Suomi ruotsittuu ja Ruotsi suomettuu mutta fennot eivät ruotsin kielen taitoa tarvitse!
http://www.uusisuomi.fi/raha/111676-sanoma-myy-wsoyn-ruotsalaisille
Oy Sverigefinland Ab
24
122
Vastaukset 24
- IImmu.
Näin on.
Jos suomalaiset tarvitsisivat ruotsia, ei sitä tarvitsisi pakolla opettaa.
Pakkoruotsi kuvastaa juuri ruotsin tarpeettomuutta.
Pois pakkoruotsi.- Ivar Kreuger
Kunhan Talvivaara saadaan kunnolla pyörimään ja uusia löytöjä tehdään pohjoisesta niin ei enää Pohjan poikienkaan tarvitse pakkoruotsia opetella Kiirunan rautamalmin takia.
- Talvivaaraaktionär
Ivar Kreuger kirjoitti:
Kunhan Talvivaara saadaan kunnolla pyörimään ja uusia löytöjä tehdään pohjoisesta niin ei enää Pohjan poikienkaan tarvitse pakkoruotsia opetella Kiirunan rautamalmin takia.
Samaa toivon minä eli ette se siitä menestyksestä yksin pääse nauttimaan.. ;)
- Jorma mengele
No jopas. Erkkohan on kohta miljardööri ja sekös sinua vituttaa kun on Kustaa Vilkunan pojanpojan lisäksi toinen suomenkielinen miljardööri. Summa jota sadassa miljoonassa painiva rääväsuu Wahlroos ei tule koskaan saavuttamaan eikä tule hänen poikansakaan.
Ja mitä tuohon suomettumiseen ja ruotsittumiseen tulee niin näyttää että Ruotsi ryssittyy ja kiinalaistuu perustuen siihen miten kävi Volvon ja Saabin autotuotannolle. Scaniahan on jo saksalais omistuksessa.- Pörssihai
Vilkunan jälkeläiset ovat perineet omaisuutensa Nalle on tehnyt omansa ihan itse joten kunnia sille jolle kunnia kuuluu! (molemmat tulevat toki vallan mainiosti omillaan toimeen.
- jaahasss
Pörssihai kirjoitti:
Vilkunan jälkeläiset ovat perineet omaisuutensa Nalle on tehnyt omansa ihan itse joten kunnia sille jolle kunnia kuuluu! (molemmat tulevat toki vallan mainiosti omillaan toimeen.
En minä tiennytkään että Wahlroos perusti Meritan ja muut pankit joista tuli Nordea. Joka tapauksessa Erkko jekutti kyllä nyt juutalaisserkkujaan oikein olan takaa.
- sivistynyt fennomaan
Ei tule tarvitsemaan. Englanti ja ranska tai saksa tai venäjä tai espanja tai kiina. Vähintään engl 1 riittävät mainiosti hyvän työuran tekemiseen ja kansainväliseen sivistymiseen. Ruotsin jätämme aika sivuun koko kansakunnan tasolla.
- Pörssihai
Kiva kuulla että olet noin kielitaitoinen. Onnea menestystä sinulle! Kyllä noilla kielillä luulisi pärjäävän ilman ruotsiakin.
- hyvä kauppa
Bonnierille myytiin kuraa. Juuri siksi myytiin. Kirjailijat lähteneet ja loput olivat lähdössä. Hyvä kauppa.
- 16
Taas Ankdamin typeryyttä! Ja epäisänmaallisuutta.
Miksi et ihmettele sitä, miksi ruotsalaiset eivät tarvitse suomen osaamista?
Me olemme entistä enemmän tietoisia siitä, että meidän on kaikin tavoin vahdittava oman kielemme, suomen, asemaa. Meillä ei ole varaa antaa senttiäkään ruotsin tukemiseen Suomessa, koska suomi on uhanalaisempi kieli ruotsiin verrattuna.
Meidän kannattaa liittyyä Suomalaisuuden Liittoon ja Suomen Sisuun puolustaaksemme tiukasti omia etujamme RKPn pakkoruotsittamispyrkimyksiä.
vastaan.
Ja meidän on annettava äänemme vain sellaisille ehdokkaille jotka ajavat Suomen perustuslain ja kielilain korjaamista oikeudenmukaisemmaksi ja kohtuulliseksi suomenkielisten kannalta.- nooh mazel pov
On asialla hyväkin puolensa. Ruotsin media on kokonaan juutalaisessa omistuksessa mutta meidän median omistaa puolijuutalainen Violet Sutcliffen poika. Patricia Seppälällä voi olla rahaa mutta Erkko on pomo siihen asti kunnes aika jättää.
Reenpää eli talonpoika Heikki Kukkosen jälkeläiset jatkavat toki pakkoruotsittamista mutta ilman EU:tä Erkko olisi kahmaissut heidätkin imperiumiinsa. - Kielivapaus voimaan
nooh mazel pov kirjoitti:
On asialla hyväkin puolensa. Ruotsin media on kokonaan juutalaisessa omistuksessa mutta meidän median omistaa puolijuutalainen Violet Sutcliffen poika. Patricia Seppälällä voi olla rahaa mutta Erkko on pomo siihen asti kunnes aika jättää.
Reenpää eli talonpoika Heikki Kukkosen jälkeläiset jatkavat toki pakkoruotsittamista mutta ilman EU:tä Erkko olisi kahmaissut heidätkin imperiumiinsa.Ruotsissa on prosentuaalisesti enemmän äidinkieleltään suomenkielisiä kuin Suomessa äidinkieleltään ruotsinkielisiä.
Miksi Ruotsissa ei ole pakkosuomea , siis että kaikessa koulutuksessa opetettaisiin pakolla suomen kieltä , ja miksi viranomaisten ei tarvitse kaikilla Ruotsin paikkakunnilla osata palvella asiakkaita suomen kielellä ?
Eli tässä on vielä kielten ja valtioiden väliseen tasa-arvoon todella pitkä matka.
Ruotsin valtion Suomen suhteen menneinä aikoina ja vieläkin harjoittaman kolonialismin , siirtomaa-ajattelun ovat omaksuneet näköjään kiitettävällä tavalla myös Suomessa asuvat äidinkieleltään ruotsinkieliset suomalaiset.
Mikäli heidän asennevammansa on pysyvämpää laatua , tulee ruotsinkielisyys Suomessa kokemaan luhistumisen ennätysajassa. Kielivapaus voimaan kirjoitti:
Ruotsissa on prosentuaalisesti enemmän äidinkieleltään suomenkielisiä kuin Suomessa äidinkieleltään ruotsinkielisiä.
Miksi Ruotsissa ei ole pakkosuomea , siis että kaikessa koulutuksessa opetettaisiin pakolla suomen kieltä , ja miksi viranomaisten ei tarvitse kaikilla Ruotsin paikkakunnilla osata palvella asiakkaita suomen kielellä ?
Eli tässä on vielä kielten ja valtioiden väliseen tasa-arvoon todella pitkä matka.
Ruotsin valtion Suomen suhteen menneinä aikoina ja vieläkin harjoittaman kolonialismin , siirtomaa-ajattelun ovat omaksuneet näköjään kiitettävällä tavalla myös Suomessa asuvat äidinkieleltään ruotsinkieliset suomalaiset.
Mikäli heidän asennevammansa on pysyvämpää laatua , tulee ruotsinkielisyys Suomessa kokemaan luhistumisen ennätysajassa."Ruotsissa on prosentuaalisesti enemmän äidinkieleltään suomenkielisiä kuin Suomessa äidinkieleltään ruotsinkielisiä."
Eikä ole!! Siellä on suomensukuisia eli ensimmäisen, toisen ja kolmannen maahanmuuttajasukupolven suomalaisia. Kolmas sukupolvi ei yleensä enää edes osaa suomea. Ja pitää myös muistaa että suuri osa Ruotsin suomensukuisista on äidinkieleltään alun perinkin ruotsinkielisiä. Arvioidaan heitä olleen alunperin n 70 000."Miksi et ihmettele sitä, miksi ruotsalaiset eivät tarvitse suomen osaamista?"
Onhan siellä Ruotsissa niitä kaksikielisiä, enkä minä mitään ihmettele. Totta kai heillä olisi suomen osaamisesta hyötyä. Totean vain kuivakkaasti että meillä on paremmat mahdollisuudet hyödyntää tilanne kuin Ruotsilla.- 30
Ankdam kirjoitti:
"Miksi et ihmettele sitä, miksi ruotsalaiset eivät tarvitse suomen osaamista?"
Onhan siellä Ruotsissa niitä kaksikielisiä, enkä minä mitään ihmettele. Totta kai heillä olisi suomen osaamisesta hyötyä. Totean vain kuivakkaasti että meillä on paremmat mahdollisuudet hyödyntää tilanne kuin Ruotsilla."Totta kai heillä olisi suomen osaamisesta hyötyä. Totean vain kuivakkaasti että meillä on paremmat mahdollisuudet hyödyntää tilanne kuin Ruotsilla.#
Ihan helposti ruotsalaiset voivat ottaa suomen kielen oppikirjan käteensä ja alkaa opiskella suomea, mikäs siinä vaikeampaa on kuin ruotsin opiskelu Savossa?
Jos suomenopettajista on pulaa, Suomesta voi rekrytoida suomenkielisiä opettajiksi.
"enkä minä mitään ihmettele"
Et tietenkään sinä Ankdam kysele etkä ehdota suomen kielen opiskelua ruotsalaisille. Se sinulle kyllä passaa, että Bildt sekaantuu suomalaisten äänestyskäyttäytymiseen! Voi hemmetti mitä porukkaa te olette.
- ircv
Ankdamin on syytä muistaa että Bonnier on riippuvaisempi Suomesta kuin Sanoma Ruotsista. Erkolla on oikeastaan hyvin vähän omistusta Ruotsissa.
En minä siitä puhunut vaan yhä laajenevasta liike-elämän yhteensulautumisesta ja siitä että suomen ja ruotsin osaaminen on niillä markkinoilla valttia.
Sitä minä vain.. never mind kuka on riippuvaisempi, molemmat omistavat tosiaan ristiin niin että ovat käytännössä yksi maa.- niinäh
Ankdam kirjoitti:
En minä siitä puhunut vaan yhä laajenevasta liike-elämän yhteensulautumisesta ja siitä että suomen ja ruotsin osaaminen on niillä markkinoilla valttia.
Sitä minä vain.. never mind kuka on riippuvaisempi, molemmat omistavat tosiaan ristiin niin että ovat käytännössä yksi maa.Bonnierithan ovat käytännössä ruotsalaistuneita saksanjuutalaisia. Tekoruotsalaisia siis. Mutta nooh olihan Höblan perustaja Schaumankin sukujuuriltaan saksalainen.
Mitä svedujen argumenttiin tulee että miksi maahanmuuttajat valitsivat kielekseen ruotsin eikä suomea. Nooh johtuisiko siitä että Schauman halusi vastavoiman suomenkielisille sanomalehdille. Molemmilla tavoite oli kuitenkin sama. Suomen erityisaseman säilyttäminen Venäjän valtakunnassa. - Nettisuom. (-fenno)
Ankdam kirjoitti:
Sitä minä vain.. never mind kuka on riippuvaisempi, molemmat omistavat tosiaan ristiin niin että ovat käytännössä yksi maa.Ankdam näin: "En minä siitä puhunut vaan yhä laajenevasta liike-elämän yhteensulautumisesta ja siitä että suomen ja ruotsin osaaminen on niillä markkinoilla valttia."
Sanoma Oy on liittänyt itseensä yhtä ja toista Euroopasta, mutta ei siitä ole seurannut, että esimerkiksi Hollannissa Sanoman työntekijät olisivat ryhtyneet opiskelemaan sellaisia pikku kieliä kuin suomea ja ruotsia. Liike-elämän kansainväliset sulautumiset eivät kelpaa perusteluksi ruotsin kielen monopoliasemalle Suomen koululaitoksessa.
Monopoliruotsi on etuilua suurten kielten kustannuksella. Sitäkö kannatat, Ankdam, kaikista e.v.v.k.-puheistasi huolimatta? - 13
Ankdam kirjoitti:
Sitä minä vain.. never mind kuka on riippuvaisempi, molemmat omistavat tosiaan ristiin niin että ovat käytännössä yksi maa.Justiin joo,
"suomen ja ruotsin osaaminen on niillä markkinoilla valttia"
Mutta kas, kun ruotsalaisilla ei ole mitään tarvetta osata veljeskansansa kieltä, ei se ole heille mikään valtti, heille riittää englannin opiskelu.
Me pärjäämme naapurien ja muiden eurooppalaisten kanssa samalla tavalla englannilla!!!!
- empun pumppu
Sitä ei edelleenkään millään tiällä havaitse.
Pitää varmaan olla atomiabsorbtiospektrofotometri että saadaan jonkun näköinen tulos ulos. - Pumpun pumppu
Älä kaiva atomiabsorbtiospektrofotometriä suru:t väittää että se on ruotsalainen keksintö , jolla tultiin Tanskan salmien yli asuttamaan Skandinavia.;-)
- Heja tvångsvenska
"Suomi ruotsittuu ja Ruotsi suomettuu"
Hetkinen Suomessa on pakkoruotsi siis ruotsittuu, Ruotsissa ei ole pakkosuomea siis..? Pakko arabistuu tai somalistuu siellähän on myös ympäri Balkanin porukkaa.! Ei ole pakkoruotsittaja Hetemahj sinne pakkoruotsia tyrkyttämässä, ottais bödeen ja Thuursin mukaan talkoisiin..;-) Samoin Ankdam sinne vaan pakkoruotsitamaan porukkaa, saisit elämääsi uuden suunan, paljon kavereita , tuliset juomalaulut, eksoottisia ruokia, pitemmän elämän..;-)
Ai niin Ruotsissa ei näy FST harmi mutta Stömsöön menettäminen on pieni harmi siitä ilosta, kun saat riemuruotsia opettaa. Antaa heille nk.sivistyksen pintakiillon..? - Pakkoruotsi.net
- Suomessa on yli 300 000 yritystä
- Samalla Sanoma ostaa Bonnierilta Tammi Oppimateriaalit -liiketoiminnan sekä oppimateriaalikustantaja Bonnier Utbildningin.
http://www.taloussanomat.fi/media/2011/04/29/sanoma-myy-wsoyn-bonnierille/20116074/135
- yhteinen kieli lienee englanti
- myös Suomi ostanee yrityksiä Ruotsista
- wsoy:n työkielenä Suomessa säilyy luonnollisesti suomi
- wsoy:hyn voidaan palkata suruja
Kaikista edellisistä Ankdam saa lopputulokseksi, että Suomessa pitää olla pakkoruotsi. Ankdam on joko vajaaälyinen tai sitten hän on "hitler", joka etsimällä etsii "perusteita" tarkoituksena vain pakottaa oma kielensä muille ihmisille.
Näissä pikkuhitlereissä, psykopaateissa, on se huono puoli, etteivät he itse tajua olevansa sairaita. Pakkoruotsi on heidän mielestään oikein, koska he saavat nautintoa siitä, että heidän asenteensa pakotetaan muille ihmisille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a5161038- 59677
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o160593- 52584
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä166568Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.239551Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.83540Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20476Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta97469Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht187460