hampaista

bäbäb

miten paskassa kunnossa teillä on hampaat bulimian takia ? entä miten kauan ootte sairastaneet ja kuinka usein oksennatte ?

itteä ahdistaa aina niin saatanasti hammaslääkärikäynnit. eikä sinne oikein koskaan tuu mentyä. hävettääkin. helvetti. jännästi tohon ainaiseen hammassärkyyn ja reikiinkin vaan tottuu. :I

5

438

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keekkkk

Mulla ei päällepäin ehkä näy mitään vikaa hampaissa, mutta ne on oksentelun johdosta siloittuneet posliinimaisiksi, koska kiille on kulunu. ja vihlontaa on usein ja uskon, että mulle on tullu ihan hirveästi reikiä hampaisiin. En uskalla mennä hammaslääkärille. Ne varmaan ihmettelis, että miten mä oon saanu hampaani tuohon kuntoon, ku oon vasta 16 v.. :(

• girs--

yksi puruhammas poistettu, yksi juurihoidossa ja melko surkeassa kunnossa. enää yks juurihoito ja se on siinä.
      Onneksi nyt menin hammaslääkäriin, vaikka olikin suuri häpeä näistä hampaista ja pelko hammaslääkäriä kohtaan.Sattui onneksi ymmärtäväinen hammaslääkäri, jolle kerroin monen vuoden syömishäiriötaustasta. Oon kartellut hammaslääkäriä pitkän aikaa pelkojen ja häpeän takia. Ei ole mikään muu hammas onneksi menossa juurihoitoon/poistoon kunhan käyn paikkaamassa reiät joita löytyy ja poistamassa hammaskivet. Tehtiin kunnon hammastarkastus. Kiillevaurioita löytyy kanssa. Eteenpäin hampaat onneksi näyttää ihan ok:lta mut esim. etuhampaiden takana näkyy kyllä mun syömishäiriötausta aika hyvin. mulle on alkanut tulla purentaongelmia erityisesti hampaan poiston jälkeen ja niska on siksi kipeä ja muutenkin stressaantuneena narskuttelen öisin hampaita. : (

Aloittajalle en voi muutakun suositella että vaikka kuinka ahistaa hammaslääkäri niin kandee sinne silti mennä. jos sattuu tympeä tapaus lääkäriksi niin sen voi vaihtaa. Tiedän sen tunteen, kun alkaa jo tottua hammaskipuihin, mutta ei niihin pidä tottua! Se kertoo vaan että siellä on joku vialla. Esim. hammastulehdukset ei ole leikin asia ja huono hampaitten kunto voi vaikuttaa terveyteen muutenkin. Ja helpommalla pääsee kun menee eikä siirrä ja halvemmalla tietysti, koska ei ne itsestään ne hampaat parane vaan huononee vaan.

Olen tämän kevään ollut oksentelematta ja voin sanoa että hampaat on olleet hyvä herättäjä tässä asiassa ja sairastelu. Toivotaan nyt että tulevaisuus jatkuu tällaisena.

• vamo

Mult on poistettu pari takahammasta ja hampaat lohkeilee ihan itsekseen. Takahampaat on ihan mustat? reikiä kenties?? Hengitys haisee ihan kuolemalta ja syöminen on vaikeampaa kuin ennen kun kaikki ruoka menee hampaitten väliin. Yritäkkääpä joskus syödä pelkil etuhampailla. Onko kenties hieman vammasta touhuu? jep, mut sehän minä olen ruokavammanen.

• juu......

Täälläkin hammasongelmainen. Itselläkin takahampaat mustat, hirveet hammaskivet, hampaita poistettukin 1 onneks takaa. hammaslääkäri pyöritteli päätään ja sanoi että mun on pakko alkaa hoitaan nää.
      tulee varmasti kalliiksi kun joka toinen hammas pitää paikata... no, elämä sucks.

bulimiaa ollut jo kauan, veikkaan et jos tähän malliin jatkan niin saan varmaan tekarit kolmekymppisenä. jos hampaistaan tykkää niin ei kannata sairastuu bulimiaan varsinki jos on muutenkin jo huonot geenit hampaiden suhtee.

• 20veeee

mua pelottaa toi hampaiden huonoon kuntoon meneminen ihan hitosti :(( oon oksentanu "säännöllisesti" vasta n. puolen vuoden ajan, mutta selkeesti tuntuu vihlontaa hampaissa, jota ei oo aiemmin tuntenu. Sit multa halkes ja mureni yks takahammas täysin.. pelkään et noin käy mun kaikille hampaille :((( haluun eroon tästä paskasta!! hampaat menee ja terveys muutenki..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      85
      2107
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      43
      1690
    3. Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!

Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!
      Haapavesi
      65
      1427
    4. Hyvää yötä, olen rakastunut suhun

Sanon tämän kyllä vielä sulle henkilökohtaisestikin. 😘
      Ikävä
      74
      1218
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      77
      1161
    6. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      26
      1134
    7. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      48
      1133
    8. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      59
      1051
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      913
    10. Teki mieli

Huutaa meidän nimet tänne, niin ei jäisi epäselvyyttä. Ikävä sinua urpo.
      Ikävä
      39
      884
    Aihe