Heipparallaa!
Kysyn nyt täältä muiden kokemuksia asiasta. Toivottavasti en saa vastauksia tyylillä "miksi täältä kyselet, soita neuvolaan"... Olen kyllä menossa pe neuvolaan, joten voin kysyä asiasta sitten sielläkin, kun ei nyt mielestäni asiani niin huolestuttava ole. Ihmettelen vain tilannetta, kun en ole aikaisemmin tällaisessa tilnteessa ollut.
Eli mulla menossa rv34 0 (eka raskaus) ja maha on mielestäni jo vähän alkanut laskeutua. Vauva on pää alaspäin ja huomasin, että vauvan pää tuntuu emättimen kautta noin 3cm emättimen suulta. Myös kohdun suu oli todella alhaalla, lähes emättimen suuaukolla, kohdun kaulaa tuntui siis olevan jäljellä 2-3cm! Tätä kohdun suun tilannetta kummastelen, että onkohan muilla ollut näin alhaalla, kun vielä la:aan aikaa 6 vkoa? Onko vauva vaan jo niin alhaalla, että painaa kohdun suuta alaspäin?
kohdunsuu alhaalla
3
1187
Vastaukset
- tutkimatta paras
Hei!
Kyllä ekassakin raskaudessa vauva voi jo tuossa vaiheessa olla ns.matalalla lantiossa, toki se on harvinaista, samoin kohdunsuun oleminen noin löydettävissä tai siis ylipäätään emättimen keskellä. Yleensä matalalla oleva tarjoutuva osa painaa kiinni olevan kohdunsuun kääntymään taakse, jolloin sitä on lähes mahdotonta löytää, varsinkaan itse.
Kohdunkaulaa on sulla jäljellä aivan hyvin, mutta kohtahan sulla on neuvolalääkärikin, joka tilannetta voi tarkistaa. Kuitenkin olen hiukan skeptinen tuon tutkimasi tilanteen suhteen, mutta ei toki ole tarkoitukseni kyseenalaistaa tutkimuksiasi, ties vaikka oletkin ammattilainen, jolla myös menee oma aikansa oppia löytämään kohdunsuu sisätutkimuksessa. Myös mietin tuota kysymystäsi, "onko vauva vaan jo niin alhaalla, että painaa kohdun suuta alaspäin?", kun ylempänä jo vastasit omaan kysymykseesi, eli vauvan pää tuntuu alhaalla...?
Luulisi sinulla olevan melkoisen hankala olla, jos vauva on sulla noin matalalla, tunnetko painontunnetta tms? Joka tapauksessa sitä kohdunsuuta ei kannattaisi itsekseen kovin räpläillä, siinä on omat infektioriskinsä ja harvoin se kovin mukavaltakaan tuntuu. Saattaa myös provosoida kohtua supistelemaan, mikä ei kuitenkaan ihan vielä olisi toivottavaa. Mutta juttelepa asiasta neuvolassa! - näin täällä.
mulla oli varmaan sama tilanne aikanaan. pissatti aivan kokoajan, loppuajasta kävelystä ei meinannu tulla mitään, kokoajan tuntui et alapäästä tippuu joku alas :) synnärillä istuin salin vessassa kun kokoajan tuli pissaa, vauva tulikin vauhdilla 38 3, ja oli ajoissa myöskin alaalla, tosin noin alhaalla mitä oli salissa oli jonkun ehä viikon pari ennen synnytystä!
- detgttt
Itsellä oli sama tilanne jo viikosta 26, vauva tosin syntyikin viikolla 35. Mutta eiköhän kaikki teillä hyvin mene. :) Jos ei ole ylimääräisiä kipuja (pissahätää tosin voi välillä verrata johonkin kivun välimaastoon kun rupeaa vituttamaan ettei edes kauppaan pääse ilman että pitäisi kantaa pönttöä mukana ;) ) tai polttoja tai muutakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604726Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362169Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti521743- 1841722
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1661548Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2811401Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2011242- 881169
- 2051146
- 651104