Tuli purettua n. 100 m2 katto ja arvelen purua olevan lattialla n. 40 m3 (sijainti Länsi-Pori).
Kuivaa ja varsin puhdasta tavaraa on, tosin satunnainen naula, tiilen- tai laastinpala voipi jossain olla. Ihan hyvän kokoista lastua on, eli ei pelkkää purua.
Pohdiskelen eri vaihtoehtoja tuon poisvienniksi; imuauton kustannusarvio oli lähes pari tonnia eli se on poissa laskusta.
Cramolla ei ole puruimuria tarjolla, vaikka luettelossa sellainen onkin mainittuna (ei kuulemma kestänyt).
Pistä vastaus jos tavara kiinnostaa, saapi hakea pois jos vie merkittävän määrän. Mahdolliset puruimurit Porin alueella tai muut hyvät ideat kiinnostavat myös.
Kelpaako sahanpuru kenellekään?
17
9364
Vastaukset
- Pröttikylän sahamies
Porissahan toimii kaukolämpölaitos, joka polttaa kaikkea tuollaista. Kyse lienee kutterinpurusta, kun puhut lastusta, eikä siis sahanpurusta?!
Kannatais ehkä kysyä, joskos ottaisivat, ja siis hakisivat myös:) - turhan kallista
Jos siinä peltoa lähellä niin itse ajoin pellolle ja muokattiin sinne maanparannusaineeksi.
Mun mielestä on kasvu parantunut.- Maajussi, hae pois!
Ihan vieressä ei peltoa ole eli jonkun maajussin pitäisi tavarat käydä hakemassa. Ilmeisesti niillä joitain imureita onkin kun muistan jostain lukeneeni, että kaikki 60 euroa oli purujen hävittäminen maksanut.
Kutterinpuru tosiaan saattaa olla sopiva nimitys aineelle, pitänee soitella ympäri kaupunkia jos saisi tavaran pois nurkista ja mielellään hyötykäyttöön.
Veikko Lehden kautta ne ilmeisesti menisivät oikeaan paikkaan, kun sanoivat, että puhtaan tavaran käsittelystä ei mene eri maksua; vaihtolavan noudosta n. 77 euroa. Veikkaisin, että kolmella tai neljällä lavalla menisi eli ei kohtuuttoman kallista kunhan itse saa tavarat kyytiin. - tietää.
Hyvällä säkällä lastu ei ole KY-5 -kyllästettyä. Eli kannattaa ottaa huomioon maanparannuksessa.
- kuluksin klaani
On siinä ihme oivallus, saa siivota mun paikat ilmaiseksi.
Jos sun pitää saada sahanpuru pois niin kornia on esittää, että saatte ilmaiseksi siivota mun paikat. Kyllä sun pitää itse ne purut poistaa ja kysy vain mihin saa tuoda.
Taidat olla niitä uusavuttomia.- Uusavuton.
Aivan varmasti olen niitä uusavuttomia, pisteet siitä että huomastit.
Kiitos myös antamistasi arvokkaista neuvoista, ihmettelen miten olen tähän saakka pärjännyt ilman apuasi. - Anonyymi
Haloo..ottajia varmasti on,siivotenkin, lienee etäisyyskysymys..säkkiinmättö on kevyttä puuhaa...
- rakentaja raju
Yksi tyyppi kävi tontilla kun rakennettiin. Kertoi että hänelle voi aivan ilmaiseksi tuoda ylimääräiset mullat ja täyttömaat.
- Rakastaja rajumpi
Ei ollut kuitenkaan tarun manne, joka isännältä kysäisi "tarvitko puita". Isäntä ei tarvinnut ja manne haki klapit pois. Ihme juttu, ahkera manne ja laiska valkolainen!
- Miten kävi?
Mistä Porin seudulta voi imuauton palveluksia vuokrata ja onko todella noin tyyristä?
Miten lopulta ratkaisit ongelmasi?- Hyvin kävi
Uusavuton otti naapurin autoilijalta kaksi n. 35 m3 lavaa ja viikonlopuksi ja Ulvilasta Puistolantien Autolta puruimurin (firman palvelu oli ensiluokkaista vaikka letkuja saikin teippailla). Laitteessa on myös säkitysmahdollisuus jos tavaraa ei ole hirveän paljon.
Lavojen tyhjennys maksoi 150 e ja imuri 250 e. Purut olisivat mennet jonnekin lähistön hevostilalle, mutta sanoin että voi olla nauloja ja taisivat päätyä sitten muualle.
Veikko Lehdeltä oli tuo imuauton tarjous: arvioivat hommaan menevän n. 12 tuntia 150 e/h (auto 2 miestä). Imuauton tilavuus on ilmeisesti aika pieni eli tyhjennysajoja olisi tullut paljon. En tiedä, onko muita paikallisia toimijoita, mutta esim. Lassila / Tikanojalta voi kysellä. Jos itse jaksaa tehdä niin suosittelen ainakin kysymään tuolta Puistolantien Autolta.
Kohtapuoliin pitääkin purkaa lattiaa n 100 m2; tarviikohan ketään märkää ja vanhaa betonia? Saa hakea jos ottaa kerralla enempi. - Pura tarjolla
Hyvin kävi kirjoitti:
Uusavuton otti naapurin autoilijalta kaksi n. 35 m3 lavaa ja viikonlopuksi ja Ulvilasta Puistolantien Autolta puruimurin (firman palvelu oli ensiluokkaista vaikka letkuja saikin teippailla). Laitteessa on myös säkitysmahdollisuus jos tavaraa ei ole hirveän paljon.
Lavojen tyhjennys maksoi 150 e ja imuri 250 e. Purut olisivat mennet jonnekin lähistön hevostilalle, mutta sanoin että voi olla nauloja ja taisivat päätyä sitten muualle.
Veikko Lehdeltä oli tuo imuauton tarjous: arvioivat hommaan menevän n. 12 tuntia 150 e/h (auto 2 miestä). Imuauton tilavuus on ilmeisesti aika pieni eli tyhjennysajoja olisi tullut paljon. En tiedä, onko muita paikallisia toimijoita, mutta esim. Lassila / Tikanojalta voi kysellä. Jos itse jaksaa tehdä niin suosittelen ainakin kysymään tuolta Puistolantien Autolta.
Kohtapuoliin pitääkin purkaa lattiaa n 100 m2; tarviikohan ketään märkää ja vanhaa betonia? Saa hakea jos ottaa kerralla enempi.Sama homma olisi nyt piakkoin edessä.
Vanhaa ja kuivaa (käsittelemätöntä) kutterinpurua olisi tulossa.
Olen soitellut hevospaikkoja, mutta käyttävät pelkästään turvetta (maatuu nopeammin). Olisi ollut ideaalitilanne, jos joku olisi tuonut lavan pihaan ja olisin sitten sen täyttänyt ja joku hakenut sen pois.
Uusavuttomiksi haukkuvat eivät ole kuulleet win-win tilanteesta koskaan, joten lyhyt oppimäärä: Joku tarvitsee purua ja saa sen ilmaiseksi, jos hakee pois, toinen haluaa purusta eroon ja ei välttämättä halua maksaa sen tuhoamisesta. Intressit kohtaavat ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi se Urvelo, joka haluaa itse hoitaa koko homman ja vielä maksaa siitä.
Toisaalta sen varmaan saisi poltettuakin, esim. Kaanaan laitoksella.
Keneltähän kuljetusta voisi kysyä? Ja tietävätkö kuljetusyritykset parempaa käyttöä? - Rafaenkeli
Voi kun olisit lähempänä 😔
Tulisin ilomielin ankoilleni ja kanoilleni hakemaan kuivikkeiksi. Ei vaan ole niin isoa peräkärryä, koska veisin kyllä kaikki. Ja itse lapioisinkin. - kalenteri-Kalle
Kyllä se puru on jo jonnekin mennyt tässä kuudessa vuodessa.
Kannattaa opetella kalenteri ja vuosiluvut. - Anonyymi
Pura tarjolla kirjoitti:
Sama homma olisi nyt piakkoin edessä.
Vanhaa ja kuivaa (käsittelemätöntä) kutterinpurua olisi tulossa.
Olen soitellut hevospaikkoja, mutta käyttävät pelkästään turvetta (maatuu nopeammin). Olisi ollut ideaalitilanne, jos joku olisi tuonut lavan pihaan ja olisin sitten sen täyttänyt ja joku hakenut sen pois.
Uusavuttomiksi haukkuvat eivät ole kuulleet win-win tilanteesta koskaan, joten lyhyt oppimäärä: Joku tarvitsee purua ja saa sen ilmaiseksi, jos hakee pois, toinen haluaa purusta eroon ja ei välttämättä halua maksaa sen tuhoamisesta. Intressit kohtaavat ja kaikki ovat tyytyväisiä, paitsi se Urvelo, joka haluaa itse hoitaa koko homman ja vielä maksaa siitä.
Toisaalta sen varmaan saisi poltettuakin, esim. Kaanaan laitoksella.
Keneltähän kuljetusta voisi kysyä? Ja tietävätkö kuljetusyritykset parempaa käyttöä?Juurikin niin,nykyään keskustelu on usein vähemmän rakentavaa,napinaa,arvostelua,valitusta..eipä ihme,.tyhjät kalisee,ruukattiin sanoa..,toiset tekee.,Onnea !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juurikin niin,nykyään keskustelu on usein vähemmän rakentavaa,napinaa,arvostelua,valitusta..eipä ihme,.tyhjät kalisee,ruukattiin sanoa..,toiset tekee.,Onnea !
Kätevä seppä tekee vaikka halkomakoneesta sahanpurubriketti koneen. Tulee kätevää nappulaa poltettavaksi. https://youtu.be/bastL-OInP0
- TI-mies
Minä laitoin nettiin ilmoituksen että annetaan purua niin läheiseltä hevostallilta kävivät ilmaiseksi hakemassa. Lisäksi sain peräkärryllisen hevosenpaskaa kukkapenkkiin korvaukseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872