ottaa jos muita vakuuksia ei ole.
Marginaali on yksi asia, mutta muutakin huomioitavaa on:
- Mahd. palvelumaksut
- Mahd. korttimaksut
- Mahd. lainan turvaavien vakuutuksien maksut
- Mahd. muiden, esim. sijoituspalveluiden maksut.
Yleensä jälkimmäiset tekevät enemmän kuin muutamankin kymmenyksen ero lainamarginaalissa. Tietenkin jos olet vielä ollut 20 v. saman pankin asiakas ja täysin aivopesty ko. pankin "filosofiaan" maksanet ihan tyytyväisesti kaikista edellisistä palveluista reipasta ylihintaa (Varsinkin jos niistä saa "bonuksia"), koska et edes vaivaudu soittamaan kilpailevia tarjouksia:)- hiatane
juuri eilen hain 120000e lainaa, ilman takaajia ja ilman säästöjä. ja asunnonkin takaus on tuosta lainan suuruudesta vain jotain 85 000e, siis 110000e asunto ja 10000e remonttirahat sisällytettiin kokonaisluottoon. vakituinen työpaikka ja maksukyky ratkaisee kaiken..
- 120k-lainaa
hiatane kirjoitti:
juuri eilen hain 120000e lainaa, ilman takaajia ja ilman säästöjä. ja asunnonkin takaus on tuosta lainan suuruudesta vain jotain 85 000e, siis 110000e asunto ja 10000e remonttirahat sisällytettiin kokonaisluottoon. vakituinen työpaikka ja maksukyky ratkaisee kaiken..
http://www.asuntolaina.org/asuntolainaa halvin asuntolaina irtoaa kilpailuttamalla koko pankkipalvelupakettisi. jos siis on varallisuuden hoitoa luottokortteja ja muuta. Muuten tuo etua.Fi on hyva palvelu mutta toimii vain pk seudulla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265