golfkyynärpää

iätikipuinen?

onko täällä kokemusta golfkyynärpäästä ja sen kuntoutumisesta?

Tenniskyynärpää on vaivannut silloin tällöin ja yleensä se on helpottanut muutamalla lääkärin neuvomalla yksinkertaisella venyttelyliikkeellä. Niistä ei nyt kuitenkaan tunnu olevan apua tuohon golfkyynärpäähän vaan kipu pahenee jatkuvasti.

Millä venytyksillä tai jumpalla saisi tuon toisen puolen kyynärpäästä taas pelaamaan...

13

6363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elliivo

      Minulla on oikeassa kädessä sekä golf-että tenniskyynärpää enkä ole koskaan saanut apua mistään venytyksistä.
      Onneksi kipu ei ole jatkuvaa vaan se tulee ja menee. Silloin kun ei koske ei niitä edes muista. Nyt kun olen eläkkeellä ei ole niin väliä aina ollakkaan timmissä kunnossa. Jos on kipupäivä niin voi vain pötkötellä kotona.

    • iätikipuinen?

      No olishan se kivaa, jos töitä ei tarvis tehdä tai vois tehdä omaan tahtiin. Mut valitettavasti pitäis saada tuosta kädestä työkykyinen. Lääkäri määräsi parin viikon sairausloman, mutta kova hinku minulla olisi takaisin töihin päästä. Tarjosi samoja venytyksiä.

    • TennisGolf

      Parivuotta sitten alkoi kättä särkemään ja siinä meni yöunetkin. Kipu alkoi kun tyhjästä.
      Työterveyteen en mennyt hakemaan saikkua enkä kortisonia, vaan tilasin ajan ortopediselle osteopaatille. Diaknoosi sekä golf-, että tenniskyynärpää, joka aiheutui jatkuvista toistoista työssäni.
      10* kunnon hierontaa, joista 2 ensimmäistä kertaa niin suurta tuskaa että tuli huudettua käsittelyn aikana, sen jälkeen hoitokerrat alkoi tuntua siedettäviltä. 10 hoitokerran jälkeen kävin puolenvuoden kuluttua vielä 2 kertaa ja käsi on kunnossa. Nyt kyllä pitäisi tehdä niitä venytyksiä, jotka annettiin, jotta vaiva ei uusiutuisi. Kallis keikka, mutta joka euron arvoinen. Suosittelen!

    • qwaesrdftghj

      mutta tuon olisi saanut 4 hoitokerralla kun olisit fokusoinut menosi asian osaavalle kansanparantajalle. aikaa olisi mennyt alle kuukausi

      • TennisGolf

        En usko että nekään kaikkeen pystyvät, siis kansanparantajat. Käyn melko säännöllisesti kansanparantajalla selkäni kanssa ja saan avun niinä kertoina. Parikuukutta sitten kävin kansanparantajalla, enkä saanut apua kipeään jalkaani, sain vaan väärän "diaknoosin" mutta hieronnalla sekin vaiva katosi :) että sillee. Käytän kuitenkin jatkossa kansanparantajia, sillä ne ovat ihan osaavaa väkeä ja selkä saadaan kuntoon pitkäksi aikaa. Golf ja tenniskyynärpää vaivaan sain kyllä sellaista hoitoa, että sen tiedän varmaksi, ettei kansanparantajat olisi sitä vaivaa korjanneet. Taidat itse olla kansanparantaja ;D.


    • wei1837

      en vaan olin asiakas,lekuri kertoi että mitään parannusta ei ole siihen ja samlla kadulla kävellessäni sattui silmään kansanparantajan työtila johon sisään ja aikaa tilaan, tästä on tosin 15 vuotta aikaaa mutta eipä ole sen jälkee vaivannut vaikka samoja hommia tein senkin jälkeen vielä 4 vuotta joten turha nurista puhun omasta kokemuksestani.
      polven korjaamisen kansanparantajalla jätän toiseen kertaan.

    • Iätikipuinen?

      Lääkäri laittoi kipulääkekuurille ja käski jatkamaan venyttelyä. Viikossa helpotti tosi paljon ja nyt ei kipua juurikaan edes muista. Mutta jos jättää venyttelemättä, niin kyllä huomaa.

      Tsemppiä muillekin saman vaivan kanssa painiville.

    • wertygfds

      eli et ole hoitanut vaivaa pois vaanolet hoitanut oireita.
      milloin meinasit hoitaa vaivan pois jotta pääset takaisin päiväjärjestykseen?

      'googleta manuaaliterapeutti mynämäki ja hei älä unohda kertoa parantumisestasi täällä

    • Iätikipuinen?

      No jos se pysyy poissa päiväjärjestyksestä venyttelemällä, niin voin päivittäin vähän käsiäni vaikka venyttääkin... Toiselle puolen maata en kyllä lähde "nikamanniksauttajalle"

      Harkitsen sitten jos uusii, nyt olen ihan tyytyväinen näin.

    • että näin

      Joo, kannattaa kokeilla muuta vaan jos löytyy apu. olisi varmaan itsekkin aikoinaan pitänyt käydä jollain kansanparantajalla...käsi leikattu tenniskyynärpään takia 2 kertaa ja ranteesta hermopinne. No kaikki johtukin ilmeisesti niskasta, joka kovasti kulunut, nyt eläkkeellä hermokipujen takia, sekä käsien puutumisen ja kipuilun takia. Ikää 52. Ja tenniskyynärpääoireet jatkuu ja jatkuu....

    • Pena901

      Kaverilla kanssa ollut vaivoja ja auttoi kuulema NSD Powerball kun sitä vähän treenaa kättä niin hyvältä tuntuu

    • LL

      Venyttelyhoito tepsii jos se tehdään oikein, väärin tehtynä ei tehoa. Niin yksinkertaista se on .

      • Anonyymi

        Minkakaisia venytyksiä golf kyynärpäähän, mitkä auttavat?!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      416
      8854
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      241
      6384
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2305
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1926
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1677
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1633
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1265
    8. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      954
    Aihe