Vaimon keuhkot ja tupakointi

Tupakoimaton55

Millähän ilveellä saisin vaimoni vihdoinkin tajuamaan ettei 30 vuotta kestänyt röökinpoltto kerta kaikkiaan voi enää jatkua? Hän on 56-vuotias ja pari vuotta sitten todettu vakava keuhkoahtauma, noin 30% keuhkokapasiteetista jäljellä. Hengästyy pienestäkin kävelystä ja käyttää aina hissiä jos mahdollista välttääkseen rapuissa kiipeämisen. Tupakkaa menee vähintään kokonainen aski päivässä ja keuhkot vinkuu ja rohisee koko ajan. Väittää että on muka niin vaikeaa päästä röökistä eroon mutta eipä ole koskaan edes yrittänyt. Vi**uilu tai mikään uhittelu ei auta, eikä edes sekään kun kerran pyysin yhden kaverin - jonka isä kuoli tupakkaan ja keuhkoahtaumaan - kertomaan vaimolleni niistä viimeisistä kauhun kuukausista mitkä isänsä oli kärsinyt sairaalassa happilaitteissa. Eikä mennyt vaimolle sekään jakeluun..!!!

Mitä mä teen?

2

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovatkeinot

Voi kuulostaa rankalta, mutta jätä ämmä yksin köhimään. Sinä tulet toimimaan omaishoitajana niin kauan kun henki ämmässä pihisee. Sitten seuraat vierestä kun eukko kuolee tukehtumalla. Ala etsiä terveempää kumppania tai matkusta vaikka Timbuktuun, ja jätä se köhivä savusilakka oman onnensa nojaan. Jokainen on vastuussa omasta terveydestään, mutta nämä hidasta itsemurhaa tekevät aiheuttavat suunnatonta huolta läheisilleen ja odottavat vielä, että joku suree kun heitä ei enää ole. Todella itsekästä.

• Tupakoimaton55

Kiitos "kovatkeinot". tarkoitan siis ihan oikeesti. Olen miettinyt samaa jo pidempään mutta ihan kiva että joku muukin on samaa mieltä. Itse olen alkoholisti ja päädyin aikanaan siihen että dokaus ei ole mun juttu. Eli: päätin itse ja toimin myös. Mut toi ämmä ei kertakaikkiaan lopeta polttamista vaikka ei pysty röhinältään edes kaupassa käymään. Hmm, Timbuktu.. ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      2987
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2921
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2357
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1853
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1709
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1644
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1576
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1255
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1236
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79