Ei jaksa juosta enää!

Tammimamma78

Raskauteni on aivan alussa, eli rv 4 menossa. Harrastan juoksua ja vielä pari viikkoa sitten juoksukilometrejä kertyi viikossa liki 70. Viime viikolla sitten eräällä lenkillä huomasin, että hengästyin jo muutaman sadan metrin juoksemisen jälkeen, eikä juoksu oikein kulkenut. Ajattelin, että olin tulossa kipeäksi, koska vielä muutamia päiviä aiemmin juoksin hengästymättä reippaasti noin 10km. Tällä viikolla juoksemisesta ei ole tullut enää yhtään mitään. Alan puuskuttaa miltei heti, vaikka juoksisin hyvin hitaasti. Minua alkaa myös pyörryttää, tai päässä jotenkin meinaa pimentyä ja jalat menevät aivan voimattomiksi ja veltoiksi ja tuntuu, etten pääse yhtään eteenpäin. Onko kenelläkään ollut vastaavia kokemuksia tai osaako joku kertoa, mistä tämä johtuu? Jumpata, kahvakuulailla ja zumbata jaksan yhä aivan normaalisti, mutta juoksu aiheuttaa nuo kuvaamani oireet. Tässä alkuraskaudessa ei vielä ole myöskään ilmennyt mitään sen ihmeempiä raskausoireita, paitsi hillitöntä palelua. Olisin toivonut voivani juosta vielä useita kuukausia ja luulin, että vasta kasvava vatsa olisi alkanut hiljentää tahtia. Tälläisiä ongelmia en ollut osannut odottaa.

3

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauskoja lenkkejä

Minulla oli huimausta ja heikotusta/voimattomuutta alkuraskaudessa ja juokselenkkejä piti silloin tosi paljon lyhentää. Saattoi ehkä johtua ihan vaan ruokahaluttomuudesta. Painoni laski kilon ekalla kolmanneksella... Oletkos sinä muistanut syödä hyvin? Raskaana oleva aktiiviurheilija saa syödä PALJON! ;) Mutta sitten kun eka raskauskolmannes läheni loppuaan niin minulla ainakin vointi oli taas ihan entisenlainen ja pidensin lenkkejä. Ja loppujen lopuksi kävin vielä rv33 ja jopa 34 kevyilla tunnin hölkkälenkeillä :) Tiedäthän, että jos hyvältä tuntuu ja ei supistele niin saat juosta niin pitkään kun tuntuu hyvältä.

• Tammimamma78

Ruokahaluttomuudesta en ole kärsinyt, koska etovaa oloa tms. ei ole ollut. Ruokamääräni eivät kyllä normaalisti ole olleet mitään kovin suuria ja pääasiassa syön kasvisvoittoisesti, enkä esim lainkaan punaista lihaa. Myös leipää olen syönyt melko vähän tähän saakka. Ehkäpä nyt kokeilen syödä - ja ennenkaikkea juoda hieman aiempaa enemmän. Toivottavasti juoksu lähtisi taas kulkemaan, sillä vielä tässä vaiheessa en haluaisi ainakaan kaikkia lenkkejä vaihtaa kävelyyn tai sauvakävelyyn. Ihanaa olisi tosiaan, jos pystyisi juoksemaan lähes raskauden loppuun saakka. Kiitos paljon sinulle vastauksestasi ja aurinkoista kevättä!

• 79vesimies

Hei!
      Itselläni menossa rv 29 ja itesekin olen juossut jo vuosia enne raskautta n.4 krt vko. Itselläni jäin juoksu pois melko pian raskauden alussa, koska olo lenkeillä ei tuntunut hyvältä. Ja pian alkoikin raju raju pahoinvointi jota kesti viikolla 12 saakka. Sen jälkeen olen voinnut hyvin ja harrastanut liikuntaa monipuolisesti, mutta en juossut. Juoksua ei kannata tehdä jos se ei tunnut hyvältä, ja toisaalta kannattaa pitää välillä pieni tauko ja kokeilla myöhemmin uudelleen. Itse olisin voinut mahab puolesta juosta hyvin johonkin viikolle 23-25 saakka, koska maha alkoi vasta tuossa vaiheessa näkymäänkin.
      Onnea raskaudesta ja kokeile uusia lajeja, pääasia että se mitä teet tuntuu sinusta hyvältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      2610
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      342
      2233
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2052
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      19
      1916
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1648
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1182
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1169
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      1030
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      1015
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      3
      982
    Aihe