Moikka!
Saan tällä hetkellä työmarkkinatukea, mutta aloitan pian kesätyöt.
Työni menee niin, että ensin minulla on muutama päivä töitä ja sitten pari viikkoa niin, ettei työvuoroja ole ja sitten taas työvuorot jatkuvat.
Olenko oikeutettu saamaan työmarkkina tukea niiltä parilta viikolta jolloin minulla ei ole työvuoroja, mutta työsuhde kuitenkin?
Entä jos työsopimuksessani työsuhteen alkamispäivä on muutamaa viikkoa ennen kuin itse työt alkavat, saanko tältä ajalta työmarkkinatukea?
Työmarkkinatuesta
2
152
Vastaukset
- kela
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi!
Ilmoita työskentelystä Työ- ja elinkeinotoimistoon, jossa ensin selvitetään oikeutesi työmarkkinatukeen. Mikäli TE-toimisto toteaa ettei etuuden saamiselle ole esteitä, voit edelleen hakea Kelasta työmarkkinatukea.
Jos sinulla on työtuloja työttömyysajalla, sovitellaan työtulosi työmarkkinatuen kanssa. Soviteltua työmarkkinatukea maksetaan, jos
■ teet tilapäisesti enintään 2 viikkoa kestävää kokoaikatyötä tai
■ teet osa-aikatyötä, jonka työaika sovittelujakson aikana on enintään 75 % alalla sovellettavasta kokoaikatyön ajasta, tai
■ jatkat työssä, jossa työaikaa on lyhennetty lomauksen takia, tai
■ saat tuloa sivutoimisesta yritystoiminnasta.
Lisää tulojen vaikutuksesta työmarkkinatukeen löytyy linkistä:
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/130608120334ML
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei,
kiitos kysymyksestäsi.
Ilmoita työnhaussasi tapahtuneet muutokset työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto). Osa-aikatyössä ollessasi sinulla voi olla mahdollisuus soviteltuun työttömyysetuuteen. Etuuden saamisen edellytyksenä on se, että olet ilmoittautunut TE-toimistoon kokoaikatyön hakijaksi ja pidät työnhakusi voimassa TE-toimiston kanssa sovitulla tavalla. Työttömyysetuutta saadaksesi myös muiden työttömyysetuuden saamisen edellytysten tulee täyttyä.
terveisin Teppo työkkäristä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576354
- 501806
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381464- 471051
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48941Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13929Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875