Onko kellään pään tärinää?

Päätärisijä

Mulla pää tärisee ku jännittää ja se nolottaa todellakin!

16

4801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko-Sinde-82

      mulla on, mutta se ei nolota, koska menee ohi.

      • Minervä/S.N.-82

        Mistähän siinä voisi olla kysymys? Kiusasta vai elämästä ja kuolemasta. Kapitalismista vai ymmärtämättömyydestä täysin, joka liittyy luontoon. Onko kapitalismi pään tärinän kanssa Jumalkäsitykseni? No ei ole. No, miksi ei ole? Se on vaikea luonnoton sairaus. Kyllä, pääntärinä on myös luulotautisairaus, että pitää esim. olla jonkun näköinen tms.

        Ei, ja se johtuu siitä, että mä en pääse tanhuamalla edes naimisiin, koska se on kohdistelua.

        "Hei. Oletko sä se joksi mä sua luulen?" Joo, on S.P sairaus on sairas ajatelma Nuoresta Naimattomasta Naisesta. Joo, J.N sairaus on ihan sairas koko maailma yhdessä ja koko maapallo roskassa aina maailmanloppuun asti.


      • P.A/Sinde vm-82
        Minervä/S.N.-82 kirjoitti:

        Mistähän siinä voisi olla kysymys? Kiusasta vai elämästä ja kuolemasta. Kapitalismista vai ymmärtämättömyydestä täysin, joka liittyy luontoon. Onko kapitalismi pään tärinän kanssa Jumalkäsitykseni? No ei ole. No, miksi ei ole? Se on vaikea luonnoton sairaus. Kyllä, pääntärinä on myös luulotautisairaus, että pitää esim. olla jonkun näköinen tms.

        Ei, ja se johtuu siitä, että mä en pääse tanhuamalla edes naimisiin, koska se on kohdistelua.

        "Hei. Oletko sä se joksi mä sua luulen?" Joo, on S.P sairaus on sairas ajatelma Nuoresta Naimattomasta Naisesta. Joo, J.N sairaus on ihan sairas koko maailma yhdessä ja koko maapallo roskassa aina maailmanloppuun asti.

        Mutta voiko tämä pääntärinä olla tosiaan mun oma vika. Syntinen pääntärinä, josta kukaan ei saa neronleimausta, vaan on aina riesa ja vaiva. Neste päässä, aivojen osalta tyhjä, *ei kiinnosta*.

        Hei, sellainen ei ole maailma. Maailmassa on vain hetki siitä ja sitten voit paremmin. Joo tämä on semmonen maaseutukuntien ongelma.


    • Kaaos:Sinde-82

      Mikä aivojen osa tämä pääntärinä on? Mä en kerro sulle, sä kerrot mulle.

      "Pelko ei ole asiaankuuluvaa, pelko aiheuttaa suunliikeratojen vääristymistä, joka on vähän sama asia kuin Legioonalainen Peters ja armeijaan värväytyminen. Että sinne on niinkuin pakko mennä, vaikka pelottaakin."

      Kuulostaako tämä jostakin tutulta? Pelkojen kanssa on vaikea elää, samoin kuin kaikkien kielellisten vääristymien.

      "Aika hajanaista se armeijamaailma ja sellainen kansallinen yhteiskunta nykyisyydellään." Miksi kaikki kaunis katoaa? Kun kaikki rakkaat viedään meiltä liiian aikaisin, kun otetaan esim. osaa yhteiskuntaan jotenkin väärin. Jos vaikka on sanakirjana annettu sanasto, niin se ei kuvaa aivojen tärinää, kun yhteiskunta on meille kaikille annettu.

      • J.N./Sinde vm-82

        Ilman sanakirjasta annettua sanastoa, joka on lakisääteinen, on vaikea elää. Lakisääteinen kristinuskosta.


    • koita kestää

      Joo joudun ottaamaan Beetasalpaajaa tai konjakkia ennen parturiin menoa

    • Cervikaali dystonia

      on sairaus, joka saa pään tärisemään mutta myös väkisin vääntymään sivulle. Sairaus on erittäin kiusallinen, kivulias ja parantumaton.

      Varmista neurologilta (lähete tk:sta) ettet sairasta dystoniaa. Jos tärinä tulee vain jännittäessä ja häviää yksin kotona ollessa, niin silloin ei ole kyse dystoniasta!!

      Dystonia ei häviä hetkeksikään missään, ei edes lämpösillä saunanlauteilla.


      Ps. voisiko vinksahtaneet filosofit pysyä pois palstoilta, jos juttusi ei koske otsikon edellyttämää asiaa!

    • 16 + 6

      On. Mulla on aina ollut se, että kun jännitän niin pää täräjää tai ainakin se tuntuu siltä. Esim. kampaajalla kun täytyy pitää päätä paikallaan tietyssä asennossa enkä näe mitä mun ympärillä tapahtuu. Tai kahvikuppineuroosin yhteydessä eli kun ruokailen julkisella paikalla niin joskus juodessa pää tärisee kun kohotan mukia juodakseni. Se on peräisin niistä ajoista kun mua koulukiusattiin ja mulle tulee sellainen olo kuin mua tarkkailtaisiin tai arvosteltaisiin vaikka ainoa kuka tarkkailee on minä itse itseäni. Se menee helposti ohi niin että se jonka kanssa olen ulkona ruokailemassa tietää tästä vaivasta ja voin hänelle puhua että nyt se taas ahistaa mua ja yks hyvä juttu on myös että juon pillillä. Toinen mikä auttaa on että hengitän rauhallisesti oikein syvään ja katson ympärilleni ja huomaan ettei ketään kiinnosta mun päätärinäni, joten jännitys raukeaa.

      • Apua löytyy

        Hei,

        minulla on toisinaan samankaltaista ja helposti juuri, jos esim. on
        pidettävä päätä pidempään tietyssä asennossa. Kampaajalla on
        myös joskus käynyt niin ja viimeksi optikolla käydessä, kun piti
        pitää päätä pitkään samassa asennossa.
        Alunperin en ollut niin kiinnitänyt huomiota pään tärinään, mutta
        olin asiasta kuitenkin tietoinen, mutta kun kävin migreenin takia
        neurologilla muutama vuosi sitten, niin hän havaitsi ja kertoi,
        että on essentiaalista vapinaa, vaikka en edes siellä tiedostanut
        tutkimuksissa, että pääni vapisi. Käteni ovat myös vapisseet varsinkin tietynlaisissa tilanteissa jo kauemmin ja ilmeisesti se
        myös kuuluu samaan kategoriaan. Essentiaalinen vapina on melko yleistä ja vaaratonta, muistelen että saattaa olla perinnöllistä, ainakin minun suvussani on näin. Ainakin neurologi voi hyvin selvittää asiaa ja myös yleislääkäri.


      • 16 + 6
        Apua löytyy kirjoitti:

        Hei,

        minulla on toisinaan samankaltaista ja helposti juuri, jos esim. on
        pidettävä päätä pidempään tietyssä asennossa. Kampaajalla on
        myös joskus käynyt niin ja viimeksi optikolla käydessä, kun piti
        pitää päätä pitkään samassa asennossa.
        Alunperin en ollut niin kiinnitänyt huomiota pään tärinään, mutta
        olin asiasta kuitenkin tietoinen, mutta kun kävin migreenin takia
        neurologilla muutama vuosi sitten, niin hän havaitsi ja kertoi,
        että on essentiaalista vapinaa, vaikka en edes siellä tiedostanut
        tutkimuksissa, että pääni vapisi. Käteni ovat myös vapisseet varsinkin tietynlaisissa tilanteissa jo kauemmin ja ilmeisesti se
        myös kuuluu samaan kategoriaan. Essentiaalinen vapina on melko yleistä ja vaaratonta, muistelen että saattaa olla perinnöllistä, ainakin minun suvussani on näin. Ainakin neurologi voi hyvin selvittää asiaa ja myös yleislääkäri.

        En koe tätä mitenkään ongelmaksi enkä näe mitään syytä hankkia jotain virallista diagnoosia ja myrkkypillereitä elimistööni ihan sen takia vain että lääkeyhtiöiden pomot tienais entistä enemmän rahaa turhilla diagnooseilla, kiitos vaan. Antaa täristä jos täräjäää :D

        Meditointi muuten auttaa tähänKIN vaivaan, ilman haitallisia sivuvaikutuksia.


    • gfsjl324

      Itse kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja minullakin on tuota
      pääntärinää välillä. Sitä esiintyy yleensä ruokailutilanteissa tai kun yritän juoda
      kahvia. Silloin rupee niska ja pää tärisemään, kun yritän juoda kahvikupista tai
      saada haarukan suuhun.

    • .fid.

      Minäkin kärsin sos.peloista, ja kahvikuppineuroosini ilmenee pään tärinänä. Sitä se on ollut jo 20 vuotta. Ymmärrän, miten ärsyttävästä vaivasta on kyse. Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi vaiva on joskus poissa, vaikka sitä kahvi-ja ruokailutilanteissa ajattelisikin. Ihmeellistä.

    • anna täristä...

      sama vaiva, eli tiedän tasantarkkaan mistä puhut, itselle lääkäri antoi reseptin sellaiselle lääkkeelle kun kerlon 20mg, verenpaine lääke, mutta tehosi kyllä tähän, pää ei tärise enää,

      -pään tärinän vei kyllä, voi olla että hieman laski noin yleisesti muutenkin jännitystä, mutta en oo varma.

      -sinänsä huomasin tämän että vehe oli vähän pienempi kuin yleensä, enkä usko että kuvittelin, sitten kun lopetin lääkeen tuli normaaliksi.
      Mutta jos olet nainen niin ei sinulla tätä pelkoa ole :)

      Myös huomasin jotta toinen jalka monesti illalla puutuu, ja tuntui että pitää heilutella sitä kokoajan, puolitinkin sen jälkeen lääkkeen.

    • jk

      mulla on

    • gasdfasgddfsdagsdf

      Propral auttaa! Pyydä lääkäriltä!:) Se on beetasalpaaja joka poistaa tärinän, sitä voit ottaa aina jännittävien tilanteiden tullessa!

    • Anonyymi

      Mullakin on täysin sama juttu ja jostain syystä auttaa kun katson alaäs

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe