KELA-korvaukset halutaan poistaa

Tilja K

Mielestäni ne joutavatkin poistaa. Omat naurettavat taksat, joilla ei ole koskaan ollut mitään tekemistä todellisten kustannusten kanssa. Ja niistäkin sitten korvataan vain 20 prosenttia.

35

253

Vastaukset 35

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Liikaa byrogratiaa vähän kaikessa. Toisekseen rahat loppuvat, ennemmin tai myöhemmin. Vähän joka-asiassa.

Yksinkertaisempi byrogratia ja selkeä tarveharkinta. Kelan lisäksi melko moneen muuhunkin asiaan. Ei muu auta pitemmän päälle.

Suuri ongelma se, että vähiten yhteiskunnalle tuottavat, kuluttavat eniten. Lapsiperheiden osuus jotain 20% väestöstä, työttömiä puoli miljoona, eläkeläisten määrästä ei hajuakaan. Aika paljon loispummeja työllisiä kun on jotain 2,5 miljoonaa. muita enemmän.

Olemassa muuten hieno tilastoharha, työttömien määrä. Virallinen arvio on puolta pienenpi, kuin todellinen määrä. Kaikenmaailman kurssit, oraja- ja tukityöt, sekä ne jotka eivät ole tekemisissä työkkärin kanssa eivät olekkaan työttömiä...

Vaikka, on kai se parempi, että on enenpi tekijöitä, kuin tehtävää. Tympeämpäähän se olisi toisinpäin.

=DW=

• pakkoloma

Miten mahtaa olla lomautetut, lasketaanko heidät työttömiin? Jos ei, tilastollinen harha on vielä suurempi!

• ...
        pakkoloma kirjoitti:

Miten mahtaa olla lomautetut, lasketaanko heidät työttömiin? Jos ei, tilastollinen harha on vielä suurempi!

Käsittääkseni lomautettu lasketaan työttömäksi, koska saa päivärahaakin ja on työkkärissä siis kirjoilla.

• arvausta?

Ei ihan noinkaan. Jo vuosia sitten kun kävin silmälääkärillä, sain korvausta 60 %. Tosin silmälääkäri maksoi yli 100 euroa ja taksa mistä Kela korvasi, oli 28 ja risat. Siitä kun lasketaan 60 %, ei paljon rahaa tipu. Ainoa asia mitä tässä voisiu tehdä, olisi se, että Kela korvaisi juuri siitä summasta mitä lasku näyttää. Silloin ihmiset pystyisivät käymään yksityisellä lääkärillä eikä terveyskeskusten tarvitsisi stressaantua! Eiköhän se menisi yksiin veronmaksajien kannalta!? Voisi tulla sairaudetkin hoidettua, ei tarvitsisi arvuutella mikä mahtaa vaivata!

• Näin toimin

Terveyskeskuslääkäriltä saa varsin helposti lähetteen erikoislääkärille esim silmälääkärille. 95 euron maksu putoaa 20 euroon.

Pyydän ystävällisesti,taloudelliseen tilanteeseen vetoamalla lähetettä
        yksityslääkärille. Aina on onnistunut ja aika on ollut noin kuukauden
        kuluttua.

• Tulee jos tulee
        Näin toimin kirjoitti:

Terveyskeskuslääkäriltä saa varsin helposti lähetteen erikoislääkärille esim silmälääkärille. 95 euron maksu putoaa 20 euroon.

kuluttua.

Niiin onnistuu vain niillä aluella, joissa on sopimut TK:n kanssa, mutta mun on aivan turha mennä pyytelemään. Täällä ei ole sopimuksia yksityislääkäriasemien kanssa.

Lähete tulee, jos tulee, silmäklinikalle vuorokaudeksi istumaan, ja jonottamaa.

• pieni eläke
        Näin toimin kirjoitti:

kuluttua.

Enpä saanut! Minulla on 2-tyypin diabetes ja olisi tärkeää käydä silmälääkärillä useammin kuin normaalisti. Kysyin tätä terveyskeskuksesta, varsinkin kun siellä on silmäklinikka. (tai millä nimellä nyt kulkee). En päässyt sinne, en myöskään saanut lähetettä. Minulle sanottiin, että täytyy käydä yksityisellä omalla kustannuksella. Viimeksi olen nyt käynyt silmälääkärissä vuonna 2007, kun pitäisi käydä vähintään 3 vuoden välein, minun tilanteessani on suositeltu 2 vuoden välein. No, pääsenhän sentään silmänpohjavalokuvaukseen 3 vuoden välein. Siitä ei vain taida näkyä mitään. Silloin 2007 silmääni korjattiin laserilla eikä se näkynyt ollenkaan silmänpohjakuvauksessa. Eikä sen perusteellakaan saa uusia laseja. Joten yritän tässä tihrustella vanhoilla laseilla, joilla en enää oikein näe. Niin, eikä optikko saa määrätä minulle laseja, aina on käytävä silmälääkärillä, kun on tuo diabetes!

• enkeliduo
        pieni eläke kirjoitti:

Enpä saanut! Minulla on 2-tyypin diabetes ja olisi tärkeää käydä silmälääkärillä useammin kuin normaalisti. Kysyin tätä terveyskeskuksesta, varsinkin kun siellä on silmäklinikka. (tai millä nimellä nyt kulkee). En päässyt sinne, en myöskään saanut lähetettä. Minulle sanottiin, että täytyy käydä yksityisellä omalla kustannuksella. Viimeksi olen nyt käynyt silmälääkärissä vuonna 2007, kun pitäisi käydä vähintään 3 vuoden välein, minun tilanteessani on suositeltu 2 vuoden välein. No, pääsenhän sentään silmänpohjavalokuvaukseen 3 vuoden välein. Siitä ei vain taida näkyä mitään. Silloin 2007 silmääni korjattiin laserilla eikä se näkynyt ollenkaan silmänpohjakuvauksessa. Eikä sen perusteellakaan saa uusia laseja. Joten yritän tässä tihrustella vanhoilla laseilla, joilla en enää oikein näe. Niin, eikä optikko saa määrätä minulle laseja, aina on käytävä silmälääkärillä, kun on tuo diabetes!

Kummallista,tosi kummallist.Tääl Turus ainaski saa...lykätään pyytämättä kätteen,jos on 2tyypin diabetes,eikös tapa olekka sama kaikkial Suomen maas ?
        silmänpohjakuvaukseen menin,mut eka kerral myäs näkö tarkastettiin.Näön tarkastus on kyl mones silmälasiliikkeeski ilmanen.joka vuosi käyn ja nyt oli vain puoli vuotta väliä,kun oli jottain tapahtunu.Että tämmöttis meil.
        Huom ! Elles sää näe kunnol vanhoil laseil,niin menppä optikolle ja osta uuret lasit.

• Kelan tarkoitushan onkin aina ollut vain työllistää omaa byrokraattijoukkoaan, ei korvata asiakkaille mitään. Tuota jos yksityinen tekisi, niin jo häkki heilahtaisi kavalluksesta, petoksesta ja ties mistä.

• Minä kun ymmärsin asian silleen että kela ei maksaisi enää korvauksia jos käyt yksityisellä ja ne rahat suunnattaisiin julkiseen terveydenhoitoon. Ymmärsinköhän minä ihan väärin.

• hammassärky

enpä ole korvauksien poiston kannalla..samalla menee myös hammaslääkärit ym.Kunnallisella puolella ei pääse hammaslääkäriin muutko särkytapauksessa.
      Korvausten poisto koskee paljon muutakin kuin vain lääkärillä käyntiä.

• Kaakkois-Suomi.

Menet ensi kerran "helv.moisen säryn takia" saat jalan ovenväliin ja siitä se sitten alkaa.

TÄMÄ ON TOTTA !

• Nukkunutko?

Ja missäs keskusteluaihetta on niinkuin virallistettu? En ole huomannut edes Iltasanomien uutisissa aiheesta, eikä ole osunut korviini TV-uutisissakaan, vai olenko just siinä kohtaa nukkunut?

• meeriamanda

Et ole nukkunut, kun en minäkään ole kuullut, liekö jossain tv-ohjelmassa mainittu. Linkki tai kerronta missä näin on puhuttu on ehdotonta, voi itse mennä lukemaan...ei vain kuin ilmasta tempaistu? Vaikuttaa Ylen-kanavilta, joita en yleensä koskaan katsele.

• demeter
        meeriamanda kirjoitti:

Et ole nukkunut, kun en minäkään ole kuullut, liekö jossain tv-ohjelmassa mainittu. Linkki tai kerronta missä näin on puhuttu on ehdotonta, voi itse mennä lukemaan...ei vain kuin ilmasta tempaistu? Vaikuttaa Ylen-kanavilta, joita en yleensä koskaan katsele.

Uutinen KELA-korvauksen mahdollisesta poistosta oli tämänpäivän Hesarin Kotimaa-osiossa. Valtio pyrkii sillä puolen miljardin säästöihin ja lupaa säästyneet rahat kunnille julkisen terveydenhuollon kehittämiseksi (!).

Kyseessä on siis Risikon asettaman työryhmän selvitys, jolla pyritään pois "eriarvoistavasta" käytännöistä.

Outoa pyörittelyä. Sanottais vaan suoraan, että erikoissairaanhoidon
        palveluja ajetaan alas, asiakkaan omasta pussista maksettaviksi.

• jakolasku
        demeter kirjoitti:

Uutinen KELA-korvauksen mahdollisesta poistosta oli tämänpäivän Hesarin Kotimaa-osiossa. Valtio pyrkii sillä puolen miljardin säästöihin ja lupaa säästyneet rahat kunnille julkisen terveydenhuollon kehittämiseksi (!).

Kyseessä on siis Risikon asettaman työryhmän selvitys, jolla pyritään pois "eriarvoistavasta" käytännöistä.

Outoa pyörittelyä. Sanottais vaan suoraan, että erikoissairaanhoidon
        palveluja ajetaan alas, asiakkaan omasta pussista maksettaviksi.

Yleensä päättäjät PYRKII mutta he eivät tee mitään, paitsi louskuttavat leukojansa ja leikkaavat etuisuuksia.

Ensin annetaan jonkun jutun venyä äärimmäisyyksiin ja sitten vuosien jälkeen (huom! ) PYRITÄÄN lakia muuttamaan ja se PYRKIMINEN kestää muutaman eduskunnan ajan.

Reuman alasajo piti tuoda säästöjä, kuka uskoo potaskaa? Erikoishoito ajettiin nopeasti alas. Potilaat eriarvoistettiin hoitojen suhteen heti kertaheitolla!

• Sairaanhoitopiiriraj
        jakolasku kirjoitti:

Yleensä päättäjät PYRKII mutta he eivät tee mitään, paitsi louskuttavat leukojansa ja leikkaavat etuisuuksia.

Ensin annetaan jonkun jutun venyä äärimmäisyyksiin ja sitten vuosien jälkeen (huom! ) PYRITÄÄN lakia muuttamaan ja se PYRKIMINEN kestää muutaman eduskunnan ajan.

Reuman alasajo piti tuoda säästöjä, kuka uskoo potaskaa? Erikoishoito ajettiin nopeasti alas. Potilaat eriarvoistettiin hoitojen suhteen heti kertaheitolla!

"jakolasku"

Reumahoito on eriarvoista ollutkin. Ei Reumasairaalaan ole päässyt kuin kourallinen reumasairaita. Ennen, kun kuuluin Mikkelin Keskussairaalan piiriin, silloin nuorena pääsin helposti, ja olin Reumasairaalan hoidossa.

Sitttemmin kun muutin paikkakuntaa, ja tulivat sairaanhoitopiiriin rajat, silloin luitiin jo eriarvoistuminen. Silloin tukahdutettiin toisilta alueilta Reumasairaalaan pääsy. Minunkin uudella asuinalueella asuessani reuman hoito oli melko nollilla.

Mutta maksusitoumuksia ja lähetteitä Reumalle ei saanut, vaikka taudin hoito oli täysin retuperällä.
        Sitten kun pääsin kuntoutukseen 2001 Reumalle, niin siellä ylilääkäri esitteli tilastoa maan reumahoidosta, miten missäkin päin maata reumasia hoidetaan. Täältä minun maakunnasta tuli Reumasairaalaan kaikkein huonoimmin hoidetut potilaat, huonokuntoisimmat potilaat. Seuraavaksi oli joko Kotkan seutu.

• jakolasku
        Sairaanhoitopiiriraj kirjoitti:

"jakolasku"

Reumahoito on eriarvoista ollutkin. Ei Reumasairaalaan ole päässyt kuin kourallinen reumasairaita. Ennen, kun kuuluin Mikkelin Keskussairaalan piiriin, silloin nuorena pääsin helposti, ja olin Reumasairaalan hoidossa.

Sitttemmin kun muutin paikkakuntaa, ja tulivat sairaanhoitopiiriin rajat, silloin luitiin jo eriarvoistuminen. Silloin tukahdutettiin toisilta alueilta Reumasairaalaan pääsy. Minunkin uudella asuinalueella asuessani reuman hoito oli melko nollilla.

Mutta maksusitoumuksia ja lähetteitä Reumalle ei saanut, vaikka taudin hoito oli täysin retuperällä.
        Sitten kun pääsin kuntoutukseen 2001 Reumalle, niin siellä ylilääkäri esitteli tilastoa maan reumahoidosta, miten missäkin päin maata reumasia hoidetaan. Täältä minun maakunnasta tuli Reumasairaalaan kaikkein huonoimmin hoidetut potilaat, huonokuntoisimmat potilaat. Seuraavaksi oli joko Kotkan seutu.

Mitään ei kannata näköjään luulla, oletin ilman muuta että hoito on kaikille samanarvoista ollut. Rahasta vaiko tahdosta ollut kiinni tai molemmista.

Mitenkä hoitosi nyt on? Vaikuttiko Reuman alasajo elämääsi?

• Sairaanhoitopiiriraj
        jakolasku kirjoitti:

Mitään ei kannata näköjään luulla, oletin ilman muuta että hoito on kaikille samanarvoista ollut. Rahasta vaiko tahdosta ollut kiinni tai molemmista.

Mitenkä hoitosi nyt on? Vaikuttiko Reuman alasajo elämääsi?

"jakolasku". Reuman alasajo ei vaikuta millään lailla minun elämääni, koska tämä sairaanhoitopiiri ei maksusitoumuksia Heinolan Reumasairaalaan ole antanut. Sen kerran pääsin, kun Kelan kautta hain kuntoutusta. Se on ainut, mitä pääsin sen jälkeen, kun Mikkelin seudulta pois muutin.

Reumahoito on todella huonoissa kantimissa minun osaltani, kun vertaa siihen, mitä aikoinaan sai Reumasairaalasta, mutta Reumasairaalan säilyttäminenkään ei olisi minua mitenkään helpottanut, kun sinne ei maksusitoumuksia kerran annettu eikä anneta, niin ei. Siihen on alistuminen.

• jakolasku

"jakolasku". Reuman alasajo ei vaikuta millään lailla minun elämääni, koska tämä sairaanhoitopiiri ei maksusitoumuksia Heinolan Reumasairaalaan ole antanut. Sen kerran pääsin, kun Kelan kautta hain kuntoutusta. Se on ainut, mitä pääsin sen jälkeen, kun Mikkelin seudulta pois muutin.

Reumahoito on todella huonoissa kantimissa minun osaltani, kun vertaa siihen, mitä aikoinaan sai Reumasairaalasta, mutta Reumasairaalan säilyttäminenkään ei olisi minua mitenkään helpottanut, kun sinne ei maksusitoumuksia kerran annettu eikä anneta, niin ei. Siihen on alistuminen.

Eri sairaanhoitopiirit on ilmeisesti eri asemassa ajatellen jotakin erikoishoitoa mitä Reuma tarjosi, raha taitaa ratkaista tai sen puute kuka erikoishoitoa saa.

• Sairaanhoitopiiriraj
        jakolasku kirjoitti:

Eri sairaanhoitopiirit on ilmeisesti eri asemassa ajatellen jotakin erikoishoitoa mitä Reuma tarjosi, raha taitaa ratkaista tai sen puute kuka erikoishoitoa saa.

No kukin sairaanhoitopiiri ratkaisee osaltaan, ja minusta tuntuu, että se ratkaiseva tekijä on se reumaylilääkäri.
        Meillä se oli sellainen pieni pöllikkämaha, itsekeskeinen. Huono sosiaalisen kanssakäymisen taito. Töksäyttelijä ja meitä, jotka olimme olleet aikoinaan Reumasairaalan potilainen, se ei voinut sietää silmissään.

Mikään asia sen kanssa ei sujunut. Mutta ne uudet reumapotilaat, joilla ei ollut sairaushistoriaa, varsinkaan reumasairaalan, hän käyttäytyi hyvin korrektisti.

Alkuun olin tyrmistynyt hänen käytöksestään. Niin törkää en ole missään aiemmin kokenut, mutta kun tutustuin lähiseutujen reumayhdistyksiin, sain kuulla, etten toki ollut ainut, vaan kauttalinjan tuo käytös oli outo, jos potilalla oli reumahoitotaustaa muualla jo aiemmin.

Sanoisin, että hänellä oli huono itsetunto, tällä meidän reumaylilääkärillä.
        Hän siis halusi olla kaiken tietävä, vaikka ei mitenkään sellaiseen yltänyt. Ja siksi ei sitten maksusitoumuksia antanutkaan.
        Nythän meillä onkin uusi reumaylilääkäri. Tuli silloin, kun reuma ajettiin konkurssiin.

En vielä osaa sanoa, millainen hän tulee olemaan, kun en ole tavannut viime syyskuun jälkeen häntä.

• jakolasku

No kukin sairaanhoitopiiri ratkaisee osaltaan, ja minusta tuntuu, että se ratkaiseva tekijä on se reumaylilääkäri.
        Meillä se oli sellainen pieni pöllikkämaha, itsekeskeinen. Huono sosiaalisen kanssakäymisen taito. Töksäyttelijä ja meitä, jotka olimme olleet aikoinaan Reumasairaalan potilainen, se ei voinut sietää silmissään.

Mikään asia sen kanssa ei sujunut. Mutta ne uudet reumapotilaat, joilla ei ollut sairaushistoriaa, varsinkaan reumasairaalan, hän käyttäytyi hyvin korrektisti.

Alkuun olin tyrmistynyt hänen käytöksestään. Niin törkää en ole missään aiemmin kokenut, mutta kun tutustuin lähiseutujen reumayhdistyksiin, sain kuulla, etten toki ollut ainut, vaan kauttalinjan tuo käytös oli outo, jos potilalla oli reumahoitotaustaa muualla jo aiemmin.

Sanoisin, että hänellä oli huono itsetunto, tällä meidän reumaylilääkärillä.
        Hän siis halusi olla kaiken tietävä, vaikka ei mitenkään sellaiseen yltänyt. Ja siksi ei sitten maksusitoumuksia antanutkaan.
        Nythän meillä onkin uusi reumaylilääkäri. Tuli silloin, kun reuma ajettiin konkurssiin.

En vielä osaa sanoa, millainen hän tulee olemaan, kun en ole tavannut viime syyskuun jälkeen häntä.

Toivon että saat normaalia hoitoa päästään terveeltä lääkäriltä! Pettyminen sairastaessa masentaa ja sitä myöden sairaus ottaa enemmän valtaa mielessä.

Hyvää Kevättä Sinulle, ja aurinkoisia Toukokuun päiviä.

• jakolasku kirjoitti:

Toivon että saat normaalia hoitoa päästään terveeltä lääkäriltä! Pettyminen sairastaessa masentaa ja sitä myöden sairaus ottaa enemmän valtaa mielessä.

Hyvää Kevättä Sinulle, ja aurinkoisia Toukokuun päiviä.

Kirjoitahan odotuksistasi tulevaisuuden suhteen, tuonne aloitukseeni.
        Ole hyvä.
        H.

• meeriamanda

Kiitos demeter, ilmankos en ole kuullutkaan kun en Hesaria lue, iltalehdet moneenkertaan päivänmittaan, ja taas omassa aamusanomassa ei ole tuollaisesta ollut mitään.
      Oikeassa Nitta sitten tuolla alkupäässä oli ymmärryksessään, eli Robin Hood meininkiäkö?
      Ans´kattoo kuijaa käy!

• hammassärky

Asiasta oli kyllä myös tv2-sen ajankohtainen kakkonen ohjelmassa pitkä juttu...
      Ei pelkän hesarin tiedon varassa,,hauskaa vappua kuitenkin!!!

• Personautti= ====

Kelakorvaus on verrattavissa maatalouden tukeen , yritetään pitää hengissä
      vaikkakin löysässä hirressä.

• ????????????????????

Millä ostaisit huippukalliita lääkkeitä apteekista, jos et Kela-korvauksella????

• 19.22
        ???????????????????? kirjoitti:

Millä ostaisit huippukalliita lääkkeitä apteekista, jos et Kela-korvauksella????

ei lääkkeet olis niin kalliita jos ei kela "korvaisi"
        ei yksityislääkäreiden maksut olisi niin kalliita jos kela ei korvais

• lääkkeet.....
        ???????????????????? kirjoitti:

No eihän ne lääkkeet ole yksityislääkärikäyntejä, vaan ne on lääkkeitä. Hih, minunkin lääkkeet kuukaudessa maksaa n. 2500 €. Yksi lääke maksaa 2250 €, mut mä maksan siitä vain 3 €. Loput lääkkeet ovat PK (eli peruskorvattavia) korvattavia, Arthryliä lukuunottamatta.

• Palauttetta tullee

Tiedetään, mutta onneksi hyvähampaisena ja ne hoitaneena en halua painattaa tuonne kunnalliseen hoitoon koska kukaaan ei koskaan tiedä koska saa ajan ja mistäpäin kaupunkia, muuta en ole paljon Kelalta tarvinnutkaan, verot ovat kyllä hyvin kelvanneet jopa lisäverojen kanssa vaikka tulotkaan eivät nyt mitään ökyjä ole koskaan olleet mutta kohtuullisia ja aina 15 vee työurasta lähtien ja sitten 53 vee työttömäksi. Hauskaa vappua kaikille onnellisesti vanhuuttaan eläville kesämökin ja ulkomaanmatkojen omistajille, Golffailkaa vaikka Turkissa.

• Kroonikkokäyttäjä..

Kelan kroonikkokäyttäjä olen minä. Taksilla ajelen alavariinsa. Labrassa, sairaanhoitajalla, jalkahoitajalla, sairaalan polilla kaikenlaisissa tutkimuksissa ja sarjahoidoissa. Kela maksaa matkojanikin vuodessa lähemmäs 2000 euroa. Niin, ja ne ei maksa mitään. Omavastuu täyttyy jo heti alkuvuonna. Nytkin helmikulla jo täyttyi. Sen jälkeen ei tartte edes omavastuuosuutta maksaa.
        Lääkkeistä Kela maksaa mielettömät osuudet.

• Kroonikkokäyttäjä..

Ei siinä mitään, jos se systeemi vain toimisi, ja olisi palvelut. Mutta kun nykyisellään ei ole. Esim. silmälääkäripalveluita ei edes ole julkisella puolella tarjota meille kroonikoille, joiden silmien seurantaa pitää tehdä säännöllisesti. Tähän ei silmäklinikan palveluita anneta nykyisellään. Ei vaikka muutoksia on silmäpohjissa.

Syöpälääkäripalveluita ei ole, kuin sitten vasta, kun sinulla on syöpä. Jos tarvitset kontrollia ei ole mutua kuin mennä yksityiselle sektorille. Kontrollitkin on lopetettu nykyisellään aika lyhyeen 3 vuoteen, muttei se riitä.

Jos ne vaan korjaa nämä puutteet, mikäs siinä. Toistaiseksi kun ei ole näitä palveluita, on pakko käydä yksityisellä, ja vieläpä taksilla koska ei ole liikuntakykyä julkisessa liikkua, eikä niitä julkisia liikennevälineitä edes iikukkaan täällä.

Jos nyt piruja maalaillaan seinille, niin jos vielä yksityiskäynneistä vedetään matkakorvauksetkin pois, niin kyllä syrjitään ja rajusti väkeä. Asutuskeskuksissa ei matkakuluja tule, mutta mulla tulee aina siinä 130-230 €:n nurkilla matkakuluja, jotka nyt menevät ihan mukavasti kelan piikkiiin suoraan.

• jakolasku

Puolituttu mies sairastaa syöpää ja täältä Päijät-Hämeestä joutui käymään Tampereella sytostaattihoidoissa. Taksilla sinne ja hoidon jälkeen kotiin.

• Kroonikkokäyttäjä..

Mutta se onkin julkisen sektorin sairaanhoitoa, jota tämä otsikon mukainen keskustelu ei koske.

No sikäli, vaikka tämä aihe ei koske, mutta toinen aihe, joka aiheuttaa päänvaivaa, on yhteiskuljeutujkset.
      Kelalla on tutkimustyö ja selvitttelytyö taksimatkojen säästöstä.

Kaavailuna on, että Kela tulisi tulevaisuudessa edellyttämään matkojen ennakkotilausta, niin että samaan suuntaan menijät pakataan samaan autoon. Niin että jos mulla on keskussairaalassa aika klo 12, ja sinne menee taksi, joka vie potilaita klo 9:00, niin Kela edellyttäisi että se 12 aikaan menevä menee siinä klo 9 kuormassa.

Syövän kohdalla tuo kaavailu hirvittää. Ja moni muukin asia hirvittää. Mm. infektioriski, kun samaan autoon pakataan röhässä olevia muita potilata, on syöpäpotilallaa suuri infektioriski.

Soitinpa Kelalla tuosta kaavailuasiasta. Eivät nekään tienneet siitä vielä paljoakaan, muuta kuin Keski-Suomessa se systeemi on kokeilun alaisena, mutta kuulemma vaikeuksia siinä on. Ja sitten sanoi, että siellä tulee olemaan kyllä pykäliä, jotka edellyttävät ottamaan huomioon potilaan sairauden ja kunnon.

Saas nähä, mitä tuloo????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      154
      1110
    2. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      28
      1034
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      44
      913
    4. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      42
      785
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      49
      737
    6. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      62
      708
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      37
      599
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      68
      598
    9. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      76
      587
    10. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      57
      585
    Aihe