Hei kaikki!
Minulla on projekti-idea, johon toivoisin kovasti teidän kommenttejanne:
Olisiko kukaan kiinnostunut mallista, jossa kotiäiti palaisi työelämään suunniteltua aikaisemmin, mutta osa-aikaisena? Juju olisi siinä, että kaksi tai kolme äitiä samalta työnantajalta tai samalta alueelta muodostaisi "hoitoparin" tai hoitotiimin.
Osa-aikatöiden työvuorot sovittaisiin työnantajan avustuksella limittäisiksi. Joka toinen viikko äiti olisi kolme päivää töissä ja hoitaisi omaa & hoitoparinsa lasta kaksi päivää viikossa. Joka toinen viikko vuorot menisivät toisin päin: kaksi päivää töitä, kolme päivää kotona lasten kanssa. Töiden aikana oma lapsi olisi siis hoidossa hoitoparin kotona.
Porkkana ideassa olisi taloudellinen: lapselle ei tarvitsisi hakea hoitopaikkaa, joten perhe voisi edelleen saada kotihoidon tukea. Lisäksi rahaa ei myöskään menisi lasten kunnalliseen eikä yksityiseen päivähoitoon.
Toki myös jotkut voivat tykätä ajatuksesta, että oman lapsen hoitopaikka olisi kodinomainen ja rauhallinen. Hoitoparit/ -tiimit muodostettaisiin äitien toiveiden mukaan, tutustuminen hoitopaikkaan ja hoitopariinsuoritettaisiin huolella sekä lisäksi hoitoparit/ -tiimit osallistuisivat lyhyeen päivähoidon koulutukseen ja ensiapukurssille.
Mitä luulette, olisiko tällaiselle mallille tilausta? Olen kiitollinen kaikista kommenteistanne! Kyseessä on tosiaan vasta idea, joten pitkälle mietittyjä käytännöntoteutusratkaisuja minulla ei vielä ole tarjota.
Kotiäidit huomio!
Itsekin kotiäiti
1
339
Vastaukset
- 9..
Ei taida ihan simppeli juttu olla. Nimittäin toisten lapsia hoitavat vanhemmat tekevät verottajan näkökulmasta varmastikin vastikkeellisa eli verotettavaa työtä (vaikkei raha liikukaan). Entäs kuka korvaa, jos hoitopäivän aikana sattuu jotain hoitajalle tai hoidettavalle? Hoitaja kun ei ole vapaa-ajalla (ei siis vapaa-ajan vakuutuksesta apua).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242381Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441981Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu18999- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808