Keskustelu on vain täysi-ikäisille

Tämän keskustelualueen sisältö ei sovi alaikäisille. Jatka vain, jos olet täyttänyt 18 vuotta.

Lääkkeiden vaikutus kuukautisiin.

Heips, äskettäin helmikuussa, nykyisen tyttöystäväni kanssa harrastimme seksiä ja kondomi oli puhennut huomaamattamme seksin aikana. No tottakai sitten minun nesteeni menivät sinne minne nyt ne meneekin kun lapsia tehdään, näin humoristisesti sanoen. No siinä pieni alkukevennys, mutta tyttöystäväni on ihmetellyt kun ei helmikuun jälkeen ole kuukautisia näkynyt, nehän voivat olla merkki raskaudesta. No raskaustesti tuli toki ekana mieleen, näytti sitä että ei ole raskaana. Ja muutenkin tyttöystäväni käyttää e-pillereitä. Mutta tässä on juju:

Tyttöystäväni kärsii pahasta masennuksesta, (huomattavasti helpottunut kuulema kun alettiin seurustelemaan, on itsellänikin syy herätä aamuisin) ja siihen on lääkitys, kuin myös oli hetki sitten unilääkkeet joita tarvitsi masennuslääkkeiden sivuvaikutukseen eli unettomuuteen. (ironista). Kysymys on, voiko masennuslääkkeet/unilääkkeet vaikuttaa naisen kuukautisiin, jos ei kuukautisia ala kohta näkymään, menemme lääkärille varmistamaan että onko paksuna vai ei. Tod,näk ei koska testejä otettu jo kaksi. Jos masennus/unilääkkeet vaikuttavat kuukautisiin, miten asian saisi korjattua, tai helpotettua?
3365
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Ensinnäkin tietyt lääkkeet _saattavat heikentää_ e-pillereiden ehkäisytehoa. Minä en tiedä masennuslääkkeiden vaikutuksesta. Tiedän ainoastaan sen, että tietyt antibiootit saattavat heikentää e-pillereiden tehoa, jolloin täytyy käyttää myös kondomia tietty aika a-kuurin aikana ja myös sen jälkeen.

Toisekseen e-pillereitä syödessä tulee tyhjennysvuoto. Yleensä aina tulee. Jos ei tule, niin silloin ollaan todennäköisesti raskaana.

Äänestä

Uni-, masennus- ja e-pillereitä käyttäessäni ei jäänyt menkat väliin koskaan mutta vakavan masennuksen vuoksi ei paljoo seksihalujakaan ollut...
raskaustestit ei ole mitää 100% varmoi et kannattais varmaa uusii, kannattaa tutustuu myös katumuspillereihi.

Äänestä

Kiitos vastauksista, ei ole vielä maha kasvanut, saatti muutenkaan merkkejä siitä että olisi raskaana. Ei häneltä seksi halut sentään ole mennyt, kai sitten osaan hommani tarpeeksi hyvin, ja nyt yrittää olla ilman masennus ja unilääkkeitä, koska ei halua käyttää pillereitä ongelmiinsa. Ja katumuspillerit tullu tutuksi, ei tosin tarpeeseen vielä, koska kondomia käytetty ja ei ole puhjennut. Olisiko ilmaa jäänyt kondomin päähän, sehän sen yleensä tekee, joten pitää vasedes olla tarkempi kondomia laittaessa. En tiedä tuosta tyhjennusvuodosta, mutta testit ovat näyttäneet positive as no pregnant. :). Kyllä tässä jos yhteenmuuttamista, ja jopa lastakin ehkä harkitaan, on pieni vauvakuume iskenyt molemminpuolin, mutta kunhan elämä tästä tokenee, niin ehkä sitten. Eli nimimerkikseni sopisi ehkä paremmin "wantstobeafather". : )

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hopenotfatheryet kirjoitti:

Heips, äskettäin helmikuussa, nykyisen tyttöystäväni kanssa harrastimme seksiä ja kondomi oli puhennut huomaamattamme seksin aikana. No tottakai sitten minun nesteeni menivät sinne minne nyt ne meneekin kun lapsia tehdään, näin humoristisesti sanoen. No siinä pieni alkukevennys, mutta tyttöystäväni on ihmetellyt kun ei helmikuun jälkeen ole kuukautisia näkynyt, nehän voivat olla merkki raskaudesta. No raskaustesti tuli toki ekana mieleen, näytti sitä että ei ole raskaana. Ja muutenkin tyttöystäväni käyttää e-pillereitä. Mutta tässä on juju:

Tyttöystäväni kärsii pahasta masennuksesta, (huomattavasti helpottunut kuulema kun alettiin seurustelemaan, on itsellänikin syy herätä aamuisin) ja siihen on lääkitys, kuin myös oli hetki sitten unilääkkeet joita tarvitsi masennuslääkkeiden sivuvaikutukseen eli unettomuuteen. (ironista). Kysymys on, voiko masennuslääkkeet/unilääkkeet vaikuttaa naisen kuukautisiin, jos ei kuukautisia ala kohta näkymään, menemme lääkärille varmistamaan että onko paksuna vai ei. Tod,näk ei koska testejä otettu jo kaksi. Jos masennus/unilääkkeet vaikuttavat kuukautisiin, miten asian saisi korjattua, tai helpotettua?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu