PTC - sivut

niisalo

PTC - ala (Paid To Click) on mainostamisalaa, jota on ollut aina Internetin alkuajoista lähtien. Tuolloin kyseinen ala näkyi sähköposteina, joita katselemalla tienasi muutaman hassun sentin. Nykyään ala on kehittynyt Bux - ja Aurora - versioihin, joissa käyttäjä rekisteröityy sivustolle ja klikkailee mainoksia tienaten muutaman sentin. Jos sitäkään. Bux - versio sivustosta usein maksoi paremmin, kuin Aurora - versio, mutta usein Bux - versioiset sivut sortuivat huijaukseen ja katosivat maan alle. Nykyään (7.5.2011) Bux - sivustoja, ei voida pitää enään luotettavina, koska homma ei kannata ja lähestulkoon jokainen uusi Bux - sivu muuttuu scam - sivustoksi hyvin suurella todennäköisyydellä.

Itseäni suunnattomasti ärsyttää lukiessani keskusteluja täällä Suomi24, mihin on liitetty refu ja hyötylinkkejä, ovat saaneet osakseen hyvinkin negatiivista palautetta. Myönnän niiden olevan ärsyttäviä, mutta kommentit kuten: "Huijausta, ei kannata käyttää" - Nimimerkki enolekoskaankokeillut käyttäjä postaa aiheeseen. Tämä ei pidä paikkaansa. Vaikka 98% kaikista PTC - sivuista ovatkin huijasta tai tulevat muuttumaan huijaussivustoksi, niin löytyy muutamia oikeasti toimivia sivustoja, jotka maksavat. Nopeasti luin kommentteja esim. Neobuxiin liittyen ja huomasin kommenteissa refulinkkejä
esimerkiksi VCBux - ja Infinitybux - sivustolle. Nämä kaksi jälkeistä sivustoa ovat huijasta, ne ovat rankattu esimerkiksi PTC - Investigations - sivustolla Scam osastolle. Neobux sitä vastoin ei ole scam - sivusto, vaan on koko PTC -alan lippulaiva tällä hetkellä.

Kommentteja lukiessani myöskin ymmärsin, minkä takia ihmiset haukkuvat kyseistä alaa huijaukseksi. He ovat itse omaa tyhmyyttään ja hyväuskoisuuttaan liittyneet sivustoille helpon rahan perässä ja tulleet pettymään, luonnollisesti. Vaadittava pohatyö on tehtävä, ennemminkuin ryntää päätä pahkaa kokeilemaan.

http://thebestptcsitesuptodate.blogspot.com/

Tässä on blogikirjoitukseni aiheesta. Se myös opastaa käyttämään PTC - sivuja ja pyrkii kertomaan alasta enemmän. Minkä takia se toimii, miten sitä tehdään jne. Pahoittelen tekstin olevan lontooksi, mutta tein sen muutamalle nettikaverilleni ja meidän yhteinen kielemme on englanti. Tosin jos kyseinen ala kiinnostaa on suotavaa omata hyvä kielitaito, jotta pärjää.

Minkä takia omat sivustoni blogissani olisivat paremmat, kuin useammat muut täällä mainitut? Vastaus: Omat valitsemani sivustot ovat suurimmaksi osaksi päälle kaksi vuotta vanhoja. Olen itse henkilökohtaisesti kokeillut ja saanut maksun. Sivut ovat saaneet positiivisia kommentteja muualla netissä (Esim PTC - investigations - sivusto, joka tutkii kyseisiä sivustoja ja antaa niille luotettavuus arvion).

Törmäsin myös kommentteihin kuten: "Omg kuukausia tehny työtä ja tienannu 100 egee". Toden totta, tässä ei tienata todellakaan nopeasti. Mutta suhteutettuna työnmäärään, joka itselläni on n. 30minsaa päivässä ja nykyään itse tienaan yhteensä päivässä päälle dollarin. Se tekee 30 dollaria kuukaudessa (vau!). Monet teistä istuvat Facebookin äärellä kauemmin, kuin itse klikkailen mainokseni ja luen nopeat uutispäivitykset sivustoilla. Joten suhteutettuna työnmäärään, vaikka aika onkin pitkä, pidän tätä itselleni hyödyllisenä. Varsinkin kun köyhä opiskelija olen ja tarvitsen rahaa, muuhunkin kun kaljaan tai uutuuspeleihin.

Jos kyseinen ala nytten rupesi kiinnostamaan, tarkista blogikirjoitukseni ja harkitse tarkkaan kiinnostaako tämä nyt ihan oikeesti vai ei. Tämän aiheen kirjoittamisen tarkoitus on hälventää epäluuloja ja synnyttää asiallista keskustelua.

P.S: Nopeasti ja suimaantuneena kirjoitin tämän viestin ja omaan myöskin lukihäiriön. Toivon etteivät mahdolliset kirjoitusvirheet pilaa päivääsi.

0

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
        Maailman menoa
        47
        2973
      2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
        Sinkut
        106
        2751
      3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
        Oulu
        33
        2649
      4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
        Maailman menoa
        39
        2466
      5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
        Maailman menoa
        50
        1938
      6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
        Järki ja tunteet
        15
        1569
      7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
        Ikävä
        32
        1483
      8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
        Ikävä
        106
        1287
      9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
        Ikävä
        178
        1219
      10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
        Ikävä
        73
        1070
      Aihe