Autonahan tuo on teknisesti katsottuna ihan mainio peli, mutta piireihin tätä autoa ei ole oikein hyväksytty myyntitilastojen perusteella Euroopassa. BMW, Audi, MB ja Volvo ovat hillityissä porvarispiireissä edelleen niitä suositumpia vaihtoehtoja. USA: ssa Lexuksen tilanne on toki parempi, mutta tuntien keskiverto amerikkaisen ajatteluvan on parempi myyntimenestys siellä ymmärrettävämpää. Europpassa Lexus kaikesta huolimatta luokitellaan edelleen aasialais autoihin, joilla ei esimerkiksi Englannin yläluokka voisi koskaa kuvitella ajavansa. Euroopalaiset arvot ovat konservatiiviset, ja jopa Suomessa luokkatietoisuus elää edelleen jossainmäärin, mitä auton valintaan tulee.
Lexusta ei arvosteta Euroopassa
35
936
Vastaukset
- 17
Jo on murheet jollakin. Parempi onkin, että persaukiset naapurit eivät vedä hernettä nenään, kun kuvittelevat meidän Lexusta joksikin Toyotan kopioksi.
- 21
"Jo on murheet jollakin. Parempi onkin, että persaukiset naapurit eivät vedä hernettä nenään, kun kuvittelevat meidän Lexusta joksikin Toyotan kopioksi. "
Lexus on Toyota-kopio, johon on liimattu vain erilainen logo keulaan ja perään. Käytännössä Toyota käyttää Lexus-mallistossaan perustojotan komponetteja. - tiedottelija
no tuota...Lexukset jotka perustuvat johonkin toyota malliin, ovat mailman laajuisesti myytävät maasturit GX ja LX(Land Cruiser) sekä hybridit CT(Auris) a sekä vain USAssa ja japanissa myytävät ES(crown) ja HS(Sai) , niissäkin muutoksia toyota-versioon on todella paljon.
toisin sanoen Toyotaan täysin perustumattomia Lexuksia on IS,GS, RX,LS
aika lailla eritilanne on VW-konsernissa, jossa KAIKKI Audit perustuvat, joko johonkin emo-Volkswageniin, tai sitten Škodan ja SEATin kehittämiin malleihin, mikä on kaiken lisäksi todella helppo myöskin nähdä
Golf=Leon=Octavia=A3, Superb=Passat=A6, Jetta=A4 , Tiguan=Q5, Touareg- Vastausta odotetaan
Ei se tee autoja sen paremmaksi/huonommaksi jos se perustuu jonkin toisen mallin rakenteeseen,vaan kannattaa tutkia lopputuotetta.
Ja miten lasketaan se että mikä on sama perusmalliin perustuva auto koska esim.vrt Superb=Passat=A6, audissa on moottori pitkittäin ja muissa poikittain ja mihin perustuu esim R8...
Kaikki merkit menevät ns.modulaariseen ns.pohjalevy rakenteeseen kustannusten säästämiseksi.
Vielä muutama vuosi sitten kaikki lexukset myytiin japanissa toyotan nimellä ja tuo on vale ettei mukamas IS,GS, RX,LS perustuisi toyotaan,pystytkö edes millään lailla perustelemaan väitettäsi? - tiedottelija
Vastausta odotetaan kirjoitti:
Ei se tee autoja sen paremmaksi/huonommaksi jos se perustuu jonkin toisen mallin rakenteeseen,vaan kannattaa tutkia lopputuotetta.
Ja miten lasketaan se että mikä on sama perusmalliin perustuva auto koska esim.vrt Superb=Passat=A6, audissa on moottori pitkittäin ja muissa poikittain ja mihin perustuu esim R8...
Kaikki merkit menevät ns.modulaariseen ns.pohjalevy rakenteeseen kustannusten säästämiseksi.
Vielä muutama vuosi sitten kaikki lexukset myytiin japanissa toyotan nimellä ja tuo on vale ettei mukamas IS,GS, RX,LS perustuisi toyotaan,pystytkö edes millään lailla perustelemaan väitettäsi?ei teekkään huonommaksi, mutta on aika paksua väittää että ainoa mitä niihin on tehty on liimattu parempi merkki.
no ok tossa suberb=passat=A6 meni pieleen että sisällytin A6 siihen. mutta passat ja suberb kyllä on samalla pohjalevyllä, tosin superb jatkettuna, mistä Wolfburgissa pahoitettiin mieli kun Mladas Boleslavissa suunnitelma esiteltiin
Audi R8 on Lamborghini Gallardo, moottori italialaisten, runko saksalaisten(mistä kertoo mm. lokinsiipiovien poissaolo), voimansiirto ja sisustus saksalaisten.
aivan, IS GS RX ja LS aiemmat sukupolvet olivat aiemmin myynnissä Japanissa Toyotina. Syystä että siellä ei koeta tarvetta erottua, siis pääjohtaja voi tulla Toyotalla siinä kuin harjoittelija, meillä euroopassa pomo tarttee Audin koska pitää näyttää että on pätäkkää, duunarille sopii se Volkswagen, viimeaikoina tosin on duunaritkin , velkarahaa pistäny palamaan ja ostanu audin, johtaja vaan ei voi "kansanautoon" vaihtaa
otetaan tuohon mikseivät Lexukset perustu mihinkään Toyotaan, vaikka esimerkiksi IS.
se on jotakuinkin samankokoinen kuin Avensis, mutta Lexuksen insinöörit eivät halunneet valita helppoa tietä ja ottaa sitä pohjaksi , mm siksi että is haluttiin takavetoiseksi, mm ajo-ominaisuuksien takia
eurooppaa varten sitten tulikin ongelmia kun tänne toivottiin IS dieselversiota, suorituskyvyllisesti sopiva moottori 2.2D-CAT suuniteltiin alumperin etuvetoisiin, joten siihen piti tehdä monenlaisia muutoksia - Tekniikan taso
tiedottelija kirjoitti:
ei teekkään huonommaksi, mutta on aika paksua väittää että ainoa mitä niihin on tehty on liimattu parempi merkki.
no ok tossa suberb=passat=A6 meni pieleen että sisällytin A6 siihen. mutta passat ja suberb kyllä on samalla pohjalevyllä, tosin superb jatkettuna, mistä Wolfburgissa pahoitettiin mieli kun Mladas Boleslavissa suunnitelma esiteltiin
Audi R8 on Lamborghini Gallardo, moottori italialaisten, runko saksalaisten(mistä kertoo mm. lokinsiipiovien poissaolo), voimansiirto ja sisustus saksalaisten.
aivan, IS GS RX ja LS aiemmat sukupolvet olivat aiemmin myynnissä Japanissa Toyotina. Syystä että siellä ei koeta tarvetta erottua, siis pääjohtaja voi tulla Toyotalla siinä kuin harjoittelija, meillä euroopassa pomo tarttee Audin koska pitää näyttää että on pätäkkää, duunarille sopii se Volkswagen, viimeaikoina tosin on duunaritkin , velkarahaa pistäny palamaan ja ostanu audin, johtaja vaan ei voi "kansanautoon" vaihtaa
otetaan tuohon mikseivät Lexukset perustu mihinkään Toyotaan, vaikka esimerkiksi IS.
se on jotakuinkin samankokoinen kuin Avensis, mutta Lexuksen insinöörit eivät halunneet valita helppoa tietä ja ottaa sitä pohjaksi , mm siksi että is haluttiin takavetoiseksi, mm ajo-ominaisuuksien takia
eurooppaa varten sitten tulikin ongelmia kun tänne toivottiin IS dieselversiota, suorituskyvyllisesti sopiva moottori 2.2D-CAT suuniteltiin alumperin etuvetoisiin, joten siihen piti tehdä monenlaisia muutoksiaKyllä nykyinen IS on uudelleenmuotoiltu kotimarkkinoiden Toyota Mark-X.
- Tekniikan taso
Tekniikan taso kirjoitti:
Kyllä nykyinen IS on uudelleenmuotoiltu kotimarkkinoiden Toyota Mark-X.
...ja nykyinen uudistunut Mark-X on Kiinan markkinoilla vasemmanpuoleisella ohjauksella Reiz-nimellä.
- tiedotelij
Tekniikan taso kirjoitti:
...ja nykyinen uudistunut Mark-X on Kiinan markkinoilla vasemmanpuoleisella ohjauksella Reiz-nimellä.
perustuu kyllä enemmän Crestaan ja Cheseriin, ovat kyllä aika paljon aikamosesti modifiointeja että on aika vaikea puhua samasta pohjalevystä, itseasiassa sen koodi ei ole edes sama, sukua kyllä
- valmistusmaat
tiedottelija kirjoitti:
ei teekkään huonommaksi, mutta on aika paksua väittää että ainoa mitä niihin on tehty on liimattu parempi merkki.
no ok tossa suberb=passat=A6 meni pieleen että sisällytin A6 siihen. mutta passat ja suberb kyllä on samalla pohjalevyllä, tosin superb jatkettuna, mistä Wolfburgissa pahoitettiin mieli kun Mladas Boleslavissa suunnitelma esiteltiin
Audi R8 on Lamborghini Gallardo, moottori italialaisten, runko saksalaisten(mistä kertoo mm. lokinsiipiovien poissaolo), voimansiirto ja sisustus saksalaisten.
aivan, IS GS RX ja LS aiemmat sukupolvet olivat aiemmin myynnissä Japanissa Toyotina. Syystä että siellä ei koeta tarvetta erottua, siis pääjohtaja voi tulla Toyotalla siinä kuin harjoittelija, meillä euroopassa pomo tarttee Audin koska pitää näyttää että on pätäkkää, duunarille sopii se Volkswagen, viimeaikoina tosin on duunaritkin , velkarahaa pistäny palamaan ja ostanu audin, johtaja vaan ei voi "kansanautoon" vaihtaa
otetaan tuohon mikseivät Lexukset perustu mihinkään Toyotaan, vaikka esimerkiksi IS.
se on jotakuinkin samankokoinen kuin Avensis, mutta Lexuksen insinöörit eivät halunneet valita helppoa tietä ja ottaa sitä pohjaksi , mm siksi että is haluttiin takavetoiseksi, mm ajo-ominaisuuksien takia
eurooppaa varten sitten tulikin ongelmia kun tänne toivottiin IS dieselversiota, suorituskyvyllisesti sopiva moottori 2.2D-CAT suuniteltiin alumperin etuvetoisiin, joten siihen piti tehdä monenlaisia muutoksia"Se on jotakuinkin samankokoinen kuin Avensis, mutta Lexuksen insinöörit eivät halunneet valita helppoa tietä ja ottaa sitä pohjaksi." Lisäksi Lexuksen insinöörit tiedostavat aina Japanin ja Englannin laadun eron, sillä Avensis tehdään Englannissa.
- ?=)==
Hinnakkaita pelejä, ehkä siinä syy. IS:sän saa n.40000 eurolla, joka on BMW 3-sarjan kokoinen, eli ei kovin tilava.
Tilavampi GS on perusvarusteilla n.80000 euroa. Eli ei ole semmoista 50000 euron isoa pirssiä joka voisi myydä.
Nyt tuli myyntiin CT mutta siinä pitäisi olla 2.5 litran V6 moottori jotta myisi. - reemijumi
paitsi että sittehän sitä vasta "kalliiksi tojoksi" haukuttaisiinkin, jos CT:n tai varsinkin IS:n aloitusmoottorina olisi 1.6 litrainen nelonen, kuten BMW:n 1- ja 3-sarjoissa.
mitä meinaat tuolla "Hinnakkaita pelejä, ehkä siinä syy. IS:sän saa n.40000 eurolla, joka on BMW 3-sarjan kokoinen, eli ei kovin tilava" ...
ei ole kyllä samaan hinta- ja kokoluokkaan kuuluva 3 mitenkään tilavampi, tai halvempi, vastaavasti varusteltuna.
CT on tulossa 300h-versiona jossa 2.5-3 litraista bensa-, miksei diesel ,kilpailijaa vastaava suorituskyky, mutta kolmannes 2.5 litraista turbodieseliä pienempi kulutus- Lexusta
Miksiköhän vastaavasti varusteltua ja saman kokoista bemaria myydään niin paljon enemmän kuin Lexusta?
Onko kyseessä imagojuttu, vai halutaanko vain mieluummin ostaa sitä alkuperäsitä, eikä kopioa?
Tiedä häntä... - reemijumi
Lexusta kirjoitti:
Miksiköhän vastaavasti varusteltua ja saman kokoista bemaria myydään niin paljon enemmän kuin Lexusta?
Onko kyseessä imagojuttu, vai halutaanko vain mieluummin ostaa sitä alkuperäsitä, eikä kopioa?
Tiedä häntä...euroopassa ostetaan, muttei muualla, esim USAssa,ja sitä selitetään imagolla.vaikkei bemarista, ja varsinkaan audista saa yhtään enempää vastinetta rahalle..
itseasiassa IS250 Lexusta vastaavasti varustettu bmw 3er eli 325i maksaa viitisen tonnia enemmän, moottori vaihtoehtona pienempi 320i varusteltuna on jotakuinkin samanhintainen
- sehän on selvää
Lexusta myydään Jenkeissä sen takia koska niiden omat tekeleet ovat niin surkeita ja Eurooppalaiset laatuautot kalliiita.
- hölömöukko
Totta !
Mutta kun en itse ole ajanut tuollaisella Lexuksella.
Käsittääkseni se on Toyotan parempia malleja, jotain Camryn luokkaa, eli ihan hyvä kai ajaakkin ? - Japsien laatu
Japanin laatu ratkaisee, kuten sanoit. Takaokassa tehdään kunnon autoja!
"Eurooppalaiset laatuautot kalliita", mainitsit. Luettele eurooppalaisia laatuautoja, please!. Tiedän vain japanilaiset laatuautot.
Sekä Lexuksella että Camryllä on sama ongelma markkinoinnissa. Suomessa on vain yksi Lexuksen jälleenmyyjä, ja EU kielsi Camryn maahantuonnin. Pitää odottaa, että Venäjän tehdas alkaa tuottamaan Camryä. - gs birotor
Japsien laatu kirjoitti:
Japanin laatu ratkaisee, kuten sanoit. Takaokassa tehdään kunnon autoja!
"Eurooppalaiset laatuautot kalliita", mainitsit. Luettele eurooppalaisia laatuautoja, please!. Tiedän vain japanilaiset laatuautot.
Sekä Lexuksella että Camryllä on sama ongelma markkinoinnissa. Suomessa on vain yksi Lexuksen jälleenmyyjä, ja EU kielsi Camryn maahantuonnin. Pitää odottaa, että Venäjän tehdas alkaa tuottamaan Camryä.Pakko kysyä millä tavoin EU kielsi camryn maahantuonnin?
Silläkö tavoin etteti täytä esim vaatimuksia ja liian kallis tuoda europpaan sen takia kun myynti määrät jäävät kuitenkin pieniksi? - bentley...
Japsien laatu kirjoitti:
Japanin laatu ratkaisee, kuten sanoit. Takaokassa tehdään kunnon autoja!
"Eurooppalaiset laatuautot kalliita", mainitsit. Luettele eurooppalaisia laatuautoja, please!. Tiedän vain japanilaiset laatuautot.
Sekä Lexuksella että Camryllä on sama ongelma markkinoinnissa. Suomessa on vain yksi Lexuksen jälleenmyyjä, ja EU kielsi Camryn maahantuonnin. Pitää odottaa, että Venäjän tehdas alkaa tuottamaan Camryä.bentley esim, please
- TOYOTA....
Japsien laatu kirjoitti:
Japanin laatu ratkaisee, kuten sanoit. Takaokassa tehdään kunnon autoja!
"Eurooppalaiset laatuautot kalliita", mainitsit. Luettele eurooppalaisia laatuautoja, please!. Tiedän vain japanilaiset laatuautot.
Sekä Lexuksella että Camryllä on sama ongelma markkinoinnissa. Suomessa on vain yksi Lexuksen jälleenmyyjä, ja EU kielsi Camryn maahantuonnin. Pitää odottaa, että Venäjän tehdas alkaa tuottamaan Camryä.Se on totta että Japanin laatu on aivan eri tasolla verrattuna eu autoihin. Jos totta puhutaan niin Lexuksen laatu on astetta paremmalla tasolla. Tottahan on myös se mistä se on peräisin, eli Toyotalta. Mielestäni se on ainoastaan positiivinen seikka.
- Ai niinkö?
Japsien laatu kirjoitti:
Japanin laatu ratkaisee, kuten sanoit. Takaokassa tehdään kunnon autoja!
"Eurooppalaiset laatuautot kalliita", mainitsit. Luettele eurooppalaisia laatuautoja, please!. Tiedän vain japanilaiset laatuautot.
Sekä Lexuksella että Camryllä on sama ongelma markkinoinnissa. Suomessa on vain yksi Lexuksen jälleenmyyjä, ja EU kielsi Camryn maahantuonnin. Pitää odottaa, että Venäjän tehdas alkaa tuottamaan Camryä. - Nimism.
Ai niinkö? kirjoitti:
Merkkien merkki myös Saksassa. Tyytyväisimmät omistajat Lexuksella. Aika noloa oman maan valmisteille.
- Lapsus terra
Japsien laatu kirjoitti:
Japanin laatu ratkaisee, kuten sanoit. Takaokassa tehdään kunnon autoja!
"Eurooppalaiset laatuautot kalliita", mainitsit. Luettele eurooppalaisia laatuautoja, please!. Tiedän vain japanilaiset laatuautot.
Sekä Lexuksella että Camryllä on sama ongelma markkinoinnissa. Suomessa on vain yksi Lexuksen jälleenmyyjä, ja EU kielsi Camryn maahantuonnin. Pitää odottaa, että Venäjän tehdas alkaa tuottamaan Camryä.No sitten et kyllä tiedä paljoakaan ja en edes kehtaisi sitä noin julkisesti tunnustaa. Sano muuten yksikin japanilainen laatuauto?
- H&K.
Television elokuvatarjonnasta voi aina bongata jotain mielenkiintoista.
Kyllä esim. englantilaisessa filmissä, jossa kuvataan todella korkea-arvoisen herran kulkemista, usein on autona juuri Lexus. Yhtälailla jonkin suuren yhtiön pääjohtajaa kuljetetaan Lexuksella.
Amerikkalaisessa elkovatuotannossa sama homma jatkuu, mutta Lexuksen ohella näkyy herroilla olevan allaan Hyundain vastaavia pirssejä.Siis todella tärkeillä herroilla.- Tuotesijoittelua
Mikä sinulla on pointti?
Yritykset maksavat elokuvayhtiöille siitä, että saavat näkyvyyttä tuotteilleen.
Autotehtaat ovat tehneet tätä jo kauan. - H&K.
Tuotesijoittelua kirjoitti:
Mikä sinulla on pointti?
Yritykset maksavat elokuvayhtiöille siitä, että saavat näkyvyyttä tuotteilleen.
Autotehtaat ovat tehneet tätä jo kauan.Jos on tämä on ainut oikea näkemys aiheeseen niin hienosti on homma filmeissä hoidettu.
Pointtini on vain tuo mitä kerroin, noin on asia silmiini osunut enkä sen kummemmin ole sitä pohtinut. Jos itse olisin ko. herrana oikeassa elämässä niin ilman muuta haluaisin vastaavan kohtelun ja juuri noilla autoilla. - Heikki.
Tuotesijoittelua kirjoitti:
Mikä sinulla on pointti?
Yritykset maksavat elokuvayhtiöille siitä, että saavat näkyvyyttä tuotteilleen.
Autotehtaat ovat tehneet tätä jo kauan.Eilen tuli telkkarista englantilainen Rebus-rikospoliisisarja. Pistipä siinäkin silmään, että "sankari" ajaa Saabilla, mutta pari pykälää korkeammalla oleva herra tulee paikalle Lexuksella. Sillä tavalla.
- Heikki.
H&K. kirjoitti:
Jos on tämä on ainut oikea näkemys aiheeseen niin hienosti on homma filmeissä hoidettu.
Pointtini on vain tuo mitä kerroin, noin on asia silmiini osunut enkä sen kummemmin ole sitä pohtinut. Jos itse olisin ko. herrana oikeassa elämässä niin ilman muuta haluaisin vastaavan kohtelun ja juuri noilla autoilla.Huomasin myös englantilaisessa Emmerdale-draamasarjassa esiintyvien, kylään muuttaneiden ökyrikkaiden autona - mikäpä muu kuin - viinipunainen iso Lexus.
Ei siis mitään euro-roinaa. - hyvä sarja muuten
Heikki. kirjoitti:
Eilen tuli telkkarista englantilainen Rebus-rikospoliisisarja. Pistipä siinäkin silmään, että "sankari" ajaa Saabilla, mutta pari pykälää korkeammalla oleva herra tulee paikalle Lexuksella. Sillä tavalla.
Ja isoin herra kartanonomistaja tuotiin Jaguarilla, näinhän se menee...
- Englannin yläluokka?
Heikki. kirjoitti:
Huomasin myös englantilaisessa Emmerdale-draamasarjassa esiintyvien, kylään muuttaneiden ökyrikkaiden autona - mikäpä muu kuin - viinipunainen iso Lexus.
Ei siis mitään euro-roinaa.Kaikki tietävät , millä autoilla ökyrikkaat ja aateliset ajelevat Englannissa. Range Rover, Land Rover, Jaguar, Bentley ja Aston Martin.
http://www.luxurylaunches.com/transport/queen_elizabeth_iis_customized_daimler_majestic_v8_jaguar_for_sale.php
- vulvu
Volvo ei ainakaan Saksassa ole suosittu ollut ikinä.
- mersumersumersu
Lexus on minun silmissäni=Kia, hundai, Suzuki. Sitten on olemassa mersut audit ja bemarit jotka ovat yläluokan pelejä eikä niitä tarvitse selitellä. Lexus on merkki jonka hankintaa joutuu itselleenkiin todistelemaan ja perustelemaan. Kun ostat mesen niin ei tarvii
- 350
Minulta on kysytty, miksi en ostanut Meseä, Bemua tai Audia. Olen sanonut olevani liian nuori Mesen rattiin. Sitten taas Audi on mielestäni tänäpäivänä se kyrvänjatke-merkki ja lisäksi vetää väärästä päästä. Audi myös jotenkin ärsytti eniten. Nyky-BMW:t ovat mielestäni erittäin tyylikkäitä ja BMW olikin näistä kaikkein varteenotettavin vaihtoehto, mutta Lexuksen hiljaisuus lopulta ratkaisi. Kovasti automiehet ovat olleet kiinnostuneita autostani ja tulleet juttelemaankin. Moni mieltää merkin vain "ylihintaiseksi Toyotaksi", mutta todellisuudessa Lexuksesta ei oikein tiedetä mitään. Monet ovat olleet ilmeisen yllättyneitä esim. auton vakiovarustuksesta. Minä haluan autoltani laatua, mutta en negatiivista merkkimielikuvaa. Lexuksella sellaista ei ole ja siksi valintani on Lexus. Lisäksi autoni säilyttää arvonsa paremmin kuin Audi ja BMW.
- ffffffffffffffffffff
Audi on aina 4vetoinen, jos edes haet jotain verrallis mallia Lexuksen kanssa, ksoka et edes saa isoimppin moottoreihin etuvetoa.
Mikähän malli sinun autosi on? - Luxusta
ffffffffffffffffffff kirjoitti:
Audi on aina 4vetoinen, jos edes haet jotain verrallis mallia Lexuksen kanssa, ksoka et edes saa isoimppin moottoreihin etuvetoa.
Mikähän malli sinun autosi on?Eikä parempiin Lexuksiin saa etuvetoa, onneksi.
- lex-luthor
Kuka kaipaa etuvetoa edustusluokan pirssiin? Haloo!?
Takaveto on ehkä kalliimpi valmistaa ja vie enemmän tilaa, mutta nelivedon ohella ainoa vaihtoehto, jos istuu autossa itse puikoissa. Takaveto mm. lähtee viivalta huomattavasti paremmin, ei puske kaartessa vaan voi rauhassa painaa lisää kaasua, kääntöympyrä on pienempi, painonjakauma on tasapainoisempi jne jne.
Jos taas ei osaa talvella ajaa takavetoista, niin ehkä silloin onkin ehkä syytä jatkaa harjoittelua etuvetoisella vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818