...kuuluu jokamiehen oikeuksiin.
Monet iltaisin liikkuvat kävelijät näkevät nuorisoa juopottelemassa yleisillä paikoilla kuten esim. koulujen pihoilla, puistoissa, kevyen liikenteen risteyksissä, joissa on kävelysilta, istumiseen tarkoitettuja penkkejä, alikulkutunnelit myös erittäin yleisiä!
Muistakaa tällaista touhua nähdessänne ottaa vaikkapa kuva kamerallanne tai ainakin soittaa poliisille, jotka tulevat kaatamaan nuorison kaljat pois. Nämähän nimittäin vielä lähtevät mopoillaan hurjastelemaan juovuspäissään ... tällaista tosiaankin näkee vähän kaikkialla pitkin kuusankoskea.
Välttyisimme monelta murheelta kun arvon kansalaiset muistaisivat aina ilmoittaa tällaisesta hävyttömyydestä poliisille!
Muistan myös itse tehdä ilmoituksen ja ottaa myös todisteena kuvan, jos näen nuoria juopottelemassa, osa heistäkin vielä ala-ikäisiä ja moni täysi-ikäinen syyllistyy lähes aina kaupungissamme luovuttamaan alkoholia ala-ikäisille.
Tähän se kaikenlainen Punk ja metallin kuuntelu johtaa!
Poliisin auttaminen...
12
193
Vastaukset
- Niin on
Käy hoidattamassa lääkityksesi kohdalleen.
- Jep.....
Kyllähän tuo aihe paikkansa pitää että nuoret juo ja kaahaa eikä poliisit aina kerkiä niitä häätämään. En näe itsekään mitään vikaa aloittajan tekstissä, ihan asiaa puhuu.
Allaoleva taitaa itse kuulua tähän nuorisoon. - ex-nuori
nojaa en mä nyt tiiä onko sitä nuorten illanviettoa järkevä pilata, saapahan kusipäämaineen eikä mitää hyödy sitäpaitsi väitätkö ettet itse nuorena pitänyt hauskaa ja juopotellut, itselläni se ainakin kuuluin nuoruuteen enkä nyt näe sentakia vaivaa jos nuoriso pitää viikonloppuna vähän hauskaa
- miesminäki
no mä en varsinaisesti tiedä mikä on nuori ja mikä ei, mun mielestä sillä ei ole mitään merkitystäkään. voihan sitä olla mikä haluaa vaikka koko elämänsä. en ainakaan itse ole enää 18 vuotias mutta teen samoja asioita koko ajan. en ajattele niinkään iän tuomia arvoja.
siis voihan hauskaa nyt pitää minkä ikäisenä huvittaa miten se muka nuoruuteen liittyy mitenkään. itse aloin juopottelemaan vasta jo useita vuosia sen jälkeen kun olin 18 täyttänyt.
ja viikonloppuna pidän hauskaa nimenomaan.
ei minusta nuorena edes ole hauskaa pikemminkin liian tiukkaa kun ei ole rahaa ja on opiskelija.. elämä on hauskanpitoa vasta varttuneempana sitä mieltä olen mutta kukin saa toki tehdä tästä oman johtopäätelmänsä minulla se on näin.- miesminäki
"saapahan kusipäämaineen eikä mitää hyödy sitäpaitsi väitätkö ettet itse nuorena pitänyt hauskaa ja juopotellut,"
Mikä on siis nuori? jaa n o jos nyt sun logiikan mukaan kaikkien pikkulasten pitäisi ryypätä jo 18 veenä niin en minä ainakaan. mulle sanottiin että se on epäterveellistä joten pysyin siitä erossa.
olen aina kadehtinut aikuisia kun niillä on talot ja perheet ja varaa enemmän ku jollain opiskelijalla.. aikaa meni kun jaksoi oottaa ja nyt oon itekin aikuinen.
joten siksipä juhlin nyt enkä pilannut elimistöäni silloin pikkupoikana. nyt on varaa juhlia ja elellä leppoisaa elämää kun kaikki on kunnossa eikä tarvi kouluja käydä.
- mummu-liisa
otin kuvan juopottelevasta nuorisojoukosta. nepäs eivät siitä tykänneet, vaan hakkasivat minut ja rikkoivat kamerani. sainpahan mitä kerjäsin... antaa nuorten olla nuoria, kyllä ne joskus oppii tavoille. ja ne jotka ei opi, luonto korjaa pois.
- No mie selvennän...
No tuota minä en edes usko, johan siitä olisi ollut uutisissakin mutta kun ei ole eikä tule :)
By the way..... Voihan ne aikuisetkin juopotella ja rikkoa kameroita eli antaa aikuistenkin sitten olla aikuisia ja aikuistenhan tulisi vähän katsoa missä ne omat lapset hyörii.... tuskin kukaan äiti saati isä tykkää jos oma jälkikasvu ryyppää miesten juomia jossain pusikossa tai muualla?
salaa ne sitä tekee kunnes tulee polliisi-setä ja kaataa lapsosilta kaljat katuun. Niin se aina menee, halusivat tai eivät :)
Aikuisilta sen sijaan niitä ei kaadeta koska miehille on miesten juomat, tosin 20 vuotias ei miestä ole vielä nähnytkään mutta sekin saa suomen lain mukaan lipittää viinaksia mikä onkin säälittävä näky baareissa.- pohdintaa..
ja saa olla aika tohelo jos vanhusta menee hakkaamaan vaikka ottaisikin kuvia. semmoinen tohelo varmastikin uitettaisiin tervassa ja höyhenissä yleisen lynkkaysmeiningin mukaisesti jos siitä saataisiin tietää. ja jos ei niin täytyy olla jo aika kova jätkä maineeltaan jos ei sen jälkeen ole selkäänsä saanut.
- öhömmmmm
pohdintaa.. kirjoitti:
ja saa olla aika tohelo jos vanhusta menee hakkaamaan vaikka ottaisikin kuvia. semmoinen tohelo varmastikin uitettaisiin tervassa ja höyhenissä yleisen lynkkaysmeiningin mukaisesti jos siitä saataisiin tietää. ja jos ei niin täytyy olla jo aika kova jätkä maineeltaan jos ei sen jälkeen ole selkäänsä saanut.
"nojaa en mä nyt tiiä onko sitä nuorten illanviettoa järkevä pilata, saapahan kusipäämaineen eikä mitää hyödy sitäpaitsi väitätkö ettet itse nuorena pitänyt hauskaa ja juopotellut, itselläni se ainakin kuuluin nuoruuteen enkä nyt näe sentakia vaivaa jos nuoriso pitää viikonloppuna vähän hauskaa "
Onko tämä "nuoriso" muka ainoa joka pitää viikonloppuna "hauskaa" ? :)
Missäköhän pöpilässä sinäkin olet kasvanut? Suurin osahan noista sikiää kotona lukemassa läksyjä... enemmistö sen sijaan hauskanpitäjistä koostuu aikuisista jopa arki-iltoisin kun ei niiden tarvi istua kouluissa, ne voi tehdä mitä ne haluaa ja viikonloputkaan ei ole esteenä.
Jos sun logiikan mukaan jokaisen "Nuoren" pitäisi juopotella niin taidat olla sitten aika rasavilli kakara ollut. ei todellakaan kaikki juopottele vaikka karvahaivenet ovatkin vielä kasvamatta niin munissa kuin päässä.
- ex-nuori
joo no tulihan sitä nuorena oltua aika villi.. onko joku sanonut että nuoret olisivat ainoita jotka pitävät hauskaa? :DD enhän mä vittu oo sanonu missää vaihees ettei vanhemmat voisi pitää hauskaa.. nuorena se ainakin itselläni alkoi, enkä nyt jälkeenpäin kadu yhtään eikä mitään ongelmaa oo elämälle siitä ollu..
- .........
Villiä ja hauskanpitoa tää mun elämä ainakin on ollu tähän asti vaikken viel ikäloppu olekaan, enkä teinikään :) eiköhän se ole itsestä kiinni miten sen elämänsä viettää kukin...
Mut....vappuna ryypätään eiks je :) - näin minä..
En mä tiiä miten teidät muut on kasvatettu mutta mä ite en saanut liikkua mihinkään kotoa enää kymmenen jälkeen. siellä oli pysyttävä. majat piti purkaa
takapihalta jo pienenä pentuna, en mä saanut rellestää ainakaan ulkona kuin aamusta iltaan ja sen jälkeen oli normia että kotiin tultiin ja katottiin telkkua tai tehtiin muuta, sit nukkumaan.
en ymmärrä miksi jotkut teinit yleensäkin itse saavat määräysvallan tehdä mitä huvittaa. aivan käsittämätöntä.
kuuluuhan nyt isien ja äitien itse päättää heidän tekemisistään edes sen verran mitä he o stavat ja milloin on tultava kotiin.
itse kun aikoinaan vanhemmilleni aina selitin että saahan ne muutkin hillua yöt ulkona niin mulle sanottiin aina että "älä puutu toisten asioihin". voi toki olla että mua kohdeltiin väärin, oma veli sai tehdä enemmän asioita ja vitutti vierest katella kun jätkä juoksi pitkin yötä, viritti mopoa... kuri vain unohtui kai sitten kun veli kasvoi mun ikään. vituttaa tommonen.
eipä tässä sen takia enää mitään omille asioilleen voi tehdä, ei voi kelata enää. sen siitä saa kun on liian kermaperse ja tottelee kaikkea.
sen takia musta tuli myöhemmiten rikollinen. se muutti asenteen elämään.
olen ajanut kortitta, tehnyt rikoksia, käyttäny huumeita, saanu tuomioita pahoinpitelyistä.... asiat jäänyt kai tonne pääkoppaan kun on tavallaan pidetty "energiaa vankina" jota ei koskaan saanut purkaa tai käyttää kuten nää muut nyt käyttää hilluen ulkona kaiket yöt. mut kasvatettiin näin.
loppujen lopuksi olen todennut että paskaakos tässä? en mä mitään ole menettänyt. Ikää on jäljellä kiitettävästi ja nykyään teen mitä mua huvittaa, en välitä paskaakaan mistään, eikä hävetä. vittuako mä siitä mitä muut tekee, voinhan mä elää miten mua huvittaa kun kerta energiaa riittää.
mua on muutenkin vituttanu kaiken maailman "arvot". Ei ole mitään "ikinuoria". Pelkkää netinmyötä keksittyä paskaa.
Mikä oikeus nuorilla on päättää ja arvostella mitä muut tekee, en mä niiltä koskaan ole k ysellyt saanko mä hillua ulkona ja ryypätä, se on mun asia.
eihän nää kullannuput edes elä niin vapaasti kuten me aikuiset. kun tuut aikuiseksi niin vapaus alkaakin sitten. jos sä perustat perheen niin sä olet sen orja kun sulla on lapsia.
Mulla ei ole lapsia, mä teen mitä mua huvittaa. Mä kuseksin vaikka kadulle jos mua huvittaa. mä en ole mikään nöyristelevä tyypillinen paskakasa jota monet ikäiseni ovat. ne ovatkin säälittäviä ja aina arvostelemassa muiden tekemisiä. Itsehän me päätämme miten me elämämme elämme.
on se n yt hienoa ryypätä joo tunneleissa... itse elän paljon villimpää elämää mitä yksikään teini elää. ei ne edes kykene siihen. istukaa te muut perseellänne ja olkaa vanhuksia. nöyrällä on nöyrän tie ja minä siitä paskat välitän :) minä liippaan tukan putkelle ja rellestän, joka vitun kesä. ja kännissä on hauskaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808