Harkitsemme mieheni kanssa Tommilantien asuntoihin hakemista. Onko jollakin kokemusta paikasta? Ovatko asunnot siistejä, millaisia naapurit ovat jne. Onko kyseisiin asuntoihin helppo vai vaikea päästä?
Tommilantien opiskelija-asunnot
32
4115
Vastaukset
- roturealisti
Ulkomaalaisia!
- susse85
en suosittele, itse asuin vuoden verran siellä ja jokainen vkoloppu oli bileet yläkerrassa. useita kertoja kk poliisit pihassa kun naapuritalon linnakundi riehui tai kun joku yritti murtautua autoihin.. eli en todellakaan suosittele tommilantietä..
- muuttaja11
Hmm, joiltakin olen kuullut tuota että talot ovat rauhattomia, toiset taas sanovat, että ovat rauhallisia ja paljon lapsiperheitä. Kumpikohan mahtaa olla lähempänä totuutta...
- sivusta seurannut
Hemmetin rauhatonta aluetta, rosvoja ulkomaalaisia tai muuten vain rosvoja täynnä.sosiaalitapauksia aivan vitusti. jos porissa varastetaan pyörä niin helpoiten sen löytää kyseisen slummin pihasta.
- näin o
todella rauhatonta on, ei voi suositella kyllä. muuttakaa Vähäräumalle, Liinaharjaan tai johonkin Länsi-Poriin. Musakin hyvää aluetta lukuun ottamatta Tommilantietä.
- muuttaja11
Hmm, no täytynee ehkä vielä harkita.
- asdadadaddada
En ole koskaan nähnyt niin montaa ulosottomiestä, haastemiestä, sossutätiä, tai muuta viranomaista liikuskelemassa kotini lähellä, kuin asuessani siellä. EN SUOSITTELE
- xcvbnmz
Käyhän katsomassa siinä Tommilantien pihassa sitä fillarikasaa joka on ketjulla kii pihakoivussa :D Kaveri tosin asuu siellä niissä pienemmissä taloissa, ja ihan rauhalliset naapurit hällä. Ehkä sattumaa :)
- Ennen oli hyvin 1997
Muutin siihen korkeaan taloon vuonna -97, silloin kun se valmistu. Asuin kolme vuotta, eikä ollut mitään ongelmia. Suurin osa asukkaista oli nuoria ensimmäiseen yhteiseen kotiin muuttaneita nuoriapareja, jotka leikkivät kotia eikä paljon riehuneet. Tietysti jotkut bileet oli joskus, muttei häiriöksi asti. Asumaan pääsi vain jos ainakin toinen oli opiskelija, eli varsinaisia sosiaalisia tapauksia ei ollut.
Miksiköhän homma on nyt päästetty siihen malliin? Olis ihan kiva kuulla vastaus nykyiseltä isännöitsijältä, mutta eipä sitä ainakaan täällä saa.
- Pirihoro
Missä on naamatatuoitu kaveri?
- sivusta seurannut
Jep, eipä talon alkutaipaleella ongelmia ollutkaan, päin vastoin. nykyään ilmeisesti kioskiin asutetaan kaikki pahimmat sosiaalitapaukset ja epämääräiset ulkolaiset opiskelijat.
- Halpa Penthouse
Todellakin! Mulla oli ainakin silloisen emännän kanssa ihan lokoisat oltavat siellä 1997 lähtien. Muutettiin myös korkeaan taloon ekoina asukkaina (ylimpään kerrokseen) ja siinä pari vuotta. Sitten muutin alas naapuritaloon vielä pariksi vuodeksi. Ei ollut silloin valittamista. Halpaa asumista ja palvelut lähellä. Nykyään varmaan rimaa vähän laskettu ja samalla musta tuntuu etteivät silti ole edes niin tuntuvasti halvempia kuin silloin oli. Tai sitten vaan tuntuu kun silloin oli vielä koulussa...
- Ennen oli hyvin 1997
Ihan upouuden kaksion vuokra oli sillon alussa alle 2000 markkaa, eli eli reilut 300 euroa. Ja vaikkei asunto ollutkaan huipputasoa, niin silloiseen tasoon kuitenkin ja hyvää ja upouutta.
Jylhäsaaret, ensin Heikki ja sitten Timo huolehtivat taloista kuin omistaan ja olivat siitä huolimatta asukkaiden kanssa hyvissä väleissä ja pidettyjä. Molemmat ovat siirtyneet autuaammille asuntomarkkinoille, liekö siinä syy rappioon?
- ex-partyanimal
Tuttu paikka. Muutamaa opiskelijatyttöä on tullut vähän pyöriteltyä tuolla... Aikoinaan.
Ahh, niitä ihania muistoja. Timmejä tyttöjä ja villejä aikoja, jotka eivät koskaan enää palaa. - ei tatuointia naamas
kyllä ne ajat vielä voi palata, opiskelijatytöt on yhä yhtä timmejä ja ne taitaa nykyään tykätä kaiken lisäks rikkaista sedistä.
- kaljukojootti
Onhan siellä ainakin asunut mukavan "anteliaita" typyjä.
- entinenasukas
paikka varmaan muuttunut sen takia kun ex talon mies kuoli, sen jälkeen touhu karkasi käsistä, roskikset olivat täynnä aina, sai tunteen että tommilantie olisi niinkuin slummi-kylä jossa ei mistään piitata paskan vertaa, itse tykkäsin muuten asua mutta epäsiisteys ajan mittaan rupesi kyllästyttämään, bileitä oli (niinkuin muissakin taloissa aina välillä) ei häirinnyt, mutta yläkertaan muutti siitten uudet asukkaat, ja rupesi musiikki soimaan joka viikonloppu ja vasaran naputtelua myös jopa keskellä yötä siirreltii sohvaa tai jotakin natinaa sieltä aina öisin kuului!!
- porinasukki
hei 1997 vuodesta on yli 10 vuotta, olihan sampolakin sillon vielä ihan asuttavaa aluetta.. mutta joo muuta toki jos haluat slummiin. Totta on että asuu paljon lapsiperheitä.. niin siis niitä jotka on synnyttäny lapsensa 17 vuotiana maaliskuussa juhannuspippaloiden seurauksena. Kauppaan aina oikaisen näiden kuuluisien kerrostalojen pihan kautta ja näky on aina sama. Todella rauhaton talo. Vinkkinä, että karta ainakin tätä (oikeastaan rajatietä), filpuntietä impolassa, koko pihlavan aluetta ja pormestarinluotoa ja sampolaa, kaikkissa on halpoja vuokra asuntoja mutta oikeasti pelkkää slummialuetta, koska ketkä muuttaa halpoihin vuokra-asuntoihin? mamut ja yhteiskunnan hylkiöt joilla ei ole varaa muuttaa muualle kun rahat menee joko viinaan tai 10 lapsen ruokaan. Tai sitten kämppä on ihan kamalassa kunnossa mikä pitää ainakin sampolan kohdalla paikkansa. Voi sitä järkeäkin käyttää, minulla ainakin hälytyskelloi soi kun jossain on vuokralla 50 neliön kaksio 300 e, jotain mätää on oltava.. mitäköhän.. :P
- Asuttu_on
Sampola oli muuten kymmenen vuotta sitten melkolailla rauhattomampi, mitä on tänä päivänä. Mitä kauemmaksi 90-luku jää, sitä rauhallisemmaksi kyseinen asuinalue muuttuu.
Vajaa parikymmentä vuotta sitten, ollessani alakouluikäinen, muistan lukuisiakin kertoja kun löysin maasta huumeruiskun pyörimästä. Perhetutun aivot ammuttiin rappukäytävän kattoon, tuttu nuori lukittiin pedofiilin toimesta asuntoon sisälle, juoppo paukautti autollaan "kummitustalon seinästä sisään" jne jne.
Nykyäänhän järjestyshäiriöt taitavat olla lähinnä "alan miesten" välienselvittelyä ja hyvin pukeutuvien, kirkaskenkäisten herrasmiesten yleistä perseilyä.
No joo, aiheen ohi, mutta kirjoitin silti. Live with it.
- asukki1
Onko bussipysäkki muuten kuinka lähellä tommilantie 1:stä? Muutan itse tossa reilun viikon päästä poriin opiskelemaan, ihan uus mesta mulle. Toivottavasti lähtee hyvin käyntiin. :)
- ogiriho
Siinähän se on toisella puole katua heti.
- hkhkhjkjhkjh
Älkää vaan sinne muuttako. Mun lanko muutti sinne just eikä sitä haluua kyllä naapurikseen kukaan.
- KYLLÄSTYNYT!!
Ihan mielenkiintoinen paikka, riippuen toki kenet saat naapuriksi.
Ennen naamatatuoitumies asui lähellä (ilmeisesti vankilaan joutunut murhan vuoksi), nykyään samassa talossa asuu ooppera laulaja, joka yli puolen vuoden ajan on laulanut päivittäin oopperaa. Eli vähänkö ottaa päähän. Hyvin kuuluu seinien läpi. Hinnat nousevat joka vuosi, yli 70€ koko parin vuoden asumishistorian aikana noussut. En tiedä kuitenkaan nouseeko muualla samaa tahtia... Ainakin meidän kämppä on huonossa kunnossa, patterit paahtaa taukoamatta, sisällä ainakin yli 25 astetta aina. Patterit tippuu seinästä ja vessa/kylpyhuone kamalassa kunnossa. Pistorasiat tippuu seinästä, kaapin ovikin tippunut muutamaan otteeseen sekä ovenkahvat irtoaa. Keittiön laatikoita korjattu itse jo muutamaan otteeseen kun kiskoissa pahaa vikaa. Olemme kuitenkin ihan rauhallisia asukkaita, oli kämppä melko huonossa kunnossa jo muuttaessa, eikä ketään todellakaan kiinnosta sen kunto! Ehdottomasti peruskorjauksia vaatii! Isännöitsijään otettu yhteyttä, luvannut korjausmiehen korjaamaan mm. rikkinäisen pistorasian, jota ei ikinä soitoista huolimatta ole korjattu. (n. vuosi kulunut)
Lyhytaikaiseen asumiseen kelpaa, mutta pidempiaikaista asuntoa etsittäessä en suosittele! Välillä hyvinkin rauhatonta aluetta. Kannattaa muuttaa muualle, jossa asunnoista edes vähän välitetään :)- Nti kiljukaula
Oopperalaulaja itseasiassa olen todennäköisesti minä, pahoittelen häiriötä :) Muutin syksyllä 2012 saatuani opiskelupaikan konservatoriolta, ja treenaamismahdollisuudet koululla ovat iltapäivästä/illasta hyvin huonoja, sillä luokat ovat täynnä opetusta. Lisäksi syksyllä meiltä on myös pari pyörää viety ja kouluun on 2,5km kävelyä, muuten siellä voisi käydä tiuhemmin treenaamassa. Ymmärrän, että oottaa päähän, kovaa tulee ja korkealta eikä aina niin kauniisti, kun harjoittelusta on kyse :D Treenaan kuitenkin aina sallittuihin aikoihin ja minulla ei ole mitään sitä vastaan, että joku tulee rohkeasti koputtamaan ovelle, jos päätä särkee tai joku yrittää ottaa päiväunia :) Täysin laulamatta kotona on hiukan hankala olla, kun olosuhteet kuitenkin välillä pakottavat. Yritetään elää sovussa ja pahoittelen edelleenkin häiriötä! Kun saan uuden pyörän on helpompi polkea koululle laulamaan kesällä.
Ystävällisin terveisin nti. "kiljukaula" naapurista :)
- anitraum
JUu, kyllä täällä Tommilantiella asuu myös ihan tavallista, työssäkäyviä, lapsensa aikuisina saaneita ihmisiä. Halvat ei ole vuokrat mielestäni, mutta sijainti ainakin meidän perheelle juurikin passeli. Noi on kyl mahtavia noi yleistykset mitä jotkut kommentojat käyttää: sossutapaukset, mamut ym...Tuleeko mieleen lainkaan että kaikilla tässä elämässä ei ole samat lähtökohdat kuin joillain kermaperseillä jotka hätkähtää kun vähän näkee jotain erilaista kun mihin on omassa elämässään tottuneet.
- anitraum
Ja turha nyt sitten ruveta kuittailemaan noista tekemistäni kirjotusvirheistä, kun kattokaas oli kova kiire töihin ja harrasteiden pariin :)
- Pihlavanasukki
" mamut ja yhteiskunnan hylkiöt joilla ei ole varaa muuttaa muualle kun rahat menee joko viinaan tai 10 lapsen ruokaan" ..tämmöisiä tuumasi mm. porinasukki 17.8.2011 ja
paljon muuta mm. että tällaiset tapaukset ovat myös Porin Pihlavaa....ei pidä paikkaansa. En ole koskaan asunut vuokralla, saatikka saanut asumistukea asumiseeni ja olen 46 v asunut Porin Pihlavassa. Aina on ollut oma asunto, mutta ei alkuvuosina siellä asuessani. Nyttemmin on ok-talo ollut jo 30 v. Sitä ennen rivitalo-osake ja nykyisin vielä asunto-osakekin ja kaikki Pihlavasta. Siellä on todella hyvät palvelut - mitään ei puutu, ei tarvitse mennä Porin kaupunkiin asti asioille, kaikkea löytyy ihan kotikulmilta. On edullisia asuntoja ja mukavaa väkeä, todellista yhteisöllisyyttä täällä kohtaa. Joskus 70-luvulla tosin oli muuttoruuhka, jolloin asukkaita tuli teollisuuden pariin milloin Ruotsista, milloin eri puolilta Suomea ja he eivät tahtoneet sijoittua yhteiskuntaa, kun olivat suurin osa tulleet maaseudulta, Ruotsista tulleet uusyrittäjiä Suomessa. Sopeutumisvaikeuksia oli monenlaisia ja siitä on lähtenyt aikoinaan hillitön juoru ja pahapuheet täältä.
- tommilantie 1/10
Asuin niissä sillon heti, kun ensimmäiset valmistui. Joskus sata vuotta sitten. Sillon ainakin meno oli samanlaista kuin missä tahansa kerrostalossa. Asunnoissa on iso keittiö ja sit samankokoisia huoneita riippuen asunnon koosta. Ei mitään varsinaista olohuonetta. Ellei sitte niissä uudemmissa korkeissa ole. Seinässä oli koko seinän mittainen lista mihin piti kiinnittää taulut ym. ettei tule seiniin reikiä. Kaikissa väliovissa oli lukot ja mun kotiavain kävi ulko-oveen ja meen "olkkariin" ja miehen ulko-oveen ja makkariin. Jos se sulkeutu sinne niin en saanu ovea auki. Sai mököttää rauhassa. Isännöitsijä oli silloin tosi mukava, taitaa nyt olla sen poika.
- Anonyymi
Slummi tai ghetto jos yhdellä sanalla pitää kuvailla kohdetta.
Kalliita asuntoja, ja vähän niinkuin laitoksessa asuisi, no osa asukkaista laitokseen kyllä kuuluisikin. - Anonyymi
Moro. Petteri tässä,
olen etsinyt asunota porista ja tuolla näkyy olevan vuokrattavana. olisiko tämä alue hyvä tehdä muuttoa tänne? - Anonyymi
Paskasakkia pyörii nykyään valtavasti Tommilantiellä. Kaikki irtain katoaa, narkkeja siellä, narkkeja täällä. Muutaman kunnollisen perheen tiedän, olen asunut Tommilantiellä 13 vuotta. Pois olen heti lähdössä kun saan muutaman jutun kuntoon.
- Anonyymi
Nehän ovat opiskelija-asuntoja ja NUORILLE suunnattuja eli jos olet 61-vuotias ääniyliherkäksi kosketuksen puutteesta muuttunut varhais-vanhuusopiskelija niin pliis muuta vanhainkotiin tai pysy siinä nykyisessäsi asunnossasi. 100% fakta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604556Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352089Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621492Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti481472- 1651468
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2581257Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961174- 2031112
- 801037
- 631011