hampaista

bäbäb

miten paskassa kunnossa teillä on hampaat bulimian takia ? entä miten kauan ootte sairastaneet ja kuinka usein oksennatte ?

itteä ahdistaa aina niin saatanasti hammaslääkärikäynnit. eikä sinne oikein koskaan tuu mentyä. hävettääkin. helvetti. jännästi tohon ainaiseen hammassärkyyn ja reikiinkin vaan tottuu. :I

5

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keekkkk

Mulla ei päällepäin ehkä näy mitään vikaa hampaissa, mutta ne on oksentelun johdosta siloittuneet posliinimaisiksi, koska kiille on kulunu. ja vihlontaa on usein ja uskon, että mulle on tullu ihan hirveästi reikiä hampaisiin. En uskalla mennä hammaslääkärille. Ne varmaan ihmettelis, että miten mä oon saanu hampaani tuohon kuntoon, ku oon vasta 16 v.. :(

• girs--

yksi puruhammas poistettu, yksi juurihoidossa ja melko surkeassa kunnossa. enää yks juurihoito ja se on siinä.
      Onneksi nyt menin hammaslääkäriin, vaikka olikin suuri häpeä näistä hampaista ja pelko hammaslääkäriä kohtaan.Sattui onneksi ymmärtäväinen hammaslääkäri, jolle kerroin monen vuoden syömishäiriötaustasta. Oon kartellut hammaslääkäriä pitkän aikaa pelkojen ja häpeän takia. Ei ole mikään muu hammas onneksi menossa juurihoitoon/poistoon kunhan käyn paikkaamassa reiät joita löytyy ja poistamassa hammaskivet. Tehtiin kunnon hammastarkastus. Kiillevaurioita löytyy kanssa. Eteenpäin hampaat onneksi näyttää ihan ok:lta mut esim. etuhampaiden takana näkyy kyllä mun syömishäiriötausta aika hyvin. mulle on alkanut tulla purentaongelmia erityisesti hampaan poiston jälkeen ja niska on siksi kipeä ja muutenkin stressaantuneena narskuttelen öisin hampaita. : (

Aloittajalle en voi muutakun suositella että vaikka kuinka ahistaa hammaslääkäri niin kandee sinne silti mennä. jos sattuu tympeä tapaus lääkäriksi niin sen voi vaihtaa. Tiedän sen tunteen, kun alkaa jo tottua hammaskipuihin, mutta ei niihin pidä tottua! Se kertoo vaan että siellä on joku vialla. Esim. hammastulehdukset ei ole leikin asia ja huono hampaitten kunto voi vaikuttaa terveyteen muutenkin. Ja helpommalla pääsee kun menee eikä siirrä ja halvemmalla tietysti, koska ei ne itsestään ne hampaat parane vaan huononee vaan.

Olen tämän kevään ollut oksentelematta ja voin sanoa että hampaat on olleet hyvä herättäjä tässä asiassa ja sairastelu. Toivotaan nyt että tulevaisuus jatkuu tällaisena.

• vamo

Mult on poistettu pari takahammasta ja hampaat lohkeilee ihan itsekseen. Takahampaat on ihan mustat? reikiä kenties?? Hengitys haisee ihan kuolemalta ja syöminen on vaikeampaa kuin ennen kun kaikki ruoka menee hampaitten väliin. Yritäkkääpä joskus syödä pelkil etuhampailla. Onko kenties hieman vammasta touhuu? jep, mut sehän minä olen ruokavammanen.

• juu......

Täälläkin hammasongelmainen. Itselläkin takahampaat mustat, hirveet hammaskivet, hampaita poistettukin 1 onneks takaa. hammaslääkäri pyöritteli päätään ja sanoi että mun on pakko alkaa hoitaan nää.
      tulee varmasti kalliiksi kun joka toinen hammas pitää paikata... no, elämä sucks.

bulimiaa ollut jo kauan, veikkaan et jos tähän malliin jatkan niin saan varmaan tekarit kolmekymppisenä. jos hampaistaan tykkää niin ei kannata sairastuu bulimiaan varsinki jos on muutenkin jo huonot geenit hampaiden suhtee.

• 20veeee

mua pelottaa toi hampaiden huonoon kuntoon meneminen ihan hitosti :(( oon oksentanu "säännöllisesti" vasta n. puolen vuoden ajan, mutta selkeesti tuntuu vihlontaa hampaissa, jota ei oo aiemmin tuntenu. Sit multa halkes ja mureni yks takahammas täysin.. pelkään et noin käy mun kaikille hampaille :((( haluun eroon tästä paskasta!! hampaat menee ja terveys muutenki..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      81
      9882
    2. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      128
      7365
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      6027
    4. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      53
      4114
    5. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      80
      4020
    6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      48
      3995
    7. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      50
      3689
    8. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      113
      3080
    9. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      57
      3070
    10. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      7
      3067
    Aihe