Lexus CT200h

Ymmyrkäinen

Palstan mukaan "Lexus -pyrkimys täydellisyyteen". Tutustuttuani uuteen CT200h-malliin ihmetytti, miksi laatuautossa konepeltiä pitää auki manuaalinen terastikku eikä "kaasujouset". Kyllä nykyisin jo halvemmissakin malleissa konepeltiä pitää auki "kaasujousi".

26

9698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipponiroskaa

      Halvin mahdollinen tapa pitää konepelti auki, roskaa.

    • Tekniikan taso

      Kuluttajan kannalta terästikku on paras. Kaasunestejoustinmekanismi on kalliimpi valmistaa ja painaa enemmän.

      Näin ollen auton hinta on korkeampi, kulutus suurempi ja vakuutusmaksut korkeammat (suurempien keulakolarikorjauskustannuksien johdosta).

      Usein on tuntunut, että autoteollisuudelta on karannut mopo pahemman kerran käsistä, useita teknisiä "innovaatioita" ihmetellessä. Ilmeisesti kuitenkin auton käyttäjistäkin löytyy ryhmä, joka vaatii vaikkapa kaasunestejoustimia, sähkösäätöisiä penkkejä, kauko-ohjauksella avautuvaa tavaratilaa, xenon-valoja, automaattista pään raaputinta ym. ominaisuuksia, jotka eivät ole vastaus ongelmaan, vaan keinotekoisia tarpeita, joista luonnonvarojen vähyyden tiedostaessaan olisi viisainta luopua.

    • Ave -09

      "Usein on tuntunut, että autoteollisuudelta on karannut mopo pahemman kerran käsistä, useita teknisiä "innovaatioita" ihmetellessä. Ilmeisesti kuitenkin auton käyttäjistäkin löytyy ryhmä, joka vaatii vaikkapa kaasunestejoustimia, sähkösäätöisiä penkkejä, kauko-ohjauksella avautuvaa tavaratilaa, xenon-valoja, automaattista pään raaputinta ym. ominaisuuksia, jotka eivät ole vastaus ongelmaan, vaan keinotekoisia tarpeita, joista luonnonvarojen vähyyden tiedostaessaan olisi viisainta luopua."

      Nämä ominaisuudet vaaditaan vähintään , että autosta voidaan käyttää määritelmää premium tai laatuauto. Tosin Tojotan riisikuppi Lexus ei tähän kategoriaan lukeudu, vaikka ne muutama sata suomalaista, jotka tähän merkkiin ovat erehtyneet sekaantumat, toisin yrittävät väittää.

      • Pahanlainen

        itsetunto-ongelma pojulla, näemmä.


    • reemijumi

      no joo siinä on kanssa oikein toyotisti kerrakseen, miksei lexus sovi premium määritelmään???
      yhteisiä osia kosernin kansankulkineisiin ei ole ollenkaan, hiljaiseksi suunniteltu, ja koottu, todella hyvin varustettu, jne jne...samaa ei voi ,TODELLAKAAN, sanoa meikatusta kansanautosta, audista. ja sitä sitten kutsut premiumiksi ja laatuautoksi

    • loxus

      Ai miksi Lexuksen konepellin aukipitoon pitäisi olla kaasujouset ?

      Eihän premiummies availe autojen konepeltejä, hyhhyh !

      • AutoPelle

        Höpöhöpö!
        Premium määritelmään kuuluu öljyn lisääminen 1tkm välein. Lexus ei ole milloinkaan täyttätänyt tätä oleellisinta kriteeriä.

        Toisaalta metallitikku on aika luotettava. En ole milloinkaan nähnyt tai k uullut, että se olisi mennyt epäkuntoon edes 30v vanhoissa halppisautoissa.


      • bmw5serie
        AutoPelle kirjoitti:

        Höpöhöpö!
        Premium määritelmään kuuluu öljyn lisääminen 1tkm välein. Lexus ei ole milloinkaan täyttätänyt tätä oleellisinta kriteeriä.

        Toisaalta metallitikku on aika luotettava. En ole milloinkaan nähnyt tai k uullut, että se olisi mennyt epäkuntoon edes 30v vanhoissa halppisautoissa.

        Niimpä. Omassa bemarissa tuo kaasujousi ei enää toimi... Koitapa siinä päällä pidellä konepeltiä auki kun öljyä tarkastat. Noh... eipä olisi kovin kallis investointi vaihtaa tuota jousta... No onhan toi autoki jo aika vanha, joten kannattaako sitä nyt edes enää vaihtaakaan?!?


    • Premiumpersu?

      CT200h on tehty premium autoksi.Kaikki muut Lexus-mallit kuuluvat luksus-luokkaan.On kohtuullista että CT200h mallissa ei ole kaasujousia konepellin hentoon aukaisuun.Minua nahkapenkit vähän mietityttäävät.Kangasverhoilu on kuitenkin mahdollista valita.Kangas ei ole Corollan säkkikangasta sentään :D

    • 98795

      Konepellin kaasujousetko on sitten sitä laatua? Tässä palataan taas tähän samaan: laatuvaikutelma. Kuten tuolla aiemmin on todettu, tikku kestää taatusti paremmin käyttöä kuin ne kaasujouset. Mutta sehän ei auta, kun pitää saada laadukas VAIKUTELMA avatessa konepeltiä. Sitähän nämä kaasujouset kyllä tarjoaa.

    • .

      Kaasujousi on vaarallinen !

    • entinen pemaristi

      Olisiko niin, että konepeltiä ei kuskin tarvitse availla?
      Jossain Saksassa oli tienvarsimainos: "Etsitkö korjaamoa? Tai hanki Toyota."

    • se siitä....

      Mersun moottoröljymäärä tarkistetaan haluttaessa nahkapenkillä istuen ajotietokoneen näytöltä.

    • Tilaanko?

      Pystyykö tuohon CT-malliin laittamaan Webastoa/Eberiä?

      Kun joutu tuota autoa pitämään pihalla.

      • diesesell

        Saako sen dieselinä ja farkkuna?


    • Tojosti

      En tiedä mutta liikkeessä varmaan tietävät.

      Vaan miksi pitäisi laittaa webasto kun 2010 ja 2011 TM talvitestien mukaan saman tekniikan omaava Prius ja Auris lämpenee nopeammin tai yhtä nopeasti kuin muut autot webastolla.

      • 15+12

        "Vaan miksi pitäisi laittaa webasto"

        >> lue viestit ennen kuin kirjoittelet tänne mitä sylki suuhun tuo.


    • Lexusct200

      Uskomatonta miten Suomessa kateus vaan kasvaa ,vaikka jokainen jonka nimi on auki voisi ostaa auton,kuin auton.
      Muissa maissa ihmiset onnittelevat, jos olet ostanut uudemman auton ja ihan vilpittömästi on iloisia,sillä eihän se keneltäkään muulta, kuin ostajalta ole pois rahoista.
      Koitetaan päästä kateudesta eroon,koska on kamalaa luettavaa, kuinka huonoja on Lexuset,BMW:t ja Meset.

    • CT_200h

      ei varsinaisesti ole mikään premium vaan normaalia paremmin tehty ja varusteltu pikkuauto joka pesee kilpailijansa mennen tullen kaikessa. Mielestäni vanhat Lexuksen IS-mallitkaan eivät täyttäneet premiumin kriteereitä kuin osittain vaikka Saksan AutoBild kirjoittikin otsikon käytettyjen autojen arvioinnissa: Lexus IS200 - se parempi BMW. Se oli saksalaistoimittajalta paljon sanottu.

    • BemarintilalleLexus

      Meillä ollut CT puolitoista vuotta ja ainut syy avata konepelti on lisätä lasinpesunestettä. Siitä ilosta mitään kaasujousia konepeltiin en kaipaa. Toisin on BMW:ssä, konepellin kaasujouset tuntuvat olevan tarpeeseen :(

      • Kamalakippo

        Niin eikä sillä ole mitään syytä mennä toisten ohi..kun tuskin pääsee. Maantiellä tuollaiset tehot on painavassa autossa jo hengenvaaralliset.


    • Onsekummajuu

      Onkos tuossa jotain 122hv tuossa lexuksessa? Ja painoa paljon??jotain 1500 varmaan:) on siinä joo premiumia kerrakseen voi hyvää päivää mikä yhdistelmä tehoa ja painoa;) en yhtään ihmettele ettei pieni toyota leksus kiinosta...

      • FaktatEsiin

        Lexus CT200h ilmoitettu teho on 136hv.
        Toyota Prius ilmoitettu teho on 122hv.


      • Mrrandom____

        Samaa mieltä, todella naurettavaa! Samassa luokassa Audi-Skoda A3 1.6Tdi, Bmw 316d ja MB A140 tarjoavat aivan toisenlaista, sporttista suorituskykyä.


    • Jenkkii

      Mikään ei korvaa kuutiotuumia ja paino on laadun mitta, sano .

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1123
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe