Millaisia harhoja

wonnypoika

teillä on? Mulla kuuloharhoja, mut en tiiä onks ne ihan oikeita harhoja. Kertokaa mitä ja miten te näätte niitä harhoja ja entä millasii ne kuuloharhat oikeen on. En ihan varmaks tiiä onks mulla kuuloharhoja vai ei????!

30

5325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -----------

      Niin kauan kun tiedät, e.ttä kuuloharhat ei ole todellisia niin sinulla ei ole mitään ongelmaa. Sitten kun alat luulla, että kuuoharhasi on totta niin olet sairas. Tämä on se ero joka erottaa taudin normaalista. Normaalillakin ihmisellä voi olla kuuloharhoja, koska aivot temppuilee. Esimerkiksi deja' vu ilmiö. Sitäkään ei kukaan pidä epänormaalina ja kaikilla on niitä. Aivot ei ole sen kummempi kuin sähkölaite joka ei aina ihan toimi moiteettomasti.

      • Anonyymi

        Harhoja tai ei ne kuitenkin voi olla viestejä ihmisen toisesta tai kolmannesta ulottuvuudesta.


      • Anonyymi

        Ei ihmisellä ole harhoja. Jos kuulee niin kuulee. Eri asia on mitä muut kuulevat.


    • Minä-76

      Kyllä harhat minusta voivat olla ongelmallisia vaikka ne tietäisi harhoiksi. Ainakin itselläni ne häiritsevät keskittymistä ja saavat olon kurjaksi. Omat ääneni arvostelevat, pilkkaavat ja mitätöivät minua. En kuule niitä koko ajan vaan lähinnä stressaantuneena. Sitä ääntä on vaikea selittää, se ei ainakaan minulla kuulu aina ihan kuin ulkopuolelta tuleva ihmisen ääni vaan on kuin vahva kuiskaus pää sisällä tai seinän takaa kuuluva ääni. Joskus kuulen musiikkia. Toivottavasti tämä selvensi vähän. Näköharhoja minulla ei ole koskaan ollut. Toinen vahva oire minulla oli vainoamisen tunne.

      • Jacop

        Kyllä harhat minusta voivat...

        Olet elänyt ja kokenut samoin kuin minäkin Kuulin ääniä ja tiesin, että ne tulee oman pääni sisältä. Lisäksi minulla oli ainainen luulo että minua vainotaan ja että viran omaiset on lähettänyt lähelläni olevan ihan tuntemattomankin ihmisen valvomaan ja vakoilemaan minua. Lisäksi minulla oli myrkytetyksi tulemisen pelko. Tätä oli noin viisitoista vuotta elämästäni. Ihme, että jaksoin käydä vielä työssä. Kuin ihmeeksi tajusin kaiken olevan sairautta. Mutta jos olisin puhunut tästä jollekkin läheiselleni, niin se olisi merkinnyt sitä, että olin hullu mikä hullu, eikä mulla olis sen jälkeen ollut ihmis arvoa. Aika jonka sairaus kesti oli sellaista pimeää kuin manalassa sanotaan olevan.
        Vieläkin minulla on ääniä päässäni tai korvissani. Korvat suhisee ja tämän suhinan läpi kuuluu oikein kaunista lintuparven liverrystä. Joskus kuulen kuin kaukaista tykistö keskitystä korvissani tai päässäni. Varsinkin iltaisin kuulen kuin pari ihmistä hengittäisi korvaani ja se hengitys on niin voimakasta, että se on melkein kuorsaamista. Näihin nyky ääniin olen jo niin tottunut, että nukahdan niitten kanssa. Elämäni on ollut pitkältä ajalta helvettiä olen huono uninen ollut aina ja sitten vielä nämä kiduttavat äänet. Kukaan ei ymmärrä tälläistä mitä helvettiä tämä sairaus on jos hänellä ei ole itsellään samoin. Kunpa olisin silloin mennyt hirteen, kun ne päässäni olevat äänet käski niin tehdä olisin säästynyt tältä helvetiltä. En kyllä tuomitse vaan ymmärrän häntä jolla skitsofrenia tai tämän tyyppinen sairaus on jos hän tuskassaan menee vaikka narun jatkoksi.
        Liittyneekö tähän sairauteen sellaiset unet joita näen ja jotka tapahtuvat minulle valve tilassa juuri samanlaisena kun olen jo tämän tapahtuman unessa nähnyt.
        Minulla on tälläinen käsitys että henkisesti sairailla on kyky nähdä meitä ympäröivään henki maailmaan, eli aika ajoin me liikumme henkimaalman ja näkyvän maailman välimastossa.
        Koeta jaksaa nimm: Minä-76.


    • minä se vain.

      ei tää tänne kai kuulu,mutta kirjotanpa ny kumminki. itse olin vuosia syvästi masentunut sain kylläkin hoitoa siihen sitten myöhemmäs vaiheessa kun tilanne meni niin vakavaksi et oli omaisten laitettava hoitoon..tuona aikana kuulin ääni harhoja paljon esim..niinkuin joku olisi sanonut jotain mulle(vaikkei samassa huoneessa ei saattanut olla ketään) myöskin kuin joku olisi koputtanut oveen ym..ja näitä ääniä kuulin jo ennen kuin jouduin edes psykiatrisille osastolle.nyt vuosia myöhemmin masennusta on ilmennyt vieläkin minulla,mutta ääniä en ole kuullut.

    • kuuloharhoja

      Mun kuuloharhat on radiofonisia, ts. ihan kuin seinän takaa kuulisin radion kertovan itsestäni. Kuuloharhoissa tärkeä juttu on se, että muut eivät kuule, mitä sinä kuulet. Silloin on kyse harhoista. Kyllä niittenkuuloharhojen kanssa oppii elämään, vaikkei se aina niin kivaa olekaan.

    • Näin se menee.

      "teillä on? Mulla kuuloharhoja, mut en tiiä onks ne ihan oikeita harhoja. Kertokaa mitä ja miten te näätte niitä harhoja ja entä millasii ne kuuloharhat oikeen on. En ihan varmaks tiiä onks mulla kuuloharhoja vai ei????! "


      Kyllähän jokainen terve tietää kuuleeko vai eikö kuule :)
      Kerrohan vähän lisää miten sinä yleensäkin niitä harhoja koet ja kuulet ?
      Tällä hetkellä vaikuttaisi siltä, ettet itse oikein ole varma ja se voi olla
      sairauden merkki. Minä ainakin terveenä miehenä tiedän etten kuule harhoja, joten osaan sanoa kuulenko vai enkö, en ole siis epävarma itsestäni.

    • harhoja...

      Minulle tapahtui kerran niin että bussissa istuessani "kuulin" kuinka viereisellä penkkirivillä istunut tuntematon nainen puhui puhelimeen minun yksityisasioita. Tuosta kuitenkin tuli todella epätodellinen tunne...
      Kuulen myös (hyvin harvoin) muita "ääniä", esim. korvassa särinää.
      Tajusin nuo harhoiksi, mutta pitäiskö mennä lääkärille? Olen myös ollut stressaantunut.

      • ....................

        No kai, nyt kun asiat hoidetaan mediassa vallankumouksessa ja rikastetaan. Toiset rikastuu ja siitä meidän pitää kuntoutua 10 v (Joku sosionomi lässyttää, että miten pitää elää henkilötietojen julkistamisessa ja syödä lääkkeet)

        Se on enimmäkseen maan tapa, että asioita hoidetaan tuollatavalla julkisuudessa.


    • Janne.

      No kerropa nyt rehellisesti ensin tänne että puhuiko nainen OIKEASTI sinun yksityisasioitasi vai tiedätkö itsekin, että sinä leikit vain tällä ajatuksella? Eli nainen puhui omia asioitaan, jotka sattumalta kuulostivat sinun asioiltasi?
      Jos et ole varma, niin mene lääkäriin.
      Särinä voi olla ihan jotain muuta kuin psykologista.

    • öajgjlkfökzdfj

      Minulla ei ole todettu mitään mielensairauksia, mutta lähes päivittäin "kuulen" miten ajatuksissani haukun itseäni ja omia tekemisiäni. Sitä on todella vaikea selittää... Kuin joku tunkisi päähän vieraita ajatuksia tai pystyisi lukemaan jonkun ei-niin ystävällisen henkilön ajatukset itsestä.
      Lisäksi minulla on jonkinlaisia näköharhoja, saatan nähdä sivusilmällä jonkun astuvan ovesta sisään, vaikka ovi on kiinni ja vieläpä lukossa. Muitakin näköharhoja on melkein päivittäin.

      En sitten tiedä mistä nämä johtuvat ja ovatko harhoja ollenkaan, mene ja tiedä. :')

    • BigBear...

      Mulla on sellaisia "harhoja" että koko maailman imperiumien johtajat ratsastaa mun varjolla, henkilötietojani julistetaan ja kuulen naisen ääniä asunnossani. "Hyvää huomenta, muista pyykit, siivoo vähän tää on ihan kauhee"

    • 123kkkklll

      Minäkin kuulen lähes päivittäin oman ääneni ajatuksissani pakonomaisesti (kuin esim.ajattelisin jotain) onko kyseessä jonkunlainen persoonallisuushäiriö.koska sen ainakin tiedän ettei se ole mikään psykoosin oire ole koska olen kokenut sen......

      • Anonyymi

        Tällä sivulla seriffien puolesta toimii Senioreille tarkoitettu vittuilu foorumi. Äsken kirjoitin pitkän jutun, mutta se pyyhkästiin olemattomiin.


    • Skinkka

      Kaikki ihmiset kuulevat ainakin välillä "ininää, särinää" korvassa.
      Ja monilla on todella hyvä/ villi mielikuvitus, niin voi sivu silmällä nähdä jotain ei todellista, mutta kumminkin tajuaa sen, että mielikuvitus pelleilee.
      Itse olen monta kertaa kavereitten kanssa liikenteessä nähnyt jonkun paperi pussin ja ollaan luultu sitä joksikin dinosaurukseksi ja ollaan oltu ihan selvinpäin. =)
      Ja etkä pakosti edes kuullut sen naisen sanovan asioita sinusta, saatoit vain kuvitella sen pääsi sisällä, eli käytit mielikuvitusta? Itse kuulen oman ääneni, kun ajattelen ja minulla on päivittäin "hajanaista" ajattelu, eli päähän pullahtaa mitä oudompia ajatuksia mitä ei edes tahdo miettiä.

    • skitsof20

      Semmoneinen korvien humina/ininä on normaalia, mutta jos kuulet esim. puhetta niin on ongelmia. Minä tiedostin harhani harhoiksi ja silti minulla on skitsofrenia diagnoosi. Harhat minulla olivat/ovat naurua, puheen sorinaa, selvää puhetta, askelien kuulemista... Vain mielikuvitus on rajana millaisia ne voivat olla. Jos edes epäilet että kuulet harhaääniä, varaa aika lääkärille! Hän osaa arvioida tilanteen.

    • Jacop

      "Millaisia harhoja teillä on" Minulla kai on ollu kaikki mahdolliset harhat. Mutta minä olen tullut siihen tulokseen näissä ns harhoissa, että niistä on totta hyvin suuri osa jossakin toisessa ulottuvuudessa jonne meistä jotkut ns sairaat näkevät ja kuulevat puhetta ja viestejä. Olen omien näkyjen ja harhakuulemisieni kautta tullut siihen tulokseen, että meille näkymätön maailma puhuu meille joko hyvää taikka pahaa. Kaikkihan on kuulleet tai nähneet ihme parantumisista sairauksista. Jo vanha testamentilliseen aikaan oli rukouksella ja kätten päälle panemisillä parantava vaikutus. No esm tämän palstan kirjoittajilla joillakin voi olla yhteyksiä tähän näkymättömään maaimaan joka voi tehdä hyvää taikka pahaa meidän näkyville ihmisille.
      Selittäisin jos osaisin mitä tarkoitan ihmisen psyykkeen pitää päästä tiettyyn tilaan, ennen kuin hän näkee näkyjä ja kuulee kuulemisia meille näkymättömästä maailmasta. Näitä tämän tyyppisiä kokemuksia on ollut niin kauan kuin ihminen on telluksen pintaa tallannut. Raamatussa esm Johanneksen ilmestyskirja perustuu näkyihin joita Johannes Patmoksen saarella näki ja kuuli. Siis näyt ja ilmestykset voivat ollakkin todellisuutta siinä maailmassa jota emme näe ja kuule ainakaan mielestään terveet ihmiset. Vasta aivan äskettäin on ruettu tieteellisesti tutkimaan tälläistä asiaa kuin rajatieto. Ehkä jonain päivänä tiedetään ja tunnustetaan asia, että ihmisellä on muitakin ulottuvuuksia kuin tämä näkyvä maailmamme. Esm äärimmilleen väsynyt ihminen voi nähdä ja kuulla niin sanottuja harhoja.
      Elämä on suuri mysteeri ja siihen voi liittyä niin näyt kuin kuulemisetkin ja niitä on ollut ja tulee aina olemaan. Mutta ne ei välttämättä olekkaan sairautta, vaan se saattaa olla meille joillekkin annettu erikoinen kyky.

      • Anonyymi

        Minulla on henkien erottamisen lahja ja siihen kuuluu nimenomaan asioita, joita kaikki ihmiset eivät näe ja koe. Siihen kuuluu myös se, että psykiatrian saatanallinen kontrolli yrittää minuun vaikuttaa kaiken valheen voimalla. Monet pakkohoito keinot kärsineenä on vaikea rakastaa vainoojiaan eli hoitohenkilöstöä. Jeesus kuitenkin tähän meitä kehoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on henkien erottamisen lahja ja siihen kuuluu nimenomaan asioita, joita kaikki ihmiset eivät näe ja koe. Siihen kuuluu myös se, että psykiatrian saatanallinen kontrolli yrittää minuun vaikuttaa kaiken valheen voimalla. Monet pakkohoito keinot kärsineenä on vaikea rakastaa vainoojiaan eli hoitohenkilöstöä. Jeesus kuitenkin tähän meitä kehoittaa.

        KIITOS! Juurikin näin. Kyseessä on usein nimenomaan Jumalan Hengen antama LAHJA, joka ei pääse oikeuksiinsa niin kauan, kunnes henkilö itse antaa sen Jumalan käyttöön. Eli on erityisen tärkeää , että jokainen pyytää ihanaa, hyvää, lempeää, rakastavaa Taivaan Isää ottamaan ne ajatukset ohjaukseensa. Ja sitten Hän opettaa sinua käyttämään sitä muiden ja tietty itsesi hyväksi.
        Se on sellainen lahja, josta ei paljoa puhuta, eikä moni siitä tunnu tietävänkään.

        Itse rukoilin itselleni sitä lahjaa... No, vakavasti varoitan, että ei heikkohermoisille!! Olen maailman pragmaattisin ihminen ja relisti jne, mutta siltikin meinasi mennä kuppi nurin , kun aloin lahjaa opetella käyttämään. Toisaalta opin samalla, kuinka psykoosisairaudet ylipäätään toimii ja mitä siellä on taustalla. Eli ihmisen normaali herkkyys henkimaailmalle.

        Heh, tosiaan halusin näitä Hengen lahjoja, koska haluan palavasti auttaa muita ihmisiä ja etenkin parantaminen ja sielunhoito olleet jo minulle tuttuja. Aivan, ja tiedon sanat. Joka tapauksessa, voinen ohjeistaa teitä ystävät, kuinka toimia asiassa.

        Uskallan nyt näin tehdä, koska Jumalan kanssa olen opetellut juuri käytännössä näiden armolahjojen käyttöä. Henkien erottamisen lahja tarkoittaa sitä, että ihminen omalla tavallaan näkee, kuulee ja kokee henkimaailmaa. Sen voi rajata itseään häiritsemästä niin, että käskee henget pois, että nyt on minun omaa aikaa. Sanoo Jumalalle, että Nyt tahdon olla rauhassa. Ja sen voi tavallaan "pukea" päälleen kuin työasu, kun haluaa lahjaa käyttää.

        Miksi sitten sitä haluaisi käyttää on se, että Jumala tuntee meistä jokaisen. Saatat törmätä päivän aikana johonkin ihmiseen, jolla on vaikka juuri omenan mallinen kukkaro, kun sana "omena" on vainonnut tahi seurannut sinua muutaman päivän. Oma kokemus asiasta määrittelee sen, koetko sen vainoamisena vai positiivisesti vain suuntamerkkeinä oikean ihmisen luokse

        Kun sitten tapaat henkilön, jolla on se omenalompakko ja Jumalan vaikutuksesta kiinnität siihen todellakin huomiota, niin kyse ei olekaan "merkityselämyksestä", vaan Jumalan STOP-merkistä. Hän pyytää sinua olemaan silloin Hänen välikappaleenaan! Pysähdyn itse silloin todellakin kuuntelemaan, mitä tämä henkilö puhuu ja itä hänelle kuuluu. Usein eteen tulee aika surullisia tai järisyttäviä kohtaloita tai tapahtumia juuri lähimenneisyydestä tämän ihmisen elämässä. Silloin astuu esiin sitten ne erottelut. Eli Jumala tahtoo lohduttaa tätä henkilöä ja minun tehtäväni on ollut sopia Jumalan kanssa tietyt merkit osoittamaan, mitä Jumala tahtoo puhua tälle ihmiselle.

        Esimerkkinä eräs ystävä, jonka äiti oli kuollut joiyain vuosia sitten, eikä tämä ystävä ollut käsitellyt asiaa. Näin vaimean vaalean hahmon tuolilla hänen vierellään ja tiesin, että kyse oli hänen äidistään. Mistä tiesin, en osaa sanoa, jokin siinä tunteessa ja ilmapiirissä oli sellaista että tiesin asian olevan niin. Sitten varovaisesti aloin kysymään asiasta ja kerroin ystävälleni sen verran, mitä ajattelin hänen voivan kuulla. Yleensä sen huomaa itsessään niin ,että minulle jää hiukann pökertynyt olo siitä ja tavallaan "kanavoin" Jumalan suulla lohdutusta. Tässä kohtaa usein ihmiset menevät harhaan: täytyy muistaa, että kyseessä on ehdottomasti Jumala, Jumalan voima ja Jumalan rakkaus. Ei ihminen EIKÄ ne poismenneet henkilöt!! Kommunikointi näiden henkimaailmojen kanssa on hiljaista, eikä niiden kuulu koskaan olla negatiivisia ja NIIDEN KANSSA EI KOSKAAN SAA ALKAA PUHUMAAN TAI NILTÄ KYSYÄ MITÄÄN. Siinä on reunaehdot. Tietenkin oman kokemuksen kautta sitten tuli tämäkin opittua. Se imee väärällä tavalla mukaansa ja sitten päätyy osastolle. Jos osastolla tätä lukee, niin vinkki sinnekin, että Sanot ääneen Jumalalle, että tässä olen ja kiitos että näytit mistä on kyse, nyt olen valmis käyttämään lahjaasi muiden hyväksi.
        Sitten sinun tarvitsee ensin levätä, sanoa Jumalalle, että olet nyt hetken lomalla, niin henkimaailma joutuu väistymään. Jumala kyllä jaksaa odottaa, että koska olet valmis kokeilemaan lahjaa, voimaantumisen kautta.

        Koska kyseessä on Jumalan luoma kyky meille luoduilleen, niin tietenkin Hää haluaa, että siihen ei hajoa kukaan. Ja sitten vielä semmonen, että jos et halua kuulla tai nähdä mitään, sanot sen Jumalalle, niin et myöskään näe. Joskus joku huonotuulisempi henki koittaa onneaan ja aiheuttaa häiriötä, mutta sinulla on valta sanoa sille ÄÄNEEN, että hei hei.
        Eli henkimaailma ei kuule meidän ajatuksiamme, Jumala kuulee. Tietty :) Ja kun haluat käskeä jotain häiritsemästä, sanot vaan. Ei tarvitse huutaa tms, ihan kuiskauskin riittää. Näin se menee. Ja Kun olen Jumalan hommissa ja se "omenahetki" tulee, niin silloin kommunikoit ääneen vain ja ainoastaa sille ihmiselle. Jumala hoitaa henkimaailman silloin ja sinä saat keskittyä ystäväsi hoivaamiseen ja Jumala hoitaa loput sen jälkeenkin. Eli se on ihana lahja, jonka kanssa Taivaan Iskä tulee tosi lähelle ja suojaa sinut ja saat ihan vaan valita, että oletko "tänään töissä vai et" :)
        Siunausta Jeesuksen nimessä!


    • klesse

      Olen 80 v, ja mielestäni normaalikuntoinen. Ensimmäisen kerran kuulin,kun joku koputti ovea,muttei oven takana ollut ketään. Toisella kerralla ovikello soi,eikä taaskaan ketään. Pari päivää sitten postiluukusta tuli postia,joka kolahti lattialle,muttei postiakaan näkynyt, eikä postinkantajaa,vaikka heti katsoin ulos,jolloin postelijoonin olisi pitänyt näkyä,mutta ei ketää.n. Panihan tuo miettimään,ja pelottikin vähän. Nämä kolme ääntä olen kuullut parin vuoden aikana,mutta tajutessani ne harhoiksi,meinasin,että olkoon. Kaikkea ne aivot teettää.

    • IltalehtiOnPuolueetonLOL

      Minulla on sellaisia harhoja, että luulin lukevani järkevästi tehdyn uutisen, mutta se paljastuikin uneksi.

    • Anonyymi

      Mä kuulen naapureiden puhuvan minusta ja kauhistelevan. Miehen ja naisen ääni. Joskus ne lukee mun ajatuksia ja toistelee niitä. En halua kertoa enempää. On vain tunne, että olen vainottu.

    • Anonyymi

      Olin Espanjan aurinkorannikolla ja kävelin pitkän lenkin. Katseeni osui rantahiekassa selällään makaavaan mieheen, jolla oli pitkä pusero ja pitkät housut sekä hengityssuojan lämpimästä säästä huolimatta. Kävelin ohi, mutta käännyin takaisin, jotta käyn tarkistamassa, hengittääkö mies. Toisaalta mietin, onko mies joku vahanukke. Ympärillä oli väkeä, mutta kukaan ei kiinnittänyt mieheen huomiota. Kävelin lähelle ja mies vaikutti kalpealta, mutta rintakehä liikkui hengityksen myötä. Silmät olivat kiinni. Kävelin äkkiä pois ja pelästyin. Se tuntui oudolta.

      Joskus näin yhtä vanhaa naista eri paikoissa ja aloin pelkäämään. Aloin suojautua, etten katsellut ympärilleni bussipysäkillä tai katsonut väkijoukkoon bussin ikkunasta. Se oli todella outoa.

    • Anonyymi

      Teille tekisi kaikille hyvää lukea kirjallisuutta Stephen Kingin romaaneja.

    • Anonyymi

      Har har. Whiskey in the jar. Ne ovat "harhoja" ellei niistä ole yhteiskunnan mukaan suoraa hyötyä eilen odotettavissa. Ihmiset vaan siteeraa käsitteitä joita kuultu siellä hoitolaitoksissa. Minulla on harha, kuulin harha-käsitteen blunt little toolista. Can you disect me with that? Thaanks.

      Dr. Lecter.

      Yes, Clarice.

      Is that mongoloid still here.

      Yes, Clarice.

      I am sure that is P---- greatest advisory, or ------

      Yes, no, yes, no

      I am out of n ------

      All good things come to those who wait

    • Anonyymi

      Miroslav Satan Higames.org

    • Anonyymi

      Kuulo-har-hat on sellasia mistä saa saikkua

    • Anonyymi

      Wespa: ylilauta kessuttelee kansaani jatkuvasti
      Putin: USA ei uskalla tykittää meitä ytinkärjillä koska eivät tiedä submarine vs. cruisers itch.io sijantia. Meillä on ylivoima. Suomalainen skitsofreenikko ei pärjää tuossa pelissä. Pitäisi tehdä peli jossa kerätään lääkkeitä. Juuri luin tutkimuksen jonka mukaan...

      Jill Biden: kun Budin sählää työnnän sen pois mieheni luota
      Walta-olento: kun ihminen henkisesti kossahtaa jää jälki. Löydän kaikki jäljet. Kuinka monta jälkeä luulet että tarvitaan työpaikan saamiseen.
      Lääke-operaattori, , ,
      Cory Chase: ettäs kehtatte kiusi perusrumaa Peeaa Pervoa

      t. perusperuna

    • Anonyymi

      Jos on harhoja ,mennään lääkärin niiden takia ja läkitys muutetaan,niin harhat loppuu siihen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe