On se härskiä

apuaaaa.

Miksi Valtiot elävät velkarahalla ??!!

Esim.
Suomen PKT oli......... 2010...................154-miljardia
Suomen Valtion käyttää rahaa 2011...........54-miljardia
Suomen valtio velkaa nyt........2011........n. 75-miljardia
Suomen valtio ottaa lainaa......2011.....n.8- 10-miljardia

Ketkä lainaa tuon 85-miljardia.......no tietenkin sijoittajat / pankit.

NÄIN ON SAATU AIKAAN MEKANISMI JOLLA RAHOITETAAN
SIJOITTAJIA / PANKKEJA eli näin on saatu aikaan Kalevalasta tuttu
SAMPO jolla maksetaan "KOTIIN" tekemättä mitään.

maksetaan "KOTIIN" tekemättä mitään.

Ei ole outoa että ELIITTI puolustaa järjestelmää koska rahalle
saadaan korko jossa työpanos on lähes olematon.

Verottamalla vois ottaa saman summan kuin mikä lainataan

2011 tullaan maksamaan korkoja sijottajille 2 500 000 000 €
siis Suomessa.

6

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene ja tiedä

      Jaa-a, - ihmiset nyt kuitenkin saamansa pienen koron vuoksi kantavat rahansa pankkeihin tai vastaaviin laitoksiin. Pankit tekevät näillä rahoilla bisnestä. Lainaavat ja sijoittavat riskillä saadakseen mahdollisimman ison tuoton.
      Valtiot taas käyttävät lainarahaa, koska se on helppo saada perustelematta sen tarkemmin lainanantajalle mihin se käytetään. Jos valtio kantaisi jotakin suurehkoa pjojektia varten erityisveron, joutuis sitä enemmän perustelemaan, koska kansalaiset olisivat kiinnostuneempia politiikasta. Et tällasia ajatuksia tuli mieleen

    • Niin, ilman pankkeja ja mahdollisuutta tehdä investointeja niin yrityksissä, kunnissa, valtioissa ja yksityisillä, eläisimme yhä savumajoissa ja kuolisimmme nälän ja tautien runtelemina hieman alle 50sinä.

      Rehellisyys on joilekin vaikea ja tuntematon käsite.

      Jos valtio ottaa velkaa toteuttaakseen tie investoinnin, joka lisää yritystoimintaa maassa, niin lainan maksu toteutuu helposti lisääntyvillä verotuloilla.

      Lainan ottaminen on vastuullista puuhaa.

      Mutta jos lainaa otetaan, jotta voidaan maksaa palkkoja tarpeettomille virkamiehille ja ylisuuria etuuksia kansalaisille on jonainpäivänä säästökuurin aika.

      Näin on käynyt Porttugalille ja taitaa käydä myös Suomellle kun arvioi mitä seurauksi on siitä, että eräs hallitukseen kinuava puolue kieltäytyy ottamasta kanstaa valtiontalouden kestävyysvajeeseen. Eli ainakin tuon puolueen toiminta johtaisi Porttugalin kaltaiseen hallistemattomaan velan ottoon.

      Vastuu holtittomasta velanotosta tulee valtion vastattavaksi aikanaan. Silloin on hyvä muistaa kuka johti vastuutonta puoluetta ja aiheutti vahingon.

      NINEL

    • katainen avittaa sij

      Mielestäni noin puolet valtion pudjetista vois olla lainaosuus eli 54-miljaardista puolet 25-miljardia.
      Sijoittajilla on ollut vaikeuksia löytää sopivia kohteita joten tähän on tultu

    • mmmmqqq

      Suomi lainaa n.3 %
      Portugali 6-8 %

      On se hyvä pisnes 6-8 % näinä aikoina.
      Valtiot takaa ja lainaa.

    • huijarit....

      Muistuttaa vahvasti PYRAMIDIHUIJAUKSELTA....isot voittaa ja pienet häviää

    • juu on on

      onko tämä rikollista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      128
      1256
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1078
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      904
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      828
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      774
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      695
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      18
      677
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      42
      615
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      589
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      565
    Aihe