miten paskassa kunnossa teillä on hampaat bulimian takia ? entä miten kauan ootte sairastaneet ja kuinka usein oksennatte ?
itteä ahdistaa aina niin saatanasti hammaslääkärikäynnit. eikä sinne oikein koskaan tuu mentyä. hävettääkin. helvetti. jännästi tohon ainaiseen hammassärkyyn ja reikiinkin vaan tottuu. :I
hampaista
5
484
Vastaukset
- keekkkk
Mulla ei päällepäin ehkä näy mitään vikaa hampaissa, mutta ne on oksentelun johdosta siloittuneet posliinimaisiksi, koska kiille on kulunu. ja vihlontaa on usein ja uskon, että mulle on tullu ihan hirveästi reikiä hampaisiin. En uskalla mennä hammaslääkärille. Ne varmaan ihmettelis, että miten mä oon saanu hampaani tuohon kuntoon, ku oon vasta 16 v.. :(
- girs--
yksi puruhammas poistettu, yksi juurihoidossa ja melko surkeassa kunnossa. enää yks juurihoito ja se on siinä.
Onneksi nyt menin hammaslääkäriin, vaikka olikin suuri häpeä näistä hampaista ja pelko hammaslääkäriä kohtaan.Sattui onneksi ymmärtäväinen hammaslääkäri, jolle kerroin monen vuoden syömishäiriötaustasta. Oon kartellut hammaslääkäriä pitkän aikaa pelkojen ja häpeän takia. Ei ole mikään muu hammas onneksi menossa juurihoitoon/poistoon kunhan käyn paikkaamassa reiät joita löytyy ja poistamassa hammaskivet. Tehtiin kunnon hammastarkastus. Kiillevaurioita löytyy kanssa. Eteenpäin hampaat onneksi näyttää ihan ok:lta mut esim. etuhampaiden takana näkyy kyllä mun syömishäiriötausta aika hyvin. mulle on alkanut tulla purentaongelmia erityisesti hampaan poiston jälkeen ja niska on siksi kipeä ja muutenkin stressaantuneena narskuttelen öisin hampaita. : (
Aloittajalle en voi muutakun suositella että vaikka kuinka ahistaa hammaslääkäri niin kandee sinne silti mennä. jos sattuu tympeä tapaus lääkäriksi niin sen voi vaihtaa. Tiedän sen tunteen, kun alkaa jo tottua hammaskipuihin, mutta ei niihin pidä tottua! Se kertoo vaan että siellä on joku vialla. Esim. hammastulehdukset ei ole leikin asia ja huono hampaitten kunto voi vaikuttaa terveyteen muutenkin. Ja helpommalla pääsee kun menee eikä siirrä ja halvemmalla tietysti, koska ei ne itsestään ne hampaat parane vaan huononee vaan.
Olen tämän kevään ollut oksentelematta ja voin sanoa että hampaat on olleet hyvä herättäjä tässä asiassa ja sairastelu. Toivotaan nyt että tulevaisuus jatkuu tällaisena. - vamo
Mult on poistettu pari takahammasta ja hampaat lohkeilee ihan itsekseen. Takahampaat on ihan mustat? reikiä kenties?? Hengitys haisee ihan kuolemalta ja syöminen on vaikeampaa kuin ennen kun kaikki ruoka menee hampaitten väliin. Yritäkkääpä joskus syödä pelkil etuhampailla. Onko kenties hieman vammasta touhuu? jep, mut sehän minä olen ruokavammanen.
- juu......
Täälläkin hammasongelmainen. Itselläkin takahampaat mustat, hirveet hammaskivet, hampaita poistettukin 1 onneks takaa. hammaslääkäri pyöritteli päätään ja sanoi että mun on pakko alkaa hoitaan nää.
tulee varmasti kalliiksi kun joka toinen hammas pitää paikata... no, elämä sucks.
bulimiaa ollut jo kauan, veikkaan et jos tähän malliin jatkan niin saan varmaan tekarit kolmekymppisenä. jos hampaistaan tykkää niin ei kannata sairastuu bulimiaan varsinki jos on muutenkin jo huonot geenit hampaiden suhtee. - 20veeee
mua pelottaa toi hampaiden huonoon kuntoon meneminen ihan hitosti :(( oon oksentanu "säännöllisesti" vasta n. puolen vuoden ajan, mutta selkeesti tuntuu vihlontaa hampaissa, jota ei oo aiemmin tuntenu. Sit multa halkes ja mureni yks takahammas täysin.. pelkään et noin käy mun kaikille hampaille :((( haluun eroon tästä paskasta!! hampaat menee ja terveys muutenki..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea
Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa38610164Säästäminen on typerää, muistakaa äänestää demareita
Säästäminen on typerää, koska aiheuttaa vain talouden taantumista ja lopulta tappaa potilaan. Demareiden tapa on satsat956474Olli Rehn: Eläkkeistä pitää leikata. Nyt tuli Lindtmanille kauhun paikka
jos johtaa seuraavaa hallitusta. Purra: eläkkeisiin ei kosketa. Eikä tällä hallituskaudella varmasti kosketa, mutta seur4096220SDP:n budjetin peruskivi: "Rahaa nimittäin on!"
Demarien talouspolitiikan ydin on usein tiivistetty klassiseen meemiin: rahaa on, kunhan se on jonkun muun rahaa. Vuoden1614531Sara Sieppi umpirehellisenä Amazing Race -kulissien takaisesta elämästä
Sara Sieppi oli mukana Amazing Race Suomi -realityssä. Somevaikuttajalla oli takana raskasta aikaa ja isoja suruja, eikä13858Poliisien suosikkipuolueet ylivoimaisesti: Kokoomus ja persut
samoin on armeijan henkilöstön kanssa. Sen sijaan sekä vihreät, vasliitto ja SDP ovat hyljeksittyjä puolueita poliisien883424Sdp, Vihreät ja vasemmistoliitto muuttumassa naisten puolueiksi?
Sdp 64 % naisia, vihreät 70 % naisia ja vasemmistoliitto 60 % naisia. Ilmankos ne puolueet ajaa autoilevien kantasuomal963391Kun täällä kysytään aina vaan naisilta
Niin nyt kysytään miehiltä. Mies, voisitko ottaa kumppaniksesi naisen joka nostaa enemmän penkistä kuin sinä? Tienaa en643206Herkkua vai hötöä? Kaksi Beck-leffaa tällä vkolla tv:stä
Beck-elokuvat tuntuvat olevan suomalaisten makuun. Tällä viikolla televisiosta tulee kaksi ruotsalaista taidonnäytettä,73138Hatunnosto! Mari Hynynen (os. Perankoski) ja Jouni Hynynen auttavat vähäosaisia upealla tavalla!
Hatunnosto! Mari ja Jouni Hynynen ovat Vailla vakinaista asuntoa ry:n uudet kummit. Hynysiä motivoi halu lisätä ymmärr103092