Koira allergia??!

Äipänteri

Hei, haluaisin kysyä! tytön tyllerö tällä hetkellä 5kk, kävimme verikokeissa, joissa tulos koira-allergiasta yli 18 (viitearvohan on se 0,39).. Uskonko tätä vai ei? mitään silmä- eikä hengitysoireita ole ollut, iho punoittaa melkein kauttaaltaa, paitsi ei koko aikana vaippaiho. vaipan alue on ollut siis koko ajan kunnossa. imetys loppui 2kk iässä, jolloin iho alkoi oireilla, tuolloin vaihdettiin pesuaineet ja rauhoittui joksikin aikaa.. maitoallergiaa ei ole. voiko siis testien tulos nousta esim. huuhteluaineen vuoksi noin korkeaksi, ja että koira olisi vain yksi tekijä monesta. vai luovutaanko koirasta tältä istumalta? itse olen alkanut epäillä huuhteluainetta isoksi tekijäksi.. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja testituloksia ja ratkaisuja.

16

4604

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21432564wtgfd

      Jos on koiria, niin koirat pois ja talon täyssiivous hyönteistentorjujan myrkyllä.

      tai

      Adoptoit lapsesi.


      melkein vaihtoehdot ovat tuossa.

    • tsemppiä!

      eipä sitä muuten voi kokeilla kun että koira pois, valitettavasti..saisko sitä koiraa hoitoon mihkään, että tekis sen allergia saneerauksen ja paikat puhtaaks, ja kattoo helpottaako olo, mutta huomioitavaa se etti koirapölyt hetkessä poistu..eli ei ihottuma seuraavana päivänä häviä..tai sitten kokeileen sen huuhteluainenn pois jättöä, heti! ihottuma on ikävää lapselle..ja noin pieni ei kyllä sitä osaa kertoa vielä mitenkään, kun ei osaa vielä edes raapia itseään! ja vaikka tuo punotus nyt johtuskin pesuaineesta niin onhan se nyt sanomattakin selvää että koira ei hyvää tee jatkossa, altistaa vaan pahempaan, ja yleensä noissa käykin niin että jossakin vaiheessa oireet pahenee tosi pahaks..

    • allergisen äiti

      Allergiatestin tulos kertoo, että lapsesi on herkistynyt koiralle. Testin arvo ei kerro siitä kuinka paha allergia on. Ei toisilla tuo lukema voi tarkoittaa, ettei mitään oireita tule ja toisella taas eittäin pahaa allergiaa. Jos lapselle ei tule koirasta oireita, niin koirasta ei tarvitse luopua vaan koiran kanssa tekemisissä oleminen on enemmän hyödyksi kuin haitaksi (siedättää allergiaa). Mutta jos koira aiheuttaa noin voimakkaita oireita, niin koirasta luopuminen on ainoa vaihtoehto. Ymmärrätte varmaan, että lapsella on todella paha olla, jos koko iho punoittaa.

      Oliskiko teillä mahdolista lähteä tytön kanssa pariksi viikoksi poissa kotoa, johonkin lemmikkittömään paikkaan? Heti sinne päästyänne kaikki vaatteet pesuun (jollakin hypoallergisella pesuaineella ja ilman huuhteluainetta). Kokeilun aikana älkää muuttako mitään muuta lapsen elämässä (siis ei uusia ruokakokeiluja, ei uusia rasvauskokeiluja tms.). Katsokaa parantuuko tytön iho. Sen jälkeen palatkaa kotiin ja katsokaa taas huononeeko tilanne. Tälläiset välttöämisaltistuskokeet ovat ainoa keino varmasti selvittää allergia. Pelkkä koiran hetkeksi hoitoon antaminen ei kerro todellista tilannetta, koska koiran allergeenit säilyy asunnossa vähintään puolivuotta, vaikka siivoaisi kuinka ahkerasti (toki allergeenit vähenee koko ajan, mutta tälläisissä testeissä olisi hyvä saada mahdollisimman totaalinen välttäminen).

    • 5äiti

      hävitä koira heti. ennenkuin lapsesi saa niitä silmä- ja hengitysoireita, voi puhjeta astmaksi. Hävitä koira heti. noin suuri arvo ei kyllä johdu huuhteluaineesta. punoittavalle iholle ei kannata missään nimessä käyttää mitään huuhteluaineita, vain hajusteeton pesuaine.

    • !!!!

      koiraa yhtää mihinkäää , siedätys hoitoa vain. itse olin lapsena todella pahasti allerginen koirille ja kissoille... ja tulos on että omistan kissan sekä koiran!!!

    • Imetys 12kk !

      ....jatkuu.
      Lapsen suunnittelu, odottava äiti, vauva ja lapsi:

      Luontoäiti on järjestänyt siten että sekä äiti, että sikiö/vauva oleteusarvoisesti altistuvat samoille allergeeneille odotus- ja imetys-aikana, jolloin äidin on pystyttävä tuottamaan vasta-aineet sekä itseään, että lastaan varten. >>>>>>Lapsi saa oman immuunipuolustuksesi tuottamat vasta-aineet äidinmaidossa!

      >>>>>>Voit varmistaa tulevan lapsesi terveyden jo lapsen suunnittelu vaiheessa syömällä kolmea tärkeintä probiootti-bakteeria koko ajan vähintään(!) imetyksen loppuun asti->>>>>>jonka pitäisi kestää vähintään 12-kuukauden ajan. Ja tällä varmistat myöskin itsesi pysymisen infektiovapaana. Emättimestä löytyy noin 20g probiootti-bakteereita.

      Voit varmistaa lapsesi mahdollisimman terveen elämän antamalla lapsellesi probiootti-bakteereita (mhb) vauvasta asti, sen takia että lapsen immuunipuolustus kehittyy yhteen ikävuoteen mennessä, jonka jälkeen lapsi itse vasta kykenee tuottamaan tarvittavat vasta-aineet.

      >>>>>>Huomioi nämä:
      - Elollisten-yksimahaisten immuunipuolustuksen perusta on allamainitut kolme probiootti bakteeria-oli sitten kyse aikuisesta tai lapsesta-miehestä tat naisesta-kissasta tai koirasta, jolloin palautusprosessi tarvitsee prikulleen(!) nämä kolme tärkeintä bakteeria:
      1. Lactobacillus asidophilus(L-a),
      2. Lactobacillus bulgaricus(L-b) ="antibiootti"-bakteeri ja
      3. Bifidobacterium.

      - >>>>>>Lapsesi ja kotieläimesi eivät pysty kertomaan seuraavasta ongelmasta joten lue: "Koiran yksitoista pyyntöä ihmiselle"; kohta 8.!
      Jatkuu....

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Naisten_vaivat_ja_parantavat_bakteerit.html
      -

      Hoida tytöstä allergiat pois:
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Elamaa_yllapitavat_probiootti_bakteerit&homeantibiootti.html

    • En usko noihin testeihin, lapsella testi näyttää että ei ole allerginen kissalle, hevoselle mutta kun on näiden lähellä, niin tulee limayskää ja hengitys alkaa vinkuu. Koiratesti oli hyvin korkealla, ja kotona koira ei mitään oireita ( lapsi jo 11v. ) eli osaa sano oireet.

      Menisin nyt oireiden mukaan, ja jätä huuhteluaine pois kokonaan, meillä reagoidaan varsinkin comfortille.
      Usein se menee niin että omalle koiralle ei olla allergisia mutta vieraille ollaan ja eläinallergiassa esiintyy aina, nuhaa, silmien rähmintää/kutinaa.
      Kokeilkaa ihmeessä sitä että menette pariksi päiväksi paikkaan missä ei ole koiraa ja jos lapsen ihooireet helpottaa....koirasta on luovuttava.

    • Koiria ja allergia

      Muutin kahden koirani kanssa taannoin uuteen kotiin miehen ja hänen lapsiensa kanssa. Toinen lapsista on allerginen koirille, ja saikin koirista esim. kyläillessään koiraperheissä oireita; silmät ja nenä vuosivat ja aivasteli paljon. Olin itkenyt itkutkin jo valmiiksi koirista luopumisen takia ja yrittänyt valmistaa itseäni siihen että joudun karvaisista perheenjäsenistä luopumaan. Toiselle oli uusi kotikin jo tiedossa. Päätimme kuitenkin seurata tilannetta vähän aikaa.

      Alussa poika oireili myös meidän koiristamme, mutta nyt, kun takana on noin 5 kuukautta saman katon alla asumista, allergiaoireita ei ole enää lainkaan. Juhannuksena toinen koirista köllötteli pojan kainalossa aurinkotuolissa mökin laiturilla. Sitä katsellessa olin enemmän kuin tyytyväinen etten hätäisesti luopunut koirista.

      Meidän koiramme ovat kultaisianoutajia. Makuuhuoneisiin on pääsy estetty, ja yksin ollessaan koirat ovat kodinhoitohuoneessa. Kodinhoitohuoneeseen on laitettu Electroluxin ilmanpuhdistin, joka on osoittautunut siellä muuten erittäin hyväksi myös kuivausrummun aiheuttaman pölyn takia. Olohuoneeseen ostin taloon muuttaessani Elixairin E400 ilmanpuhdistimen. Ajattelin, että jos siitä olisi apua. En osaa sanoa auttaako se tilanteeseen vai ei, koska allergiaoireita ei tule enää muuallakaan (esim. autossa koirien kanssa). Mutta kyllä se joka tapauksessa pitää huoneilman puhtaampana, joten eipä siitä haittaakaan ole.

      Toisaalta tiedän myös yhden perheen, jossa kultaisennoutajan hankkiminen voimisti allergiareaktioita niin paljon, että he joutuivat koirasta luopumaan. Asia on varmasti hyvin tapauskohtainen. Oma maalaisjärkeni sanoo, että jos allergiaoireet ovat astmaattisia, niin sen kanssa ei auta leikkiä, mutta vuotavista silmistä ja kutiavasta nenästä päästiin ainakin meidän tapauksessamme eroon. Eli älkää tehkö hätäisiä johtopäätöksiä, mutta realisti täytyy kuitenkin olla.

    • -----

      En kyllä ensimmäisenä koiriani pois laittaisi:)
      Maitohappoja peliin ja siedätystä, niin tekisin itse -jos oireet eivät selvät.
      Tuttavilla sattunut monesti, että kaikki "epämääräiset" oireet tulkitaan heti koirasta johtuvaksi, jos sellainen talossa on.

      Maltti on valttia:)
      Tsemppiä ja toivottavasi asiat menevät parhain päin:)

    • voivoivoi....

      kannattaa olla kuitenkin varovainen tuon siedättämisen suhteen. Meidän esikoisella puhkesi allerginen astma 2-vuotiaana ja nyt sitten astma-lääkitys kahdesti päivässä ja avaavia lääkkeitä tarpeen mukaan. Tosin meillä siitepölylle altistuminen laukaisi astman. Kotieläimiä ei ole. Lapsella on myös jotain ruoka-aine-allergioita. Esikoisella ei joskus 6kk iässä verikokeissa ei vielä ollut yksikään silloin testattu allergeeni koholla (iho-oireita)...

      Ei noihin testituloksiin mitkään huuhteluaineet vaikuta. Kohonnut lukema kertoo siitä että lapsi on altistunut kyseiselle allergeenille ja elimistö reagoi siihen. Se on sitten yksilöllistä, että kehittyykö esim. astma vai ei.

      Kannattaisiko kääntyä lastenlääkärin tai allergialääkärin puoleen ja tiedustella asiaa.

    • Äipänteri

      Kiitos vastauksista!

      En ole adoptoinut lastani, ja koirakin on edelleen kotona. Tyttömme on siedättynyt omalle koiralle, mutta tahtoo reagoida ihollaan, kun käymme vieraissa koirapaikoissa. Eli todellakin kiitos hyvistä vastauksista, olen tosi tyytyväinen että sain kuulla teidän kommentteja aiheesta.

      En tarkoittanutkaan että huuhteluaine vaikuttaisi testitulokseen, mutta käytön lopettaminen vaikutti kyllä ihoon, ei ärsyynny niin helposti. Eli vauvoille ei huuhteluaineita ja mielellään pesuaineeksi LV tai Erisan tai muu allergiaystävällinen.

    • Lapsi/Koira:

      Koiran yksitoista pyyntöä ihmiselle.

      1. Elämäni kestää ehkä kymmenen vuotta tai hieman enemmän. Jokainen ero sinusta merkitsee minulle kärsimystä, ajattele tätä ennen kuin hankit minut.
      2. Anna minulle aikaa käsittää, mitä vaadit minulta.
      3. Isäntäni, älä anna minun pettyä, istuta luottamusta minuun - siitä elän.
      4. Jos et ole minuun tyytyväinen, älä ole minulle kovin vihainen, äläkä sulje minua sisään rangaistukseksi, sillä sinulla on työsi, huvisi ja ystäväsi - minulla on vain sinut!
      5. Puhu joskus kanssani. Vaikka en täysin ymmärrä sanojesi merkitystä, niin ymmärrän joka solullani äänesi sävyn, joka puoleeni kääntyy.
      6. Tiedän isäntäni, miten minua kohtaan käyttäydyt, sitä en unohda koskaan.
      7. Pyydän; harkitse ennen kuin lyöt minua. Leukani voisivat satuttaa sinua ja murskata pienen kätesi luut, mutta en koskaan halua käyttää niitä tähän.

      8. >>>>>>Huomioi isäntäni tämä: olen aina lattian rajassa. Kun nukun lattialla, hengitän ilmaa lattian pinnassa, jossa kosteusvaurio-homeiden toksiinia on eniten ja nuolen välillä muovimattoa, jossa on streptomyces griseus bakteerin (=ns sädesieni) erittämää valinomysiini myrkkyä, jotka saavat minut ärtyisäksi ja voivat muuttaa koko persoonaani. Myrkyn vaikutus lakkaa jo muutamassa päivässä kun pääsen raittiiseen ilmaan! Kv-homeantibiootti tuhoaa limakalvojeni hyviä/tarpeellisia maitohappobakteereita, jonka takia immuunipuolustukseni on alentunut ja sairastun aina vaan herkemmin. Rakas isäntäni, myös pieni leikkikaverini-sinun pieni lapsesi kärsii tästä, joten Auta meitä!

      9. Ennen kuin haukut minua työssäni haluttomaksi, vastahakoiseksi, tai laiskaksi, ajattele; ehkä sopimaton ruoka kiusaa minua, ehkä olen pakotettu olemaan liian kauan auringossa, tai kuumassa autossa tai saattaahan minulla olla murtunut sydän.
      10. Isäntäni, huolehdi minusta kun tulen vanhaksi - myös sinä tulet kerran olemaan vanha.
      11. Rakas isäntäni, kulje jokainen vaikea matka kanssani. Älä koskaan sano "en voi nähdä sellaista", tai "sen on tapahduttava poissa ollessani".
      Minulle on kaikki helpompaa sinun kanssasi - myös viimeinen matkani. Kiitos.

      Tuuli lyö aaltoja hiekkarantaan ja vie mukanaan kirjoituksen: "ikuisesti sinun"

      Eikö kaikki kestäkään ikuisesti?
      Jatkuu...................

      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Koiran_yksitoista_pyyntoa_ihmiselle.html

    • jk

      vai niin

    • elä sie usko..

      eiku oota. jätä huuhteluaine pois,ja pesuainetta sikavähän. joidenkin aineiden yhteys laukasee allergian.älä paa koiraaa mihinkään ennenkun oot testannu kaik kemikaalit eka. älä usko noita "koira pois" juttuja. mun lapselle tuli koko kroppa täys näppyjä.ja meil 3 isoa koiraa. heti lekurit käski laittaa koirat pois. kappas kun jätti huuhtelu ja pesuaineen pois niin näpyt hävis.niin ja se sairaalan rasva teki kauheat pallukat joka paikkaan. puol vuotta eteenpäin,ei millekään herkkyyttä.koirat on vielki.

    • Anonyymi

      Pitää lasta imettää väh 1.5-2v jolloin lapsi saa hyvät jutut äitistä. Muuten puhkeaa allergiat ja muut paskat jo 2.5vuotiaana.. noh ymmärrä jos täytyy heti näyttää hyvältä ja seksikkäältä tinderi suhteissa

    • Anonyymi

      Minä imetin molempia lapsiani 3 kk. Ovat nyt yli nelikymppisiä, ei mitään allergioita ja muutenkin olleet suprterveitä. Ihan isossa kaupungissa on asuttu, ei siis edes maalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      2177
    3. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      2175
    4. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      2175
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      2174
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      2174
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      2173
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      2173
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      2173
    10. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      2173
    Aihe