Olen aikeissa hankkia apua masennukseeni ja toivon saavani myös lääkkeet. Kuitenkaan en voi kertoa miehelleni, ainakaan mahdollisesta lääkityksestä. Varmaan psykologikäynnit saa tietää, jos lapsia joutuu vahtimaan, mutta lääkityksestä en ehkä viitsi mainita.
Mies kun on sitä sorttia, jonka mielestä masennus ei ole sairaus, vaan laiskojen tekosyy olla tekemättä hommia. Ja mulla on näköjään liikaa aikaakin, ja liian vähän töitä kahden pienen kotiäitinä, kun ehdin edes moista pohtimaan...miehen mukaan siis. Uskon, että mies pitäisi minua laiskana huijarina tai viallisena, jos lääkityksen saan.
Te, kenellä on masennukseen lääkitys, oletteko saaneet mieheltänne vilpittömän tuen, vai onko joku halunnut salata lääkityksen?
Muutenkin, olen koittanut puhua asioista miehelleni, mutta ei hänellä ole aikaa kuunnella, eikä häneltä pahemmin sympatiaa ole koskaan saanut, koska hänellä on "taatusti rankempaa kuin kenelläkään muulla".
Hänellä ei ole aavistustakaan siitä, kuinka loppu olen.
ei kerrota miehelle...
3
297
Vastaukset
- sunnyriver
Hei!
Mene vain ja ota lääkitys vaikeimmaksi ajaksi, jos siltä tuntuu.
Itselläni oli jonkin raskauden aikana lääkitys muutaman kuukauden
(serotoniinitasoon vaikuttavia) ja minulla se auttoi. Olin silloin liikkumiskiellossa ja
masennus pukkasi ihan tosissaan päälle,
Ei kaikkea miehelle tarvitse kertoa, pääasia, kun itse olet sovussa asian kanssa.
Kesä kyllä helpottaa oloa itsestäänkin, yleensä loka-marraskuu ja
toisaalta maalis-huhtikuu jäiden lähtöön saakka ovat usein vaikeimmat
kuukaudet, jos on herkkä mieli.
Voimia ja siunausta sinulle!--------------------------------------- - ph+depr.
Minä eroaisin moisesta miehestä.
Kyllä, tukea olen saanut, käymme parisuhdeterapiassa sen lisäksi että käyn yksilöterapiassa kolmatta vuotta. Dg:t depressio ja paniikkihäiriö. Ja lääkityskin on.
Voimia ja tivon mukaan saat apua.- ed.
anteeksi typo, siis toivon mukaan....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1822178
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1651889Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I451874- 1261576
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia641429Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1771397Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771201Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P311054- 711033
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni66963