Tramal-lääkkeestä

huolestunut!!

olen lukenut täällä tuosta tramal-kipulääkkeestä. Lääkäri määrännyt joskus jollekkin perheessäni, joka ei enää sitä käytä. Kuinka vahingollista on ottaa tätä lääkettä ilman että lääkäri olisi sen määrännyt?

6

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wd

Exäni jäi siihen koukkuun ja söi sitä kuin aspiriinia, ei ole enää hengissä. Sairaalassa leikkauksen jälkeen sain vastaavaa tippana ja näin hallusinaatioita jne.
      Se on huumeeksi luokiteltava ja sen mukaan siihen tulee suhtautua.

• vain tarpeeseen

Mä ainakin vetäisin ja kiireellä huiviin, jos sitä olisi saatavilla. Lääkeriippuvuus on ihmisen heikkoutta. Olen syönyt viimeiset 20 vuotta aika vahvoja lääkkeitä mutta vain tarpeeseen, koskaan ei ole ollut ongelmia lopettaa, tai olla syömättä.

Vain otettu lääke auttaa. Mutta toki järki päässä, ei niitä syödä kuin karkkia.

• .

Jos ei koskaan ole kyseistä lääkettä käyttänyt, niin ei voi tietää miten siihen reagoi, onko mahdollisesti sen ainesosille niin allerginen että menee henki tai sattuu jotain muuta.

On aivan selvää että toiselle määrättyjä lääkkeitä EI käytetä.

• lain kuuli jai nen

Ainahan kaikissa lääkkeissä, juomissa, ruuissa, kosmetiikassa, elämisissä, kaikessa on ensin se ensimmäinen kerta. Jos kaikkea pitää varoa ensimmäisellä kerralla, eihän elämästä mitään tule.

Tramal on yksi parhaista lääkkeistä, vaikuttaa keskushermostoon ja poistaa kivun, joten jos tarvetta on, ehdottomasti kannattaa kokeilla.

Ei elämää voi elää pelko perseessä! Ja ei muuten saisi kävellä punaisia päin, eikä varsinkaan ajaa ylinopeutta, puhumattakaan punnita kassalla kotimaisia vihanneksi ulkomaisen vastaavan tuotteen koodilla!

• Tepa 57v

Sain lekurilta vastikään kipuihini tramalia. Kipu hellitti hieman, mutta pää meni aivan sekasin ja lisäksi alkoi hirvittävä kutina kehossa. Laskin annostusta puoleen ja oireet helpottuivat. Kipu on kuitenkin onneksi pysynyt kutakuinkin poissa.

En suosittele tätä lääkettä käytettäväksi, jos siihen ei ole tosi tarvetta.

• mua ei kyl kutissu

Yksilöllistä on nuo annostukset ja sivuoireet. Sehän se hyvä puoli Tramalissa on että saa nupinkin samalla sekasin ja kivut katoaa. Mukava tunne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      43
      2140
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1903
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1342
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1160
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      952
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      909
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      849
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      44
      845
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      782
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe