Työmarkkinatuki

Solero22

Hei! Olen 20-vuotias tyttö työharjoittelussa eräässä vaatekaupassa ( minne pääsin työvoimatoimiston kautta) ja tulin juuri kipeäksi (flunssa). Haluaisin siis kysyä saanko työmarkkinatukea myös niinä päivinä kun olen terveydellisistä syistä poissa?

4

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kela

Hei,

Kiitos kysymyksestäsi!

Saadaksesi työmarkkinatuen työharjoittelun poissaolopäiviltä tulee sinun selvittää poissaolosi syy TE-toimistoon. TE-toimisto selvittää syyn poissaoloon ja ilmoittaa tästä Kelaan. Jos poissaolosi johtuu työkyvyttömyydestä, voidaan työmarkkinatuki maksaa myös poissaolon ajalta.

Jos olet saanut työharjoittelun ajalta ylläpitokorvausta, ei sitä kuitenkaan voida maksaa vaikka poissaolo johtuu työkyvyttömyydestä. Ylläpitokorvausta voi saada vain niiltä päiviltä, jolloin osallistuu työharjoitteluun.

Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

• tyokkari

Hei!
      Kiitos kysymyksestäsi.

Ilmoita viipymättä työ- ja elinkeinotoimistolle (TE-toimisto) työharjoitteluun liittyvien olosuhteiden muutoksista kuten työharjoittelusta poissaolosta. TE-toimisto antaa Kelalle sitovan työvoimapoliittisen lausunnon siitä, onko sinulla oikeus työmarkkinatukeen työharjoittelusta poissaolon ajalta.

Terveisin Teppo työkkäristä

• --

Tarvitseeko lääkärintodistusta laittaa Kelan työmarkkinatukihakemuksen liitteeksi?

• kela

Hei,

Kiitos tarkennuksesta! Lääkärintodistusta ei tarvitse liittää työmarkkinatukihakemuksen liitteeksi. Kelalle riittää, kun ilmoitat olleesi sairas hakemuksessa tai työttömyysajan ilmoituksessa.

Kela tarvitsee lääkärintodistusta siinä tapauksessa, jos sairauslomasi kestää pidämpään ja haet sairauspäivärahaa. Sairauspäivärahaa maksetaan omavastuun jälkeen, joka on yleensä sairastumispäivä ja seuraavat 9 arkipäivää. Sairauspäivärahan omavastuuajalta on mahdollista saada työmarkkinatukea.

Ystävällisin terveisin,
      Kirsi Kelasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7165
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      53
      3483
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2998
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      45