Millähän ilveellä saisin vaimoni vihdoinkin tajuamaan ettei 30 vuotta kestänyt röökinpoltto kerta kaikkiaan voi enää jatkua? Hän on 56-vuotias ja pari vuotta sitten todettu vakava keuhkoahtauma, noin 30% keuhkokapasiteetista jäljellä. Hengästyy pienestäkin kävelystä ja käyttää aina hissiä jos mahdollista välttääkseen rapuissa kiipeämisen. Tupakkaa menee vähintään kokonainen aski päivässä ja keuhkot vinkuu ja rohisee koko ajan. Väittää että on muka niin vaikeaa päästä röökistä eroon mutta eipä ole koskaan edes yrittänyt. Vi**uilu tai mikään uhittelu ei auta, eikä edes sekään kun kerran pyysin yhden kaverin - jonka isä kuoli tupakkaan ja keuhkoahtaumaan - kertomaan vaimolleni niistä viimeisistä kauhun kuukausista mitkä isänsä oli kärsinyt sairaalassa happilaitteissa. Eikä mennyt vaimolle sekään jakeluun..!!!
Mitä mä teen?
Vaimon keuhkot ja tupakointi
2
277
Vastaukset
- kovatkeinot
Voi kuulostaa rankalta, mutta jätä ämmä yksin köhimään. Sinä tulet toimimaan omaishoitajana niin kauan kun henki ämmässä pihisee. Sitten seuraat vierestä kun eukko kuolee tukehtumalla. Ala etsiä terveempää kumppania tai matkusta vaikka Timbuktuun, ja jätä se köhivä savusilakka oman onnensa nojaan. Jokainen on vastuussa omasta terveydestään, mutta nämä hidasta itsemurhaa tekevät aiheuttavat suunnatonta huolta läheisilleen ja odottavat vielä, että joku suree kun heitä ei enää ole. Todella itsekästä.
- Tupakoimaton55
Kiitos "kovatkeinot". tarkoitan siis ihan oikeesti. Olen miettinyt samaa jo pidempään mutta ihan kiva että joku muukin on samaa mieltä. Itse olen alkoholisti ja päädyin aikanaan siihen että dokaus ei ole mun juttu. Eli: päätin itse ja toimin myös. Mut toi ämmä ei kertakaikkiaan lopeta polttamista vaikka ei pysty röhinältään edes kaupassa käymään. Hmm, Timbuktu.. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa2768006Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat664694Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur2774024SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden522689Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä12157Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,31652Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr51517- 1061493
TTP avajaiset
Tuhannen Taalan Paikka avautuu 1.3-26. Onpa tosi mukavaa! Kiitos Jaanalle kun olet niin aktiivinen ja jaksat yrittää ja401402Tiesitkö? Tämä suomalainen keksi Elämäni biisi -sarjan - Viinin lipittely mainittu!
Tiesitkö? Elämäni biisi on suomalainen formaatti ja sen takana on Petja Peltomaa. Hänen kynästä ovat lähtöisin myös mm.01381