Työmarkkinatuki

Solero22

Hei! Olen 20-vuotias tyttö työharjoittelussa eräässä vaatekaupassa ( minne pääsin työvoimatoimiston kautta) ja tulin juuri kipeäksi (flunssa). Haluaisin siis kysyä saanko työmarkkinatukea myös niinä päivinä kun olen terveydellisistä syistä poissa?

4

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kela

Hei,

Kiitos kysymyksestäsi!

Saadaksesi työmarkkinatuen työharjoittelun poissaolopäiviltä tulee sinun selvittää poissaolosi syy TE-toimistoon. TE-toimisto selvittää syyn poissaoloon ja ilmoittaa tästä Kelaan. Jos poissaolosi johtuu työkyvyttömyydestä, voidaan työmarkkinatuki maksaa myös poissaolon ajalta.

Jos olet saanut työharjoittelun ajalta ylläpitokorvausta, ei sitä kuitenkaan voida maksaa vaikka poissaolo johtuu työkyvyttömyydestä. Ylläpitokorvausta voi saada vain niiltä päiviltä, jolloin osallistuu työharjoitteluun.

Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

• tyokkari

Hei!
      Kiitos kysymyksestäsi.

Ilmoita viipymättä työ- ja elinkeinotoimistolle (TE-toimisto) työharjoitteluun liittyvien olosuhteiden muutoksista kuten työharjoittelusta poissaolosta. TE-toimisto antaa Kelalle sitovan työvoimapoliittisen lausunnon siitä, onko sinulla oikeus työmarkkinatukeen työharjoittelusta poissaolon ajalta.

Terveisin Teppo työkkäristä

• --

Tarvitseeko lääkärintodistusta laittaa Kelan työmarkkinatukihakemuksen liitteeksi?

• kela

Hei,

Kiitos tarkennuksesta! Lääkärintodistusta ei tarvitse liittää työmarkkinatukihakemuksen liitteeksi. Kelalle riittää, kun ilmoitat olleesi sairas hakemuksessa tai työttömyysajan ilmoituksessa.

Kela tarvitsee lääkärintodistusta siinä tapauksessa, jos sairauslomasi kestää pidämpään ja haet sairauspäivärahaa. Sairauspäivärahaa maksetaan omavastuun jälkeen, joka on yleensä sairastumispäivä ja seuraavat 9 arkipäivää. Sairauspäivärahan omavastuuajalta on mahdollista saada työmarkkinatukea.

Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe