Olen kokeillut eri merkkejä, ja huomannut eroja mutta en rehellisesti sanoen muista, mikä sprii nokeaa vähiten? Mielipiteitä.
Veden lisääminen vähentää joidenkin nokeamista hiukan, mutta laskee ennestään huonoja tehoja.
Paras sprii keittimeen
5
3459
Vastaukset
- Auttaa tai ei
parasta. jos tulee krapula kesken kaiken niin hätävara. Voi sitten olla ettei sitä oikein viitti polttaa. Ja ongelma onkin sitten jäljellä että millä sen korvais.
- NjK
Marinol on se perinteinen spriikeitinten liemi, jota itsekin olen käyttänyt kun sitä on helposti saatavilla. En ole huomannut että se ainakaan minun keittimessäni nokeaisi, keitin on sellaista mallia jossa sprii höyrystyy putkessa ja palaa "kaasumaisella" liekillä.
Muista polttoaineista tiedän vain kuulopuheita. Sinolia ei ainakaan kannata käyttää, nokeaa ja haisee. Jotkut kehuvat Nesteen omaa spriikeitinpolttoainetta, mutta sitä en ole onnistunut ainakaan Turusta löytämään edes Nesteen omilta asemilta. Liekö moisen valmistus lopetettu?
Biltema näyttää myös myyvän vastaavaa lientä ja aika edulliseen hintaan. Kokemuksia?- Emäntä
Origon liedessä Bilteman aine pelaa ainakin yhtä hyvin kuin marinoli ja on paljon edullisempaa.
Molemmat nokeavat aika paljon. Johtuukohan nokeaminen joistakin lisäaineista?, mielestäni puhdas alkoholi palaa puhtaasti. - nokinenä
Emäntä kirjoitti:
Origon liedessä Bilteman aine pelaa ainakin yhtä hyvin kuin marinoli ja on paljon edullisempaa.
Molemmat nokeavat aika paljon. Johtuukohan nokeaminen joistakin lisäaineista?, mielestäni puhdas alkoholi palaa puhtaasti.Tuohon nokeamiseen on olemassa vanha
konsti, eli hiukkasen vettä sekaan ja
nokeaminen vähenee. Oletteko kokeillut
tätä ikivanhaa konstia näihin veneliesiin
ja keittimiin. Pitäisi tepsiä. - ei auta
nokinenä kirjoitti:
Tuohon nokeamiseen on olemassa vanha
konsti, eli hiukkasen vettä sekaan ja
nokeaminen vähenee. Oletteko kokeillut
tätä ikivanhaa konstia näihin veneliesiin
ja keittimiin. Pitäisi tepsiä.reilut kymmenen vuotta sinolin/marinolin kanssa pelanneena en havainnut mitään eroa nokeamisen suhteen sillä onko polttonesteen seassa vettä tai ei. Keitin oli sellainen origon standardikeitin.
Nokeamisesta pääsee eroon vaihtamalla kaasuun, systeemi tuli kaikenkaikkiaan maksamaan 2-liekkisellä liedellä 250 euroa. Kaasua kuluu 5 kg vuodessa, kun marinolia meni kesässä noin 20 litraa. Kaasupullon vaihto maksaa noin 20 euroa, joten siitä voikin laskeskella kuinka nopeasti kaasuliesi "maksaa itse itsensä".
Muita etuja on tietysti se ettei keitellessä silmiä kirvele eikä seinistä irtoa mustaa nokea rätillä pyyhittäessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1522545Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131101Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 101912
- 66878
- 62855
- 53851
- 46849