Noniin. Olemme saaneet myös Passeli-ohjelmat kunnon kusettajaklaaniin mukaan. Alv-muutoksen yhteydessä piti tilata päivitys prosenttimuutoksen takia ja samaan kauppaan tuli otettua passeli käyttöturva ajalle 20.04.2010 - 19.04.2011 hintaan 50€ alv . Laskussa ei mainittu sanallakaan että kyseessä on kestotilaus joka pitää päättää 3kk ennen jakson päättymistä. Laskussa viitattiin sopimusehtojen lukemiseen passelin sivustolta. Seuraava laskutusjakso on siis menossa eikä sitä voi peruuttaa.
Itse käyttöturvasta ei ole minulle ollut mitään hyötyä.
En koskaan ota mitään puhelimitse minulle kaupattavaa tuotetta tai palvelua , mutta tuo prosenttipäivitys oli pakollinen ja siinä sivussa tuli haukattua paskaa.
Kyse ei ole niinkään rahasta vaan periaatteesta jossa tahallisesti luodaan tilanne jossa 99% tilaajista astuu samaan miinaan.
Onko tälläinen lyhytnäköinen toiminta hintansa väärti?
Passeli "Käyttöturva"
65
11523
Vastaukset
- Passeli prkl
Maksatko mitään muita korvauksia tuosta Passeli-ohjelmiston käytöstä? Jos et niin ymmärrän hyvin tuon ns. vuosilisenssin myyntiperiaatteen. Eihän se Passelin kehittäjä muuten pysy hengissä. Toki heiltä olisi ollut alunperin reilumpaa myydä ohjelmisto vaikka hintaan 500 € 50 € / vuosilisenssi. Sinänsä noitten parametrien pakkopäivitys on hyvä tapa pitää huoli siitä, että asiakkaat maksavat vuosilisenssinsä.
Ymmärrän kuitenkin periaatteesi eli jos ja kun tätä ei ole tehty läpinäkyvästi niin se ei ole hyvän liikemiestavan mukaista.- Puronpohja
Juu ei tuo 50€ menetys harmita lainkaan vaan se että nykyään pannaan perseeseen heti kun mahdollista.
Maksoin alv-päivityksen 49€ alv. mikä tietysti on ok. Villakoiran ydin on se että laskussa ei missää kohdassa mainita että tuon "käyttöturvan" osalta kyseessä on kestotilaus joka pitää erikseen peruuttaa laskutuskauden aikana tai muuten se jatkuu.
Mielestäni tämä ole lähinnä kännykkäliittymien ja lehtien väkisimyyntiin käytettävä tapa. - pakkomyynnin vastust
Puronpohja kirjoitti:
Juu ei tuo 50€ menetys harmita lainkaan vaan se että nykyään pannaan perseeseen heti kun mahdollista.
Maksoin alv-päivityksen 49€ alv. mikä tietysti on ok. Villakoiran ydin on se että laskussa ei missää kohdassa mainita että tuon "käyttöturvan" osalta kyseessä on kestotilaus joka pitää erikseen peruuttaa laskutuskauden aikana tai muuten se jatkuu.
Mielestäni tämä ole lähinnä kännykkäliittymien ja lehtien väkisimyyntiin käytettävä tapa.Jos menet Passelin sivuille, siellä ei sanallakaan mainita että käyttöturva on "pakollinen" maksu lisä, vaan pelkästään ohjelman hinta alveineen. Saati sitten päivitykset. Silloin ollaan jo kaukana alkuperäisestä hinnasta. Sekin on aikamoista kusetusta että kun menet tilaamaan tuotteesta tarjouksen ohjelman hinnalla ja silti et voi ostaa sitä ilman käyttöturvaa. Minulle ainakin jäi paskanmaku suuhun kun joku nainen soitti ja todellakin on tyrkky asiakaspalvelija. Halu meni koko passeliin. Onhan niitä muitakin hyviä ohjelmia!
- JuuJuuJuu12345
Passelin asiakaspalvelu on hanurista. Vaihdon Passelin Avendoon ja vaikka siella palvelu onkin toiselta planeetalta niin pakko tunnustaa, etta ohjelmana Passeli oli vaan selkeampi.
- ei koskaan enää
Mulle kävi samoin ja suututtaa niin peevelisti. Soitin laskutukseen ja ihmettelin mikä tämä tämmöinen käyttöturva? Neiti nenäkäs totesi, että olen laskun maksetuani hyväksynyt asian ja että ohjelman mukana tuli lasku, jossa se oli eritelty. Totesin ettei ollut mitään erittelyä, oli vain könttäsumma postiennakko kuitissa ja että missään paperissa ja tilauksessa yleensäkkään ei ole lukenut että joku käyttöturva maksaa vuosittain tuon 60 euroa. Neiti näpsä ei muutenkaan ymmärtänyt mitä puhuin ja totesi sitten että haluanko laskulle maksuaikaa kenties. Laitoin kuluttaja asiamielhelle noottia asiasta, mutta se ei taida tällaiseen puuttua, kun on kyse yritystoiminnalle suunnatusta asiasta.
- 4597
Minullekin on soitettu alv-muutoksesta Passeliin (= sen voi tehdä itse, kuten aiemminkin on tehty), ja viimeksi myyjä vakuutti että sepa-muutos on pakollinen ja sen voi saada vain ottamalla päivityksen. Ei sentään kysynyt pankkitilinmeroa, mikä oli positiivista koko soitossa. Muuten ihan höpöhöpöä...Passelin kun on kerrran ostanut, siihen saa itse tehtyä kaikki pk-yrityksen tarvitsemat päivitykset....vai onko joku kuullut jotain muuta...
- Eipä Passelia enää
Meille kävi täsmälleen samalla tavalla: laskuissa tai lisenssitodistuksissa ei ole mitään merkintää sopimusehdoista tai mistä ne olisi mahdollista nähdä. Olin omasta mielestäni ostanut vain ohjelman, joka päivitetään haluttaessa.
Koska olimme myyneet yritystoimintamme, koetin siirtää päivityksiä ensi vuoden puolelle kunnes liiketoiminta alkaa, niin se ei ollut mitenkään mahdollista vaan kun olin tuotteen hankkinut, niin tuote on irtisanottava kyseinen kolme kk aiemmin - siirto ei onnistu. On jotenkin hienoa maksaa päivityksistä, joita ei edes tarvitse.
No. Passelille ei varmaan meidän kaksi lisenssiä missään tunnu. Maksan nyt pakolla ne pois ( muuten: lisenssitä on tilattu eri aikaan, mutta eräpäivät uusissa laskuissa on samana päivänä. Karhukirjeen eräpäivä oli 17.6. ja lasku tuli heinäkuussa... ja vaikka osoitekin on muutettu, niin ei se selitä sitä, että laskun viestissä viitataan kesäkuun lopussa tarkastettuun reskontraan...) ja irtisanoin jo omat sopimukseni.
Muutenkin puhelinpalvelu oli aina tylyä, alv-korjaukset eivät toimi vieläkään kunnolla. Kyllä noilla ohjelmilla olisi silti pärjännyt jotenkin, kun ollaan miltei 10-vuotta niitä käytetty.
No, kirjanpitäjä tuntui tyytyväiselle, että vaihdamme uuteen ohjelmaan. En usko, että hän vastaisuudessa suosittelee ohjelmaa. Enpä tule sitä tekemään itsekään. - Tarpeeton päivitys
""viimeksi myyjä vakuutti että sepa-muutos on pakollinen ja sen voi saada vain ottamalla päivityksen. Ei sentään kysynyt pankkitilinmeroa, mikä oli positiivista koko soitossa. Muuten ihan höpöhöpöä...
Passelin kun on kerrran ostanut, siihen saa itse tehtyä kaikki pk-yrityksen tarvitsemat päivitykset....vai onko joku kuullut jotain muuta... ""
Ainakin tuollainen "pakollinen SEPA-päivitys" on arviolta noin 80%:lle Passeli-asiakkaita on höpöhöpöä, täysin tarpeeton.
Kysehän on vain käyttäjän firman suomalaisen tilinumeron muuttamisesta IBAN-tilinumeroksi. Ja sen voi jokainen naputella omiin tietoihinsa parissa minuutussa.
Mikäli käytössä on Passelin Ostoreskontra, niin silloin ostolaskujen maksatuksen osalta pakollisia SEPA-muutoksia tulee loka..marraskuun aikana. Koskien pankkiin lähetettävien laskuaineistojen formaattia.
Mutta nämä ostoreskon omistajat valtaosin menevät juuri siihen 20% osuuteen, joille se ohjelmistopäivitys tosiaan on puolipakollista ja tarpeen. - Passelin kusettama
Sama Passeli- kusetus täälläkin ja niitä sopimusehtoja ei meinaa saada millään luettavaksi.
- kkus
Sama täällä. Uskomatonta harhaan johtamista, tosin hiukan toisessa asiassa. Olen miettinyt pitäisikö ottaa yhteyttä johonkin viranomaiseen. Uskomatonta, että joku firma Suomessa voi huijata kerrasta toiseen. Ohjelmisto varmaan ihan ok, mutta se toiminta siellä onkin sitten jo ihan toista maata. Oletteko katsoneet inoasta, firmalla menee ihan hyvin...
- entinen asiakas
Onnittelut kaikille passelin omistajille.
Kun avaatte passelin kotisivun niin huomaatte heti mistä johtuu nuo vedätykset.
Passeli kuuluu visma ohjelmistoihin ja itse kyllästyin econetin ohjelmiin jotka ovat myös visman ohjelmia.
Sain sen käsityksen että vismalla on ajatus potkia pieniä yrityksiä päähän sen minkä kerkeävät, sepa konventointi on yksi hyvä esimerkki.
Itse vaihdoin fivaldiin joka on kylläkin paljon kalliimpi kuin econet oli mutta vastaavasti kirjanpitomaksut putosivat enemmän kuin ohjelman lisenssihinnat olivat.
Eli puhtaasti rahalla mitaten saan 300€ vuodessa kun vaihdoin ohjelman. - matkal
passeli se on normaalia ,suomalaista kusetusta ei mitään kerrota maksuista etukäteen
- Rahastusta!!
Samankaltaisia kokemuksia Passelista. Kusettajia ovat: otin Passelin vuokradiilillä kokeillakseni sitä ja irtisanoessa kerrottiin että päättyy sitten kesäkuun lopussa (irtisanoin siin Tammikuun alussa). Eli irtisanomisaika on näin lähes puoli vuotta!!!
Myynnissä vaan sanottiin ottaessani Passelia, että jos ei sovellu käyttöösi - voit helposti irtisanoa sen. Juu - irtisanominen oli helppoa, mutta helvetin kalliiksi tuli. Olisi ollut halvempi varmaan ostaa omaksi!!!
...mutta en osta, kun en luota putiikkiin ja noita samankaltaisia, omiin tarpeisiini riittäviä softia saa suunnilleen ilmaiseksikin.
Toisekseen ihmettelin että missä uudet koodit ovat, niin sanottiin vain että kyllä ne on postitettu -> no ei ainakaan minulle asti koskaan tullut... Kummallisinta oli se, että aina aiemmin olin saanut uudet koodit sähköpostitse ja nyt yht`äkkiä ne olikin postitettu???
Kysyin, että voisivatko he tästä virheestä johtuen hyvittää vaikka pari kymppiä seuraavaan laskuun, niin vastaus on kirjaimellisesti (Passelin kirjoitusvirhe siis päivämäärissä):
"Emme tule hyvittämään teille aikaa 26.3.2012-2913.4.2012.
Koodit on postitettu teille sopimusehtojen mukaisesti heti suorituksen ollessa lisenssihallintajärjestelmässämme.
Emme ole tietäneet koodien puuttumisesta ennen yhteydenottoanne joten emme siksi ole lähettäneet niitä teille sähköpostilla.
Heti pyytäessänne, lähetimme koodit sähköpostilla jotka nyt ovat hallussanne."
Taas he vetoavat sopimusehtoihin - joustavuus ja asiakaspalveluhenkisyys luokkaa 0.
Tässäkin tapauksessa ei ollut kyse suuresta summasta, vaan periaatteesta - mutta Passelilta ei paljoa joustavuutta tule.
No kokemus tämäkin, mutta itse en kyseiseen *****firmaan sekaannu enää mistään hinnasta ja suosittelen muillekin samaa.
Varmaan jollain on hyviäkin kokemuksia firmasta, mutta muut - miettikää vaihtoehtoista ratkaisua (en siis myy mitään) - koska tällä putiikilla on kaikessa tekemisessä rahastuksen maku. - passeli stinks
Passeli on huijari firma. Tuotetuki on täysin per_seestä. Maksat muutamasta pikku ohjeesta niiden nettisivuilla älyttömiä. Ilmaiseksi et saa edes kunnon asennusohjeita. Älkää hyvät ihmiset ostako passelia. ne lypsää teidät kuiviin etätukiratkaisuilla ja älyttömän kalliilla puhelintuella ja ohjelma on niin vaikeasti rakennettu, että sitä oikeasti tarvitaan. Samoiten uudet versiot eivät ole vanhojen kanssa yhteensopivia. Eli et voikkaan katsoa uudella versiolla mitä viimevuonna tapahtui ja joudut luomaan asiakasrekisterit ym. uudestaan.
On pakko olla jokin muu ratkaisu kyseiseen tarpeeseen. Asia ei minua sen kummemmin jaksa kiinnostaa että ottaisin siitä selvää mutta jos sinua kiinnostaa niin googlaamalla siitä ehkä selviää. - Lisää veroja vaan
Kyllä se kuule oikeastaan on. Passelin omistajat pyörii rahoissa - sinun rahoissa. Ja mikä sen mukavampi harrastus.
Sieltä on uusi päivitys tulossa kun ALV prosenttia (oikea nimi kuuluisi olla Kreikan ja muiden loisten tuki vero) nostetaan taas.
Vaihda ohjelmaa ennenkuin on myöhäistä.. - 12+8
On aika omituista että olisi ostettava jokin alv-päivitys eikä muka käyttäjä itse voi käydä jollain asetussivulla vaihtamassa prosentin uudeksi. Taitaa olla jotain urbaania legendaa koko päivityksen ostopakko.
- Variaatiota on
> Taitaa olla jotain urbaania legendaa koko päivityksen ostopakko.
Ei ole legendaa noissa ku-setustyyppisissä ohjelmissa. Yksi käyttäjätason (=ei nörtti) kaveri selosti että ei voi muuttaa alveja itse, kun se on system-tason muutos ja pitää silloin ostaa päivitys. Aivan täysin en ymmärtänyt mitä selitti.
Itse olen nähnyt ohjelmia joissa ALV-prosentit ovat kiinteästi koodattuna itse ohjelmaan sisään, ja niitä ei sieltä muuteta millään. Tosin tällaisista ohjelmista on aikaa reippaasti yli 10 vuotta.
Mutta kyllä niitä päivityksiä edelleen puolipakolla myydään, ja pelotellaan että asiakastukea ei saa rahallakaan, jos ei osta päivityksiä. Passeli mainitaan usein näissä yhteyksissä.
Omista ohjelmista ainakin pystyy muuttamaan, pariakin eri kautta tekemällä. Maksullisia päivityksiä nyt viimeksi tarviii tällaisiin pikkuisiin prosenttien muutoksiin.- ManualMan
Kyllä onnistuu alv:n muutos manuaalisesti ilman päivitystäkin. Sattuneesta syystä emme saa päivitystä joten jouduin tekemään alv muutoksen käsin.
Alv verokantaluetteloon pitää luoda uusi alv prosentti ja sijoittaa se ylimmäksi jolloin se tulee oletuksena uusille nimikkeille. Sitten onkin vuorossa se hiukan aikaa vievämpi osa... uusi luotu alv prosentti pitää muuttaa jokaiseen nimikkeeseen nimikekortistossa yksi kerrallaan joten jos nimikkeitä on paljon niin kannattaa varata kahvia ja tupakkia.
Meillä on käytössä toisessa yrityksessä myös Visman Nova ohjelmisto jossa muutoksen sai tehtyä 2:lle eri yritykselle muutaman vaiheen kautta koko tietokantaan huomattavasti helpommin.
Jottei homme menisi liian helposti niin Passelin manuaalisen alv:n muutoksen jälkeen buuttasin koneen ja nyt se herjaa jotain SQL server system erroria.... hohhoijaa....
Viime soitto tekniseen tukeen antoi ensin tunnin jonotuksen jonka jälkeen järjestelmä putsaa kylmästi kauan roikkuneet pois ja saat soittaa uudelleen ja alkaa saman renkutuksen kuuntelemisen jonon hänniltä uudeleen. Hienoa... kokonaisjonotusaika kohdallani 2h20min
- yyyyyyyt
Helvetti lankaan menin minäkin. Vuosi siiten otin Passelin ja myyjä sanoi et käyttöturva on pakko ottaa vuodeksi, ei saa muka poistettua. No tänään tuli sit lasku uudesta käyttöturvasta, vaikka sanoin tilatessani et otan vaan sen "oakollisen" vuoden vaan. No ei olis tarvinnut kuulemma ottaa sitä ekaa vuottakaan. Voi helvetin helvetti!!!!!!!!!!!
- Visma Corp. rahastaa
Norjalainen Visma on jo pitkään tunnettu ohjelmistoalalla eräänä kovimmista rahastajista. Ja myös huonoista järjestelmistä, vaikkapa niiden uusi WS-Pankkiohjelma on aivan kamala susi.
Kun Visma osti Passelin, niin ei kannata kenenkään uskotella itselleen että mikään asioiden kimppapaketointi ja niiden väkisinmyynti tulisi vähenemään. Tai että joku palveluhinta tulisi alenemaan, tai edes pysymään ennallaan. - Paskeli 2
Mulle soitettiin myös Passelista ja onnistuivat myymään paketin jollain alennuksella muka. Kun aloin käyttämään tuotetta selvisi että se ei sisälläkään kaikkia osioita joita olin toivonut.
Soitin Passeliin ja myyjä ei tietenkään ollut ymmärtänyt mitä olin halunnut. Nyt pitää ostaa uusia osioita ja hinta nousee!
Kusetettu olo jäi myös täällä! - Kyrsii ja pahasti
Täällä myös huijatuksi tultu Passeli pakkokaupan myötä. Maaliskuussa soittivat ja väittivät että nykyistä Avendo- ohjelmistoa ei voi käyttää koska sen myynti on loppunut. Aikansa jauhoi ja päätin vaihtaa, koska onhan kirjanpito-ohjelma oltava kun yrityksen kirjanpidon hoidamme itse.
Ohjelma tuli ja oli mielestäni ihan muuta mitä minulle oli myyty, lisäksi tein monta päivää töitä ihan perusasetuksia asennellessani, niitä kun ei meinannut löytää ohjelmasta mitenkään.
Päätin perua kaupan, mutta eihän siitä mitään tule. Nyt mietin, josko vien asian oikeuden ratkaistavaksi, ottaa päähän moinen yrittäjien huijaaminen, kyse ei ole mistään halvasta ohjelmasta kuitenkaan ja jos semmoisen ostaa käytännössä ihan suotta ( Avendon käyttöä olisi voinut jatkaa loputtomiin, kysyin asiaa vismalta vasta kaupan tehtyäni kun alkoi hermo kiristyä Passeli-ohjelman kanssa) mielestäni olisi ollut kohtuullista purkaa sopimus. Lisäksi intin myyjän kanssa siitä, ettei ohjelmaan voi tutustua mitenkään etukäteen. Olisi pitänyt arvata jos tästä, ettei ole rehti homma .... - Karmeita ohjelmia
>> soittivat ja väittivät että nykyistä Avendo- ohjelmistoa ei voi käyttää koska sen myynti on loppunut. >>>
Sinällään varmaan ihan järkevä päätös tuo Avendon lopettaminen. Visma Software mainosti aggressivisesti Avendoansa vuosi sitten. Tarjosivat uusille yrittäjille Laskutuksesta ilmaista demoversiota kokeiltavaksi.
Firmaa perustanut kaveri halusi tuota ottaa kokeillakseen, ja pyysi minua asentamaan sen.
Alkoi itseä naurattaa heti alkuvaiheessa kun huomasin että PK-firmalle pelkkä Avendon Laskutusohjelman demoversio vaati 284 Megatavun kokoisen asennuspaketin ajamisen. Yleensä tällaiset PK-firman perussoftat ovat noin 5-10 Megatavun kokoisia, ihan maksimissaankin.
Mutta siinähän se aikansa asenteli NET-kirjastoja, ja DLL:iä SQL-engineitä ja ties mitä kilkkeitä XP-koneelle, ja erilaisia tämän tyypin herjoja pukkasi:
" Seuraavat ohjelmat on oltava asennettuna. Vasta kun ohjelmat on asennettu,
" on mahdollista jatkaa Visma Avendon asennusta."
" Ohjelma: Microsoft SQL Server Desktop Engine (Avendo)
" Ohjelma: Microsoft Visual C 2008 SP1 Redistributable Package (x86)
Huh-huh, parin tunnin tappelun ja buuttailn jälkeen demo-ohjelma lopulta nousi tietokantoineen pystöön. Mutta se oli aivan järkyttävä härdelli !! Tollainen ohjelma, millekään pienillä ATK-taidoilla varustetulle PK-firmalle käytettäväksi. Kaverikaan ei sitä kelpuuttanut, vaan parin kokeilun perästä otti jonkin ilmaisen laskutusohjelman lopulta käyttöönsä.
Näyttäisi nykyään Visman saitti uudelleenohjaavan kaikki Avendon etsijät ja "vismaavendo.fi" saittia etsiskelevät suoraan Passelin sivuille.
__
>> Nyt mietin, josko vien asian oikeuden ratkaistavaksi, ottaa päähän moinen yrittäjien huijaaminen, kyse ei ole mistään halvasta ohjelmasta kuitenkaan >>
Firmana olet ostanut ja ostopäätöksesi tehnyt. Tällaisessa kaupassa ei kaupan purkamiset minkään kuluttajansuojalakien tms. kautta onnistu.
Jos vetoat siihen että saamasi tavara on ollut viallinen, niin olet erittäin vaikeassa tilanteessa pystyä juridisesti osoittamaan se viallisuus. Samoja Passeleita kun on kuitenkin sadoilla muilla yrityksillä käytössä, niin väittesi murenee siihen, ja häviät juttusi 99% varmuudella.
MITÄÄN OHJELMIA ei kannata ostaa, jose ei pääse ITSE KOKEILEMAAN ohjelmaa etukäteen.
Jos myyjä sanoo että etukäteen kokeileminen ei ole mahdollista, niin ÄLÄ OSTA tällaista ohjelmatuotetta. Osta joltakin muulta, sellaiselta jonka tuotetta voi myös kokeilla etukäteen. - Passeliin kypsynyt
Samaa kuraa koen par'aikaa itse.
Passelista soitettiin ja alettiin myydä tuotetta vuosi sitten. Ajattelin, ettei se ihan onneton softa voi olla, jos kaipaa helppoa ja toimivaa reskontrasoftaa. Siinä myyjältä kyselin ja kaikki, mitä silloin tajusin kysyä, ohjelmasta löytyikin.
Mutta jos kerron myyjälle kaipaavani ohjelmaa, jolla saan rahaliikenteen pidettyä hallinassa, myyjän pitäisi ymmärtää minun kaipaavan myös ostoreskontraa. Ei Passelin mielestä. Vajaan tonnin maksettuani mun ois pitäny maksaa melkein kaksi lisää saadakseni ostopuoli käyttöön. Siinä nousi jo jonkin verran karvaa pystyyn.
Jossain typeryydessäni oon ottanu jonkun ihme käyttöturvan ohjelmaan, eikä sitä myydessä todellakaan kerrottu, että täysin turha asia pitäis osata perua ajoissa, jollei tahdo moista maksaa uudemman kerran. Kerran maksettuaan ei pitäny olla maksuja käytöstä. Paskan marjat.
Oon aika vahvasti siinä uskossa, että tuon talon homma nojaa siihen, että pienyrittäjät eivät ymmärrä olevansa kuluttajansuojan ulkopuolella ja niin ollen Passelin kaltaiset vedättäjätahot saavat rellestää rauhassa. Jos ne myis yksityiselle vastaavalla meinigillä, homma loppuis lyhyeen.- ta
Mulla yksinyrittäjänä on ollut käytössä semmonen pohjalaanen EuroLeo, jonka ostin kertamaksulla aikanaan. (Kiitos silloisille Leolaisille!) Nyt ei siihen ole enää päivityksiä saatavilla ja pitäisi löytää simppeli peruslaskutustoiminnot omaava ohjelma. Kuka osaa suositella jotain ohjelmaa?
- Kokemusta on
ta kirjoitti:
Mulla yksinyrittäjänä on ollut käytössä semmonen pohjalaanen EuroLeo, jonka ostin kertamaksulla aikanaan. (Kiitos silloisille Leolaisille!) Nyt ei siihen ole enää päivityksiä saatavilla ja pitäisi löytää simppeli peruslaskutustoiminnot omaava ohjelma. Kuka osaa suositella jotain ohjelmaa?
"Kiitos silloisille Leolaisille! Nyt siihen ei ole enää päivityksiä saatavilla" Näin se menee jos on reilu firma joka ei vaadi vuosimaksuja ja jostain kumman syystä tämä reilu firma ei muutaman vuoden kuluttua ole enää olemassa kun ihan oikeesti tarvis päivitystä niin sitten haetaan uusi "reilu firma" jne... tai sitten on sellainen riistokusettaja joka kieriskelee rahoissa ja pysyy pystyssä. NÄIN SE MENEE. Miettikää yrittäjät mitä kunnon välineet maksaa puhutaan helposti tonneista ala kuin ala. Laskutus, myyntireskontra, varastonvalvonta ovat ohjelmia ja välineitä siinä kuin muutkin. Yritys käyttää ohjelmaa vaikka10 vuotta ja sitten tarvittaisiin ihan oikeesti muutos mutta ko. yritystä ei enää olekaan. Sitten on kova hätä mistä uusi ohjelma. Kyllä tässä rutistaan turhasta jos ei ole varaa maksaa kuin satanen vuodessa taloushallinnosta onko järkeä jatkaa yritystoimintaa.
- Monta vaihtoehtoa
Muistan kun takavuosina oli useampiakin noita Euroleon noin 70 eur hinnalla ostaneita asiakkaita. Ja joilta toimittajafirma sitten katosikin näköpiiristä täysin. www.ghteurope.com/euroleo/
Hädissään soittelivat silloiselle työnantajalleni että mitäs myisitte tilalle, kun tuo Leo ei ole enää viikkoihin vastannut puhelimiin eikä e-maileihin. Kyllä niille sen firman omia edullisia PK-firman ohjelmia silloin tarjottiin, ja hyvin moni osti ja käyttelevät edelleenkin.
Mainostaa en nimellä viitsi, vaikka hyvissä väleissä olen edelleen vanhaan duunipaikkaan.
Ihan ilmaisiakin korvaavia ohjelmia on, mutta kyllä sen satasen tai kaksi maksamalla saa kunnon tuotteen joka palvelee taas seuraavat 10 vuotta kertamaksulla.
Monet tarjoavat ohjelmansa kuukaudeksi kokeiltavaksi suoraan netistä ladattuna. Jotakin tällaista kannattaisi kokeilla. - visvavisma
Kerro mitä vastaavia laskutusohjelmia tarjolla olisi ja kenen tekemiä? Yksinkertaisia, helppoja, kunnollisia.
Nyt pyörii taas uusi "passeli"-vedättäjä tv-mainoksissa.
Tällä kertaa se on nimeltään netvisor. Osti sen passelin. Eivät kerro mitään selkeää hinnastoa. Sivustoilta ei loppujen lopuksi selviä mitään. Pelkkää ympäripyöreätä jorinaa taloushallinnon ohjelmistoista. Itsestäänselvyyksiä. Demona pyörii jokin teinimäinen youtube-viritys, joka ei edes ruudulla näy kunnolla.
Ja passelilla rahastanut komeilee koko valtakunnan vuoden 2011 tulojen ykkösenä vaivaisella reilulla kolmellakymmenellämiljoonalla eurollaan. - asdasdasdasdasdf
helposti lasku 5
- ManualMan
Laitoin tämän vielä tänne alemmas kun näytti menneen ketjun väliin, toivottavasti joku saa tästä helpotusta päivitystuskailuun ;)
Kyllä onnistuu alv:n muutos manuaalisesti ilman päivitystäkin. Sattuneesta syystä emme saa päivitystä joten jouduin tekemään alv muutoksen käsin.
Alv verokantaluetteloon pitää luoda uusi alv prosentti ja sijoittaa se ylimmäksi jolloin se tulee oletuksena uusille nimikkeille. Sitten onkin vuorossa se hiukan aikaa vievämpi osa... uusi luotu alv prosentti pitää muuttaa jokaiseen nimikkeeseen nimikekortistossa yksi kerrallaan joten jos nimikkeitä on paljon niin kannattaa varata kahvia ja tupakkia.
Meillä on käytössä toisessa yrityksessä myös Visman Nova ohjelmisto jossa muutoksen sai tehtyä 2:lle eri yritykselle muutaman vaiheen kautta koko tietokantaan huomattavasti helpommin.
Jottei homme menisi liian helposti niin Passelin manuaalisen alv:n muutoksen jälkeen buuttasin koneen ja nyt se herjaa jotain SQL server system erroria.... hohhoijaa....
Viime soitto tekniseen tukeen antoi ensin tunnin jonotuksen jonka jälkeen järjestelmä putsaa kylmästi kauan roikkuneet pois ja saat soittaa uudelleen ja alkaa saman renkutuksen kuuntelemisen jonon hänniltä uudelleen. Hienoa... kokonaisjonotusaika kohdallani 2h20min - JJJJJJJ1
Omasta irtisanomisesta lähtenyt tänään sp. Katsotaan mitä kommervenkkejä tuo tullessaan.
- Vituttaa
Tilasin saman päivityksen; puhelimessa käydyn keskustelun jälkeen vastasin tekstiviestiin myöntävästi. Sen jälkeen en saanut koko paskalafkaan lainkaan yhteyttä, kunnes kuukauden kuluttua tuli maksukehotus laskusta jota en ollut koskaan saanut. Ohjelmapäivityksestä ei edelleenkään ole havaintoa, mutta lasksun olen kyllä saanut maksaa. Hienoa asiakaspalvelua, puhelimitse ei tavoita, yhteydenottopyyntöihin ei vastata, eikä myöskään kirjeisiin.
- Petri Huopalainen
Passelin käyttöturvasta ei pääse eroon vaikka kuolee.
Velipoika kuoli noin vuosi sitten keväällä 2012. Hänen firmansa toiminta lopetettiin heti. Samalla hävitettiin kaikki tietokoneet ym, tyhjennettin kovalevyt ja kaikki. Sain perikunnalle kummallisen laskun Visma Passeli Oy:lta nyt joulukuussa. Siinä oli käyttöturvaa ym. vuoden 2013 loppuun. Laitoin sähköpostia firmaan, ja kerroin kuolin tapauksesta, ja siitä, että koko firma on jo lopetettu. Ei kuulemma auta, lasku pitää maksaa kun on sopimus olemassa. Mikään muu firma ei ole tällaista meidän perikunnalle vielä tehnyt, vaan kaikki asiat on saatu hoitumaan, kun on ymmärretty, että on kyseessä kuolintapaus. Nyt on tullut jo pari perintäkirjettä, kun laittoivat laskun perintään. Soitin tänään Passelin reskontraan, ja koitin saada hiukan ymmärrystä tilanteeseen. Lasku pitää kuulemma maksaa, kun koneeseen on saatu päivitykset ja ohjelmaa on käytetty. Täyttä valhetta koko juttu. Kone, jossa passeli on ollut, on tyhjennetty, ja se on ollut varaston hyllyllä jo vuoden. Mitenkään mitään päivityksiä ym. ei ole voinut tulla. En missään nimessä suosittele kenellekään Passeli ohjelmiston hankkimista. Et pääse siitä eroon vaikka kuolisit!!- EiLaskua
Kaikki laskut ovat aiheettomia, jos ne on osoitettu yritykselle, joka on lopettetettu. Laskut pitää palauttaa avaamattomina, jos niitä ei ole osoitettu juuri saajalle. Myös kuolinpesä käyttää y-tunnusta, jos sellainen yritys vielä toimii.
Laskut palautettava- ei avattava. - Hyvä tietää
EiLaskua kirjoitti:
Kaikki laskut ovat aiheettomia, jos ne on osoitettu yritykselle, joka on lopettetettu. Laskut pitää palauttaa avaamattomina, jos niitä ei ole osoitettu juuri saajalle. Myös kuolinpesä käyttää y-tunnusta, jos sellainen yritys vielä toimii.
Laskut palautettava- ei avattava.Kiitos tiedosta!
- rantamies1
Varmaankin näkyi jäljet, että velipoikanne ohjema oli päivitetty.
Oliko edesmenneen veljenne yritys oy? Silloinhan oy vastaa sopimuksista.
- sikasäkissä
Minut sai yksi passelin myyjä puhuttua ostamaan ohjelman maatalouskäyttöön. Osto piti puhelun aikana hyväksyä jollain numerolla. Eli tilaus oli peruuttamaton siitä hetkestä alkaen. Ystäväni piti minua hulluna (ja ei todella paljoa erehtynyt) sanoi, että jos ohjelmaa voisi käyttää hänen yrityksen kirjanpitoon niin ohjelmasta olisi jotain hyötyä. Ja kun menin kyselee lisä osaa ohjelmalle niin ennenkuin huomasin, niin olin ostanut toisen yrityksen version.
No yritin sitten perua kauppaa niin eihän se onnistunut, kun ohjelma tuli maksamaan kokonaisuudessaan melkein kaksi tonnia.
En lunastanut versioo ja nyt on sellainen tilanne että minulla on ohjelma, jonka olen maksanut ja joka ei toimi ennenkuin maksan lisäversion, Odotin,että yhtiö haastaa oikeuteen maksamattomasta laskusta, mutta sitä he eivät kuulema tee. Eli pitävät vain ohjelman lukittuna. - Oudohko selostus
>>Ja kun menin kyselee lisä osaa ohjelmalle niin ennenkuin huomasin, niin olin ostanut toisen yrityksen version.
No yritin sitten perua kauppaa niin eihän se onnistunut, kun ohjelma tuli maksamaan kokonaisuudessaan melkein kaksi tonnia.>>
Selostuksesi ei vaikuta kovinkaan johdonmukaiselta. Esimerkiksi miksi ihmeessä menit ostamaan vielä sen "toisen yrityksen version" vielä päälle? Jos käytettävissäsi oli vielä joku kaverikin, joka jotakin ohjelmista ymmärtää.
En halua Passelia puolustella, koska IT-teknisesti heidän ohjelmansa on ylihinnoiteltu, kökkö ja kankea. Kaupallisesti ne ovat näämmä tosi hyviä ja menestyviä myyntimiehiä.
Jos tosiaan jo tuossakin täydellisesti vetivät sinua 2 - 0 retkuun, etkä edelleenkään saanut tarvittavaa ohjelmaa käyttöösi.- niinpa niin
Ehkäpä passelin tilaaja on sitten ostanut jonkun Visman tuotteen.
Niin ongelmahan näissä on monesti, että tietääkö ostaja mitä on ostamassa. Sekä osaako käyttää. Niin pitäisi tietää atk:sta jotain, ohjelmistosta, kirjanpidosta jne. Maksetaan alkupalikasta 1-2k, vuosittain ohjelmasta 1-2 k ja skannauksesta, niin paperitonhan sen olla pitää, 1-2 k ja toimiston palvelusta 1-2 k.
Vähän sama näiden uusien hienojen ontegroitujen systeemien kanssa. Maksatko 3 - 4.000 euroa vuodessa siitä, ettei ole turhaa paperien pyörittelyä kahten kertaan, vaan tuhlaatko 20-30 euroa vuodessa postittaessa kirjanpitomateriaalit, tai jos on lähitoimisto, käyt tiputtamassa postin/ tuot paikalle. -> Ehkä saat saman palvelun parempana tällaisessa ns mummotoimistossa 2-3k/v. Ai niin ja silti tuntuu, että mummelioimisto on silti liian kallis.
- tötterööt
Ainakin pienyrityksissa toimiva ja ilmainen vaihtoehto
http://helineva.net/tilitin/
muitakin edullisia on. - IhmettelenKovasti
Aika perus. Kyllä tämä sama ongelma on kaikkialla yritysmaailmassa, että tervetuloa yrittäjäksi.
Lue vaikka DNA yritysliittymän sopimusehdot. Sopimuksia ketjutetaan vuosikerralaan, eivätkä myyjät mainitse tästä mitään. Vetoavat siihen, että ostajan tulisi tutustua sopimusehtoihin.
Eiköhän ole siis ihan yleistä. Itse en ketjuttamista ole harrastanut vaikka mahdollisuus olisi. Itselläni siis vielä moraali tallessa. Miten perseestä se olisi, että aina ostaessaasi jotain joudut lukemaan 12 sivua pientä pränttiä?- Kesän jatkoja
Pidetäänpäs tämä ketju "ylhäällä" ettei pääse unohtumaan!
Eli sama homma täällä, ostin Passelin jossa piti olla kaikki tarpeellinen yritykseni tarpeisiin, mutta Hups, ei ollutkaan.
Kun olin maksanut useamman satasen laskun ja asentanut ohjelmiston, huomasin ettei ohjelmassa ollutkaan kaikkia ominaisuuksia jotka halusin. Soitin Paskelille ja sieltä sanoivat, että joka osio maksaa erikseen ja niille hintaa tulee noin 1500 euroa. Heitin ohjelman roskiin käyttämättä sekuntiakaan ja 500 euroa köyhempänä... - pettynytttttt
Kesän jatkoja kirjoitti:
Pidetäänpäs tämä ketju "ylhäällä" ettei pääse unohtumaan!
Eli sama homma täällä, ostin Passelin jossa piti olla kaikki tarpeellinen yritykseni tarpeisiin, mutta Hups, ei ollutkaan.
Kun olin maksanut useamman satasen laskun ja asentanut ohjelmiston, huomasin ettei ohjelmassa ollutkaan kaikkia ominaisuuksia jotka halusin. Soitin Paskelille ja sieltä sanoivat, että joka osio maksaa erikseen ja niille hintaa tulee noin 1500 euroa. Heitin ohjelman roskiin käyttämättä sekuntiakaan ja 500 euroa köyhempänä...Ostin passelin varasto ja laskutus oupasivat syksymmällä tulevan kassa osion tiettyyn hintaa. Empäs saanutkaan hinta oli yllätys yllätys noussut.
Todella luotettavaa toimintaa. Kaikki normi mitäpitäs olla ohjelmassa esim alvin muutokset maksaa aina lisää syvältä.
Seuraava ohjelma ei ole ainakaan passeli.
- henryjii3
Passeli näkyy olevan todellinen VISVA!! Olemme käyttäneet Passelia yli 10 vuotta ja nyt oli viaton yritys vaihtaa se toiselle koneelle ja Windovs 8 käyttöjärjestelmälle. Teimme asiallisesti tilauksen sitoutumatta mihinkään ja jäimme odottamaan levykettä, kuten kaikissa aikaisemmissa toimituksessa on tapahtunut, nyt tuli joku hiton koodipaperi ja todella onnettomia ohjeita netin kautta. Reklamoimme systeemin, mutta on kuulema kuukauden irtisanomisaika jossain helvetin ylläpidossa ja meidän kohdalla tämä olisi nyt kuulema vuoden olemassa. Huom, en todellakaan ole hyväksynt etukäteen mitään ihmeelistä. Nyt jankataan vaan, että laskut on maksettava ja aina voitte soittaa meille 2,95 € maksavaan neuvonta numeroon, yritin muuten soittaa tahankin numeroon ja kyllästyin odotelemaan, odotettuani 15 minuuttia, tänään yritin ottaa yhteyttä heidän reskontraan ja kuuntelin musiikkia taas 15 minuuttia saamatta yhteyttä. Ostin toisen todella hyvin toimivan laskutus ohjelman ja ikinä en ottanut tänä visvaa enää käyttöön, taitaa mennä reilun satasen takia käräjille koko homma, sillä meilläkin on periaatteemme.
- Avioero Passelista
" Nyt jankataan vaan, että laskut on maksettava ja aina voitte soittaa meille 2,95 € maksavaan neuvonta numeroon, "
Näköjään tarkalleen 2.97 €/min palvelun hinta nykyään. http://www.passeli.fi/
Itsekin raivosin jossakin nettipalstalla joku vuosi takaperin noita Passelin puheluhintoja. Ja joka ikisen ALV-noston aiheuttamaa ohjelmiston maksu- ja päivitysrumbaa jne. Onneksi pääsin eroon Passelista, kun kaverin neuvomana löysin toisen, simppelin ja hyvin toimivan ohjelman tilalle.
Ei koskaan enää mitään Virma-perheen ohjelmistotuotteita tule tähän firmaan.
- passeli,kiitos ei
Passeli on persiistä.Ensin ostat kalliin ohjelman ,joka ei mulla toimi edes kunnolla vaikka sitä on sieltä etänäkin korjailtu.Olisin myynyt koko jaskan pois mutta enpä sitä saakkaan tehdä...Ohjelma on periaatteessa selkeä mutta toi rahastus mättää.Ei koskaan enää passeli-kehveliä.Ennen se sentään toimi ja oli kohtuuhintainen.
- asiakaspalvelumyass
Niin peestä kuin vain voi olla!! Samat kokemukset sen käyttöturva-asian kanssa kuin edellisillä! Nyt lentää roskiin koko ohjelma, pari tonnia meni sitten tähän kusetukseen! tuli juuri käyttökokemuskysely, mulla ainakin on sanottavaa siihen. Ja olen lähettänyt myös ihan vapaamuotoista palautettakin, ei vastausta. Varsinaista "asiakaspalvelua".
- Tyttö-88
No itseäni ensin nauratti, että meidän firma on ottanut Passeli-ohjelman käyttöönsä. Minulle se oli tuttu ennestään 90-luvun TV-shop mainoksista. En pysty käsittämään, että nyt vuonna 2014 meidän firmassa, minkä liikevaihto ei edes ole kauhean pieni, vaan koko ajan kasvamaan päin. Meille on otettu vasta nyt huuhaaohjelmisto ja naurettaa se että työntekijät ovat pulassa Passelin kanssa kun kukaan fiksu ihminen ei kertakaikkiaan pysty/osaa sitä käyttämään. Tänään ensimmäistä kertaa kokeilin ja niin aikamatka oli 90-luvulle takaisin ja juurikin huijarihomma vain haiskahti, vaikka en muuta odottanutkaan.
- Greyman
Hyvä puhelinmyyjä sai minutkin päivittämään vanhan passelin uudempaan, piti olla osto ja myynti reskontra , varastokirjanpito ym. Asensin ohjelman ja varastoa luodessa ihmettelin mihin syötetään nettohinnat. Soitto puhelinmyyjälle joka totesi että oho , kyllä hänen ohjelmassa onnistuu mutta sinulta näköjään varastokirjanpito puuttuu.. ainoa asia minkä takia ohjelman ostin! Myyjä pahoitteli asiaa ja myönsi virheensä, kaupan peruminen ei mahdollista , eikä voinut tehdä asialle mitään vaikka oli myynyt puuttellisen tuotteen, mutta voisin toki ostaa kyseiseisen lisäosan hintaan x euroa. No en ostanut , ohjelma jäi käyttämättä , nielin tappioni ja jatkoin vanhalla passelilla. Vuoden päästä putkahti käyttöturva lasku vuodelle 2013 jota tosiaan maksetaan vuosi ennakoon. Kiistin laskun ja palvelun tilauksen, koska en edes ohjelmaa käytä ja uhkasin oikeustoimilla ym. Lupasivat nyt jo aiemmin myymänsä varasto ohjelman ilmaiseksi jos maksan tämän laskun. Tyhmänä maksoin, en koskaan lisäosaa/ ohjelmaa uudestaan asentanut, yhteistyö Visman kanssa ei oikein houkutellut. Käyttöturva lasku vuodelle 2014 putkahti luukusta.., kun en kuulemma ole sopimusta perunut ... nyt riitti .. käräjille. Päättäkööt viisaammat mikä on oikeus ja kohtuus.
- EBIN
turpakii vitun ryssä saatana vittu ette osaa edes sitä passelia käyttää niin pitäkää saatana ne päät kii jumalauta vittu XD
- potuttaa12
Tämä passeli firma on täysin HUIJARI yritys. Minuakin on huijattua samalla asialla, mitä muitakin tällä foorumille. ei voida irtisanoa kyseistä palvelua kodin helposti ja pitää maksaa vuoden käyttö, kun jossain sopimuksessa lukee mutta teko hetkellä ei ollut mitään mainintaa asiasta.
- ostoresk
Niinkuin joskus yrittäjälle käy, valitettavasti, jokin asia jää maksamatta.
Passeli voi automaattisesti estää ohjelman käytön, ilman ilmoitusta ilman kysymistä tai varoitusta.
Tästä (kään) ei ole missään sopimuksessa tietoa.
Aivan riemastuttavaa kun perjantaina klo 15 tulee eteen tällainen ja olisi tarkoitus tehdä viikonloppuna kaikki laskutukset ja ostoreskonta sekä maksaa laskut.
Ei sitten pitkään aikaan mikään ole kyrsinyt niinkuin tämä , että päästään toisen kone valtaamaan. Niin että todellinen "kumppani" yrittäjälle.
Mutta tuo etä sulkeminen on nyt selvitettävä, onko laillista!
Viisaammat vastatkaa. - pk-yrittäjä
Vaihdoin myös tuotteen toiseen ja olen nyt äärimmäisen tyytyväinen!
- dping
Huomioikaa myös että nyt kun päivitätte (tai Windows väkisin päivittää) käyttöjärjestelmänne versioon 10, ei Passeli enää sen jälkeen toimi! Luultavasti joudutte maksamaan lisää.. Jahuu!
- peksas
Kyllä toimii
- PitkäänYrittänyt
Suosittelen kiertämään kaukaa Passeli-Visman. Käytin vuosituhannen vaihteessa Passelia ja kaikki toimi hyvin, silloin ohjelman sai ostettua kaupasta ja sen käyttö oli kaikin puolin helppoa.
Myöhemmin Visma osti Passelin ja asiakkaiden kusetus alkoi.
Puhelinmyyjä soitti minulle aloitettuani uuden yrityksen 2015 kesällä ja tarjosi minulle Passelia. Tuttu ja toimiva ohjelma. Myyjä tarjosi minulle kuukausihintaista laskutusohjelmaa, mutta en halunnut sellaista. Kysyin löytyykö sitä vaihtoehtoa, joka minulla oli aikaisemmin, eli että maksan kerralla koko ohjelman, eikä muita laskuja tule. Tällainen vaihtoehto sopi myyjälle, joten tilasin laskutusohjelman.
Nyt vuoden kuluttua tuli sitten lasku, 88,66 euroa, käyttöturvapalvelusta.
Soitin Passeli-Visman laskutukseen ja kerroin etten maksa kyseistä palvelulaskua koska en ole tilannut sellaista, enkä myöskään tarvitse sitä.
Asiakaspalvelussa ollut henkilö jankutti aikansa, että tämä kuuluu sopimukseeni ja lasku on maksettava. Ei kuulunut sopimukseen, puhelimessa sovittiin yksi kiinteähinta ilman mitään muita kuluja.
Todella tympeänä pyysivät reklamoimaan asiasta kirjallisesti, näin sitten tein. Mitään vastausta en ole saanut reklamaatioon ja laskun eräpäiväkin meni jo ohi. Ihme touhua. Seuraavaksi varmaankin tulee lasku Visman omalta perintätoimistolta Duetolta, vai mikä se olikaan... Tämä perintätoimisto tunnetaan erityisen ärhäkkäänä tratan lähettäjänä ja heidän "perintäkulut" ovat aivan omaa luokkaansa.
Aloittava yrittäjä. Älä osta Passelia, sinua halutaan vain rahastaa. Usko vanhaa. - Huijarilafka
Kaikki negatiiviset tekstit mitä löytyy koskien Passelia ovat totta. Valitettavasti kokemuksen perusteella voin sanoa... EI KANNATA!
- V-V
Kusetettu minuakin. Maksoin lite version ja myöhemmin päivityksen standard versioon. Jos tietokoneeni hajoaa joudun maksamaan 120 alv 0% aktivoinnin vapauttamisesta ja lisäksi yllätys yllätys standard versiosta ei toimitettu levykettä. Pysykää kaukana näistä huijareista!
- 5plussa17
Kannattaa aina tutustua huolellisesti passelin sopimusehtoihin:
SOPIMUKSEEN PERUSTUVAT MAKSUT JA NIIDEN LASKUTUS
Palveluntarjoaja laskuttaa Asiakasta lisenssityypin perusteella kulloinkin voimassaolevan hinnaston mukaisesti.
Käyttöturva Palvelu laskutetaan Asiakkaalta kerran vuodessa (12kk laskutuskausi) etukäteen. Vuokra
lisenssityyppi laskutetaan 3 kk:n erissä (3kk laskutuskausi) etukäteen.
Maksuehto on 14 päivän netto.
Jos sopimus päättyy tai purkautuu Palveluntarjoajasta riippumattomasta syystä kesken laskutuskauden, ei
Asiakkaalla ole oikeutta saada hyvitystä laskutetuista maksuista.
SOPIMUKSEN KESTO JA PÄÄTTYMINEN
Sopimus on voimassa toistaiseksi. Mikäli asiakas haluaa irtisanoa sopimuksen, se on tehtävä kirjallisesti
osoitteeseen Visma Passeli Oy/Sopimukset, Pohjoisranta 11 F, 28100 Pori tai sähköpostitse osoitteeseen
[email protected].
Visma Passeli Oy (Y-tunnus 1043560-6)
ver. 1.0
3.10.2014
Sivu 5 / 5
Irtisanomisaika vaihtelee lisenssityypeittäin. Käyttöturva Palvelun irtisanominen tulee tehdä viimeistään
kuukautta ennen laskutuskauden (12kk) päättymistä.
Vuokra lisenssityypin irtisanomisaika on kuusi (6) kuukautta sen kuukauden lopusta, jolloin irtisanominen
suoritettiin. Vuokra lisenssityypin sopimuksen päättyessä päättyy myös Asiakkaan käyttöoikeus Ohjelmistoon.
Asiakkaan laiminlyödessä sopimukseen perustuvat maksuvelvoitteensa, on Palveluntarjoajalla oikeus
keskeyttää Palvelu ja Lisenssin käyttöoikeus, kunnes erääntyneet saatavat viivästysseuraamuksineen on
suoritettu, tai oikeus päättää sopimus välittömästi. Palveluntarjoaja on oikeutettu laskuttamaan Asiakkaalta
sopimuksen mukainen hinta myös siltä ajalta, jolloin Palvelu on keskeytynyt Asiakkaan velvoitteiden
laiminlyönnistä johtuen.
Mikäli Asiakkaan käyttöoikeus Ohjelmistoon päättyy, päättyy myös tämä sopimus ilman erillistä irtisanomista.
Palveluntarjoajalla on oikeus irtisanoa Palvelu mikäli Palvelu poistuu Palveluntarjoajan
palvelu-/tuotevalikoimasta.
YLIVOIMAINEN ESTE
Jos Palveluntarjoajan velvollisuuksien suorittaminen on mahdotonta tai kohtuuttoman vaikeaa
ennakoimattomasta ja Palveluntarjoajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta tilanteesta johtuen,
Palveluntarjoaja on oikeutettu pidentämään toimitusaikaa tai keskeyttämään Palvelun tuottaminen ilman
vahingonkorvausvastuuta, sopimussakkoa tai muuta seuraamusta. Ylivoimaisena esteenä pidetään esimerkiksi
sotaa tai kapinaa, maanjäristystä, tulvaa tai muuta niihin verrattavaa luonnonmullistusta, yleisen liikenteen,
yleisen tietoliikenteen tai yleisen sähkönjakelun keskeytystä, palvelinestohyökkäystä, tuonti- tai vientikieltoa,
lakkoa, työsulkua, boikottia tai muuta niihin verrattavaa työtaistelutoimenpidettä.
Jos Palveluiden suorittaminen on huomattavassa laajuudessa mahdotonta tai kohtuuttoman vaikeaa yli yhden
(1) kuukauden ajan, Palveluntarjoajalla on oikeus päättää tämä palvelusopimus välittömin vaikutuksin, ilman
vahingonkorvausvelvollisuutta Asiakkaalle.
VAATIMUKSET
Kaikki Asiakkaan tähän sopimukseen perustuvat vaatimukset Palveluntarjoajaa kohtaan on esitettävä
viimeistään, kun yksi kuukausi on kulunut vaatimuksen perusteen syntymisestä.
OHJELMAOSIOISTA LUOPUMINEN
Mikäli Asiakas haluaa luopua Lisenssitodistukseen merkitystä Ohjelmaosiosta, tulee irtisanomisen tapahtua
kyseisen lisenssityypin irtisanomisajan mukaisesti.
Ohjelmaosiot, joista Asiakas on luopunut poistetaan lisenssistä heti luopumishetkellä ja Palveluntarjoaja
toimittaa Asiakkaalle päivitetyn Lisenssitodistuksen. Luovutuista Ohjelmaosioista maksettua hintaa tai
laskutettua summaa ei hyvitetä tai palauteta Asiakkaalle.
SOPIMUSEHTOJEN JA HINNASTON MUUTOKSET
Palveluntarjoaja pidättää itselleen oikeuden sopimusehtojen muutoksiin.
Tässä loput ehdoista: http://www.passeli.com/redirect/dokumentit/sopimusehdot.pdf - yrittäjänä
Älkää valitko Passelia!
Passelin myynti toimii tarkoituksella niin, että ostaja ei tiedä osatessaan miten ohjelma tarkalleen toimii. Sen saa käyttöön vasta kun sopimus on tehty. Sitten kun huomaat, että Passelin käyttöliittymä on auttamattoman vanhanaikainen ja hidas käyttää, olet jo tehnyt vähintään 3 kk sopimuksen ja käyttänyt ihan liikaa aikaa sen opetteluun. Myös käyttöönottokoulutuksesta joudut maksamaan. Jos et opi ohjelmaa heti, maksat lisää.
Tein virheen ja ostin tämän ohjelman. Huomasin heti, että ohjelma on hankala. Sopimuksen purkaminen ei onnistunut yhtä helposti ja jouduin valittamaan sähköpostissa monta kertaa. Suostuivat kyllä alentamaan hintaa vähän, mutta monen sadan lasku tuli maksettavaksi ohjelmasta, jota en käyttänyt kuin kerran.
Myöhemmin olen tutustunut kilpaileviin tuotteisiin ja heillä kaikilla homma toimii niin, että saat nähdä ohjelman esittelyn ja sinua koulutetaan käyttöön jo ennen ostopäätöstä. - 17771
Terve
Vaihdoin kovalevyn koneeseeni ja koska en halua maksaa 700 €:n vuosimaksua "ylläpidosta", en saa aktivoitua Passeliohjelmaa uudelleen!!
Eli olen vuonna 2013 maksanut ohjelmasta 3000€ ylläpito 700€/vuosi. Nyt kun normaaliasia, eli kovalevyn vaihto tietokoneeseen, niin halutaan 700 €, jotta voin jatkaa firmani toimintaa Passeliohjelmalla.
Tämähän on tosin sitä samaa huonoa palvelua, jota olen kokenut saavani Passelilta kauppojen jälkeen. Vaikka maksoinkin ylläpidon, niin aina kun tarvitsin apua, oli neuvonnassa sellainen sävy että "älä soita tänne, jne".
ÄLKÄÄ OSTAKO PASSELIA, JOS ETTE HALUA MAKSAA KOVAA HINTAA.
Ohjelma muuten on kyllä ok, pidän sen ulkoasusta yms, mutta hinnoittelu on liian korkea. - Anonyymi
Itselle myyty jo kahteen kertaan..
Oli kuulemma niin vanha versio ettei saa siirrettyä uudelle koneelle, kun vaihdoin konetta.
Ja nyt taas sama. Eivät vapauta lisenssiä että saisin siirrettyä toiselle koneelle. Pitäisi ostaa uusi pilvipalvelu päivityksineen, kun teen noin 5 laskua kuukaudessa..
Ei kiitos - Anonyymi
Minulle valehteli passelin myyjä ettei Passeli Lite versioon voi muuttaa alv. kantoja. Ostin sitten passeli lite + version ja käytin sitä n. 5 vuotta tietokoneen vaihtoon saakka. Uuteen tietokoneeseen ei saanutkaan enää asennettua entistä ohjelmaa ja olisi pitänyt siirryä kk maksulliseen versioon. Ostin HelpostiLasku ohjelman ja sekin toimi vaan n. 5 vuotta .
Nyt olen elvyttänyt vanhaa passeli lite versiota ja huomannut että alv. kannan voi vaihtaa ja myös tilinumeron iban muotoiseksi☺ - Anonyymi
Vanha 1990--luvulla markkinoille tuotu, yksinkertainen Passeli-ohjelma on täysin tuhottu, sen jälkeen kun se myytiin norjalaiselle Vismalle.
https://www.visma.fi/passeli/kokeile-laskutusohjelmaa/
Tavallista Windows-pohjaista Passelia ei käytännössä enää ole lainkaan. Väkisin joutuu maksamaan kk-pohjaista parinkympin palvelumaksua Vismalle, että saa muutaman laskunsa tehtyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851