Hei!
oletko käynyt toimintaterapian valintakokeissa? voisitko kertoa, millainen on haastattelu, mitä kysytään? Entä millainen on muuten pääsykoe, esim ryhmätilanne? Mitä siinä tehdään ja arvioidaan? Entä onko jokin askarteluosio? Millainen se on? Mitä siinä mitataan?
Olisin todella kiiteollinen vastauksista!
toimintaterapian valintakokeet, haastattelut yms
9
1439
Vastaukset
- luovuushuipussaan
heip! eiks kukaan osaa sanoa?
- Mietinsamaa
Mä mietin kanssa samaa täällä...tosin valintakoekutsuakaan ei ole kuulunut, ehkä yo-todistus ei riitäkään ees sinne :/
23Onko muille tullut kutsuja? Tsemppiä hakuun! - ev
Mullekaan ei ole tullut kutsua :/
- Lismubettiina
OAMK:iin ainaki tulee vasta viikkoa ennen pääsykoetta ne kutsut, eli tod näk ens viikolla vasta. Nou hätä, tosin saattanee vaihella koulujen kesken käytännöt.
- TT
Metropolian päästkokeissa ollet! Millainen aineistokoe on yleensä ollut? Esseitä, määrittelytehtäviä, rasti-ruutuun-kyselyitä vai jotain aivan muuta?
- TulevaOpiskelija
Moi! Itse olin viime vuonna toimintaterapian kokeessa Jyväskylässä (Jamk). Meillä oli ryhmätilanne ja opettajan haastattelu. Ryhmätilanteessa meidät laitettiin istumaan pöydän ääreen ja meidän piti jatkaa yhtä opettajien keksimää tarinaa yhdessä. Lähinnä siinä katsottiin sosiaalisuutta ja vuorovaikutustaitoja. Ryhmätilanteessa meillä oli nimilaput paidassa ja opettajat kirjoittivat kokoajan jotain paperille. Oli hiukan jännittävä tilanne!
Opettajan haastattelussa kysyttiin näitä perinteisiä, "millainen olet ryhmän jäsenenä?, miksi haluat alalle?, mitä jos et pääse opiskelemaan? jne".
Minulla ei ole muuta neuvoa teille, kun yrittäkää olla mahdollisimman rentoja omia itsejänne, pieni jännitys ei haittaa. Tsemppiä!:) - luovuushipussaan
Kiitos paljon vastauksista! Oliko siis sinulla vaan ryhmätianne ja haastattelu? olen kuullut jostakin askarteluosiosta...?
Kysyttiinkö mitä tiedät toimintaterapiasta? Miten itse selviydyit ryhmätilanteesta, voitko kertoa siitä tarkemmin? Muistatko muita kysymyksiä mitä opettajat kysyivät? kestikö valintakoe koko päivän?
Kiitos vastauksista:)- TulevaOpiskelija
Joo oli vain ryhmätilanne ja haastattelu. Meidän piti savesta muotoilemalla jatkaa opettajien kertomaa tarinaa. Joissain kouluissa varmaan on tuollaisia askarteluosioitakin. Ei kysytty, että mitä tiedän toimintaterapiasta. Kysytttiin, että mitä taitoja ja kykyjä minulla on antaa tälle ammatille ja alalle (Kuten esim. käsityöt, leipominen jne). Haastattelussa oli paljon kysymyksiä, mutta silloin jännitti niin paljon ja aikaakin on jo yli vuosi niin en muista puoliakaan kysymyksistä :D
Koepäivä taisi kestää neljä tuntia odotteluineen päivineen. Itse ryhmätilanne taisi kestää 20min ja haastattelu 15min. Koko päivän kesto riippuu juurikin tuosta odotusajasta, eli mihin ryhmään sinut on laitettu. Itse olin ryhmätilanteessa ensimmäisenä ja haastattelussa viimoisten joukossa.
- äkaö<jlszhkbdfml
Kiitoksia vastauksista! Entä jos vielä olet linjoilla, niin miten tt:t työllistyvät?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995