Onko kenelläkään tämmöisiä rakkuloita?

Rakkulainen.....

Tai tietääkö kukaan mitä nämä on, miksi niitä tulee?
Eli ne on ainoastaan kämmenien sisäpuolilla. Ihon alla, "sisällä"..
Jos tuosta kuvasta saa selvää?
Rakkulat ovat tuollaisina rykelminä ja siinä näkyy myös millaista jälkeä jää, kun ne puhkeaa.
Ennen puhkeamista rakkulainen alue kirvelee, sitten esim. käsiä pestessä ja kuivatessa ne saattaa mennä rikki jonka jälkeen niitä kirvelee.
Kehäkukkavoide näkyy auttavan kirvelyyn..
Tuossa alla on linkki kuvaan.. Tietääkö kukaan mitä nämä on? En oikein löytänyt Googlella..
http://aijaa.com/v.php?i=006967960675.jpg

8

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakkulainen....

Niin siis nuo pyöreät vaaleat läntit on niitä rakkuloita, niitä ei erota kyllä riittävän hyvin tuosta kuvasta..

• Mielenkiintoista...

Kannattaa käydä näyttämässä suoraan ihotautilääkärille. Voisiko olla psoriasis? Oletko allerginen jollekin? Milloin rakkulat ilmestyivät? Edelsikö niitä jonkin aineen käyttö tai kova stressi? Huomasin, että "rakkula-alueen" vieressä on hilseilevää valkoista ihoa. Voisiko tämäkin liittyä noihin rakkuloihin? Onko muualla rakkuloita tai valkoista hilseilyä, kuten esimerkiksi varvasväleissä tai genitaalialueella?

Toivotaan, että saat apua!

• gasgda

Moi,

Mulla on ollut vastaavaanlaista ihottumaa, tosin ei ehkä noin laajalla alueella. Syy tuohon ei ole selvinnyt. Olen itse atoopikko ja kärsin talvisin kuivasta ihosta muutenkin.

Itselläni tuohon ihottumaan tepsii tehokkaasti reseptillä saatava Elocon-voide, joten kannattaa käydä lekurilla. Sillä ihottuma katoaa itselläni varsin nopeasti.

• xxxxxxxx

Onks sulla varpaanvälit hajalla?

• Rakkulainen.........

Noniin, vastailempa viimein..
      Olen aika huono käymäänlääkärissä, varsinkin tällaisten "pikkuvaivojen" takia.. :/
      En usko että olisi psoriasis, kylläkin joskus sitä epäilin mutta oireet eivät kai käyne ihan siihen..
      Olen allerginen siitepölylle, joillekkin ruoka-aineille ja eläimille. Nuo kaksi viimeksimainittua tosin ovat nykyään aika lieviä, eli olen "parantunut" niistä lähes.
      Rakkulat ovat ilmestyneet aikaisintaan lapseni syntymän jälkeen (on noin puolitoistavuotias), en muista tarkalleen aikaa.. Mutta silloin minulla oli myös kutiavaa ihottumaa polvitaipeissa. Sitä ei ole enää.
      Olen ehkä herkistynyt joillekkin pesu- yms. aineille, kun noita kovin hajustettuja tuotteita ei oikein kärsi käyttää.
      Se hilseilevä iho liittyy niihin, iho menee sellaiseksi kun rakkulat puhkeavat. Iho kuivaa ja siitä lähtee nahkaa irti. :/ Siinä vaiheessa tämä ihottuma on yleensä "parhaimmillaan" eli kutisee ja kirvelee kaikista vähiten.
      Muualla ei ole rakkuloita, kuin käsissä. Käsissäkin alue on n. nimettömän ja keskisormen välistä kämmenen keskiosaan alas. Eli noin puoli kämmentä on ihottuman vallassa.
      Ja ei ole siis varpaanväleissäkään mitään ongelmaa. :)

• pp

Minulla on myös samantapaisia rakkuloita käsissä, etenkin sormien välissä. allergiatesteissä todettu allergia monelle pesuaineiden osille joita on myös esim. autokemikaaleissa. ollut varmaan 7v. ajoittain pahempana, jolloin tulee haavaumia jotka tulehtuu. nyt olen saanut helpotusta oireisiin hoitamalla suolistoa kuntoon...

• -pete-

tarpeeksi kauan kun vartut , niin kroonisoituu ja sitten se riesa vasta alkaa
        itselläni ollut n. 8v ja nyt mennyt myös jalkapohjiin jotka halkeilevat kun
        iho paksunee , samoin sormenpäät ja kämmenet

• katri

Itselläni on ppp eli viittaa täysin psoriakseen. eli märkärkkula psori. Ensin esiintyy rakkulat kämmenissä kunnes niitä ilmeistyi jalkapohjiinkin.Suosittelen ihotautilääkärille menoa mahdollisimman nopeasti niin oireet pysyy pienenä.Itse en voi käyttää juuri mitään kenkiä ja kädet on aivan hirveät nykyään...Kynnet mukaan lukien

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe