Saattaapi tästä aiheesta löytyä jo tietoakin,mutta kun on kiire niin ei ehdi nyt etsimään.. eli: olen varaamassa hotellia booking.comin kautta. (Kaunas,Liettua).
Korttina mulla on Visa Electron,joka kai on ok,näin olen ymmärtänyt? (vaikka sivuilla lukee ainoastaan VISA,niin electronkin käy,eikö niin?)
Mutta tämä katevaraus asia on jotenkin epäselvä. Onko yleinen käytäntö että kortilta/tililtä varataan tämä maksu? ja koska? onko mulla nyt oltava tämä summa tilillä koko ajan? (lähtö reissuun vasta reilun kuukauden päästä).. vai annetaanko se kortin numero vaan "varmuudeksi",että jos en saavukaan voidaan tilitä ottaa rahat?
ja jos se otetaan jo tilitä varaukseen,se raha,niin palautetaanko se ja mä maksan hotellilla huoneeni??
Suuret kiitokset jos joku viisas viitsisi vastata :)
booking.com ja katevaraus
1
1825
Vastaukset
- onko tästä apua
Booking.com yleisistä sopimusehdoista:
4. Maksuttomuus
Palvelumme on maksutonta. Monista palveluntarjoajista poiketen emme veloita palvelustamme tai lisää huonehintoihin mitään maksuja (esim. varausmaksuja). Emme veloita luottokorttiasi, vaan maksat varauksesi suoraan hotellille.
5. Luottokortti
Hotellit vaativat luottokortin tiedot varauksen vakuudeksi. Välitämme luottokorttisi tiedot suoraan hotellille, josta olet tehnyt varauksen. Voimme myös tarkistaa luottokorttisi (eli varata siltä katteen). Käytämme siirrettävien tietojen turvaamiseksi ja salaamiseksi SSL-tekniikkaa (Secure Socket Layer).
Huomaathan, että tiettyjen hintojen ja erikoistarjousten kohdalla luottokortiltasi saatetaan varata kate tai veloittaa summa (eikä maksua ole aina mahdollista saada takaisin). Tarkistathan huoneesi yksityiskohtaiset tiedot tällaisten ehtojen varalta ennen varauksen tekemistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t645700Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo1073585Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel573448Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021
vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti472847Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin
Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset52693Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L932672SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral732538IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!
"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k132440Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi861967Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei3411917