Vaimon keuhkot ja tupakointi

Tupakoimaton55

Millähän ilveellä saisin vaimoni vihdoinkin tajuamaan ettei 30 vuotta kestänyt röökinpoltto kerta kaikkiaan voi enää jatkua? Hän on 56-vuotias ja pari vuotta sitten todettu vakava keuhkoahtauma, noin 30% keuhkokapasiteetista jäljellä. Hengästyy pienestäkin kävelystä ja käyttää aina hissiä jos mahdollista välttääkseen rapuissa kiipeämisen. Tupakkaa menee vähintään kokonainen aski päivässä ja keuhkot vinkuu ja rohisee koko ajan. Väittää että on muka niin vaikeaa päästä röökistä eroon mutta eipä ole koskaan edes yrittänyt. Vi**uilu tai mikään uhittelu ei auta, eikä edes sekään kun kerran pyysin yhden kaverin - jonka isä kuoli tupakkaan ja keuhkoahtaumaan - kertomaan vaimolleni niistä viimeisistä kauhun kuukausista mitkä isänsä oli kärsinyt sairaalassa happilaitteissa. Eikä mennyt vaimolle sekään jakeluun..!!!

Mitä mä teen?

2

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovatkeinot

      Voi kuulostaa rankalta, mutta jätä ämmä yksin köhimään. Sinä tulet toimimaan omaishoitajana niin kauan kun henki ämmässä pihisee. Sitten seuraat vierestä kun eukko kuolee tukehtumalla. Ala etsiä terveempää kumppania tai matkusta vaikka Timbuktuun, ja jätä se köhivä savusilakka oman onnensa nojaan. Jokainen on vastuussa omasta terveydestään, mutta nämä hidasta itsemurhaa tekevät aiheuttavat suunnatonta huolta läheisilleen ja odottavat vielä, että joku suree kun heitä ei enää ole. Todella itsekästä.

    • Tupakoimaton55

      Kiitos "kovatkeinot". tarkoitan siis ihan oikeesti. Olen miettinyt samaa jo pidempään mutta ihan kiva että joku muukin on samaa mieltä. Itse olen alkoholisti ja päädyin aikanaan siihen että dokaus ei ole mun juttu. Eli: päätin itse ja toimin myös. Mut toi ämmä ei kertakaikkiaan lopeta polttamista vaikka ei pysty röhinältään edes kaupassa käymään. Hmm, Timbuktu.. ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe