millasta kuivaa heinää hevosille ja poneille pitää antaa? onko se jotenkin paljon erilaista kun se mitä annetaan kaneille ja jyrsijöille, sitä mitä saa esim faunattaresta? mitä eroa? kiitos vastauksista(;
heinä
4
317
Vastaukset
- olenaasi.com
kyllä nyt kai jollakin teistä on ideaa? olen avuton!
Kysymykseesi en saa nyt mitään kummempaa vastausta, mutta kyllä siinä on varmasti joku juju,muutenhan kaikki ostaisi halvempaa jyrsijöiden heinää.Hevosethan syö joko kuivaheinää tai sitten säilöheinää. Yleensä säilöheinä on pyöröpaaleissa,niin että ne ja niiden kosteus säilyy. Kuivaheinä on vihertävämpää ja monet jyrsijätkin syö pääasiassa aina kuivaa. Siinä pientä infoa,käy itse katsomassa netistä monilla hakusanoilla tai hevoskirjoista tietoa...
- olenaasi.com
joo kiitos(;
- Hei!(nää):D
nooo... riippuu ihan hevosesta ja liikutuksesta ja iästä jne. millainen on heinä. joku hevonen ei kestä yhtään valkuaispitoista heinää ja toinen kestää. ja heinän laatu on se mistä itse maksan enemmän kuin jonkun jyrsijän heinistä. käsittääkseni hevonen/poni syö jtn 5-13 kiloa heinää päivässä ja heinähän on se perus ruoka jota hevonen tarvitsee mahan toiminnan kannalta ja jyrsijän heinä pakat on tarkoitettu NIMEN OMAAN JYRSIJÖILLE EI HEVOSELLE ja kaiken lisäksi ne pakat on turhan pieniä:S
eli jos ostaa hevoselle heinää pitää siitä tehdä heinä analyysi, sen perusteella suunnitellaan muu ruokinta ja heinää ostetaan sillä yhdellä kerralla PALJON! koska jos miettii jyrsijän heiniä pakat on jtn. 1-10 kiloa ja tuskin järkevä ihminen ostaa jyrsijän heinää kun voi ostaa 20-600 kilosen paalin josta on tehty heinä analyysi ja tilaa kerralla koko talvelle kun taas ostaa niitä pieniä pakkoja paljon kalliimmalla ja se jyrsijän heinä ei edes välttämättä ole hyvää hevoselle:S
eli on niillä paljonkin väliä minkälaista heinä on, itse opittiin kun tilattiin heinää ilman analyysia eikä hevoseni kestänyt vaan sai ns. valkuais palleroja, enkä voinut käyttää satulaa sen takia ja sen jälkeen ollaan tilattu vain laadukasta heinää vaikka maksaisi enemmän:D
meillä on jyrsijöitä kuten kaneja, marsuja, ja joskus ollut gerbiilejä ja kyllä se hevosen heinä maittaa ötökälle kuin ötökälle( :on vissiin laadukkaampaa ja parempaa:)
siinä oli hiukka inFoA:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!902045- 841825
- 491470
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai481425- 1431360
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481314Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441244Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261106Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251005- 102986