Paras sprii keittimeen

Haddock

Olen kokeillut eri merkkejä, ja huomannut eroja mutta en rehellisesti sanoen muista, mikä sprii nokeaa vähiten? Mielipiteitä.

Veden lisääminen vähentää joidenkin nokeamista hiukan, mutta laskee ennestään huonoja tehoja.

5

3459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Auttaa tai ei

parasta. jos tulee krapula kesken kaiken niin hätävara. Voi sitten olla ettei sitä oikein viitti polttaa. Ja ongelma onkin sitten jäljellä että millä sen korvais.

• NjK

Marinol on se perinteinen spriikeitinten liemi, jota itsekin olen käyttänyt kun sitä on helposti saatavilla. En ole huomannut että se ainakaan minun keittimessäni nokeaisi, keitin on sellaista mallia jossa sprii höyrystyy putkessa ja palaa "kaasumaisella" liekillä.

Muista polttoaineista tiedän vain kuulopuheita. Sinolia ei ainakaan kannata käyttää, nokeaa ja haisee. Jotkut kehuvat Nesteen omaa spriikeitinpolttoainetta, mutta sitä en ole onnistunut ainakaan Turusta löytämään edes Nesteen omilta asemilta. Liekö moisen valmistus lopetettu?

Biltema näyttää myös myyvän vastaavaa lientä ja aika edulliseen hintaan. Kokemuksia?

• Emäntä

Origon liedessä Bilteman aine pelaa ainakin yhtä hyvin kuin marinoli ja on paljon edullisempaa.

Molemmat nokeavat aika paljon. Johtuukohan nokeaminen joistakin lisäaineista?, mielestäni puhdas alkoholi palaa puhtaasti.

• nokinenä
        Emäntä kirjoitti:

Origon liedessä Bilteman aine pelaa ainakin yhtä hyvin kuin marinoli ja on paljon edullisempaa.

Molemmat nokeavat aika paljon. Johtuukohan nokeaminen joistakin lisäaineista?, mielestäni puhdas alkoholi palaa puhtaasti.

Tuohon nokeamiseen on olemassa vanha
        konsti, eli hiukkasen vettä sekaan ja
        nokeaminen vähenee. Oletteko kokeillut
        tätä ikivanhaa konstia näihin veneliesiin
        ja keittimiin. Pitäisi tepsiä.

• ei auta
        nokinenä kirjoitti:

Tuohon nokeamiseen on olemassa vanha
        konsti, eli hiukkasen vettä sekaan ja
        nokeaminen vähenee. Oletteko kokeillut
        tätä ikivanhaa konstia näihin veneliesiin
        ja keittimiin. Pitäisi tepsiä.

reilut kymmenen vuotta sinolin/marinolin kanssa pelanneena en havainnut mitään eroa nokeamisen suhteen sillä onko polttonesteen seassa vettä tai ei. Keitin oli sellainen origon standardikeitin.

Nokeamisesta pääsee eroon vaihtamalla kaasuun, systeemi tuli kaikenkaikkiaan maksamaan 2-liekkisellä liedellä 250 euroa. Kaasua kuluu 5 kg vuodessa, kun marinolia meni kesässä noin 20 litraa. Kaasupullon vaihto maksaa noin 20 euroa, joten siitä voikin laskeskella kuinka nopeasti kaasuliesi "maksaa itse itsensä".

Muita etuja on tietysti se ettei keitellessä silmiä kirvele eikä seinistä irtoa mustaa nokea rätillä pyyhittäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66