Taas tää paska alkoi.....

Kyllästynyt paniikki

Olen sairastanut paniikkihäiriötä monia vuosia.Olen syönyt citalopramia 20mg päivässä ja oireet ovat pysyneet aika hyvin poissa. Nyt minulle on tulleet uudet oireet tilalle. Yöllä herään tukehtumisen tunteeseen ja päivällä on pää ihan jumissa. Kyllä tää on niin ärsyttävä sairaus!!! Mua suoraan sanottuna vituttaa kun ei pysty elämään normaalia elämää!!!! Aina kun luulee että nyt on asiat hyvin niin eiköhän sitten tule joku pirun uusi oire taas. MURRRRR!

5

282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • croks

Kannattaisi käydä lääkärin juttusilla keskustelemassa. Eiköhän noihin mainitsemiisi oireisiin jotain helpotusta löydy? Lisäksi pitää muistaa terveelliset ateriat, ulkoilu, vitamiinit yms. Entäs kalaöljykapselit karnosiini, oletko kokeillut näitä?
      Aika monilla on olo kohentunut näillä (pysyy serotoniinitaso hyvänä?)

• hoös

Oikeestaan itelläkin olen heräillyt tukehtumisen tunteeseen silloinkin kun ei vielä ollut paniikkihäiriötä. Se tukehtumisen tunne johtui ainakin mulla siitä että nukuin huonossa asennossa niin keuhkot ei saanu kunnolla ilmaa. Keho ikäänkuin painui kasaan. Aloin harrastamaan liikuntaa, kehittämään rinta-vatsalihaksia niin ei enää tukehtunut yöllä.

• Mukke

Olen kans sairastellut kyseistä "ominaisuutta" 15 vuotiaasta saakka ja nyt olen 27 vuotias. Lääkityksiä on ollut tähän mennessä kolme vai neljä eri ja on sitä huilaamassakin käyty, paniikkikohtaukset katosivat välillä aivan unohduksiin mutta ihan pienikin asia esim. joko vastoinkäyminen elämässä vaikka pienikin laukaisee kunnon järistykset kehoon. Siitä sitten taas alkaa henkinen tsunami joka vetää kaikki pystyyn kovalla työllä saadut hyvän olon - rakennukset pillunpäreiksi. Ja taas ollaan alkutekijöissä, mennään hakemaan ssri lääkkeitä lääkäriltä ja lihotaan, persoonallisuus muuttuu ja se on taas menoa.. onhan tää vitunmoista paska vuoristorataa mutta ei sille perkele vaan mitään mahda. Yhteiskuntakin ruokkii tätä sairautta kiristyvillä "menestyksen" paineilla. Ei ihminen vaan kestä tälläisessä maailmassa! maailman pitää muuttua!

• a.

Sinullahan on hyvin matala annos lääkettä, joskos sen nosto auttaisi, itseäni auttoi, tällä hetkellä 60 mg/vrk

• Paniikkipää

Mulla on sama homma. Oon 22-vuotias ja mulla nämä on niin tuore juttu, että epäilen vieläkin monesti että tämä on "jotakin muuta". Nyt sitten olen parina yönä herännyt siihen, että kuulen kun sydämeni hakkaa. Pulssin on lähempänä kahtasataa. Kauheinta on, että ei itse "tee mitään" aiheuttaakseen kohtauksen eli ajattele pahoja tms vaan herää vaan siihen että tuntuu että sydänkohtaus on tullut. Onko teillä ees tämmöistä? Mitä tää yleensäkin on? Oon muuten ihan onnellinen, niin miksi piti tulla tämmöistä ja pilaako nämä elämän?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2152
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1815
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1314
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      141
      834
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      736
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      709
    Aihe