Facebook järkyttävä

vakoilukone !

"Facebook on kaikkien aikojen järkyttävin vakoilukone. Siinä meillä on maailman kattavin tietokanta ihmisistä, heidän suhteistaan, nimistä, osoitteista, sijainneista, keskinäisestä kommunikaatiosta ja sukulaisista. Yhdysvaltojen tiedustelupalvelut pääsevät kaikkeen käsiksi, kommentoi Assange".

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/05/1322472/assange-vuosikymmenien-sodat-median-valheista---facebook-jarkyttava-vakoilukone

Kaikkien tulisi kuitenkin ymmärää, että lisätessään ystäviä Facebookiin he tekevät samalla ilmaista työtä Yhdysvaltojen tiedustelupalveluille rakentaessaan tätä tietokantaa, Assange sanoo.

149

4508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • War is Peace

      Toimii tuo Suomessakin. Myös Suomen poliisi käyttää hyväkseen helppoa Facebookia!

    • Varovainen henkilö

      Empä ole sinne kirjottautunut, enkä koskaa kirjottaudu.

      • suojat on

        Kävinpä typeryyttäni kerran Naamakirjassa kääntymässä...
        ja sieltäpä olikin helkutin vaikea päästä poistumaan kokonaan pois!
        Ei meinannut onnistua millään ennenkuin kuudennella yrittämällä.
        Silloin ajattelin että sen systeemin takana on jotain todella hämärää.
        Varmastikin tietoni jäivät silti sinne jonnekin roikkumaan edelleen, perkele!


      • tapiolista,

        Vain tyhmät ja tyhmät ovat facebookissa.
        Täysin idioottimaista


    • 32123165

      Ei puutu muuta kuin hakkeri joka nappaa kaikkien tiedot, samoin kuin sony playstation tapauksessa. Sitten niitä kaupitellaan rikollisille yms. ostajille jotka käyttävät niitä hyödyksi.

      • Kuin avoin kirja

        Höh! Sieltä Facebookistahan ne rikollisetkin ne tiedot löytävät ihan ilmaiseksi! Ei siihen hakkeria tarvita.


      • wertyu

        Ja tuo "takaoven" laillisuus kun varmistettu ´telecommunications act´:illa niin näkevät kyllä halutessaan kaikki nekin tietosi joita et "julkaise". Hah. Tämä r a j o i t e t t u
        v a l i n n a n v a p a u s pätee ihan kaikkeen jokapäiväisessä elämässämme.


    • kyyhkykirje

      Tiedossa ollut, ainakin minulla. Itse asiassa koko internet on kuin avoin kirja kaikkien maiden tiedustelupalveluille. Kaikki mitä nettiin laittaa saa ammattimaiset tiedustelijat selville. Pitää siirtyä perinteisiin kirjeisiin jos piilossa haluaa pysyä.

    • Tyhmyys on kallista

      Joka niin tyhmä on ollut, että naamakirja-haihatukseen mukaan lähtee, on seuraukset ansainnut.

    • Maquelamus

      Voitaisiin aloittaa projekti "tiedonlevitys" jossa laittaisimme Facebookiin ym. vakoiluvälineisiin luovilla henkilötiedoilla valokuvia vaikkapa juureksista, eläimistä, julkisuuden henkilöistä, sarjakuvista ym.

      Terveisin,
      Malcolm Hintsunen
      Tosikatu 88Q15
      08800 Jokupaikka

      p. 040 8881 9992

      sähköposti: [email protected]

    • Face boobs

      Vain typerykset on facebookissa. IT-allala työskentelevänä, en koskaan menisi facebookkiin. Voi niitä raukkoja, jotka ovat menneet. Kaikin puolin turha koko facebook.

      CIA:lle menee kaikki tiedot.

      • däääm!

        CIA:le! Paljoo niitä kiinnostaa mitä joku söi tai joi jne...Swiddu mikä idiootti,däääm!


      • Turha hysteria
        däääm! kirjoitti:

        CIA:le! Paljoo niitä kiinnostaa mitä joku söi tai joi jne...Swiddu mikä idiootti,däääm!

        Nimenomaan, minulla ei ole ainakaan mitään arkaluontoista Facebookissa. CIA:ta varmasti kiinnostaa kun vietimme kaveriemme kanssa vappua, juhannusta ja uutta vuotta. Jos joskus haluaa presidentiksi tai rikolliseksi niin harkitsisin tarkemmin. Lisäksi facebookissa on niin monta ihmistä, ettei Suomen poliisi tai edes kaikki kiinalaiset ehtisi tarkkailla kaikkien profiileja.


      • plööplää

        No, eipä mulla ole mitään salattavaa CIA:lta :D Ei haittaa jos ne siellä kattelevat.


      • FB-kaimoja rutkasti

        Mitähän CIA mun tiedoillani tekisi?;DDD Oon niin tylsä tyyppi enkä edes jaksa käydä missään ja ystäväpiirikin niin suppea, pari kappaletta jotka olen tuntenut jo kymmeniä vuosia.että enpä yöuniani menettäis vaikka CIA mun nimeni jostain saiskin. Eipä ole kyllä mulla Facebookprofiilia mutta 7 samannimistäni kylläkin:)))


      • BEIRUT.,
        FB-kaimoja rutkasti kirjoitti:

        Mitähän CIA mun tiedoillani tekisi?;DDD Oon niin tylsä tyyppi enkä edes jaksa käydä missään ja ystäväpiirikin niin suppea, pari kappaletta jotka olen tuntenut jo kymmeniä vuosia.että enpä yöuniani menettäis vaikka CIA mun nimeni jostain saiskin. Eipä ole kyllä mulla Facebookprofiilia mutta 7 samannimistäni kylläkin:)))

        Tuollaisilla tyypeillä cia tutkii suomen rikos selvitystaitoja.
        Olet listalla ja sinut määrätään kohteeksi aloittevalle operaattorille,olet vain pieni välikappale mutta henki siinä lähtee.
        TÄMÄ ON SAIRAS MAAILMA JOTA KAIKKIEN MAIDEN TURVALLISUUSPALVELU YRITTÄÄ HALLITA.
        CIA .kavereita idi amin,bin laden ja tuhansia muita typeryksiä on ja on cian palkkalistalla.
        Usa ei uskalla hyökätä PAKISTANIIN.


      • kraafg
        BEIRUT., kirjoitti:

        Tuollaisilla tyypeillä cia tutkii suomen rikos selvitystaitoja.
        Olet listalla ja sinut määrätään kohteeksi aloittevalle operaattorille,olet vain pieni välikappale mutta henki siinä lähtee.
        TÄMÄ ON SAIRAS MAAILMA JOTA KAIKKIEN MAIDEN TURVALLISUUSPALVELU YRITTÄÄ HALLITA.
        CIA .kavereita idi amin,bin laden ja tuhansia muita typeryksiä on ja on cian palkkalistalla.
        Usa ei uskalla hyökätä PAKISTANIIN.

        jUMALAUTA KUN NAURATTAA AMERIKKALAISET ON MOUKAROINEET AFGANISTANIN VUORISTOA KYMMENILLÄ MILJARDEILLA dollareilla uskoen bin laden siellä majailevan,kylmissään vailla munuaishoitojaan.
        Amerikkalaiset on maailman lihavin ja tyhmin kansa.
        bin asuikin kartanossa pakistanin pääkaupungin liepeillä


      • kybä!!!
        kraafg kirjoitti:

        jUMALAUTA KUN NAURATTAA AMERIKKALAISET ON MOUKAROINEET AFGANISTANIN VUORISTOA KYMMENILLÄ MILJARDEILLA dollareilla uskoen bin laden siellä majailevan,kylmissään vailla munuaishoitojaan.
        Amerikkalaiset on maailman lihavin ja tyhmin kansa.
        bin asuikin kartanossa pakistanin pääkaupungin liepeillä

        Kartanossa? LOL. Oletko edes nähnyt kuvia siitä hökkelistä?


      • Ei ole turhaa
        Turha hysteria kirjoitti:

        Nimenomaan, minulla ei ole ainakaan mitään arkaluontoista Facebookissa. CIA:ta varmasti kiinnostaa kun vietimme kaveriemme kanssa vappua, juhannusta ja uutta vuotta. Jos joskus haluaa presidentiksi tai rikolliseksi niin harkitsisin tarkemmin. Lisäksi facebookissa on niin monta ihmistä, ettei Suomen poliisi tai edes kaikki kiinalaiset ehtisi tarkkailla kaikkien profiileja.

        Identiteettivarkaus ei ole harhaa! Jos haluan varastaa sun identiteettisi, niin mikä onkaan helpompi kanava kuin lärvikirja. Saatan tarvita tietojasi vaikkapa passin tekemiseen, ja sillä pääsen vaippapa yhdysvaltoihin tekemään jotain kivaa... Joten kun oveesi koputetaan, ja sut pidätetään jostain ulkomailla tehdystä laittomuudesta, niin minä se vain olin sinun identiteetilläsi :) Heh heh!


    • gdfgdfgdfdfg

      juu, harrastan myös vakoilua, käyn aina välillä katsomassa sellaisten kirjotuksia, joihin olen joskus elämässäni törmännyt. Itsehän jättävät tekstinsä esiin.

      Siinähän se on sitten kiva lueskella, miten joku hoitaja kertoilee kännäämisistään, olkoon sitten perätöntä pilaa, jota itsestään laskee tai totta. Mutta ei siinä sitten yhtään ajattele, että yleensä pitäisi esiintyä ammattinsa mukaisesti.
      Ja yksi, jonka taidot muutenkin tiedän onnettomiksi ja ihmisen itsensä oikein hätähousuksi, niin sepä siellä nyt sitte paljastelee että eihän hän muuta kuin amistyyppi vaan...
      Ja yksi tuleva hoitsu, joo, siellä se haistattelee viranomaisille ihan avomielisesti.

      No, mutta! Ajatelkaas, kun esim. näistä hoitsuista tehdään ammatissaan kanteluita ja nyt kun he seurapiirejään pyörittävät netissä, tai vaikka lääkäritkin, on siellä niitäkin, niin eikös se ole sitten aika riskaabelia, jos hoitsu josta kannellaan niin hänen asiansa ratkaisee joku joka on ollut ja ehkä on vieläkin paras kamu, olkoon vaikka vain feisbuukissa!

      Kantsii tosiaan miettiä ihan henkilökohtaisella tasolla. Tai ainakin luulis.

      • diipadaapajaapajaapa

        en nyt yhtään ymmärrä mitä tekemistä vapaa-ajan kännäilyillä on HOITSUN työssä??? Siis haloo..ihmisiä nekin on ja tekevät vapaa-ajallaan mitä lystäävät kuten KAIKKI muutkin.


      • Älli-tälli-mälli!!

        Kerrohan nyt muillekin, missä sanotaan ettei "joku hoitaja"vois ottaa viinaa!!!!!


    • köyhä nörtti

      Mitä väliä. Tietomme löytyy niin monesta tietokannasta että niitä riittää CIA:lle. Mitä CIA tekee tavallisen suomalaisen köyhän tiedoilla?

      • PohtivaOrava

        Kun tulee aika,he tietävät ketä yöllä haetaan kodeistaan polttouuneihin ja leireille ym vastaavaa ei niin kivaa.


      • däääm!
        PohtivaOrava kirjoitti:

        Kun tulee aika,he tietävät ketä yöllä haetaan kodeistaan polttouuneihin ja leireille ym vastaavaa ei niin kivaa.

        Idiootteja täällä kaikki tyynni!


      • voi olla noin pölö

        Ei se oo yksin CIA.

        Ootko koskaan miettinyt miksi yhtäkkiä 200 miljardin roskaposti
        busines on alkanut suomeksi, ja mistä ne on saaneet tietosi?

        Ootko miettinyt, että mainokset jotka klikkaat auki paikkakunnat
        mitkä merkkaat etc. Ovat ihan täydellistä käytettävää tietoa.

        Se ei koske sinua, mutta kun 100 000 käyttäjää tekee saman,
        niin saadaan aikaan tilasto. Tilastomatemaattisesti kun laitatte,
        että ootte: kello:x, päivämäärä:x, paikassa:x.
        Niin se on tiedustelutieto.

        Sivussa heiluu milloin mitäkin mainosta: kiimaista naista,miestä ukkoa akkaa
        klikkaa sitä, niin päästää kiinni ostokäyttäymiseesi.
        Taas päästää kohtaan tilasto!

        Onko sillä suoraa vaikutusta elämääsi? EI epäsuoraa KYLLÄ.
        Seuraavaks huomaat, et sul on luottokortti,käyt syömäs jossain,
        ostat jotain mitä et ees tarvi.

        Esimerkkejä on tuhansia.


    • .......

      niin, että jos ei ole mitään salailtavaa, ei salaile mitään.

    • Pysy pois sieltä!

      Facebook on tyhmien ikioma foorumi.

      Kellä on vähääkään älliä päässään, pysyy sieltä poissa.

      • Sosiaalisuus!!!

        Ja olet sitä mieltä että 600 000 000 ihmistä ovat läpeensä tyhmiä ja aivottomia?
        "tyhmien ikioma foorumi"... Niin siellähän ne tyhmät kokoontuvat, sopivat tapaamisia, jakavat ilonsa ja surunsa, keskustelevat kaukaisten sukulaisten kanssa, ja muuta vastaavaa. Kesäkuussa 2010 Facebook oli maailman suosituin sivusto (poissulkien googlen sivut, joita on VIISAANA mukava selailla). Olisi kiva tietää mistä löytyy viisaiden foorumi, Mensan kotisivutkin ovat varmasti tarkoitettu keskiluokkaa tyhmemmille. Voin sanoa että ÄO:ni on yli 120 ja käyn silti Facebookissa! Sosiaalisuus tekee ihmisestä henkisesti vahvemman ja kehittää kykyjä kommunikointiin. Kiva sitten viisaana mennä työhaastatteluun kun sosiaaliset kyvyt ovat vähän niin ja noin. Vaikka osaisit kertoa Piin 50 ensimmäistä desimaalia, ei niistä ole paljoa hyötyä, kun täytyy pitää puhetta.


      • uskoamton pelle
        Sosiaalisuus!!! kirjoitti:

        Ja olet sitä mieltä että 600 000 000 ihmistä ovat läpeensä tyhmiä ja aivottomia?
        "tyhmien ikioma foorumi"... Niin siellähän ne tyhmät kokoontuvat, sopivat tapaamisia, jakavat ilonsa ja surunsa, keskustelevat kaukaisten sukulaisten kanssa, ja muuta vastaavaa. Kesäkuussa 2010 Facebook oli maailman suosituin sivusto (poissulkien googlen sivut, joita on VIISAANA mukava selailla). Olisi kiva tietää mistä löytyy viisaiden foorumi, Mensan kotisivutkin ovat varmasti tarkoitettu keskiluokkaa tyhmemmille. Voin sanoa että ÄO:ni on yli 120 ja käyn silti Facebookissa! Sosiaalisuus tekee ihmisestä henkisesti vahvemman ja kehittää kykyjä kommunikointiin. Kiva sitten viisaana mennä työhaastatteluun kun sosiaaliset kyvyt ovat vähän niin ja noin. Vaikka osaisit kertoa Piin 50 ensimmäistä desimaalia, ei niistä ole paljoa hyötyä, kun täytyy pitää puhetta.

        Eli kuulut ÄO:si puolesta 99% väestöstä =D
        Äijä luuli jo et olis likeel Mensaa =D


      • junzee
        uskoamton pelle kirjoitti:

        Eli kuulut ÄO:si puolesta 99% väestöstä =D
        Äijä luuli jo et olis likeel Mensaa =D

        Voi helvetti, 16% ihmisistä saavuttaa 115 äo-arvon, joten mistä tuo 99% oiken tuli? Mutta en kaikessa viisaudessani tiedä mitä tarkoittaa "uskoamton".


    • Eihuva

      Facebook on puhdistuslista jonka tietoja käytetään "final solutioniin".

    • järjetön tietotoimis

      mitä väliä sillä on jos/kun joku cia tai fbi niitä katselee, tuskin monellakaan sellaisia salaisuuksia netissä on ,että niitä piilotella tarvisi niiltä. AMutta nämä tavalliset rikollisethan ne osoitteita ja varallisuustietoja kalastelee ja se on jo toinen juttu. Eipä kannata paljon kehua omistuksiaan, ettei pian ole joku rosmo tsekkaamassa tilannetta, koska lähdetkään sinne pitkälle reissulle.

    • Elän täysillä

      Facebookissa on ihmiset, joilla ei ole ELÄMÄÄ!

    • Vttujee

      Vttu jee!,mulla on 20.000 virtuaaliystävää,mut ei yhtään oikeeta! vttu jee! mulla on kuvia mun kissasta ja koirasta joita mun virtuaaliystävät voivat säälistä katsella ja kommentoida jotai turhaa!

      Vttu jee! Facebook tekee mun naamasta kuuluisan ja perseestä ison!Ai nii vttu joo hey,mun koko elämähän on siellä!

    • catcatcatcat

      mullakin on kissa ,mutta en sen kuvia sinne laita, joku voi ihastua ja vaikka urkkia osoitteen ja tulla varastamaan mun ihanan kissani

    • Valitsimme toisen

      Moni nuori on jo menettänut tulevaisuuden työpaikkansa facebookin takia. Kaikki tieto jää, mitä sinne laitat.

      • joopa joo!

        Niin joo just joo!
        Paljon suurempi vaara on siitä, mitä ne jotka nettiä vaan nuuskivat ja tutkivat ja seurailevat uteliaisuuttaan, ja sitten lähtevät levittelemään omia juttujaan toisten tekemisistä. Ne ovat ne suurin vaara.

        Jos nyt vaikka joku ihan oikeasti kirjoittelee jonnekin facebookiin jotain haistatteluja vaikkapa Fuck the police, kuka piittaa - vaikka tossa nyt ihan oikeesti haistatellaan vai - eikös toi tarkoita haistattelua.
        Sitten on näitä virkamiehiä, jotka kirjoittelevat tiedotteita nettiin, käyttävät sellaista luovaa kirjoittamistyyliä, toki eivät kirjoita mitään nimiä tai pistä edes naamakuvia niistä joista kirjoittelevat, ja tokikaan eivät käytä haistatteluja, niin niittenpä jutut ovat ihan ok, ja niitä jopa kehutaan, että kun on niin rohkea että käyttää ihan luovaa tyyliä, ei ole ollenkaan byrokraatin asiatekstistä kyse vaan tekstiä jossa pistetään ihmistä (toki joka on syyllistynyt johonkin pikkurikkeeseen) halvalla - no, se että on rikkeeseen tai vaikka rikokseenkin syyllistynyt niin eihän se sitä tarkoita, että virkamiehen, jonka asia on käyttäytyä asiallisesti ja kohdella ihmisiä asiallisesti, niin tekeekin näistä ylemmyyttään vitsin. Mun mielestä ei ole hyväksyttävää, mutta olen vanhanaikainen ilmeisesti.
        No, sitten tietysti niitä, jotka haistattelevat suomeksi jonnekin Suomi24 palstoille, onhan sitä tässä Maailmanmenoa-palstallakin haistateltu, saati kirjoittaa sitten vielä jonkin tosielämän tarinan vähän niin kuin luovaan tyyliin, toki ilman nimiä ja kuvia, niin siitähän se sitten lähteekin se haloo - että vittu kun oli tyhmä! Eiks jeh!!!! Ja kamala kun kirjoitti nettiin että Haista vittu!
        No, käytöstapoja on niin monia - kummallisiakin pidetään ihan ok:na - en viittis enää kirjoittaa sitä yhtäkin käytöskukkasta, joka oli eräässäkin paikassa, vai viittiskö - no, menköön: siis voi huudella vaikka perseistä työpaikalla, niin on ihan ok! Olikohan siinäkin joku amk-tyyppi, vai ihan akateeminen koulutus menossa tai mennyt, vai mikä lie, mutta siis että perseistä huudellaan työpaikalla, niin kyllä se on outoa, jos sitä tyyppiä ok:na pidetään. Ja varmaan joku näistä IRC-gallerian, Facebookin, YouTuben ynnä muiden sosiaalisten medioiden suurkuluttajia! Niin, mikä kaikki sitä onkaan näissä sosiaalisissa välineissä sallittua - no, ehkä se sitten menee niin, että kun se on siellä ok, ja kaikki nauraa ja se on kivaa, niin sitten se tuodaan liveenkin vaikka juuri sinne työpaikoille. Ihan sama kuin kaikenlaiset tv-sarjat, joissa on enemmän tai vähemmän fiktiota, suurta pelleilyä ja touhuilua, onhan toki sitten nämä realitysarjat joissa niissäkin on tietty suunta käyttäytymisessä - no, jos ne menevät ok:na läpi mediassa, niin mitäs sehän on sitten ihan yks ja sama mitä ihmiset tekevät ja malli otetaan juurikin näistä välineistä.


      • fghfghfghfgh
        joopa joo! kirjoitti:

        Niin joo just joo!
        Paljon suurempi vaara on siitä, mitä ne jotka nettiä vaan nuuskivat ja tutkivat ja seurailevat uteliaisuuttaan, ja sitten lähtevät levittelemään omia juttujaan toisten tekemisistä. Ne ovat ne suurin vaara.

        Jos nyt vaikka joku ihan oikeasti kirjoittelee jonnekin facebookiin jotain haistatteluja vaikkapa Fuck the police, kuka piittaa - vaikka tossa nyt ihan oikeesti haistatellaan vai - eikös toi tarkoita haistattelua.
        Sitten on näitä virkamiehiä, jotka kirjoittelevat tiedotteita nettiin, käyttävät sellaista luovaa kirjoittamistyyliä, toki eivät kirjoita mitään nimiä tai pistä edes naamakuvia niistä joista kirjoittelevat, ja tokikaan eivät käytä haistatteluja, niin niittenpä jutut ovat ihan ok, ja niitä jopa kehutaan, että kun on niin rohkea että käyttää ihan luovaa tyyliä, ei ole ollenkaan byrokraatin asiatekstistä kyse vaan tekstiä jossa pistetään ihmistä (toki joka on syyllistynyt johonkin pikkurikkeeseen) halvalla - no, se että on rikkeeseen tai vaikka rikokseenkin syyllistynyt niin eihän se sitä tarkoita, että virkamiehen, jonka asia on käyttäytyä asiallisesti ja kohdella ihmisiä asiallisesti, niin tekeekin näistä ylemmyyttään vitsin. Mun mielestä ei ole hyväksyttävää, mutta olen vanhanaikainen ilmeisesti.
        No, sitten tietysti niitä, jotka haistattelevat suomeksi jonnekin Suomi24 palstoille, onhan sitä tässä Maailmanmenoa-palstallakin haistateltu, saati kirjoittaa sitten vielä jonkin tosielämän tarinan vähän niin kuin luovaan tyyliin, toki ilman nimiä ja kuvia, niin siitähän se sitten lähteekin se haloo - että vittu kun oli tyhmä! Eiks jeh!!!! Ja kamala kun kirjoitti nettiin että Haista vittu!
        No, käytöstapoja on niin monia - kummallisiakin pidetään ihan ok:na - en viittis enää kirjoittaa sitä yhtäkin käytöskukkasta, joka oli eräässäkin paikassa, vai viittiskö - no, menköön: siis voi huudella vaikka perseistä työpaikalla, niin on ihan ok! Olikohan siinäkin joku amk-tyyppi, vai ihan akateeminen koulutus menossa tai mennyt, vai mikä lie, mutta siis että perseistä huudellaan työpaikalla, niin kyllä se on outoa, jos sitä tyyppiä ok:na pidetään. Ja varmaan joku näistä IRC-gallerian, Facebookin, YouTuben ynnä muiden sosiaalisten medioiden suurkuluttajia! Niin, mikä kaikki sitä onkaan näissä sosiaalisissa välineissä sallittua - no, ehkä se sitten menee niin, että kun se on siellä ok, ja kaikki nauraa ja se on kivaa, niin sitten se tuodaan liveenkin vaikka juuri sinne työpaikoille. Ihan sama kuin kaikenlaiset tv-sarjat, joissa on enemmän tai vähemmän fiktiota, suurta pelleilyä ja touhuilua, onhan toki sitten nämä realitysarjat joissa niissäkin on tietty suunta käyttäytymisessä - no, jos ne menevät ok:na läpi mediassa, niin mitäs sehän on sitten ihan yks ja sama mitä ihmiset tekevät ja malli otetaan juurikin näistä välineistä.

        Ja tietysti se, että kirjoittaa jostain yrityksestä negatiivista työntekijänä, niin yrityksessä ollaan sitä mieltä, että heiltä menee koko maine. Vaikka siis jos kirjottaa Facebookiin, niin eihän ne tekstit tule googlaamalla esiin, vai tulevatko? Siis jos kirjoittaisin yrityksestä X omaan facebookiini jotain, ja joku googlailee sitten yritys X-haulla, niin eihän hän saa tuloksena sitä minun facebook-tekstiäni. Mitä.

        Eli vähän suurennellaan juttuja, etenkin kun kuitenkin suullsesti puhutaan niin paljon.


    • liioittelu sikseen

      Järki käteen! Ei julkaista sellaista mitä ei haluta julkiseksi, sama se mikä foorumi tai yhteisö!

      • Minimaniwoman

        Ennen jokaisen nimi, titteli ja osoite oli puhelinluettelossa ja muita tietoja vaikka missä matrikkeleissa ja yhdistysreksitereissä. Nyt jokainen tavis on aivan hysteerinen ja pelkää, että jos on Facebookissa niin kaikki yksityisyys on mennyttä. Siis kuka sen vie?

        Teidän koulutodistuksenne, verotietonne ja monet muut "yksityis"asiat ovat ihan julksia asioita. Voi esimerkiksi tsekata naapurisi tiedot, onko hän ulosotossa ja monia muita tietoja.

        Samaan aikaan kun vannotaan, että ei ikinä mennä naamakirjaan, tehdään luottokortilla netissä ostoksia ihan huoletta.


    • Rehellinen ihminen

      Ei mulla ole mitään salattavaa, mitä pitäisi tiedustelupalveluilta salata. Ei ole tekeillä laittomuuksia tai muuta epäilyttävää.

    • Valinta ei osunut

      Ajattele nuori, olet voinut jo vaikuttaa tulevaisuuteesi facebookissa. Kannattiko?

      • VOO EE

        No voi hitto, sitten maailmassa on n. 600 000 000 ihmistä jotka ovat pilanneet elämänsä!


    • Jallivaara

      Taas ammutaan singolla kärpästä, heh heh. Mikäli CIA tai FBI tai FSB tai
      Mossad tai ihan mikä tahansa valtiollinen tiedustelu/vakoiluorganisaatio
      jostakin ihmisestä tiedot haluaa, se kyllä ne saa.

      Facebook kuitenkin on ihan vapaaehtoinen juttu, jos joku sinne haluaa
      itsestään tietoja laittaa, niin laittakoon. Eri asia sitten on se, tykkääkö
      kuulla niistä kenties myöhemmin, kun elämäntilanne ja monet muut asiat
      ovat muuttuneet.

      Kerran nettiin, olkoon facebook, twitter tai vaikka S24 laitettu tieto, on
      jokaisen muun vapaasti kopioitavissa ja talletettavissa. Haluaako näin
      omat tietonsa kaikille laittaa, riippuu siitä mitä "lampussa" välkkyy.

    • Umpikuikka

      Kai tuon on nyt jokainen vähänkin järkevä ihminen tajunnut heti alussa, että sieltä se sitten löytyy koko verkosto ja jos omaan verkostoon ottaa mukaan tuntemattoman "mätämunan" niin siinä kärsivät sitten kaikki kun se aika koittaa , sanoisi vanha vainoharha. Mutta, mutta , ihmisiä on maapallolla tosi, tosi paljon, tässä riittää sitten leipätyötä sika monelle nuuskijalle kun sivuja tsekkailee . Joten hah. Ja sitten sitä voisi perustaa ystäväpiirin jolla olisi ihan oma kieli josta kukaan muu ei ymmärrä yhtään mitään, siinä taas työllistettäisiin monta ihmistä kun sitäkin selvittäisivät.
      Pitäisiköhän ruveta facebook--nuuskuksi, ei loppuisi leipä.
      Eikä sitä oikeasti voi tietää sitäkään kuka kenestäkin tietoja laittaa ja sivustoja perustaa, voihan siellä olla joatin ihan hassua ihmisestä joka ei itse tiedä asiasta mitään.

      • iBook

        Tosiasiassa ei ketään kiinnosta mitä te facebookkiin kirjoittelette. Ainoastaan itse pidätte itseänne erikoisena :)


      • FB on hiekkalaatikko

        Periaatteessa joku vois tehdä kenestä vain Facebooksivun ja laittaa ties mitä törkyä sinne, eikä asianomainen kenestä sivu on tehty, tietäisi mitään.
        Ei kukaan järkevä työnantaja voi luottaa johonkin Facebookiin ja palkata tai jättää palkkaamatta sen mukaan. Joku vois vaikka antaa ihan narkkari- ja roistokuvan jostakusta. Ihan lelusivustohan se on. Kuka siitä virallisen sivuston on muka tehnyt?


    • -ai lav feisbuuk-

      No mulle nyt on se ja sama, kuka mun suhteista, osoitteista, nimistä ja muista tietää, kun ei ole mitään salattavaa. Ei kai poliisia tarvitse pakoilla, kuin rikollisten ja jos on niin tyhmä, että jää kiinni facebookin kautta, niin joutaa jäädäkin.

      • Kaikki kiinnostaa

        Kirjoita samalla osoitteesi tänne ja ole sulkematta kotiovesi, niin kuin teet Facebook:ssa, niin ja jätä puhelinnumero meille uteliaille.


    • facepalmbook

      Onhan se aika paska verkkosivu. Siksi kukaan viisas ihminen ei käytä sitä.

      • JA TAAS

        VIISAS JA VIISAS! Missä ne viisaat käyvät? Tekevät Google-hakuja, mutta eivät avaa linkkejä, kun sieltähän voi tulla vaikka mitä. Ja edelleen, 600 000 000 ihmistä ovat tyhmiä?


    • kello löi jo viisi..

      Eroon vain kaikesta millä palvelimet ulkomailla.
      Olemme orjia datankeruuyhteiskunnassa missä rahalla (vielä kun se on olemassa) saa ja hevosella pääsee. Isoveli haluaa kokoajan enemmän ja enemmän hallita elämäämme. Läppärit kera integroitujen webkameroiden ja mikrofonien tuottavat myös tätä kauppatavaraa. Langattomissa järjestelmissä vaivattomuuden kustannuksella vielä se, että datapulssia voidaan vastaanottaa ikkunan toisellakin puolella ihan ilmaiseksi. Bitti-identiteetti. Jengiä kovaa vauhtia koukutetaan olemaan yhtä läppäreiden, iFounien sun muiden vakoilu- ja paikannusjärjestelmien kanssa, ja syöttämään kaikki mahdollinen datansa niihin. Tätä kun vertaa, mitä kaikkea olisi valmis kertomaan ventovieraan uteluihin kadulla… On sinisilmäistä meininkiä. Kun kaikki tapahtuu biteissä, ID:täsi voidaan täysin hallita muun tahon toimesta, ja jos pelkät ajonopeudet ja sijainti kiinnostavat niin takuulla on muutakin. Jos kyseenalaistat että saako tietojasi myydä, olet väärässä. Kuka taas hyötyy ja kellä motiivi?
      Tänään se tuntuu vielä hullulta, mutta tulemme laajemmin sen huomaamaan liian myöhään. Toki valtaosalla ihmisistä on puhtaat jauhot pusseissaan, mutta silti yksityisyydestään pitää saada itse päättää, kenelle ja milloin sen myy. Pikkuhiljaa ja tarpeeksi kun orjuutetaan ja alammekin puolustaa yksityisyyttämme ja yksilönvapauttamme, kyseenalaistamaan. Mutta sitten olemmekin yhtäkkiä valtion vihollisia tai ´homeland´ terroristeja lakien mukaan, joita jatkuvasti ajetaan läpi ja jotka kaventavat näitä oikeuksiamme. Nämä muutokset sitten myydään ihmisille korruptiomediassa muka-kasvavalla turvattomuudella, muutaman fools-flägin ja enenevissä määrin pakkosyötettyjen auktoriteetteihin ja aseisiin perustuvien rikos-, murha, sotasarjojen (vailla mitään inhimillistä saati opettavaista juonta) pönkittäminä. Jos et tottele, olet valtion vihollinen ja kotiisi tunkeudutaan, ja vain tunkeutujilla tulisi olla lupa aseenkantoon.
      Meille pakkosyötetään kokoajan piiloviestiä ehdottoman auktoriteetin palvonnasta. Älä kyseenalaista, älä ajattele itse vaan tottele. Älä edes mieti, kenen intressejä kulloinkin ajetaan, ketä oikeasti puolustamme parhaillaan esim. Afganistanissa. Lukutaidottomia, sorrettuja naisia on muuallakin maailmassa, mutta eipäs näihin öljyttömiin kolkkiin mennä heidän oikeuksia ajamaan?
      Käytännössä olet syyllinen kunnes toisin todistetaan, vaikka pitäisi olla toisinpäin. Ja kokoajan madaltuu kynnys syyttämisestä. Vain kilpailumenttaliteetillä pärjää, pudotuskulttuuri kukoistaa. Tähän kasvavassa määrin me, ja lapsemme totumme vaikka emme nyt sitä sisäistäkään. Näistä suuntauksista hyötyvät globaalit tahot myös resurssienriisto- ja sotaretkillään, viattomien kuollessa.
      Pian meitä tarkkaillaan päivittäin arkiaskareissamme läpi vuorokauden. Pystymmekö silloin sanoa olevamme vapaita, kun koko elämämme on niissä koneissa. Vapaus vai jatkuva tarkkailu?

      • hassuavain

        Näin se homma juuri etenee! Vtun veriset orjatyö iPhonet ja pädit jotka näkee ja kuulee kaiken sekä tietää missä olet ollut.

        Just nää "ei mulla mtään salattavaa ole" tyypit tajua isompaa kuvaa.Minä minä ja mun ipäd ja fb ja minä ja tietysti lisäksi vielä minä.


      • Boooooring

        Kyllä tarkkailijat kyllästyis äkkiä kun samat asiat toistuis joka päivä. Samaan aikaan suunnilleen ruokakaupassakäynti, lenkillä, kotiin. Viikosta ja kuukaudesta toiseen.Ei edes baarireissuja puhumattakaan jostain ulkomaanreissusta.


      • EI NÄIN
        hassuavain kirjoitti:

        Näin se homma juuri etenee! Vtun veriset orjatyö iPhonet ja pädit jotka näkee ja kuulee kaiken sekä tietää missä olet ollut.

        Just nää "ei mulla mtään salattavaa ole" tyypit tajua isompaa kuvaa.Minä minä ja mun ipäd ja fb ja minä ja tietysti lisäksi vielä minä.

        "jotka näkee ja kuulee kaiken sekä tietää missä olet ollut" Juu ja sitten puskasta hyppää James Bond ja pamauttaa hengiltä uudella laser-aseella...


    • hyi häpeä...

      eikö se ole pikkupentujen kiusaamisjuttu jolla toisiaan kiusaavat ja saavat elämänsä mittaisen painolastin joka mukana kulkee työn hakua vaikeuttaen ja sitten aikuisena hävetä saavat tekosiaan

    • Joko nyt ymmärrätte?

      Juuri sen takia olen viime aikoina puhunut tästä asiasta jo tolkuttomasti. Ihmiset laittavat oikean nimen ja vielä oikean kuvan nettiin julkisesti näkyvillä. Joku vihamies voi teeskennellä olevansa uhrin hyvä ystävä ja kun häntä hyväksytään "kaverina", vihamies pääsee katsomaan uhrien tiedot. Sanotaan että teon motiivina on kauna ja kostot. Sähköposti ja Mese ovat kohtuullisesti OK johtuen siitä että kuvia ja viestejä voi lähettää henkilökohtaisesti.

      • kaikki vaan esiin...

        No hehe, mitä sitä facebookiin väärillä henkilöllisyyksillä.

        Eilen muuten näin eka kerran sellaisen facebook-sivun missä ilmiselvästi oli yksityishenkilö ja siellä oli myös hänen osoitteensa sekä puhelinnumeronsa. Siis tavallinen tallaaja ja kertoo nimensä, osoitteensa ja puh.numeronsa sekä myös tietysti s-postiosoitteensa. Kyllä on. Joko ei osaa tai sitten ei tajua... niin no joo, mitä se miljoonien joukossa haittaa jos on osoitteet ja kaikki antanut, mutta itse ainakin hätkähdin tätä. Siinä ne oli sen Tiedoissa.


      • hfghfghfghfg

        Niin, sähköposti ja mese ja tekstiviestit ja multimediaviestit, kaikki sitä samaa tiedonvälitystä ja mikä tahansa on mahdollista.

        Siis joittenkin ilkeämielisten ja typerien tyyppien touhuilu... Sellaisten kännipää-ääliöiden ja sellaisiksi tulevien - juupa juu, tosi helppoa lähteä vainoamaan jotakuta, jos haluaa.

        Tosin tämä ei enää liity vakoiluun.


      • dfdfsdfdsf
        hfghfghfghfg kirjoitti:

        Niin, sähköposti ja mese ja tekstiviestit ja multimediaviestit, kaikki sitä samaa tiedonvälitystä ja mikä tahansa on mahdollista.

        Siis joittenkin ilkeämielisten ja typerien tyyppien touhuilu... Sellaisten kännipää-ääliöiden ja sellaisiksi tulevien - juupa juu, tosi helppoa lähteä vainoamaan jotakuta, jos haluaa.

        Tosin tämä ei enää liity vakoiluun.

        Jos nyt ajattelet, että jossain tapahtuu jotain, sitten siinä joku porukka alkaa yhdestä ihmisestä huutelemaan - nykymaailmassa siitä huutelusta tulee kyllä tosi suurta juuri näitten medioiden avulla - leviää minne tahansa. Eikä kukaan mieti, että hetkinen, mikäs tää olikaan, että kukas se tässä oli se joka pelleilee. Tosi hyvä keino jollekin savolaiselle humoristille!


      • Puhelinluettelo_
        kaikki vaan esiin... kirjoitti:

        No hehe, mitä sitä facebookiin väärillä henkilöllisyyksillä.

        Eilen muuten näin eka kerran sellaisen facebook-sivun missä ilmiselvästi oli yksityishenkilö ja siellä oli myös hänen osoitteensa sekä puhelinnumeronsa. Siis tavallinen tallaaja ja kertoo nimensä, osoitteensa ja puh.numeronsa sekä myös tietysti s-postiosoitteensa. Kyllä on. Joko ei osaa tai sitten ei tajua... niin no joo, mitä se miljoonien joukossa haittaa jos on osoitteet ja kaikki antanut, mutta itse ainakin hätkähdin tätä. Siinä ne oli sen Tiedoissa.

        Hei kuule, Eniron sivulla on kans aikas monen ihmisen nimet, osoitteet ja puhelinnumerot;DDD Oletkos sitä ajatellut?


      • TOTTAMUUTEN
        Puhelinluettelo_ kirjoitti:

        Hei kuule, Eniron sivulla on kans aikas monen ihmisen nimet, osoitteet ja puhelinnumerot;DDD Oletkos sitä ajatellut?

        NIINPÄ, TÄSSÄ ON ASIAA!!!


    • 8i7ektdy

      Tuo FB:n toiminta on ollut tiedossa jo pitkään eikä se nyt ole mitään uutta. Se vain että jos ihmiset ymmärtäisivät pysyä koko FB:stä pois olisi enemmän kuin järkevää.

    • Muistakaa että

      tuo Assangekin elää tuolla foliohattuilulla, Yhdysvaltoja ei voisi vähempää kiinnostaa seurusteleeko joku ihqdaa teini Suomesta vai onko hän kenties vapaa.

    • 3244

      http://www.youtube.com/watch?v=B37wW9CGWyY

    • 1111156

      Faceb00k saa rahansa myymällä tietoja! Eihän yli 70 000 palvelimien kustannuksia peitetä pelkästään mainoksia myymällä.

      Faceb00k ei noudata Suomen lakeja.

    • pakokaasua

      ööh, olisiko sinne pitänyt kirjautua omalla nimellä?

      • pakokaasua

        Lisäänpä vielä tarinaa. Kuulutte varmaan kauppojen etukorttiasiakkaisiin? Mikäpä helpompi keino seurata kuluttajaa pakkomielteenomaisesti.

        Arvanette varmaankin jotta tämä yksilö on ajatellut nekin heittää veslintuun, lopettaa pankkikorteilla kassoilla maksamisen ja...

        Ihana vapaus koittaa, voi valita kaupan missä käy ihan oman mielensä mukaan, heittää setelin maksaessa "henkilökohtaiset ostoksensa".

        Miten on elättekö vapaudessa vai yhteiskuntavankilassa?

        Vieläkun saisi äänestämättömyytensä silti kuulluksi, elikkä eetteriin ja digtatuurin pois ja inhimillisyyden palaamaan. Vaan on se tuo narsismi sitkeä sissi kehittyneessä yhteiskunnassa. Pääsisi vihdoin eroon rahanahneista oman edun kehittelijöistä


    • Jos CIA kaipaa minun tietojani niin tuskin se niitä Facebookista hakee. Jos ilmoitan ystävilleni että sauna lämpiää ja olutta on mutta olisi mukavaa jos toisitte hieman lisää tullessanne kylään. Niin antaa mennä vain Langleyn arkistoihin.

    • tötsö

      tarviiko tuota edes kysyä??? haloo no huh....

    • kirraa

      ai mutt kyll se vaan on nii kätevä seurata kuule ja päivittää joka hetki tilaansa että.
      juu ja näkee kuka touhuu ja kenen kanssa ja mitä ,eikö vaa oo kätevä häh niin ja tuloo iha uusia tuntemattomia tuttuja,nii kätevää ku ne kommentoi sit noita kuvia ja tykkää omasta kirjoituksestaa että...Eikö oo vaa kuule kätevää häh,ei töissäkää viiti olla pois koneelta ku jo pitää keretä naamakirjaa luurimaa jospa joku jotai on sinne laittanu eikö oo vaa kätevää..
      Mää ainakin meeen fasepuukkii aina,eihä pin laarenikaa sinne enää pääse ja osaman kaveritha on kivoja ja jos jotai salapoliisia kiinnostaa niin kyllähän täältä näitä parisuhde juttuja on ratkottavaksi vaikka nepalii asti.
      eikö oo vaan kätevää,mä ainakin oon ja tulen olemaa naamakirjas mutt nää mustankippeet ei kaikkia sinne päästäkkään eh he hee.....

    • so last season

      FB on niin vanha juttu, kuka sitä nyt enää muutenkaan jaksaa?

    • Iso pomo

      Valitsen menestyvän yrityksen työntekijät haastatteluun. Tarkistan aina facebookista, mitä kyseinen henkilö on kertonut itsestään, sekä luen myös hänen ystäviensä profiilit tarkkaan. Noin puolet hakijoista putoaa jatkosta facebookkiin laittamiensa asioiden takia, tai siellä kaveriksi merkattujen takia.

      Kannattaa vähän miettiä tulevaisuuttaan. Ei tässä CIA ole peikko vaan tuleva mahdollinen työnantajasi. Jenkkiläistä hömppää koko facebook ja työpaikoilla useasti kielletty.

      • gfjghghj

        ai useasti kielletty vai. Kyllä oli tässä taannoin juttua, että päinvastoin, suositeltiin sosiaalisen median käyttöä työpaikoilla - mutta siis, onko se sitten niin, että se on sitten joku sisäverkko missä ollaan facebookissa - intrafeisbook.

        Itse en kyllä tosiaankaan sitä käytä enkä sinne liity. Mun mielestä on täysin tarpeetonta että aikuiset ihmiset (joo, no teinejähän siellä pääosin kai on, sellaisia alta kolmekymppisiä - ja kuulemma alaikäisiäkin runsain määrin facebookin omienkin sääntöjen mukaan) keräilevät jotain naamakuvia kuin kiiltokuvia ikään - aikuisten oma värssykirja. On se hienoo jos on muutama sata pärstää oman kuvan alla.

        Jep jep.

        Mut siis että joku hoitsu, joka kertoo jopa työpaikkansa, ja sitten se kertoilee piloillaan tai ei kännäilyistään. Huh huh - juuri kun oli pukeutumisesta lehtijuttu, ja siellä joku hoitsutantta kertoi, että työnantaja nyt ei paljon koodeja jakele (työasuhan on töissä talon puolesta) vapaa-ajan pukeutumiseen, mutta annettu se vihje, että asemansa mukaisesti mielellään, ettei nyt napapaidoissa ja napalävistyksissä ynnä läpinäkyvissä sifongeissa sentäs! Joopa joo!


      • buukkaaja

        Jos menisit katsomaan esim minun profiliani,et näkisi edes omaa kuvaani...etkä näkisi yhtään kaveriani,koska olen asetuksista valinnut sen napin millä päätän kuka näkee ja mitä. Ei siellä mitään salaista ole mutta voin silti vaikuttaa mitä tietojani muille näytän. Niinkuin varmasti moni muukin.
        Maalaisjärjen käyttö ei ole kielletty näissäkään asioissa.


      • Mitä kuvittelet>+
        buukkaaja kirjoitti:

        Jos menisit katsomaan esim minun profiliani,et näkisi edes omaa kuvaani...etkä näkisi yhtään kaveriani,koska olen asetuksista valinnut sen napin millä päätän kuka näkee ja mitä. Ei siellä mitään salaista ole mutta voin silti vaikuttaa mitä tietojani muille näytän. Niinkuin varmasti moni muukin.
        Maalaisjärjen käyttö ei ole kielletty näissäkään asioissa.

        Oletpa lapsellinen!

        Sinun tietoihisi päästään käsiksi yhdellä klikkauksella.


      • ei-buukkaaja
        Mitä kuvittelet>+ kirjoitti:

        Oletpa lapsellinen!

        Sinun tietoihisi päästään käsiksi yhdellä klikkauksella.

        Miten?


      • niinpä niin
        gfjghghj kirjoitti:

        ai useasti kielletty vai. Kyllä oli tässä taannoin juttua, että päinvastoin, suositeltiin sosiaalisen median käyttöä työpaikoilla - mutta siis, onko se sitten niin, että se on sitten joku sisäverkko missä ollaan facebookissa - intrafeisbook.

        Itse en kyllä tosiaankaan sitä käytä enkä sinne liity. Mun mielestä on täysin tarpeetonta että aikuiset ihmiset (joo, no teinejähän siellä pääosin kai on, sellaisia alta kolmekymppisiä - ja kuulemma alaikäisiäkin runsain määrin facebookin omienkin sääntöjen mukaan) keräilevät jotain naamakuvia kuin kiiltokuvia ikään - aikuisten oma värssykirja. On se hienoo jos on muutama sata pärstää oman kuvan alla.

        Jep jep.

        Mut siis että joku hoitsu, joka kertoo jopa työpaikkansa, ja sitten se kertoilee piloillaan tai ei kännäilyistään. Huh huh - juuri kun oli pukeutumisesta lehtijuttu, ja siellä joku hoitsutantta kertoi, että työnantaja nyt ei paljon koodeja jakele (työasuhan on töissä talon puolesta) vapaa-ajan pukeutumiseen, mutta annettu se vihje, että asemansa mukaisesti mielellään, ettei nyt napapaidoissa ja napalävistyksissä ynnä läpinäkyvissä sifongeissa sentäs! Joopa joo!

        Tästä on nyt puolitoista vuotta ja hoitsu on edelleen töissä ja on tienannut about 50 000 euroa tämän postauksesi jälkeen.
        Veikkaanpa, että sinä et edelleenkään ole työssä, eikä sellaista ole edes näköpiirissä.

        Luultavasti roikut (turhaan) jonkun hienon oppilaitoksen kirjoilla ja kännäät pänttäämisen sijasta.

        Kannattaisi pikkuhiljaa alkaa elämään ihmisiksi ja heittää heIvettiin tuollainen ylimielisyys miten kirjoitat hoitsuista.
        Sinun tuleva ammattisi kun taitaa olla tarjoilija tai jotain sellaista mihin pääsee ilman koskaan valmiiksi saatettua loppututkintoa.

        Ehkäpä työsi onkin nojailla katulyhtyyn läpinäkyvässä sifongissa ja napapaidassa? Se varmaan sopisi sinulle kaikkein parhaiten.
        Saisit tavata kansainvälistä porukkaa ja tuntipalkkakin on hyvä, ellet nyt ole ihan petolinnunperseen näköinen.

        Kun kerran olet valinnut facebookittoman elämän, niin kirjaudu kuitenkin tänne http://www.sihteeriopisto.fi/ koska se edesauttaa tulevaa työtäsi.


    • Karhukopla 176 671

      Kerrotko facebookissa jos lähdet vaikka 2 viikon lomalle ulkomaille? Rikolliset kiittää, jos kerrot ja kämppä voi olla tyhjä kun palaat ja lainoja otettu nimiisi 500 000 euron edestä.

    • fxtucygfjvh

      Mä oon tuolla ihan omalla nimellä,mut en laita julki MITÄÄN "hyödyllistä" mun normaali elämästä,eli duunista,missä käyn/kävin,mitä ostan kaupasta,poliittisista mielipiteistä,ihmissuhteista ym ym ym. Tuskin ketään kiinnostaakaan,mut tämä tuli mieleen jo alussa. Ai miksi? No ihan vittuillessaan. :-)

    • Juutalainen keksintö

      Eikös se fuckbookin keksijä ole juutalainen Zuckerberg vai mikä Fuckerberg se olikaan. Liiton arkki on facebook!

    • Ossaus

      Tottakai se on vakoilukone. Onneksi sitä ei tarvita mihinkään. Ken käyttää niin vastatkoon tietojensa ja itsensä kohtalosta.

      • Maalaisjärki tallell

        Jep, en ole kuollut vaikka en ole sinne tietojani laittanutkaan. Tosin en muutenkaan niitä levittele netissä. Olen suh anonyymi täällä Espoosta.


    • Catumbela 2

      Sitä haluankin. Olen aina tiennyt tämän. Siksi laitoin mun suosikeiksi Pohjois Korean JOHTAJAN: THe GReat Pin Pong IS ILL

    • Flatus
    • yrm ynneliäs

      Saakohan laittaa facebookkiin omat pankki ja luottotiedot . Voisin laittaa kopion omasta tunnusluku taulukosta ja salasanat sekä luottokorttinumerot ,varmistusluvun sekä salasanan, niin köyhät saisivat jackpotin.

    • ei epäilystäkään

      Kyllähän tuo oli arvattavisssa.

    • Kun ei ole salattavaa, ei ole myöskään pelättävää.
      En siis menetä yöuniani vaikka tietoni siellä on.

    • E1chmann

      Facebook on juutalaisen keksintö, Muuta tietoa ei tarvita.

    • Ite Saatana.

      PÖRRR PÖRRRRRRR, kaikkea liikennettä seurataan,PÖRRRRRRRR
      sihisihishi.

    • Black Grouse

      Pikemminkin Assange on vain täynnä itseään ja "erinomaisuuttaan". Facebookiin ei ole pakko liittyä ja jos sitten siihen haksahtaa, pakkoko sinne on laittaa kaikki likaisimmatkin salaisuutensa?!

    • liana hupiiii

      mihin noita typeriä lausuntoja vois ees käyttää??:)naurettavaa..tietojakaan ei pahemmin oo...

    • pehtoori18

      no eipä oo fasebökkernaa, oon liian vanaha ja ruma laittaan naamaani nettiin mut ihan sama vaikka äfpeeii tai seeiiaa tulee lankoja pitkin kylään. siitä vaan kyyläämään ei haittoo.

      • fatov

        Minulla ja monella kaverillani on rumat naamamme FB:ssä, puhelinnumeroineen. Ovat ylempää keskiluokkaa, lääkäreitä, tohtoreita, poliiseja ja onpa joukossa joku kenraalikin, ja lähes kaikilla omat tiedot näkyvissä ainakin kavereille.
        Jos minulla on vihamies jossain, niin kyllä hän minut löytää, jos kerran syystä taikka toisesta olen onnistunut suututtamaan.
        Ketään sivullista ei tunnu kiinnostavan juttumme, jotka kyllä useimmiten kulkevat sähköpostilla valikoiduille henkilöille.
        Maapallo on kaikesta huolimatta aika iso, joten siksi ryhmämme on kasaantunut siksi, mikä se nyt onkaan.
        Kätevä ja harmiton yhteydenpitoväline.


    • MINÄ MINÄMINÄ...

      pienyrittäjänä ja harrastajavalokuvaajana/kuvataiteilijana tärkeitä tietojani löytyy huomattavasti enemmän googlaamalla nimelläni, kuin jostain lättykirjan päivityksistä. Eiköhän jokainen oman facebook sivunsa päivittele sen mukaan, mitä haluaa julkaista. Jo Väestörekisteri kertoo tärkeät tietoni...
      No, oman facebookini pidänkin turhan jauhamisena ja ajankuluna, eikä mitään niin kiinnostavaa ole koko persoonassani ja elämässäni muutenkaan, että se CIA:ta kiinnostaisi, senkun soittavat suoraan kännykkään ja kysyvät :)

      Ollaanko me vähän turha herkkiä omasta itsestämme, vai onko elämässäsi todella jotain, joka kiinnostaisi muita, kuin korkeintaan naapurin kyyläävää mummoa?

    • födslfköldsfs

      Tottakai pitää lähteä siitä, että nettiin ei kannata laittaa yhtään mitään tietoa/kuvia itsestä, joita ei ole valmis jakamaan koko maailman kanssa.

      Normaalisti ihmisten Facebook tiedot ovat sitä luokkaa, että eivät varmaan kiinnosta ketään muita kuin korkeintaan markkinoinnin ihmisiä.

      Ihan yhtälailla Google kerää tietoja ihmisten hauista ja niitä varmasti käytetään hyväksi markkinoinnissa. Tuskin niistä juurikaan muussa tapauksessa on hyötyä.

      Turhan vainoharhaista tämä Facebookin kammoksuminen. Kun on terve järki mukana, ei tarvitse olla huolissaan.

    • vaaraton viesti

      En ymmärrä ,miksi Facebookiin tarvitseee kirjoitella jotain niin salaista ,tai yksityistä ,jota voi jossakin käyttää hyväksi, itselläni se on vain tuttujen moikkaamista ,ja jotain päivän tapahtumaa kommentoimista. ei haittaa vaikka salainen agentti sen nappaa tiedostoonsa. kyllä ne salaiset asiat aivan muulla lailla kerrotaan ystäville.Enkä edes huoli puoli tuttuja saati jotain vieraita kaveriksi. mutta ainahan näissä tieto välineissä on vaaransa, mutta ei pidä yksityisyyttään levitellä julkisesti.

    • Hermanni 23876567

      En ymmärrä miksi tätä nykyistä klobaalia maailmaa pyritään pitämään niin salaisuuksia täynnä.esimerkiksi vaikka juuri väistyvä hallituksemme nakkeli vaan niskojaan kun kansalaiset kyselivät"mihin me nyt sitoudutaan . Siksi on hyvä että joku tuo julki sellaisia asioita jotka ihmisten pitäisi muutoinkin tietää.
      itse kyllä yritän olla kirjoittelemati mitään sellaista jota saisin seuraavana päivänä hävetä.

    • danatin

      no shit sherlock

    • gh

      Pitääkö sinne tunkea kaikki tietonsa. Minun tiedoista ei paljon revitä. Ei oikeaa nimeä, syntymäaikaa, puhumattakaan luottokorttitiedoista.... Kyllähän sieltä jotain saa, mutta mutta hyvät ihmiset!

    • sape77

      Ite voi käyttää omaa "maalaisjärkeä", ei oo pakko laittaa itsestä kaikkea koneelle!! Vastuu on käyttäjän.

    • tyhmästä päästä...

      Noi tiedot mitä tuonne ilmoitellaan,on sitten ehtaa myyntikamaa.Ja suomalaiset jästipäät sinne innolla.Saattaa jollain jenkki reissulla odotella pikkanen ylläri,kun kentällä ootteleekin jenkki kyttä.Hei,sulla olis täällä semmoset 5milliä velkaa että makseletko ennen lähtöös...............Kiva selitellä kun identtiteetti varastettu.Ja loma onnistuu.

    • Mitä pahaa?

      Mä en saanut työpaikkaa, kun olin laittanut pyllistys kuvan facebookkiin itsestäni. Kiiltävät pakarat olivat liikaa työnantajalle.

    • yliliioteltuapaskaa

      mitä vittua usan salainen palvelu tekee mun nimellä, osotteella, puhelinnumerolla ja kuvilla? varmaan tulee raiskaaman mut?!

      • Naama33

        Ei sillä ole väliä vaikka kaikilla mafiosoilla ja bulgarialaisilla on sun nimi ja tiedot. Olet ei kukaan.


    • öööö112

      Bin laden tais kävästä facebookissa ja kuoli

      • Flatus

    • siis -_-omg!!!!!!

      no mä ainakin oon facebookissa ja se ei oo mikään huono paikka!!!!!!! ja sitä paitsi mul ei oo sielä mitään tärkeitä tietoja ees siis eli mul ei oo mitään syytä huoleen ja joo jos jotku sanoo facebookkii huonos siis evvk se on vaa niiden mielipide mun mielestä facebook on paras ja piste!!!!

    • en ole vielä FB:ssä

      Olen hieman kahden vaiheilla nyt kun tietoni varastettiin Playstation Networkista vääriin käsiin on ikäänkuin paska jo housussa joten tavallaan sama olisi liittyä facebookiinkin mutta toisaalta taas tuntuu etten tarvitse riskeerata enää yhtään enempää, se on yksi päivä kun hakkerit murtava Facebookinkin palvelimet ja käyttäjien tiedot.
      En tosin tiedä onko Facebookissa mitään rahanarvoista tietoa kuten luottokorttinumerot joten ehkä hakkereita ei edes kiinnosta vaivautua Facebookin murtamiseksi.

      PSN on yksi historian suurimmista tietomurroista, yli 100 miljoonaa käyttäjää ja luottokorttitietoja en edes muista paljonko vietiin. Tapauksen saama julkisuus ja mittavuus varmasti aiheuttaa että Sony, FBI ja ties mitkä tahot tekevät kaikkensa saadakseen hakkerit kiikkiin, paine on varmasti kova löytää tekijät ja saattaa heidät edesvastuuseen. Ilmeisesti luottokorttipetoksilla tienaa kuitenkin niin hyvin että tietomurto on "kannattanut" tehdä huolimatta siitä että lain kouraa joutuu pakoilemaan huolellisesti.
      Jos Facebookissa ei ole luottokorttitietoja, hakkerien tuskin kannattaa ottaa PSN:n kaltainen riski tyhjän takia.
      Toivon vaan että ennemmin tai myöhemmin PSN murtajat jäävät kiinni, en oikein pidä siitä että henkilötietoni kotiosoitetta myöten on nyt tuntemattomien rikollisten käsissä :( Mieluummin antaisin tietoni vaikka FBI:n haltuun koska sehän edustaa lakia ja kun en ole rikollinen niin minulla ei ole mitään salattavaa laillista järjestystä valvovilta viranomaisilta.

    • Google pahin vakooja

      Onko olemassakaan sellaista sivustoa tai selainta jolla ei olisi jotakin linkitystä googleen ?

      Käytin ennen Windowsia (nykyisin Linuxia) jossa oli palomuuri josta näki koneen ottamat yhteydet ja ihmettelin kun sivut ottivat aina jonkinlaisen yhteyden googleen esim. ylen sivuilta ei nähnyt videoita jos esti googlelle menevän liikenteen .
      Myös pelipaikkojen sivustoilta lähti yhteyden ottoja googleen .

      Aika erikoista oli se kun Googlen katunäkymä autot kuvasivat ja samalla suorittivat dataverkkojen vakoilua .
      Katujen kuvaus maksoi kai valtavasti kai osa rahoituksesta kai tuli jonkin CIAn peitefirman kautta ?

      Miksi sitten muka vakoillaan tavallisia ihmisiä ?

      Tiedon palasia kerätään kaikkialta ja perustellaan sitä esim. kaupallisilla syillä ja terrorismin vastaisella toiminnalla.
      Vakoilutoiminnalla ollaan saatu miljardi kauppoja kaapattua amerikkalaisfirmoille esim. suuria lentokonekauppoja.

      Ihmisten ottamista kontakteista saadaan valtavasti tietoja , keitä ihmiset tuntevat , ketkä ovat kaverisi heidän kaverit heidän kaverit... syntyy valtavia kytkentöjä jotka ulottuvat kaikkialle.

      Vaikka et ilmoittaisi missään juttu palstoilla nimeäsi voidaan sekin selvittää seuraamalla ip-osoitettasi käyttämääsi selainversiota kirjoitusvirheitäsi millaisia sanoja käytät yms. yhdistetään valtavasti tietoja .
      Oletko osallistunut johonkin kilpailuun jossa oli houkuttelevia palkintoja annoit totta kai oikeat henkilötiedot sähköpostiosoitteesi, puhelinnumeron?
      Oletko ostanut jotakin verkosta maksanut esim. paypalilla ?
      Oletko jonkin pelisivuston asiakas ?

      • Kuula otsaan vain

        Ei auttanut Osamaa, vaikka ei tainnut pahemmin chattailla? Lähettiä seuraamallahan tuo tapettiin. Jos olisi hoitanut asiat netissä vaikka "Iirotuu" nimimerkillä, niin eläisi vieläkin ja antaisi voimaa kaikille nwo- tai tavallisille suoli24-hörhöille.


    • Riippuu siitä, onko elämässä mitään vakoiltavaa.

      Miksi tavallisella ihmisellä pitäisi olla mitään salattavaa?

      Kuka tavallisen tylsän ihmisen tylsää elämää haluaisi vakoilla?

    • 3+2

      I agree.

    • näin taas

      Voi herran jumala, kuolenko nyt ennen aikojaan ja onnettomasti elänkö kun olen FBssä.... Ketä kiinnostaa sekin tieto.. ? Mut toisaalta taas nää kommentit kyllä kiinnosti ja huvitti... hhmmm, mietinpa asioita uudestaan...

    • Puu Laaki

      Voi kunpa olisi ollut facebook silloin kun minulla vielä oli yritys!
      Kyllä paloi aikoinaan näkyvyyteen eräskin tonni.
      Ylimääräisestä rivistä puhelinluetteloon sai maksaa ja keltaiset sivut ne vasta kalliita olivat.
      Lehdissä kuulutin, että mistä minut löytää ja latasin kaikki tiedot joka viikko uudelleen ja uudelleen maakunnan lehtiin.
      Kuntokin pysyi hyvänä, kun ARP:n piippari alkoi taskussa hälyttämään ja autolle oli rynnättävä niin, että Arto Bryggarekin olisi kadehtinut.
      Tästä kaikesta hyötyivät kaikki, lehdet ja puhelinyhtiöt saivat rahaa ja minä töitä.
      Numeroni ei edeenkään ole salainen ja lähettämällä 25 sentin tekstiviestin Enirolle, saa kaikki mahdolliset numerot ja tiedot netistä niin kauan kuin puulaaki on pystyssä.

    • No Moore mr. Niceguy

      Foliohattujen Pääfoliomulderi Julian Assange tekee ihan hyvää työtä Wikileaksinsa kanssa mutta perusjunttien Facebook-tiedot ei juuri kiinnosta kuin mainostajia. Tiedustelupalvelut saavat tietonsa ilman Facebookiakin. Facebook ainoastaan helpottaa tietojen keräystä siinä, että nyt voivat kerätä tietonsa laillisesti, enää ei tarvitse salassa keräillä. Supostakin löytyy enemmän tietoa itsestä kuin facebookista ikinä. Ja mitä kiinnostaa esim. NSA:ta herra Aku Ankka tai Lines Ankka, ynnä muut hatusta revityt profiilit.

    • Raato ja kotka

      Uskon tuohon, toihan on päivänselvä juttu, Facebookin käyttäjät ovat orjia. Heitä voidaan tulevaisuudessa vainoata niinkuin natsisaksassa vainottiin ihmisiä, 50 miljoonaa sai surmansa. Etnisiin puhdistuksiin oiva väiline. Lähes sata miljoonaa tapettu sodissa 1900-2000 luvulla.

    • Taas yksi tyhmä kohu

      Jos joku esittelee facebookissaan seksuaalisia kieroutumiaan tai aikomuksiaan terrori-iskuun tms rikollista touhua, niin esitelköön.

      Jos joku tiedustelupalvelu tai poliisi sen perusteella nappaa niljakkeen kuleksimasta ja toteuttamasta aikeitaan, niin napatkoon.

      • Bananarama

        Entäpä jos kohteeksi joutuvat henkilöt jotka toteuttavat sananvapauttaan laillisesesti eivätkä edes facebookissa puhu asioista.

        Henkilö X pitää esim viranomaisille kiusallista - mutta laillista - blogia.

        Henkilöt A, B, C joutuvat viranomaisteoimepiteiden kohteeksi koska he ovat henkilön X ystäviä facebookissa vaikka X:n pitämää blogia ei edes mainita facebookissa vaan pelkästään X:n sosiaaliset ei-blogiin liittyvät kontaktit?

        Haluatko sinä joutua tälläisen toiminnan kohteeksi siksi että esim. joku ystävistäsi kritisoi valtiota?


      • Bananarama
        Bananarama kirjoitti:

        Entäpä jos kohteeksi joutuvat henkilöt jotka toteuttavat sananvapauttaan laillisesesti eivätkä edes facebookissa puhu asioista.

        Henkilö X pitää esim viranomaisille kiusallista - mutta laillista - blogia.

        Henkilöt A, B, C joutuvat viranomaisteoimepiteiden kohteeksi koska he ovat henkilön X ystäviä facebookissa vaikka X:n pitämää blogia ei edes mainita facebookissa vaan pelkästään X:n sosiaaliset ei-blogiin liittyvät kontaktit?

        Haluatko sinä joutua tälläisen toiminnan kohteeksi siksi että esim. joku ystävistäsi kritisoi valtiota?

        ja jos joutuisit tälläisen kyselun ja ahdistelun kohteeksi, esim. sinut raahattaisiin vastailemaan kysymyksiin koskien ystävääsi vaikkapa kahdeksi päiväksi - edelleenkin laillisesti kuulusteltaviksi (Lakien mukaan täysin oikeaoppisesti. Lait päättää vallassa oleva setti, et sinä).

        Jos tämä sama tehtäisiin sekä sinulle että muille ystäväsi ystäville - niin kauanko valitsisit olla "väleissä" kyseiseen tyyppin vai poistaisitko hänet ystävälistoiltasi? Pystyykö siis valtio päättämään tällä tavalla "laillisesti" kuka on ansainnut sosiaalisia kontakteja ja kuka ei? Kaikki edelleenkin laillisesti, "hyvällä tarkoituksella".

        Kun sinulle näytettäisiin mitä tapahtuu kun edustat ajatusmaailmaa X - joka ei ole ehkäpä virallisten tahojen intressien mukainen - vaikkakin selvästi laillinen ja sananvapauden mukainen - niin jos sinut olisi jo kolme kertaa raahattu kuulusteltavaksi... niin kumman mielipiteen tässä vaiheesas valitsisit? Mielipiteen X josta selvästikin joutuu "silmätikuksi" vai olisitko kiltti pyhäkoululainen, hylkäisit ystäväsi ja alkaisit kannattamaan mielipidettä Y (valtaapitävien mieleinen mielipide).

        Eli voisiko sinut aivopestä/pelotella olemaan hiljaa sekä hylkäämään sellaiset sosiaaliset kontaktit jotka "aiheuttavat sinulle ongelmia" vaikka se kontakti itse on aina kohdellut sinua hyvin ja ystävänä?

        Tämä on facebook-systeemin kautta täysin mahdollsita. Sinut voidaan pakottaa luopumaan ei-toivotuista ystävyyssuhteistasi "laillisesti suostuttelemalla" - ja facebook verkostot joissa on selkeää kuka tuntee kenetkin ovat likimain täydellinen lista siitä keitä pitää "suostutella" jos joku ystävistäsi halutaan erottaa laumasta.


    • CoK

      Onhan tuo aika setti. Katsokaas esim. jos ystäväsi ovat facebookissa niin silloin esim. yksilön mustamaalaaminen sosiaalisesti on mahdolista.

      Ajatellaan esim että joku henkilö X jolla on ystävät 1-9 facebookissa. Jos taho Z jolle X on kiusallinen (sanotaanko vaikka että henkilö X on talouskonsultti ja povaa Yhdysvaltain dollarin nopeaa luhistumista - ja se on totta, ja liittovaltio haluaa hidastaa tätä prosessia).

      Tällöin järjestetään asioita ja tapahtumia jotka saavat X:n vaikuttamaan ystäviensä 1-9, työnantajansa, sukulaistensa ja kaikkien kontaktiensa kanssa hyljeksityksi. Tällä tavalla voidaan käydä SOSIAALISTA SODANKÄYNTIÄ sellaisen toimesta kenellä tuo kaikki tietous on käytössään.

      Ihmiset kirjoittavat faceen mikä heitä kiinnostaa, mikä ärsyttää heitä (Eli paljastavat millä heitä on helpoin lahjoa tai manipuloida). Tällä tavoin voidaan luoda tarvittaessa kustomoituja sosiaalisia informaatio-pommeja jotka tuhoavat ihmiselämiä sosiaalisella ja sosiaalisen verkottumisen tasolla tosielämässä.

      Tapahtuuko näin? Mahdollisesti jo nyt... Mutta oleellista on että onko se mahdollista, onko tietotaito ja organisaatiot valmiita tuollaiseen toimintaan? - Ja vastaus on: KYLLÄ OVAT. Heillä on valtava määrä psykologista ja muita ihmistieteitä käsitteleviä ammattilaisia käytössään. Tarpeen tullen he voivat - ja varmasti tulevatkin käyttämään - facebookin tietoja osana aseidensa rakentelua. Nämä aseet eivät tapa fyysisesti vaan henkisesti.

    • M. T. Smith

      Turha sitä miltään tiedusteluorganisaatiolta on mitään kysyä kun täällä suomessa juorukellotkin tietää toistensa asiat paremmin kuin omat. Lopullinen kysymys todellakin on, että so what? Mihin he sillä juoruamisellaan taikka vakoilullaan tähtää kun voivat vain todeta, että ai nuokin tuntevat toisensa jostakin ja koska noi ei ole lärvikijakavereita, niin he tuskin muutoinkaan ovat kavereita. Suomessa vain viranomaiset ovat niitä kaikkein epäluuloisempia ja kokevat elämänsä suurempia pettymyksiä kun rikollinen joutuu telkien taakse, eikä saa puhuttua omia hapatuksiaa toisten piikkiin. Juorukellot haluavat pelata ihmisillä ja tehdä jälleen skandaaleja ja lööppejä. Minun henkilökohtainen asenne on, että jos joku on niin typerä, että viitsii ronkkia pientä ja suht. arvotonta elämääni juoruilla ja vakoilulla, niin edelleen so what? Eivät he oikeastaan tee muuta kuin itsensä typeräksi.
      Tähän mennessä suomessa avoimmuus on kuitenkin voittanut.

    • Anonyymi

      Kyse ei ole siitä mitä kirjoitatte, vaan kenen palvelimen kautta esitätte asioitanne. Käsittääkseni Ruotsi valvoo Suomi 24 kirjoituksia tai heidän Säpönsä ja varmasti suomessa poliisi ja eri järjestöt, jotka sitten tekevät näistä rikosilmoituksia. Onneksi tämä on vielä pieni yhteisö joka on jonkun hanskassa.

    • Mikä on LAKI

      Facebook kieltää syytökset

      "Facebook vastaa syytöksiin esimerkiksi Forbes-lehdelle. Palvelu torjuu Assangen väitteet jyrkästi.

      Facebookin mukaan palvelussa ei ole automaattista liittymää viranomaisille. Toimiin ei ryhdytä ilman oikeuden vaatimusta. Kun sellainen saadaan, Facebookin asiantuntijat tarkastavat sen. Jos pyyntö on laillinen ja asianmukainen, tiedot luovutetaan lakien mukaan".

      http://www.tietokone.fi/uutiset/facebook_emme_ole_inhottava_vakoilukone

      Sitä Naamakirja ei kerro miten tekevät bisnestä näillä samoilla tiedoilla !

      • KJfaklfjwwefwef

        "Jos pyyntö on laillinen ja asianmukainen, tiedot luovutetaan lakien mukaan"

        Avain sanalla LAKIEN MUKAAN.

        Esim amerikkalaiset systeemit saavat kaikki tiedot jos vain haluavat. Lakien mukaan nekin, nimittäin siellä 911-poikineiden lakien mukaan taitaisi olla niin että mikäli haluttuja tietoja ei anneta niin se on terrorismia.

        "Laillinen ja asianmukainen" pyyntö on mahdollista tehdä koko facebookin sisällöstä. Facebookin ei tarvitse "haluta sitä" tai "edistää sitä" esim tuottamalla viranomaisille omia kustomoituja työkaluja facebook-datan käsittelyyn - mutta sen tarvii jokatapauksessa toimittaa koko tietokanta viimeistään oikeuden päätöksellä joka päivä että joku CIA pääseet tonkimaan sitä vapaasti.

        Koittakaapa saada FB kertomaan missä laajuudessa viranomaiset ovat heitä käskeneet tietoja antamaan "laillisilla ja asianmukaisilla" pyynnöillä. He EIVÄT vastaa tähän koska he eivät SAA vastata kyseisiin kyselyihin koska kyse on edelleenkin "Laillisesta ja oikeudenmukaisesta" prosessista joka vaatii että kyseistä tietoa EI KERROTA koska kyseessä on "national security issue" joka laillisesti kieltää asiasta puhumisen.

        Eli jos CIA / FBI tms saa tunneittain koko FB:n tietokannan käsiinsä se tapahtuu "laillisesti ja asianmukaisesti" ja myöskin täysin salassa NDA-sopimuksen kautta. Julkisesti sitten voidaan olla diplomaattisia ja sanoa että jatkakaa toki.


    • VOI KAMALA!

      Voi hitto mitä kukkahattutätejä täältäkin löytyy... LUULEEKO joku tosiaan että tiedustelupalvelut olisivat kiinnostuneita siitä että Matti Meikäläinen kävi vessassa? Seurataanhan niitä puheluitakin, mutta tuskin ne poliisit heti ovella kolkuttelevat, jos jollain onkin sukassa reikä, tai on vaikka pöllinyt lähikaupasta muumitikkarin. Ei kai kukaan nyt kirjoita Facebookkiin, jos aikoo ryöstää pankin tai posauttaa pommin keskellä Manhattania! Jos on puhtaat jauhot pussissa, niin on ihan yksi ja sama, että kuka niitä tietoja kurkkii!

      • Vittuilutaitoinen

        Ei, vaan tiedustelupalvelut ovat kiinnostuneita sosiaalisten verkkojen rakenteista. Sinun vessassakäymisesi ajankohdat alkavat kiinnostaa siinä vaiheessa kun kaverin kaverisi on jollain seurantalistalla.

        Jos et ymmärrä mikä on kupletin juoni niin onhan tuokin tapa paljastaa olevansa älykkyysosamäärältään alle 110.


      • VOI KAMALA!
        Vittuilutaitoinen kirjoitti:

        Ei, vaan tiedustelupalvelut ovat kiinnostuneita sosiaalisten verkkojen rakenteista. Sinun vessassakäymisesi ajankohdat alkavat kiinnostaa siinä vaiheessa kun kaverin kaverisi on jollain seurantalistalla.

        Jos et ymmärrä mikä on kupletin juoni niin onhan tuokin tapa paljastaa olevansa älykkyysosamäärältään alle 110.

        Olen luullut ettei ihmisiä voi tuomita, jos he eivät ole mitään tehneet. Ei kait sillä ole väliä, vaikka kaverin kaveri sattuisikin ryöstämään pankin, minuahan siitä ei voi tuomita, jos en ole ollut osallisena rikokseen. Ja tuosta älykkyysosamäärästä vielä sen verran, että lullakseni yleinen keskiarvo on noin 100, joten 110 ei olisi paha, tai vaikka hieman allekin menisi. Ja omani on suurinpiirtein 120.


    • '''kkkkk

      Juu, eipä sinne kannata rekisteröityä jos luulee jostain syystä että CIA:ta kiinnostaa sun tiedot. =))

      Mulle on kyl aivan sama pääseekö joku tiedustelupalvelu kattomaan ketä mulla on facebookissa kavereina, monta promillee oli vappuna ja sillee, tai ketkä on mun sukulaisia, saishan noi tiedot joka tapauksessa selville jos jotaki kiinnostas, oli facebookkii tai ei! Ei sinne kannata muutenkaan laittaa mitään arkaluontosia tietoja niinku ei mihinkään nettiin kannata. Tervettä maalaisjärkee ku käyttää niin uskaltaa olla jopa facebookissa.

      • Mitä enemmän ihmisiä yritetään kontrolloida sitä enemmän täysin merkityksettömät asiat tulevat viranomaisten valvottaviksi ja aiheuttavat puuttumisia.

        Oletetaan että esim. ystäväsi osallistuu nettikyselyyn joka sijaitsee samalla palvelmilla jolta on lähtenyt pari epäilyttävää sähköpostia. Tällöuin siis ystäväsi kautta hänen ystävänsä (sinä) olet myös syynättävien listalla. Oletetaan että toinen ystäväsi on kaveri jonkun "terroristivaltiosta" kotoisin olevan opiskelijan kanssa. TADAA. Nyt sinulla on jo KAKSI sinua osoittavaa linkkiä vaikka et ole tehnyt mitään väärää tai edes tiedä noista asioista mitään.

        Juuri tälläistä "datankaivelua" ne haluavat harrastaa. He etsivät liitännäisyyksiä datamassasta. Noilla kahdella linkillä saisit jo jonkinasteisen "possibly related" luokituksen vaikka olet ihan tavallinen pälli. Muutama epäonninen kytkös lisää ja oletkin seuraavaksi CIA:n tai SUPO:n haastateltavana vailla hajuakaan mistä on kyse.


    • Jussuf (se sama)

      Minusta on todella mukavaa auttaa Yhdysvaltojen tiedustelupalveluja sillä että olen Facebookissa. Minulla ei ole mitään salattavaa.

      Onko sinulla?

      • Minulla ei ole mutten myöskään koe että minun olisi jotenkin erikseen todistettava luotettavuuttani käyttämällä palvelua jota en halua käyttää. Jos se että EI ole facebookissa on syyllistävä tekijä on maailma totisesti sairas paikka olla ja elää :D


      • Detroitissa asunut
        Kukkomies kirjoitti:

        Minulla ei ole mutten myöskään koe että minun olisi jotenkin erikseen todistettava luotettavuuttani käyttämällä palvelua jota en halua käyttää. Jos se että EI ole facebookissa on syyllistävä tekijä on maailma totisesti sairas paikka olla ja elää :D

        Muistelen eka matkaani jenkkilään vuonna -81 ja olin aika outo lintu kätesen rahani kanssa, kun minulla ei ollut luottokorttia.
        Kysyin syytä perheeltä jossa vierailin, niin luottokortiton luettiin automaattisesti luottokelvottomaksi ja jopa rikolliseksi käteisen rahansa kanssa.
        Hyvä kun sain bensaa ostettua ja maksu tapahtui jossain kopperossa kaukana mittarikentältä. Olin myyjälle iso riesa ja se näkyi naamasta.


      • Detroitissa asunut
        Kukkomies kirjoitti:

        Minulla ei ole mutten myöskään koe että minun olisi jotenkin erikseen todistettava luotettavuuttani käyttämällä palvelua jota en halua käyttää. Jos se että EI ole facebookissa on syyllistävä tekijä on maailma totisesti sairas paikka olla ja elää :D

        Muistelen eka matkaani jenkkilään vuonna -81 ja olin aika outo lintu kätesen rahani kanssa, kun minulla ei ollut luottokorttia.
        Kysyin syytä perheeltä jossa vierailin, niin luottokortiton luettiin automaattisesti luottokelvottomaksi ja jopa rikolliseksi käteisen rahansa kanssa.
        Hyvä kun sain bensaa ostettua ja maksu tapahtui jossain kopperossa kaukana mittarikentältä. Olin myyjälle iso riesa ja se näkyi naamasta.


      • samainen
        Detroitissa asunut kirjoitti:

        Muistelen eka matkaani jenkkilään vuonna -81 ja olin aika outo lintu kätesen rahani kanssa, kun minulla ei ollut luottokorttia.
        Kysyin syytä perheeltä jossa vierailin, niin luottokortiton luettiin automaattisesti luottokelvottomaksi ja jopa rikolliseksi käteisen rahansa kanssa.
        Hyvä kun sain bensaa ostettua ja maksu tapahtui jossain kopperossa kaukana mittarikentältä. Olin myyjälle iso riesa ja se näkyi naamasta.

        Osasin sittenkin yhteenlaskun, vaikka tämä väitti toista. =)


    • Miksei olisi

      Kuinka typerä saa olla jos kuvittelee, että tuota palvelua tuotetaan
      ilmaiseksi kun tietää mitä pelkästään tämän sivuston ylläpitämiseen
      vaditaan kuluja sekä laitteistoa.

      Ei tommost kapasiteettiä ole kun valtiolla.
      Ihan turha luulla muuta. Sen lisäksi jos seuraa tekniikan kehitystä
      niin ensimmäisen suoran kasvokuvan jälkeen, kun olet sen faceen
      laittanut niin ei tule naamasi ylältyksenä millään
      USA:n raja-asemalla, eläköön 3D- tekniikka.
      Sut tunnistaa vaikka parrassa. Turha edes kuvitella, että kaikki osoite, käyttäytymismallit, ostotiedot ,mainosten klikaaminen, puhelinnumrot etc.
      Olisivat jotenkin vain muiden riemuksi.

      Olemme itse antaneet kaikki tiedot sinne vapaaehtoisesti
      ja kuvittelemme, että fb:elää jollain mainosrahoilla...
      Hei haloo!!! Kyllä siinä vastine tahdotaan ja vastineen saavat.
      He savat kaiken, mut koska en rakenna pommeja missään majassa
      enkä kasvata huumeita tahi myy, niin mul se on ihan sama.
      Ja kuten joku jo totesikin, jopa suomen poliisi pystyy käyttämään hyödyksi tätä ilmaista keksintöä.. Kuten normaali ihminenkin.

      • on se ny pentele

        Ylipäätään noi Wikileaksin tiedot...näyttää kaikki olevan aika isoa kuplaa.
        Halosen numeroista facebookkiin asti...
        Sieltä ei ole tullut yhtään sellaista paljastusta vielä tähän
        mennessä, mitä ei iltapäivä lehdistä olisi voinut kerätä.


      • kokeilkaa vapaasti
        on se ny pentele kirjoitti:

        Ylipäätään noi Wikileaksin tiedot...näyttää kaikki olevan aika isoa kuplaa.
        Halosen numeroista facebookkiin asti...
        Sieltä ei ole tullut yhtään sellaista paljastusta vielä tähän
        mennessä, mitä ei iltapäivä lehdistä olisi voinut kerätä.

        Jos Fb:ei ole kerran vaarallinen niin perustakaa ryhmä:Alqaida.
        Ja sen jälkeen alkakaa laittaa kaikkea pommi,huume, usa, presidentti..
        Vastaista asiaa sinne. Vetäkää omalla nimellä ja kuvalla
        ittenne johonkin usa vastaiseen toimintaan,
        ja katsokaa mitä tapahtuu...Kun kerran mitään pelättävää ei ole..

        Ja miksei suomenkin..Uhkailkaa poliiseja perustakaa
        ryhmä faceen "poliisi on natsi sika" Ja suunnitelkaa leikkimielisesti
        rikoksia siellä... Jos ei mitään käy, niin olitte oikeessa...
        ja jos käy niin hups.


      • Joku vain
        kokeilkaa vapaasti kirjoitti:

        Jos Fb:ei ole kerran vaarallinen niin perustakaa ryhmä:Alqaida.
        Ja sen jälkeen alkakaa laittaa kaikkea pommi,huume, usa, presidentti..
        Vastaista asiaa sinne. Vetäkää omalla nimellä ja kuvalla
        ittenne johonkin usa vastaiseen toimintaan,
        ja katsokaa mitä tapahtuu...Kun kerran mitään pelättävää ei ole..

        Ja miksei suomenkin..Uhkailkaa poliiseja perustakaa
        ryhmä faceen "poliisi on natsi sika" Ja suunnitelkaa leikkimielisesti
        rikoksia siellä... Jos ei mitään käy, niin olitte oikeessa...
        ja jos käy niin hups.

        Nopeammin pääset häkkiin, kun latelet noita lentokentän turvatarkastuksessa.
        Kaikki hullut pitäisikin ehtiä ratsaamaan, mutta kun ei ehdi.
        Kauhajoen koulusurmakin oli vähällä estyä netin tietojen takia.


    • eljii

      suomalaiset tykkäävät itseään va koiltavan ! Ei kai muuten makseta muutamankin euron ostoksia tai matkalippuja luottokortilla

      luottokortilla maksaen pääsee kauppojen ja pankkien tietokoneille kirjaamaan liikkumisensa ja ostosmieltymyksensä

    • Assangen haastattelu
    • !!!

      Ei mikään uutinen että jenkkien tuotteissa on "tapakpertteja" jenkkien tarpeita varten.

      • ;-)

        tapakpertteja = takaportteja


      • str
        ;-) kirjoitti:

        tapakpertteja = takaportteja

        Jep, telecommunications act, mikä varmasti pätee täällä peräkylissäkin viestintää harjoittaviin.


      • light it up!

        juu aivan.


    • Pete N.

      Mulla on vittu feissarissa ainoastaan feikkiprofiileja, täysin vittu hatusta vedettyjä nimiä ja tietoja. Käyttäköö vittu hyväksee niitä tiäksää.. Jumalattoman tyhmää sinne on omia henkilökohtasia asioita vittu syöttää tiäksä..

    • raakkuna1

      Elaman luonteeseen kuuluu informaation jakaminen itsestään. "Salut" Ja ei siinä pitäis olla mitään haitallista, jos ihminen on kunniallinen. "Salut" Ja Facebookin suosio perustuu juuri tiedon,hankkiseen ympäröivästä ihmiskunnasta. "Salut"

      Vaan koko "Vakoilukone" esitys on mielestäni tempaistu Assangen omaksi esille tulemiseksi. "Salut"

    • haawaar

      niin kuin sonera ja supon teliajupakka.ainakin mulla ei ole mitään pelottavia asioita.maailman poliisi saa vakoilla mua,olen valmis joka päivä kerron maailmalle poliisille mitä tehnyt tänään

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      338
      3388
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2083
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1497
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1366
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      287
      1266
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1101
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      86
      1087
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe