Kipeä ja arka olkapää ja sivuliikkeitä eikä juuri taaksepäin nostoja tehdä..mikä auttaa muu kuin sairasuloma? kipulääke käytössä ja kylmäpussihoito,,Olen aina jotunut töissä nostelemaan..jos vaiva ei hellitä niin mitäs sitten? kuntous? uudellenkoulutus? osa-aikaeläke?..kertokaa kokemuksianne..
Ahtauma olkapäässä
17
2863
Vastaukset
- duunarivm67
eikös kellään ole muka olkapääkipuja?..
- mummo -56
Minulla todettiin vuosi sitten ahdas olkapää. Hoitona oli kortisoni- injektiot ja fysikaalinen hoito. Välillä olkapää oireilee ettei kättä voi nostaa kyynärpää edellä ylös. Sateenvarjon kantaminen aiheuttaa kipua. Ikkunoita on vaikea pestä kivun vuoksi. Sahausliike on kanssa yhtä myrkkyä vaikka se kuului fysioterapeutin mukaan helpottavan kipua. Duunarivm67, jos muuta kysyttävää niin vastaan mielelläni.
- olka leikattu
No johan on. Miksi et mene kunnon ortopedille? Tuollainen vaivahan hoituu leikkauksella. Mitä sitä turhaan kärsimään. Minulla oli muutama vuosi sama juttu ja olkapää nyt ihan ok.
- duunarivm67
Ai niitä leikataankin? Tietty jos selviäisi ilman operaatioita se olis aina parempi mutta jos muu ei auta niin sitten..Tosiaankin kättä ei voi kivun takia nostaa taaksepäin ja suoraan eteenkinpäin toisella kädellä auttaen..ja tuntuu kipu koko kädessä ..ikäänkuin joku hermo olisi ahtaalla...tylsä homma jos joutuu nyt sairaslomakierteeseen..mä sain kortisonipiikin ja sen laitto sattui niin per..asti...en tiedä kauanko pitää sit odotella et piikki alkais auttaa...panadolia 1gr x3 kipuun..Olen aina siis tehnyt fyysistä työtä jossa olkapää ja kädet lujilla..lääkäri sanoi että tämä voi olla pitkäaikainen vaiva kun on näin pahaksi päässyt..en ole vielä mitään fysioterapiaa saanut ja menen puolentoista viikon päästä työterv.lääkärille..kiitos kommenteistanne..hyvä huomata etten ole yksin vaivani kanssa :)
- olka leikattu
Kyllä leikataan. Minulla kokeiltiin ensin fysikaalista hoitoa yms. Ei auttanut yhtään. Tilasin ajan ortopedille, otatti magneettikuvan varmuuden vuoksi. Olkapääni leikattiin ja parani heti. Ei kannata pitää noita kipuja liian kauaa kun apua on saatavilla.
- mummo -56
Mistähän tähän hätään sellanen kunnon ortopedi löytyy? Röntgenissä otettiin tavan natiivikuvat. Kuulemma ei leikkattavaa löytynyt. Diagnoosi oli kuitenkin ahdas olkapää oireyhtymä. Kai sitä kun on eläkkeellä (56 v.) niin lääkärit eivät nokkaansa lotkauta. Syöttävät vain kipulääkkeitä ja liikettä nivelin.
- olka leikattu
Mistä päin olet? Jos olet pääkaupunkiseudulta, voin suositella sinulle hyvää ortopedia. Olkapääni leikattiin ollessani 49v. Ei ikä ole leikkaukselle este. Meitä oli samana päivänä olkapääleikkauksessa aamulla neljä henkilöä, muut minua huomattavasti vanhempia.
Kyllä kipu pitä saada pois. Tavallinen röntgen ok mutta jos sinulla ahdas olkapää, kyllä sille apu löytyy. Minulla tehtiin olkaan lisää tilaa jne
- mummo -56
Olen Pohjois-Savosta. Välillä on olkapää niin kipeä etten kahvikuppia saa nostettua muuten kuin kyynärpäästä kättä tukien. Pitäisi vain kuulemma liikkeillä saada tilanne kuntoon. Jumppaohjeita on pilvin pimein annettu fysioterapeutin käynnillä. Minun mielestäni tämä hoitomuoto on sitä käypäähoitoa johon aina vedotaan.
- Leikattu tämäkin
Minulla leikattiin olkapään ahtauma juuri toukokuussa ja pari viikkoa ennen leikkausta todettiin sama probleema toisessakin olkapäässä.. Kävin leikatun olkapään kanssa vuosi sitten fysioterapiassa ja siihen iskettiin 2 kortisonipiikkiä, vain leikkaus auttoi suurimmaksi osaksi. Jotain vikaa siinä edelleen on, mutta ei liene ahtauman aiheuttamaa. Nyt on tässä toisessa jänne jo rispautunut ja kesän aikana muodostunut kalkkia tulehduksen seurauksena.. Ja siihenkin annettu 2 kortisonia, ei auta, ärtyy vaan uudelleen. Pian menen magneettikuvaan ja sitten ortopedille toisenkin olkapään leikkauksesta keskustelemaan.
Ultra on parempi tutkimus kuin röntgen ja ainakin minulla leikkaus tuntuu ainoalta parantajalta..- operoitu olkapää
Operoitu olkapää11.9.2011
Minulta tähystettiin olkapää 3 kuukautta sitten.Operaatio oli aika suuri, laitettiin kolme ruuvia. Käsi oli "paketissa" 6 viikkoa ja se aika oli todella pitkä onneksi kipuja oli vain aluksi viikon. Fysikaalista hoitoa olen saanut 9 kertaa. Onneksi löysin erittäin hyvän, ja asiaanpaneutuneen fysioterapeutin. Käsi toimii jo erinomaisesti kävin tänään jo hieman kokeilemassa pallon lyöntiä lyhyellä mailalla, kipuja ei tuntunut missään. Kuntoutusta pitää tietysti jatkaa ahkerasti jotta liikeradat saadaan hyviksi.
Leikkausta ei kannata mielestäni siirtää, suosittelisin että hakeutuu yksityiselle puolelle, joskin taitavalle ortopedille joutuu odottamaan parisenviikkoa.
Ei yksinomaan riitä että leikkaus onnistuu pitää myös fysioterapeutin osata asiansa ja tietysti itse tehdä kuntotuksen eteen töitä. - tähystys edessä
operoitu olkapää kirjoitti:
Operoitu olkapää11.9.2011
Minulta tähystettiin olkapää 3 kuukautta sitten.Operaatio oli aika suuri, laitettiin kolme ruuvia. Käsi oli "paketissa" 6 viikkoa ja se aika oli todella pitkä onneksi kipuja oli vain aluksi viikon. Fysikaalista hoitoa olen saanut 9 kertaa. Onneksi löysin erittäin hyvän, ja asiaanpaneutuneen fysioterapeutin. Käsi toimii jo erinomaisesti kävin tänään jo hieman kokeilemassa pallon lyöntiä lyhyellä mailalla, kipuja ei tuntunut missään. Kuntoutusta pitää tietysti jatkaa ahkerasti jotta liikeradat saadaan hyviksi.
Leikkausta ei kannata mielestäni siirtää, suosittelisin että hakeutuu yksityiselle puolelle, joskin taitavalle ortopedille joutuu odottamaan parisenviikkoa.
Ei yksinomaan riitä että leikkaus onnistuu pitää myös fysioterapeutin osata asiansa ja tietysti itse tehdä kuntotuksen eteen töitä.Voisitko suositella taitavaa ortopedia yksityisellä puolella? Minulla on edessä olkapään tähystys, itse maksan sen. Kenelle mennä?
- operoitu olkapää
tähystys edessä kirjoitti:
Voisitko suositella taitavaa ortopedia yksityisellä puolella? Minulla on edessä olkapään tähystys, itse maksan sen. Kenelle mennä?
14.09.2011 operoitu olkapää
Voisin suositella kahta hyvää ortopedia. Mikä olisi se kaupunki missä haluaisit käydä? Mielestäni hyvä fysioterapeutti on kultaakin kalliimpi, sillä "hyssyttely" ei auta jälkihoidossa. Minä varmistin parhaan mahdollisen lopputuloksen niin, että fysioterapeuttini ja lääkäri olivat keskenään yhteydessä, jos oli kysyttävää. Olen nyt huomenna menossa käymään fysioterapeuttini luona. Näillä näkymin se lienee viimeisin käyntini. - tähystys edessä
14.09.2011 operoitu olkapää
Voisin suositella kahta hyvää ortopedia. Mikä olisi se kaupunki missä haluaisit käydä? Mielestäni hyvä fysioterapeutti on kultaakin kalliimpi, sillä "hyssyttely" ei auta jälkihoidossa. Minä varmistin parhaan mahdollisen lopputuloksen niin, että fysioterapeuttini ja lääkäri olivat keskenään yhteydessä, jos oli kysyttävää. Olen nyt huomenna menossa käymään fysioterapeuttini luona. Näillä näkymin se lienee viimeisin käyntini.Helsinkiä olen miettinyt. Se on lähin kaupunki missä pääsee oletettavasti nopeasti olkapään tähystykseen. Haluaisin löytää todella taitavan ja asiansa osaavan ortopedin.
- operoitu olkapää
Helsinkiä olen miettinyt. Se on lähin kaupunki missä pääsee oletettavasti nopeasti olkapään tähystykseen. Haluaisin löytää todella taitavan ja asiansa osaavan ortopedin.
Olen käynyt Helsingistä Neon sairaalassa Turussa. Olkapään tähysti Juha Ranne ja fysioterapeuttina oli Jari Hemling. Olen erittäin tyytyväinen heidän yhteistyöhönsä ja parantumisen edistymiseen tämän 3 kuukauden aikana.
Pääsin viikon odotuksella leikkaukseen, tietysti lääkäri katsoo onko leikkaus kiireellinen.
Helsingissä on Diacorissa Harri Heliö, joka on tietämäni mukaan myös taitava ortopedi.
Näistä kaikista löytyy taustatietoja.
Toivottavasti tästä oli Sinulle jotain apua ja osaat tehdä viisaan ratkaisun.
Olisi kiva kuulla millaiseen ratkaisuun olet päätynyt. - tähystys edessä
Olen käynyt Helsingistä Neon sairaalassa Turussa. Olkapään tähysti Juha Ranne ja fysioterapeuttina oli Jari Hemling. Olen erittäin tyytyväinen heidän yhteistyöhönsä ja parantumisen edistymiseen tämän 3 kuukauden aikana.
Pääsin viikon odotuksella leikkaukseen, tietysti lääkäri katsoo onko leikkaus kiireellinen.
Helsingissä on Diacorissa Harri Heliö, joka on tietämäni mukaan myös taitava ortopedi.
Näistä kaikista löytyy taustatietoja.
Toivottavasti tästä oli Sinulle jotain apua ja osaat tehdä viisaan ratkaisun.
Olisi kiva kuulla millaiseen ratkaisuun olet päätynyt.Tänään tilasin ajan Harri Heliölle. Hänelle ei saanutkaan aikaa netin kautta...Soitin ja tilasin ajan, joudun odottelemaan joitakin viikkoja. Taitaa olla aika suosittu. Katsotaan mitä sanoo. Olen valmis maksamaan kunhan saan hyvää hoitoa.
Googlasin Juha Ranteenkin, vaikuttaa ok. Helsinki on kuitenkin niin lähellä, että menen sinne. Toivottavasti tein oikean valinnan, siis valitsin oikean ortopedin. - öälki
Tänään tilasin ajan Harri Heliölle. Hänelle ei saanutkaan aikaa netin kautta...Soitin ja tilasin ajan, joudun odottelemaan joitakin viikkoja. Taitaa olla aika suosittu. Katsotaan mitä sanoo. Olen valmis maksamaan kunhan saan hyvää hoitoa.
Googlasin Juha Ranteenkin, vaikuttaa ok. Helsinki on kuitenkin niin lähellä, että menen sinne. Toivottavasti tein oikean valinnan, siis valitsin oikean ortopedin.Hei!
Eikös joku vois kertoa (tähystys edessä), miten leikkaus sujui ja mitä kuuluu nyt!
Etukäteen kysellään mut sitten ei kuulu mitään.
Olen itse menossa viikon päästä kiertäjäkalvosin (spinatus ja rotator cuff) operaatioon ja vähän jännittää miten menee ne ekat viikot... - Makaava vihelteliä
öälki kirjoitti:
Hei!
Eikös joku vois kertoa (tähystys edessä), miten leikkaus sujui ja mitä kuuluu nyt!
Etukäteen kysellään mut sitten ei kuulu mitään.
Olen itse menossa viikon päästä kiertäjäkalvosin (spinatus ja rotator cuff) operaatioon ja vähän jännittää miten menee ne ekat viikot...Leikkaus kannatti vaikka olin viikkoja kovin kivulias jälkeenpäin. Sitten koitti kuntoutus fys.terapeutilla ja kyllä elämä hymyili. Ainakin jokusen vuotta.......Tarttee vaan pitää issestään huolta lopun elämän...ei voi vaan maata ja vihellellä!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1504419Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1973950Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi322674Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102452100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks51780Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1101525Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491434Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241311- 281212