Hyundai i30 pienten perheautojen ykkönen

seiskytyks

Englantilaisen Auto Express- lehden teettämässä Driver Power 2011 tutkimuksessa lukijat ovat äänestäneet Hyundai i30-mallin parhaaksi pieneksi perheautoksi. Kaiken kaikkiaan Driver Power-tutkimuksessa annettiin yli 23 000 ääntä. Oman luokkansa voittaja Hyundai i30-malli jätti taakseen useita kovan luokan haastajia kuten Volkswagen Golfin sekä Kia C’EED-mallin.

79

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kai

      Voiko Kia olla Hyundain haastaja...??

      • åhvälö

        Mitä tarkoitat, vaikka omistusosuus Hyundailla Kiasta onkin niin kuitenkin ne kilpailee keskenään ja molemmat muita vastaan. Eiks se jotenkin noin mene.


      • x-tx
        åhvälö kirjoitti:

        Mitä tarkoitat, vaikka omistusosuus Hyundailla Kiasta onkin niin kuitenkin ne kilpailee keskenään ja molemmat muita vastaan. Eiks se jotenkin noin mene.

        Onhan Hyundai palkittu laadukkaimmaksi autoksikin viime vuonna eihän Kia ollut kuin vasta sijalla 13.(AUTOBILD 2010) Kyllä näissä autoissa on huomattava laatuero Hyundain eduksi, ehkä ulkonäkö on sama mutta siihen se loppuukin.


      • ssw887

        No ei todellakaan, kyllä ne haastajat tulevat jostain ihan muulta merkiltä!


    • Perus kauraa

      Perus hinta ja perus lousku.Muuta en odottanutkaan.Hoitaa hommansa,mutta laatu kaukana.
      Rengasäänet kovat ja syö yli 8 litraa normaaliajossa pakkaskeleillä.Lämpenee kuitenkin suht hyvin ja ajettavuus keskinkertaista ja huollot aika kalliit.

    • yx lysti ryki tai ys

      No jos valita pitäisi näistä korean kärryistä ottaisin Ceedin sehän arvosteltiin kiitettäväksi satoihin osiin purettuna 100 000km jälkeen ja vieläpä kehuttiin sisäverhoilujenkin kuntoa.Sanottiin myös ettei ihme että tälle autolle voidaan myöntää 7 vuoden takuu.
      Hyundaihan ei ole itse auton suhteen oikein hyvin näissä arvioinneissä pärjännyt.
      Ceed autona pärjäsi laatuvertailussa i30 paremmin.i30 pisteet tulivat hieman muista asioista kuin itse autosta.

      • kunnon autoa koko ra

        Kyllä laatua on nimenomaan se mikä auton kunto on kun sillä ajettu 100 000km. ja hyvähän se Ceedin kohdalla oli,jopa loistava.
        Hyundai oli keskinkertainen.
        Itselleni kelpaa hyvin auto joka myös kestää käyttöä,ei minua huollon palvelun arviot kiinnosta,nekun nykyisellään voi vaihtaa siltä seisomalta,mutta kun auto on hyvä,se riittää.


      • ihanan halpaa...
        kunnon autoa koko ra kirjoitti:

        Kyllä laatua on nimenomaan se mikä auton kunto on kun sillä ajettu 100 000km. ja hyvähän se Ceedin kohdalla oli,jopa loistava.
        Hyundai oli keskinkertainen.
        Itselleni kelpaa hyvin auto joka myös kestää käyttöä,ei minua huollon palvelun arviot kiinnosta,nekun nykyisellään voi vaihtaa siltä seisomalta,mutta kun auto on hyvä,se riittää.

        Missä on i30:n sadantonnin kestotesti ajettu? Itse en ole moista huomannut. Ettet vertaisi Ceedin testiä Hyundain johonkin muuhun malliin. Saksan GTÜ:n tilastojen mukaan (katsastus) i30:nen sijoittui Ceedin edelle, niinkuin myös Auto Bildin laaturaportti. Samoin maaliskuun myyntitilastot Suomen osalta. Samoin oma laatututkimus ja ostotilasto joka on kaikkein vaativin mitä maa päällään kantaa. Kia on halvan näköinen mutta korostan asiansa ajaa sekin. Hyundai jos olisi listalta puuttunut niin ajaisin Kialla, jos se olisi puuttunut niin sitten Skodalla, sen jälkeen listalla olisi Mersun Eemeli vaikka kallista kyyti sillä olisikin mutta eipä se olisi haitannut, tosi kallista kyytiä on tullut yhdellä polkupyörällä, taksikyyti olisi ollut lähinnä ilmaista. Mutta elämä maksaa ja pitääkin maksaa, näin se vaan on.


      • qqq11
        kunnon autoa koko ra kirjoitti:

        Kyllä laatua on nimenomaan se mikä auton kunto on kun sillä ajettu 100 000km. ja hyvähän se Ceedin kohdalla oli,jopa loistava.
        Hyundai oli keskinkertainen.
        Itselleni kelpaa hyvin auto joka myös kestää käyttöä,ei minua huollon palvelun arviot kiinnosta,nekun nykyisellään voi vaihtaa siltä seisomalta,mutta kun auto on hyvä,se riittää.

        Siinä kilpaili Hyundai Getz muistaakseni.Ei ollut Hyundai i30.


      • 212q
        kunnon autoa koko ra kirjoitti:

        Kyllä laatua on nimenomaan se mikä auton kunto on kun sillä ajettu 100 000km. ja hyvähän se Ceedin kohdalla oli,jopa loistava.
        Hyundai oli keskinkertainen.
        Itselleni kelpaa hyvin auto joka myös kestää käyttöä,ei minua huollon palvelun arviot kiinnosta,nekun nykyisellään voi vaihtaa siltä seisomalta,mutta kun auto on hyvä,se riittää.

        Kia Ceed oli Auto-Bildin 100 000 km kestotestissä paras ja Hyundai Getz sai keskinkertaiset tulokset.HYUNDAI GETZ JA KIA CEED EIVÄT OLE TASAVÄKISIÄ KILPAILIJOITA.Kia Ceediä vastassa ei ollut Hyundai i30 joten ei voi verrata.


    • ihme tarinaa

      Miksi ei voi? onhan siellä testattavana monenkokoisia ja hintaisia autoja ja kaikkia niitä voi verrata keskenään.
      Toiset kestää paremmin kuin toiset hinnasta tai koosta riippumatta.

      • slovtsek

        No ei voi. Getz verrataan Kia Rioon, GTU listalla 4-5 vuotiaissa Getz 15:sta ja Rio 26. Ceed ja i30 lähes identtisiä sanokoon myyjät mitä sanoo, on nimittäin kavereitten kanssa sen verran vertailtu. Samoista palikoista tehty mitä nyt pokkaukset erinäköisiksi mennyt. Siis ulko ja sisäpaneelit. Erimalleja tekevät ristiin Tsekin/Slovakian tehtailla ja osia. Oma tehty Tsekeissä mutta monessa osassa lukkee Slovakia. Niinkuin lamput jotka oli alkuperäisessä Korealaiset ja pirun hyvät. Nykyiset täyttää lainkirjaimen. Mutta monesti jopa jollain merkeillä eri varusteversiot tulee eri tehtaista ja laatu voi vaihdella sen mukaan. Millaisessa säädöissä koneet ja tekijät sattuu olemaan. On käytännön kokemusta. Parempi varustetaso saattaa tuoda varusteiden lisäksi myös enempi äänieristystä, Hyundain osalta en tiedä onko muutoksia taikka millaisia, kun itse ostanut saman varutetason autoja. Nykyisin laadun määrittelee enempi malli kuin merkki, tätä eri tilastot toitottaneet jo jonkin aikaa.


    • faktaa kehiin

      Kyllähän sitä kulumisen sisustusmateriaalin kohdalla jotka Ceedissä todettiin olevan erinomaisessa kunnossa 100 000km jälkeen voi verrata ihan mihin autoon tahansa.Siellä oli audi a6 ym....jotka ovat Ceediä suurempia ja kalliimpia ja silti Ceed pesi ne näiltä osin.
      Jos auto kuluu ja ei kestä käyttöä hyvin se on yksi ja sama minkä hintainen tai kokoinen se on.Koska siinä testataan aivan muuta kuin kokoa tai hintaan liittyvää asiaa.Fakta on ettei Hyundai pärjännyt,eikä edes Audi

    • ww2

      Itse käännyin kyllä Hyundai:n puolelle kun vaihtoehtaja oli muutamia. Hyundai oli vaan selkeästi laadukkaimman oloinen auto.

      • laadu ja laadu

        Auto -Bildin 1/10 100 000km ja autokestotesti Kia Ceed. Auto prettiin atoimeksi ja lopputulos oli testatuista paras. Maininta ei ihme että tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun.
        Hyundai pärjäsi testissä keskinkertaisesti.
        Lisäksi kyseisen Hyundai myyjän postauksessa tarkoittamaa laatutestiä niin siinäkin itse autona Ceed sai paremmat pisteet kuin Hyundai.Ceedin pisteitä tiputtivat sen aikaiset kalliit huollot,mutta itse Ceed autona oli parempi kuin i30.
        Omat kokemukseni molemmista kertoo myös samaa..


      • b2y5
        laadu ja laadu kirjoitti:

        Auto -Bildin 1/10 100 000km ja autokestotesti Kia Ceed. Auto prettiin atoimeksi ja lopputulos oli testatuista paras. Maininta ei ihme että tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun.
        Hyundai pärjäsi testissä keskinkertaisesti.
        Lisäksi kyseisen Hyundai myyjän postauksessa tarkoittamaa laatutestiä niin siinäkin itse autona Ceed sai paremmat pisteet kuin Hyundai.Ceedin pisteitä tiputtivat sen aikaiset kalliit huollot,mutta itse Ceed autona oli parempi kuin i30.
        Omat kokemukseni molemmista kertoo myös samaa..

        Miten Ceed on parempi kuin i30:nen? Auto Bild viimevuoden testi-extrassa oli parivertailu autojen välillä, Ceedin uudempi versio, i30:sen vanhempi versio. Määrittelivät Hyundain paremmaksi. Oli paremmat istuimet, mukavampi, pienempiruokaisempi, laatuvaikutelma parempi, enemmän tilaa sisällä, ajomukavuus, hiljaisempi jne... Kiassa oli ratti parempi. Testi oli tehty Suomessa.


      • 12§
        laadu ja laadu kirjoitti:

        Auto -Bildin 1/10 100 000km ja autokestotesti Kia Ceed. Auto prettiin atoimeksi ja lopputulos oli testatuista paras. Maininta ei ihme että tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun.
        Hyundai pärjäsi testissä keskinkertaisesti.
        Lisäksi kyseisen Hyundai myyjän postauksessa tarkoittamaa laatutestiä niin siinäkin itse autona Ceed sai paremmat pisteet kuin Hyundai.Ceedin pisteitä tiputtivat sen aikaiset kalliit huollot,mutta itse Ceed autona oli parempi kuin i30.
        Omat kokemukseni molemmista kertoo myös samaa..

        Niin vertailussa oli Kia Ceed ja Hyundai Getz.Nämä eivät ole tasaväkisiä kilpailjoita.Vastassa olisi pitänyt olla Ceed ja i30.


      • uskossa isosti
        laadu ja laadu kirjoitti:

        Auto -Bildin 1/10 100 000km ja autokestotesti Kia Ceed. Auto prettiin atoimeksi ja lopputulos oli testatuista paras. Maininta ei ihme että tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun.
        Hyundai pärjäsi testissä keskinkertaisesti.
        Lisäksi kyseisen Hyundai myyjän postauksessa tarkoittamaa laatutestiä niin siinäkin itse autona Ceed sai paremmat pisteet kuin Hyundai.Ceedin pisteitä tiputtivat sen aikaiset kalliit huollot,mutta itse Ceed autona oli parempi kuin i30.
        Omat kokemukseni molemmista kertoo myös samaa..

        seitsemän vuotta onkin ihan jotain muuta todellisuudessa. On pieniä rajoituksia kilometrien ja kuluvien osien kohdalla, onko autossa paljonkin kulumattomia osia?


    • paljon syitä

      Uusi Ceed hiljaisempi, enemmän tilaa kontissa ja sisällä(olen aika iso ihminen) isompi istuin,kulutaa vähemmän(Ceed 1.4 bensa VS. i30 1.4),paremman näköinen sisältä ja varsinkin ulkoa,hieman edullisempi,halvemmat huollot, edullisempi ostohinta ja pidempi takuu,siinä syyt miksi useamman koeajon ja pidemmän harkinnan perusteella päädyin Ceediin.

      • w11§§

        Ei siinä mitään.Itse pidän Hyundaita parempana.


      • näinkö se oli?

        Joku väitti että Ceed tehdään i30:sen hylkyosista, niissä kuulemma (Ceedissä) Hyundain leimat osissa. Hyundaista katsoin siellä pelkät Hyundain leimat, ei mitään viitettä Kiaan.


    • Cerato vs i30=tasan

      Pidä vaan minä molempia merkkejä omistaneena taas en.Cerato ja i30 on hyvin tasaväkisiä,mutta uuteen Ceediin verrattuna i30 jää hieman jälkeen noissa luettelemissani asioissa.

      • vuodet vierii, jne..

        Cerato verrataan lähinnä Ponyyn (se 80-luvun Hyundai) mutta Pony oli kyllä parempi.


    • blaadu

      Minä vertasin Ceratoa ja i30 ja ne olivat tasavahvoja.
      Melkein lantilla olisi saanut heittää kumman ostaisi,koeajojen jälkeen.
      Ceedin kanssa i30 ei ole jakoja.

    • jälyn tätti

      Kohta tämä yksi älyn jätti kirjoittaa ettei niitä voi verrata,usko pois.

    • jaakkoo2

      Vertailutulos ei yllätä, Hyundai on todella hyvä auto vertaa millä mittareilla tahansa;)

    • mnäin on

      Ja kuten yllä vertailija kertoi, niin Ceed on hieman parempi kuin Cerato ja i30

    • nyky Lada i30

      Hemmetin rupa pappa traktori se on sillä ei ajele kuin ikä ihmiset.

      • nuorekas ceed

        kyllä,i30 on tehty ikä ihmisille ja Ceed nuoremmille,se näkyy joka suhteessa.


    • Hyis-76

      kävin koikalla i30.llä.Kierrän kaukaa koko räpättimen,uskomaton meteli motarilla.

      • 2t44

        Kia Ceed on sitten myös romu.Samoja autoja


    • onhan näitä

      Hiljaisempi,parempi ohjaus,suuremmat tilat,hieman alhaisempi hinta ja kulutus.pitempi takuu.............................................................................

      • näitä riittää.......

        Nykyisin halvemmat huoltohinnat..................................................................


      • tätä lisäää.......
        näitä riittää....... kirjoitti:

        Nykyisin halvemmat huoltohinnat..................................................................

        Ceedissä parempi vaihtoarvo.....................................................................


      • §1§
        tätä lisäää....... kirjoitti:

        Ceedissä parempi vaihtoarvo.....................................................................

        Kia Ceed on semmoinen pieni koirankoppi.Ei miteenkään tyylikäs.


      • Ki... buhahahaahaaa
        tätä lisäää....... kirjoitti:

        Ceedissä parempi vaihtoarvo.....................................................................

        VW-konsernituotteilla väittelivät että kumpi parempi Skoda, VW ja Audi. Olisko Hyundai/Kiallakin niin että osantekokoneissa on napit H(hyundai ja K(kia), kun painaa K:n niin toleranssit suurenee parilla kympillä (0,2mm). Näin syntyy KIA. Ropottienkaan ei tartte olla niin viimesen päälle säädöissä kun osat menee heittämällä paikoilleen. Pultitkin voi heittää menemään paikoilleen venäläisillä pystykierteillä (noin suurinpiirtein kohilleen ja lekalla päälle, vähän sikaleksiä väliin). Kia on muutenkin itäauto kun Slovakia on idemmässä kuin Tsekki. Se Kiasta.


      • Make,
        tätä lisäää....... kirjoitti:

        Ceedissä parempi vaihtoarvo.....................................................................

        Kian historiaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kia


      • vanhat merk...?
        tätä lisäää....... kirjoitti:

        Ceedissä parempi vaihtoarvo.....................................................................

        IS oli selvittänyt autojen arvonpitämistä. Esim. vuoden 07 i30:n jäännösarvo uudesta 60% joka oli selkeästi keskiarvoa parempi. Parempi kuin vaikkapa BMW 1-sarjalla, tai Kia Ceedillä. Taakse jäi monia jotka yleisesti luullaan arvon säilyttäviksi. Sama kuva jäi itselle kun i30:stä vaihdattelin varmaan 10 eri merkkiin. Edellisestä hyvät kokemukset kuitenkin vaikutti enkä halunnut merkkiä vaihtaa. Myös i20:n näytti myös hyvin arvonsapitävältä kun vertasi kilpailijoihin, vaikkapa Yarikseen. Tosin auto niin tuore että vain yksi vuosimalli löytyi.


      • kun nyt kerran
        vanhat merk...? kirjoitti:

        IS oli selvittänyt autojen arvonpitämistä. Esim. vuoden 07 i30:n jäännösarvo uudesta 60% joka oli selkeästi keskiarvoa parempi. Parempi kuin vaikkapa BMW 1-sarjalla, tai Kia Ceedillä. Taakse jäi monia jotka yleisesti luullaan arvon säilyttäviksi. Sama kuva jäi itselle kun i30:stä vaihdattelin varmaan 10 eri merkkiin. Edellisestä hyvät kokemukset kuitenkin vaikutti enkä halunnut merkkiä vaihtaa. Myös i20:n näytti myös hyvin arvonsapitävältä kun vertasi kilpailijoihin, vaikkapa Yarikseen. Tosin auto niin tuore että vain yksi vuosimalli löytyi.

        On ollut kaksi Hyundaita ja niissä oli surkea jälleenmyyntiarvo.Jotkut liikkeet eivät oikein edes halunneet niitä,sanoivat suoraan että myy yksityisesti saat paremman hinnan,he eivät juuri niistä maksa.


      • betvort
        kun nyt kerran kirjoitti:

        On ollut kaksi Hyundaita ja niissä oli surkea jälleenmyyntiarvo.Jotkut liikkeet eivät oikein edes halunneet niitä,sanoivat suoraan että myy yksityisesti saat paremman hinnan,he eivät juuri niistä maksa.

        Kumma kun itse kiertelin liikkeitä niin kyllä olisi kelvannut, aika hyvin Ilta-Sanomien arvion mukaan olisi mennyt jä menikin sitten kun vaihdoin. Samoin edellinen joka oli Hyundaita ennen myös meni ton lehden kaavion mukaan. Oli eilisessä verkkolehdessä. Se edellinen joka oli saksalaismerkki pudotti arvoaan enemmän, sitäkin kierrätin monessa liikkeessä. Samanarvoisen tarjouksen sain samanmerkkiseen mutta kun kokemukset alkoi kyrsimään, no joo olihan se hienonnäköinen sisältä, kiiltävää listaa ja paneelia, mutta katsastuksessa kun kilvet meinasi lähteä. Eikä ne harmit siinä ollut. Siksi merkki vaihtui.


    • Tuure J

      Isompi se on kuin i30.sisä ja tavaratiloiltaan.

    • suuret on ongelmat

      vittu mitä joutavanpäiväistä paskaa täällä jauhetaan!!!

    • sekom seko

      Aivan joku Hyundai teini Sekoilee Kian ja Hyundain palstalla vuoronperään.

      • eleappi

        Mahtaa sama teini häröillä myös Toyota palstoilla,näin käy kun vanhemmat eivät katso lastensa perään.


    • iikolkyt

      Ei ihme on tämä Hyundai niin hyvä auto!

    • ##55

      Kyllä Hyundailla voi ajella turvallisin mielin mitään ongelmia ei ole 80000th aikana ilmaantunut

    • 7 arvoinen

      Perus kärry,perus ominaisuuksineen.Ei mitää hyvää eikä kovin huonoa.Janoinen,meluisakin,mutta kyllä sillä ajelee.

    • u20

      Hyundai on hyvä auto, ei tullut mieleenkään ostaa ainakaa mitään Kiaa..

    • brklr stana.....!!!!

      en ostaisi enään Hyundaita kun pääsin eroon.Vaikeaa se oli, kun kukaan ei meinannut sitä huolia,tai huolia kyllä,mutta huonolla arvolla.Sain myytyä yksityisesti ja sain sentään edes jotan.
      Vaihtoautona siitä ei makseta juuri mitään.

      • Kalevi L

        Hyundai Sonataa ei vastaavaa löydy tuossa hintaluokassa.Aivan ylivoimainen auto kaikin puolin.


      • pk
        Kalevi L kirjoitti:

        Hyundai Sonataa ei vastaavaa löydy tuossa hintaluokassa.Aivan ylivoimainen auto kaikin puolin.

        i30 CW:n ilmastointi ei toiminut. Vaimo vei Lohjanportin Autoon korjattavaksi. Maksattivat vaimolla korjauksen, vaikka autolla on 5 vuoden takuu. Autolla on 2v 3kk vanha. Nyt tehdään valitus kuluttaja-asiamiehelle. Miten on muilla ilmastointi kestänyt?


      • Joku vaan
        pk kirjoitti:

        i30 CW:n ilmastointi ei toiminut. Vaimo vei Lohjanportin Autoon korjattavaksi. Maksattivat vaimolla korjauksen, vaikka autolla on 5 vuoden takuu. Autolla on 2v 3kk vanha. Nyt tehdään valitus kuluttaja-asiamiehelle. Miten on muilla ilmastointi kestänyt?

        Hyvin on toiminut 2-litraisessa bensafarkussa. Turhaan valitat. Vastine on, että litkut ovat vuotaneet ulos liian vähän käytön takia talvella tms. Noissa jutuissa on käyttövirheeseen helppo vedota. Vesiperä valituksestasi tulee.


    • eipä oo ennen

      Aika surkeaa, jos ei halua käyttää ilmastointia niin se menee epäkuntoon!!
      Oikeen hyny laatua!!

      • Joku vaan

      • pk
        Joku vaan kirjoitti:

        Hienoja autoja teillä on.

        http://www.autowiki.fi/index.php/Ilmastointi

        Kiitos! Linkissä on paljon tärkeää asiaa. Jos joudun vielä menemään Lohjanportin Autoon, printtaan tuon ja annan työnjohtajalle.


    • Hyny-logiistiilkaa

      Perus Hyundai logiikkaa.Se ilmastointi on tehty niin ja se kuuluu asiaan,ei tarvitse takuun korvata.Muilla merkeillä asia on toisin.

      • pk

        Kyllä vaimo on käyttänyt ilmastointia säännöllisesti myös talvella, koska olen neuvonut häntä niin tekemään. Viime talvenakin kovista pakkasista huolimatta oli käyttänyt useita kertoja lämpimään parkkihalliin pysäköityään. Meillä on ollut 4 ilmastoitua autoa: 1 kpl 1 vuotta, 1 kpl 3 vuotta (tämä on edelleenkin) ja 2 kpl 6 vuotta. Nämä kaikki ovat olleet Fiatteja. Ainoastaan yhdessä, toisessa 6 vuotta olleessa ilmastointi lakkasi toimimasta neljäntenä vuonna, syy: korroosion aiheuttama vuoto kennolta tulevassa putkessa. Hyundain laatu ja varsinkaan jälleenmyyjän toiminta ei vakuuta. Kokonaisuutena i30 CW:n ominaisuudet ovat heikot: Diesel-moottori ei vedä lainkaan alle 1500 kierroksen - ainastaan nykii, moottori käy täristäen tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla, jouset kolahtelevat ja tärskäyttelevät, tavaratilan luukku natisee, kuljettajan istuimen korkeussäätäalue on suppea (ylhäältä erittäin ylös), ohjaus on keskiasennossa tunnoton, hiekkatiellä soran rapina kuuluu voimakkaana auton sisälle. Uutena autossa oli useita pikkuvikoja, joiden korjauksesta sai tapella viikkokausia myyjäliikkeen kanssa: takapenkin yksi turvavyö ei tullut kelalta ulos lainkaan, keskellä radion näyttöä oli naarmu lasin sisäpuolella, takajalkatilan kumimatot oli i30 sedanin ei i30 CW:n, tavaratilan luukussa ollut mallimerkintäloko oli vinossa, takajousista kuului hyvin voimakasta kumahtelua pienessä nopeudessa ja suurissa joustoliikkeissä. Meille ei enää koskaa tule korealaista autoa. Vaimon i30 CW vaihtuu lähitulevaisuudessa Alfa Romeo Giuliettaan.


      • ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ..
        pk kirjoitti:

        Kyllä vaimo on käyttänyt ilmastointia säännöllisesti myös talvella, koska olen neuvonut häntä niin tekemään. Viime talvenakin kovista pakkasista huolimatta oli käyttänyt useita kertoja lämpimään parkkihalliin pysäköityään. Meillä on ollut 4 ilmastoitua autoa: 1 kpl 1 vuotta, 1 kpl 3 vuotta (tämä on edelleenkin) ja 2 kpl 6 vuotta. Nämä kaikki ovat olleet Fiatteja. Ainoastaan yhdessä, toisessa 6 vuotta olleessa ilmastointi lakkasi toimimasta neljäntenä vuonna, syy: korroosion aiheuttama vuoto kennolta tulevassa putkessa. Hyundain laatu ja varsinkaan jälleenmyyjän toiminta ei vakuuta. Kokonaisuutena i30 CW:n ominaisuudet ovat heikot: Diesel-moottori ei vedä lainkaan alle 1500 kierroksen - ainastaan nykii, moottori käy täristäen tyhjäkäyntiä kovilla pakkasilla, jouset kolahtelevat ja tärskäyttelevät, tavaratilan luukku natisee, kuljettajan istuimen korkeussäätäalue on suppea (ylhäältä erittäin ylös), ohjaus on keskiasennossa tunnoton, hiekkatiellä soran rapina kuuluu voimakkaana auton sisälle. Uutena autossa oli useita pikkuvikoja, joiden korjauksesta sai tapella viikkokausia myyjäliikkeen kanssa: takapenkin yksi turvavyö ei tullut kelalta ulos lainkaan, keskellä radion näyttöä oli naarmu lasin sisäpuolella, takajalkatilan kumimatot oli i30 sedanin ei i30 CW:n, tavaratilan luukussa ollut mallimerkintäloko oli vinossa, takajousista kuului hyvin voimakasta kumahtelua pienessä nopeudessa ja suurissa joustoliikkeissä. Meille ei enää koskaa tule korealaista autoa. Vaimon i30 CW vaihtuu lähitulevaisuudessa Alfa Romeo Giuliettaan.

        Alfa Romeo ei italiaisena tekniikkana paljon houkuttele.


      • miattti
        ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.. kirjoitti:

        Alfa Romeo ei italiaisena tekniikkana paljon houkuttele.

        Premminhan fiatkin toimii kuin hyundai melkein testissä kuin testissä.takuukin on samanmittainen


    • Iistä

      Saman suuntaisia kokemuksia i30.stä,mutta vaihdan Skodaan.

    • Hyundai nro1

      Tämä merkki kestää ajossa, mikäli vahvaa autoa on hakemassa..

    • 77-3

      Hyvät merkit pärjää kilpailussa:))

    • hyvä pärjää aina

      kuten octavia,golf ja ceed,qashkai ja avensis.Mämähän ovat myydyimmät mallit vuodesta toiseen

      • ei korelaista ikinä

        i30 on aivan surkea tekele. 20 vuotta ominaisuuksiltaan eurooppalaisten valmistajien vastaavia malleja jäljessä (mm. jousitus, ohjaus, ajoäänet)


      • Keke...
        ei korelaista ikinä kirjoitti:

        i30 on aivan surkea tekele. 20 vuotta ominaisuuksiltaan eurooppalaisten valmistajien vastaavia malleja jäljessä (mm. jousitus, ohjaus, ajoäänet)

        Taas Hyundai i 30 kehuja:
        Katsaus joulukuussa Hyundain i30-mallista julkaistuihin lehtikirjoituksiin:

        ”Onnistunut Hyundai” (Suomen Autolehti 10/2007)

        Moottori on mainio.
        Auton perusajettavuus on kunnossa ja alusta toimii mainiosti.
        Hallintalaitteet on sijoiteltu hyvin. Mittaristo on tyylikäs ja selkeä.
        - Ohjauksen tunnokkuudessa on toivomisen varaa.

        ”i-perheen esikoinen” (Moottori 12/2007)

        Mukava ajoasento järjestyy ratin molempien säätöjen avulla.
        Isoista ovista kulku on helppoa ja lastenistuinkin mahtuu mukavasti sisään.
        90 hv:n CRDi vetää hyvin ja toimii kaikin puolin mallikkaasti pitämättä häiritsevää melua itsestään.
        i30:n ajettavuutta leimaa kevyt käsiteltävyys: kytkin ja ohjaus eivät vaadi voimaa.
        - Hartiatila loppuu kolmella aikuisella kesken, istuinosassa ei ole keskiosassa korotusta.
        - Takana istuvien riesana on huonolla pinnoitteella kuuluva rengasmelu.
        - Yleistuntuma tiehen ei nopeissa käänteissä ole huippuluokkaa.

        ”Kätevä peli taajamassa” (Helsingin Sanomat 8.12.)

        Matkustamo on ilman muuta parasta i30:ssa. On melkoinen suoritus, että vain 4,25 metriä pitkään autoon on onnistuttu rakentamaan niin väljät tilat.
        Automaattivaihteisto, kevyt ohjaus, terävä kiihtyvyys ja kompaktit mitat tekevät korealaisesta mukavan kaupunkiauton.
        - Automaatissa on hieman vanhanaikaisesti vain neljä vaihdetta.
        - Valonpesimet puuttuvat.

        ”Iso askel kohti eurooppalaista automakua” (Kaleva 14.12.)

        Sisätilat ovat hyvät niin edessä kuin takanakin.
        Sisustus- ja hallintalaitteiden ratkaisut ovat keskimäärin hieman laadukkaamman oloiset kuin Kiassa.
        Ohjaus on viritetty varsin nopeaksi, mikä tekee autosta miellyttävän kaupungissa ja mutkaisilla tieosuuksilla.
        - Varustelulistalla on muutamia epäloogisuuksia, kuten se, että nykyautoihin jo varsin oleellisena kuuluvaa vakionopeudensäädintä ei saa 1,4- tai 1,6-litraisiin malleihin edes lisävarusteena.

        ”Kokonaan uusi malli (Forum 24 27.12.)

        Kojelautaa silmäilemällä syntyy nopeasti mielikuva, joka on myös totta, laadukkaasta yleisilmeestä.
        Plussan arvoinen on myös kojelaudan keskellä sijaitseva digitaalinäyttö. Sen grafiikka on kerrankin osattu tehdä varmasti riittävän selkeäksi ja isokokoiseksi.
        180 senttiä pitkä matkustaja pärjää takaistuimella vielä mukavasti.
        Itse asiassa i30 on pehmeä ja miellyttävä ajettava.
        - Pitkäjalkainen kuljettaja haluaisi hivenen enemmän reisitukea.
        - Hiukan outona yksityiskohtana voidaan pitää istuimen selkänojan portaallista kaltevuussäätöä.


      • öjiiu
        ei korelaista ikinä kirjoitti:

        i30 on aivan surkea tekele. 20 vuotta ominaisuuksiltaan eurooppalaisten valmistajien vastaavia malleja jäljessä (mm. jousitus, ohjaus, ajoäänet)

        Sähäkästi kiihtyvä Hyundai i30:
        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Sähäkästi kiihtyvä diesel/HL20071006SI1AL029x3?merkki=Hyundai


      • Kehuja.

      • kwpåsd
        ei korelaista ikinä kirjoitti:

        i30 on aivan surkea tekele. 20 vuotta ominaisuuksiltaan eurooppalaisten valmistajien vastaavia malleja jäljessä (mm. jousitus, ohjaus, ajoäänet)

        20 vuottako jäljessä? Testien satoa; melu, vauhtia 120 km/h ja alla suomitie, auto A 74/74 (etu/taka dB A), auto B 75/77, auto C 71/72. Autot testattu TM:ssä ja TL:ssä eri aikaan tosin joka siltä osin ei ole vertailukelpoinen mutta silta osiin taas on että autojen melutaso suomiteillä saavuttaa tuon melutason joissakin todellisissa oloissa missä ihmiset autoilla ajavat. Autot sellaisia kun maahantuojat myyntiin laittavat. Ohjaus itselle erinomainen, tosin kevyt tunto 85 km/h saakka ja sen jälkeen hyvä. Ei kivikadulla vatkaa ohjauspyörää eestaas eikä polanteella ja nimismiehenkiharoissa hakkaa sormille. Ja alusta on hyvä jota kaikissa testeissä kehuttu. Ai mitkä autot oli kyseessä melumittauksissa, auto A yleisesti meluisaksi moitittu Lada 110 STW, auto B hiljaiseksi kehuttu Opel Insignia Sport Tourer Business Line 2.0 CDTI Ecoflex DPF, ja auto C Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort. Itse tein vertailuajon 10 vuotta vanhan Corollan kanssa joka oli hiljaisempi kuin edellinen auto mutta tää uudempi Hyundai oli kyllä hiljaisempi, autot ajettu samana päivänä samalla tiellä samoissa oloissa. Tämä oli useamman ihmisen mielipide jotka autoissa matkusti.


    • T2

      Nämä kestää kyllä, mitään ongelmia ei ole ollut 3 vuoden aikana.

    • pk

      Hyvästi i30! Heitimme roskikseen vaimon 57t ajetun i30CW:n. Tilalle tuli Italian herkku-kaunotar musta Lancia Delta 165hp dieselillä ja mustilla nahkoilla. Voin kertoa, että auton ominaisuudet muuttuivat monta dekadia. Esim. moottori: vetään puhtaasti 1000 kierroksesta alkaen millä tahansa vaihteella.

      • tlåoerå+erre

        Ookkona Lancia kauppias?


      • i30cw 2.0crdi style

        melkoisen iso roskis teillä :)

        .. hieno auto tuo lancia, turvallista matkaa ja toivottavasti pääsette perille eikä iske italialaisen auton perusvitsaus -> sähkövika

        (ps kyllä tuo meidänkin purkki aika tasaisesti tonnista ylöspäin vetää, ja normaalit matka-ajo kierrokset on 1500)


      • m,aswe-.

        Hyvät kaupat teit, myyjän kannalta. Tuodaankos autoa enään edes maahan, vaihtoarvo sen mukainen, myyjänä vaihtaisin sellaisen päittäin mihin autoon tahansa. Autoon sinänsä en ota kantaa, italialaiset parantaneet juoksuaan viime vuosina. Emofiiun propleemat toinen juttu, Ameriikan valloitus irtokivinen polku ollut toistaiseksi, silloin tällöin vilahtelee Lanciasta eroon pyrkiminen ja siltä osin pohtineet merkin säilymistä mutta tekniikan muuttumista. Aika näyttää. Itse kierrän Lanciat kaukaa ennenkuin selvyys merkkiä kohtaan tulee. Mutta toivotaan ettei merkki tuota pettymystä.


    • Ytt2

      Kyllä cee´d vaihtui Hyundailla on se vaan paljon kivampi auto sekä maine parempi kuin Kialla..

      • pk

        Tein itseni kannalta hyvän kaupan: pääsin huonosta autosta eroon. Viimeisestä kahdeksasta autostamme seitsämän on ollut Fiatteja ja vain yksi on ollut muualta; tuo surkea i30. Väliraha reilut 20t ajettuun ylelliseen Deltaan oli hyvin kohtuullinen. Laciassa on sellainenkin bonus, että ei todellakaan joka päivä työmatkalla tule toista samanlaista vastaan.


      • werveliäö
        pk kirjoitti:

        Tein itseni kannalta hyvän kaupan: pääsin huonosta autosta eroon. Viimeisestä kahdeksasta autostamme seitsämän on ollut Fiatteja ja vain yksi on ollut muualta; tuo surkea i30. Väliraha reilut 20t ajettuun ylelliseen Deltaan oli hyvin kohtuullinen. Laciassa on sellainenkin bonus, että ei todellakaan joka päivä työmatkalla tule toista samanlaista vastaan.

        Toki, toki. Itsekin ajanut uudemmilla Fiiuilla, pelasit hyvin ja varsingin paremmin kuin sakut, saman huomioinut Auto Bildikin kestotesteissään. Mutta itsellä ainakin edellinen Hyny pelasi vieläkin paremmin, harmeja vähemmän. Hienohan Lancia onkin, tarinat jokin aika sitten sen kaupittelusta Vw:lle ainakin itseä huvitti, tulisi kuulemma VW:n luotettava tekniikka. Kyllä herätti hilpeyttä, ei ole tainnut Fiiu koskaan tehdä niin epäluotettavaa vaihteistoa mitä dsg on. Tai venyvät jakoketjut puhumattakaan turbomurheista. Niin niistä omista Fiiuista sähköviat puuttuivat täysin, ne saa saksankylkiäisinä nykyisin.


    • ddfhjj

      Hyvä piili voi suositella kyllä

    • yutre

      Alfa Romeo ja Daihatsu mm. oli asikastyytyväisyys listassa Hyundain edellä.

      • jggggffgfgf

        Saksan laaturaportti 2011 Hyundaita ei ainakaan kymmenen parhaan joukossa.Niin ne ajat muuttuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3111
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2060
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      83
      1370
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1290
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79
      1110
    Aihe