Olen havainnut mökillä monena vuonna, että toukukuun puolivälin paikkeilla mustat kyyt vaeltavat aika tietystä suunnasta tiettyyn suuntaan. Miksi? Menevätkö ne hakemaan naimakumppania kauempaa? Myöhemmin niitä ei enää näe.
kyy
4
443
Vastaukset
- Käärmemies
Kyllä, tilanne on juuri kuten arvelit: kyyt talvehtivat paikassa A, mutta lisääntyvät ja viettävät kesänsä paikassa B. Olet varmastikin todistanut siirtymää A:sta B:hen. Ja syksyllä ne tekevät saman siirtymän toisin päin.
- inhottavuudet
Millä ihmeellä kyyt saa karkoitettua pois pihamaalta. Vuodesta 98 alkaen pihassamme on joka vuosi kyykäärmeitä.
- 12+20
Kyy tulee pihaan ensisijaisesti ravinnon takia. Pidä siis nurmikko lyhyenä (pitkä tarjoaa suojaa sekä jyrsijöille että kyille) ja huolehdi, ettei kompostiin pääse ylimääräisiä jyrsijöitä, jotka löytää sieltä kätevästi evästä. Ja kyy tulee sitten niiden vanavedessä. Eli ensin eliminoidaan ruokaeläinten mahdollisuudet menestyä. Jos kyseessä on kantava naaras, joka liikkuu hyvin pienellä alueella ja on herkempi puremaan kun ei pääse pakoon (kuka sitä nyt ison mahan kanssa...), se kannattaa siirtää pitkän kepin avulla ämpäriin, kansi päälle ja käärmeen siirto vähintään parin kilometrin päähän. Siirtoa on toki kannattavaa kokeilla muutenkin, kunhan tosiaan vie riittävän pitkälle, koska hyvän hajuaistin vuoksi osaavat tulla takaisin!
- Hei
Jos on kolitsihousut jalassa niin purevatko kyyt silti siitä vain läpi? antaako se mitään suojaa? Tai sit pitkätkalsarit ja kolitsihousut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242381Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441981Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu18999- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808