Vastakkaista sukupuolta oleva kumppanini ei tiedä minun olevan biseksuaali. (Olen 2-kymppinen ja kaapissa.) Pelkään lapsellista suhtautumista.
Vielä enemmän pelkään sitä, ettei hän hyväksy samaa sukupuolta olevien seurustelusuhteita. En ole keskustellut hänen kanssaan homo- tai biseksuaalisuudesta enkä tiedä hänen kantaansa.
Jos saisin tietää hänen pitävän bi- tai homoseksuaalisuutta luonnottomana, olisin loukkaantunut. En tiedä, haluaisinko olla sellaisen ihmisen kanssa. Hänen negatiivinen suhtautumisensa saattaisi johtaa eroon.
Olenko kohtuuton jos reagoin niin? Onko muilla kokemuksia?
Olisi kuitenkin vaikea olla ihmisen kanssa, joka ei hyväksyisi minua.
Voisitteko seurustella homofoobikon kanssa?
5
153
Vastaukset
- nejnej
En voisi seurustella suvaitsemattoman ihmisen kanssa. En missään nimessä! En voisi olla sellaisen kanssa edes ystävä.
- 4+6
Eikö sekin ole suvaitsemattomuutta, ettei voisi seurustella suvaitsemattoman ihmisen kanssa? Tai olla edes ystävä?
- xminna
Ei mullakaan onnistuisi. Kaveripiiriin ja sukuun kuuluu kuitenkin niin gay ja lesbo -ihmisiä sekä biseksuaaleja. Eli mä tiedotan kantani kyllä aika ajoissa jo ja kyllä sen siitä saa aika pian selville mikä hänen kantansa sitten on.
- Kuusankukka
Minä voisin. Tosin seurustelu olisi kyllä kamalaa ja kaatuisi lopulta omaan mahdottomuuteensa.
Ystävyys sitten taas riippuisi homofoobisuuden asteesta. Paha fobia nyt kaataisi senkin suhteen, pieni ei. Itselläni on kevyesti homofoobinen ystävä ja minua vain lähinnä huvittaa koko asia. Häntä kauhistuttaa nähdä esim. samaa sukupuolta olevien ihmisten pussaavan ja hän kauhistelee sitä minulle täysin vapaasti. Nauran vain :D . Kerran kysyin mitä hän sitten tuumaa jos mulla on joku päivä tyttöystävä, mutta en saanut siihen oikein vastausta :D . Kummalisia ovat ihmiset. - 14
En voisi.
Homofobia ja totaalinen suvaitsevaisuus ovat toisaalta toistensa ääripäitä (vaikka itse tavoittelen sitä, että kaikki ihmiset olisivat mielestäni normaaleja eli ääripään suvaitsevaisia...) Voisin seurustella ihmisen kanssa joka ymmärtää ja hyväksyy minun tapani suhtautua seksuaalisuuteen (rakkaus ja välittäminen saavat aikaan yllättävää hyväksyntää), mutta joka ei yleisesti välttämättä homoseksuaalisuutta/bisseyttä hyväksy. Tosin rajan vetäisin siihen kuinka hän kommentoisi bisseyttä/homoutta julkisesti tuttavilleen. Negaatioita en hyväksyisi.
Toisen kunnioittaminen on oleellinen osa parisuhdetta joten oletetaan, että sinun seksuaalinen suuntaumukses tulee hyväksyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1084876Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143972Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2133886Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371364
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1711361En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531145