Aamun Hesarin mukaan Hyundai aina siellä listan hännillä, mihis se luotettavuus oikein katosi. Onhan se hyvä, että sentään jättää tielle, ettei vie ojaan.
Hyundai jättää tielle
123
3565
Vastaukset
- WQ'EQ
Nythän taas jälleen kerran puhutaan vain yhdestä Hyundai mallista.Ei kaikista.
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Sähkövika jättää tielle/1135265951429 - listaa lykkää
Itseäni huvitti kyseinen artikkeli, viikon vitsipläjäys. Tosin artikkelin lopussa oli että Saksassa ADACin listoihin ei luoteta. IS:ssäkin julkaistu Suomen A-katsastuksen listan mukaan Volvo 40-50 ja Corolla ovat huippuluotettavia mutta ADACin mukaan huonoimpia mahdollisia. Itse olen suomalaislistan kannalla. Samoin MINI jota ADAC kehui mutta saksalaislehdistön mukaan käytettynä autoa syytä välttää. Oli yksi huonoimmista käytetyistä pikkuautoista lukuisten vikojen johdosta. Kun kuitenkin katsotaan sitä ADACin listaa niin vikarunsaus on ilmaistu väripalloin. Keltainen keskimääräinen ja vihreät parempia. Hyundaillahan oli ainoastaan joko keltaista tai vihreää. Keskimääräistä tai parempaa. Ruskealla pallolla on Kia, Smart, Chevrolet, Opel, Toyota, Citroen, Renault, Ford, BMW, Mercedes, Fiat. Eri malleja näistä. Mutta muuten siellä huvittavia yksityiskohtia joista alussa pari esimerkkiä. ADAC on tiepalvelujärjestö joita Saksassa useita. GTÜ:n listat antaa myös toisenlaista tulosta monesta merkistä tosin Hyundai sielläkin keskimääräisen paremmalla puolen ja i30:n siellä parhaiden joukossa.
- katsastus eri juttu
tiellejättö ja katsastuksessa havaitut viat on kaksi eri asiaa vai pitäisikö sen auton simahtaa katsastushallissa. Tiellejättö on mielestäni pahempi juttu kuin huonosti toimiva käsijarru tai väljä koiranluu.
- Kalle.
katsastus eri juttu kirjoitti:
tiellejättö ja katsastuksessa havaitut viat on kaksi eri asiaa vai pitäisikö sen auton simahtaa katsastushallissa. Tiellejättö on mielestäni pahempi juttu kuin huonosti toimiva käsijarru tai väljä koiranluu.
Vuosi 2010 – Hyundain menestysvuosi
Voimakasta myynnin kasvua 2010
Euroopan markkinoilla Hyundain rekisteröinnit kasvoivat 4,7 % viime vuoteen verrattuna, markkinoilla jotka laskivat 4,9 %. Ennätyksellinen luku, 358 284 kpl, kasvatti Hyundain markkinaosuuden 2,6 prosenttiin (2,4 % vuonna 2009). Hyundain menestykseen Euroopassa vaikutti merkittävästi 21 prosenttia myyntiään kasvattanut i30-mallisto, jota rekisteröitiin yhteensä 115 207 kappaletta.
Hyundai saavutti Suomen automarkkinoilla 2 900 henkilöauton rekisteröinnillä 2,6 %:n markkinaosuuden, kasvua edellisvuoteen 40,9 prosenttia. Suosituimpien mallien, i20 ja i30, myynti kasvoi 70 prosenttia. Toukokuussa esitelty nelivetoinen ix35 nousi vuoden aikana katumaasturiasiakkaiden suosioon ja loppuvuodesta mallia täydensi vielä etuvetoiset versiot.
Antti Ruhanen, Hyundai Motor Finland Oy:n toimitusjohtaja: "Olen ylpeä saavutuksistamme vuoden 2010 aikana ja menestyksemme on mahdollistanut laadukkaat ja erittäin kilpailukykyiset Hyundai-tuotteet, asiantunteva jälleenmyyjäverkosto ja ammattimainen maahantuojaorganisaatio.
Vuosi 2011 tulee Hyundain osalta olemaan aktiivinen lanseerausvuosi - vuoden aikana esittelemme muun muassa nämä neljä täysin uutta mallia: ix20, Velostercoupe, Genesis coupe ja i40 wagon sedan. Myynnin edelleen kasvattamisen lisäksi asiakastyytyväisyyden ylläpitäminen ja jälkimarkkinointi-toimintojen terävöittäminen vastaamaan vahvasti kasvavaan autokantamme tarpeisiin ovat merkittäviä panostuskohteita tänä vuonna."
Tutkittua laatua 2010
Hyundai saksalaisen Auto Bild-lehden laatututkimuksen 2010 voittaja
Saksalainen autolehti Auto Bild palkitsi Hyundain laadukkaimpana automerkkinä ”Auto Bild Qualitätsreport” -tutkimuksessaan. Tutkimus perustuu laajaan analyysiin laadusta ja asiakastyytyväisyydestä. Auto Bildin vuosittainen raportti arvioi seitsemää osa-aluetta sisältäen mm. yli 9.000 omistajan arviot autostaan, takuuehdot ja takaisinkutsukampanjoiden tiedot.
J.D. Power asiakasuskollisuustutkimus (USA)
J.D. Power on mitannut jo kahdeksan vuotta peräkkäin autonomistajien merkkiuskollisuutta. Tuoreimman, joulukuussa 2010 julkaistun tutkimuksen mukaan uskollisimmat asiakkaatUSAn markkinoilla ovat Fordilla ja Hondalla, joiden asiakkaista 62 prosenttia vaihtoivat ostotilanteessa samaan merkkiin. Heti perästä rynnistävät Hyundai, Lexus ja Toyota 60 prosentin asiakasuskollisuudellaan.
Keskiarvoksi kaikkien merkkien osalta ilmoitetaan 48 prosenttia. Tutkimukseen osallistui 123 601 uuden auton ostajaa.
Linkki lehdistötiedotteeseen:
http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2010238
J.D. Power and Associates on maailmanlaajuinen markkinointi-informaatiota ja -palveluita tuottava yritys, jonka pääkonttori sijaitsee WestlakeVillagessa, Kaliforniassa. Yrityksen laatu- ja tyytyväisyysmittaukset perustuvat vuosittain miljoonilta ihmisiltä saatuihin vastauksiin.
IIHS listasi USAn turvallisimmat autot
IIHS:n vuoden 2011 Huipputurvallisuus-palkinnon on ansainnut 66 ajoneuvoa; 40 henkilöautoa, 25 katumaasturia ja yksi tila-auto. Huipputurvallisuus-palkinnon ansaitsevat ajoneuvot jotka testeissä ovat parhaiten suojelleet matkustajia edestä, sivuilta, ympäriajossa ja peräänajo-kolareissa.
Edelläkävijät: Hyundai/Kialla ja Volkswagen/Audilla on 2011 jokaisella yhdeksän voittoa. Seuraavina kahdeksalla voitollaan ovat General Motors, Ford/Lincoln ja Toyota/Lexus/Scion. - mwiuys
katsastus eri juttu kirjoitti:
tiellejättö ja katsastuksessa havaitut viat on kaksi eri asiaa vai pitäisikö sen auton simahtaa katsastushallissa. Tiellejättö on mielestäni pahempi juttu kuin huonosti toimiva käsijarru tai väljä koiranluu.
Esittäisin hassun kysymyksen. Se on, miksi auto ei läpäise katsastusta. Ajattelin heti vastata, se ei ole tieliikennekelpoinen. Vielä hassumpi juttu, autoon kun tulee sähkövika, siinä on vika mutta auto voi olla tieliikenneasetusten mukainen. Se voi harmittaa mutta harvoin on vaarallinen kenenkään hengelle tai omaisuudelle. Eli katsastuksessa havaitut viat ovat pahempia kuin vaikka sytytystulpan pettäminen. Tosin tietoisesti hyvin harva viallista autoa katsastukseen vie, sen kun maksaa ylimääräistä. ADACin raporttia kritisoineet mainitsi merkkien tiepalvelut, näin se useasti on. Toinen asia että kalliimpia autoja huolletaan säntillisemmin, ne yleensä pidetään kunnossa. Halvemmilla ajetaan niinkauan kuin kulkee, eräs kerran sanoi että kyllä se sitten merkit näyttää jos ei ole kunnossa, niin näytti, tienposkessa. Tiellejättämisistä, ne oli niitä ruskealla pallolla varustettuja, pahimmat. Hesarin listahan oli osittainen, ei täydellinen, lueteltu joitakin malleja.
- Make,
katsastus eri juttu kirjoitti:
tiellejättö ja katsastuksessa havaitut viat on kaksi eri asiaa vai pitäisikö sen auton simahtaa katsastushallissa. Tiellejättö on mielestäni pahempi juttu kuin huonosti toimiva käsijarru tai väljä koiranluu.
Autobildin laaturaportti kertoo sen että Adacin tilastosto on jätetty pois tästä raportista.Syy löytyy:
Ei ole luotettava,koska monet käyttyävät omaa tiepalvelua jotka eivät kirjaudu Adaciin.
Tässä saksankäännöksessä sama asia kerrotaan:
http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-qualitaetsreport-2010-1215088.html# - Sama.
Make, kirjoitti:
Autobildin laaturaportti kertoo sen että Adacin tilastosto on jätetty pois tästä raportista.Syy löytyy:
Ei ole luotettava,koska monet käyttyävät omaa tiepalvelua jotka eivät kirjaudu Adaciin.
Tässä saksankäännöksessä sama asia kerrotaan:
http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-qualitaetsreport-2010-1215088.html# - adakki
Omilla kokemuksillani sisarmerkki Kia on kuten kirjoitatkin ja ADAC toteaa näistä kahdesta se luotettavampi.
- oikea laatu kestää
Kalle. kirjoitti:
Vuosi 2010 – Hyundain menestysvuosi
Voimakasta myynnin kasvua 2010
Euroopan markkinoilla Hyundain rekisteröinnit kasvoivat 4,7 % viime vuoteen verrattuna, markkinoilla jotka laskivat 4,9 %. Ennätyksellinen luku, 358 284 kpl, kasvatti Hyundain markkinaosuuden 2,6 prosenttiin (2,4 % vuonna 2009). Hyundain menestykseen Euroopassa vaikutti merkittävästi 21 prosenttia myyntiään kasvattanut i30-mallisto, jota rekisteröitiin yhteensä 115 207 kappaletta.
Hyundai saavutti Suomen automarkkinoilla 2 900 henkilöauton rekisteröinnillä 2,6 %:n markkinaosuuden, kasvua edellisvuoteen 40,9 prosenttia. Suosituimpien mallien, i20 ja i30, myynti kasvoi 70 prosenttia. Toukokuussa esitelty nelivetoinen ix35 nousi vuoden aikana katumaasturiasiakkaiden suosioon ja loppuvuodesta mallia täydensi vielä etuvetoiset versiot.
Antti Ruhanen, Hyundai Motor Finland Oy:n toimitusjohtaja: "Olen ylpeä saavutuksistamme vuoden 2010 aikana ja menestyksemme on mahdollistanut laadukkaat ja erittäin kilpailukykyiset Hyundai-tuotteet, asiantunteva jälleenmyyjäverkosto ja ammattimainen maahantuojaorganisaatio.
Vuosi 2011 tulee Hyundain osalta olemaan aktiivinen lanseerausvuosi - vuoden aikana esittelemme muun muassa nämä neljä täysin uutta mallia: ix20, Velostercoupe, Genesis coupe ja i40 wagon sedan. Myynnin edelleen kasvattamisen lisäksi asiakastyytyväisyyden ylläpitäminen ja jälkimarkkinointi-toimintojen terävöittäminen vastaamaan vahvasti kasvavaan autokantamme tarpeisiin ovat merkittäviä panostuskohteita tänä vuonna."
Tutkittua laatua 2010
Hyundai saksalaisen Auto Bild-lehden laatututkimuksen 2010 voittaja
Saksalainen autolehti Auto Bild palkitsi Hyundain laadukkaimpana automerkkinä ”Auto Bild Qualitätsreport” -tutkimuksessaan. Tutkimus perustuu laajaan analyysiin laadusta ja asiakastyytyväisyydestä. Auto Bildin vuosittainen raportti arvioi seitsemää osa-aluetta sisältäen mm. yli 9.000 omistajan arviot autostaan, takuuehdot ja takaisinkutsukampanjoiden tiedot.
J.D. Power asiakasuskollisuustutkimus (USA)
J.D. Power on mitannut jo kahdeksan vuotta peräkkäin autonomistajien merkkiuskollisuutta. Tuoreimman, joulukuussa 2010 julkaistun tutkimuksen mukaan uskollisimmat asiakkaatUSAn markkinoilla ovat Fordilla ja Hondalla, joiden asiakkaista 62 prosenttia vaihtoivat ostotilanteessa samaan merkkiin. Heti perästä rynnistävät Hyundai, Lexus ja Toyota 60 prosentin asiakasuskollisuudellaan.
Keskiarvoksi kaikkien merkkien osalta ilmoitetaan 48 prosenttia. Tutkimukseen osallistui 123 601 uuden auton ostajaa.
Linkki lehdistötiedotteeseen:
http://businesscenter.jdpower.com/news/pressrelease.aspx?ID=2010238
J.D. Power and Associates on maailmanlaajuinen markkinointi-informaatiota ja -palveluita tuottava yritys, jonka pääkonttori sijaitsee WestlakeVillagessa, Kaliforniassa. Yrityksen laatu- ja tyytyväisyysmittaukset perustuvat vuosittain miljoonilta ihmisiltä saatuihin vastauksiin.
IIHS listasi USAn turvallisimmat autot
IIHS:n vuoden 2011 Huipputurvallisuus-palkinnon on ansainnut 66 ajoneuvoa; 40 henkilöautoa, 25 katumaasturia ja yksi tila-auto. Huipputurvallisuus-palkinnon ansaitsevat ajoneuvot jotka testeissä ovat parhaiten suojelleet matkustajia edestä, sivuilta, ympäriajossa ja peräänajo-kolareissa.
Edelläkävijät: Hyundai/Kialla ja Volkswagen/Audilla on 2011 jokaisella yhdeksän voittoa. Seuraavina kahdeksalla voitollaan ovat General Motors, Ford/Lincoln ja Toyota/Lexus/Scion.Auto-Bild ja 100 000km kestotesti.Kia Ceed selvisi purkamisen jälkeen toteamuksella että auto on huippukunnossa verhoiluja myöten,moottorin ja vaihteen siirron osalta kuin uusi. Todettiin vielä, ei ihme tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun.
Hyundai ei selvinnyt testistä kovin hyvin. - Sw12
adakki kirjoitti:
Omilla kokemuksillani sisarmerkki Kia on kuten kirjoitatkin ja ADAC toteaa näistä kahdesta se luotettavampi.
Hyunda ja Kia on samoja pelejä.
- Olli.
adakki kirjoitti:
Omilla kokemuksillani sisarmerkki Kia on kuten kirjoitatkin ja ADAC toteaa näistä kahdesta se luotettavampi.
Lue tuosta
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kia - Lisäys
oikea laatu kestää kirjoitti:
Auto-Bild ja 100 000km kestotesti.Kia Ceed selvisi purkamisen jälkeen toteamuksella että auto on huippukunnossa verhoiluja myöten,moottorin ja vaihteen siirron osalta kuin uusi. Todettiin vielä, ei ihme tälle autolle voi antaa 7 vuoden takuun.
Hyundai ei selvinnyt testistä kovin hyvin.Ceediä vastassa oli Hyundai Getz 1,1.
- hhhffhfhfh
Lisäys kirjoitti:
Ceediä vastassa oli Hyundai Getz 1,1.
Mitä sitten kuluuko Getz nopeammin kuin toiset autot,vai mitä tarkoitat?
Siellä oli mm.Audi A6 joka on isompi ja kalliimpi jokasuhteessa ja silti jäi Ceedille. - HDHGDG
Sw12 kirjoitti:
Hyunda ja Kia on samoja pelejä.
Hyundai on se laadukkaammin tehty omistajayhtiön noista kahdesta kuten on tiedotettu.Kia pelaa taas hinnalla ja halvemmalla tuotannolla Slovakiassa ja yksityiskohdissa sekä materiaaleissa on säästöä.
- Huuhaata...
HDHGDG kirjoitti:
Hyundai on se laadukkaammin tehty omistajayhtiön noista kahdesta kuten on tiedotettu.Kia pelaa taas hinnalla ja halvemmalla tuotannolla Slovakiassa ja yksityiskohdissa sekä materiaaleissa on säästöä.
Venga tehdään samalla tuotantolinjalla ix20:n kanssa tsekin Ostravassa. Sen sijaan esim. Hyundain kallis maasturi ix35 värkätään siellä "halvan tuotannon" Slovakiassa. Mites sen selität? Samoin kaikki euroopan tuotannon Hyundai dieselit sekä esim. i30:n kaikki bensakoneet valmistetaan siellä "halvemman tuotannon" paikassa. Onko Hyundain nokalla raksuttavat crdi-dieselit tehty Kia-linjoilla "laadussa säästäen"? Tosin tähän väliin täytynee täsmentää, että Slovakian joulukuussa 2006 täysteholla käyttöön otettu Zilinan Kia-tehdas on yksi uusimmista ja moderneimmista autotehtaista maailmassa. Myös ympäristöajattelu on siellä pidemmällä kuin monissa muissa tehtaissa ja on yksi harvoista Eurooppalaisista autotehtaista joka täyttää tiukimmatkin ympäristönormit..Yksi Zilinan tehtaan edityksellisistä laaduntarkkailumetodeista on jokaisen valmistettavan auton jokaisen työvaiheen kuvaaminen. Mikäli tuotannossa esiintyy laatuongelmia tms. voidaan tallenteita tutkia ja etsiä syitä ongelmiin.
- EKI-
Huuhaata... kirjoitti:
Venga tehdään samalla tuotantolinjalla ix20:n kanssa tsekin Ostravassa. Sen sijaan esim. Hyundain kallis maasturi ix35 värkätään siellä "halvan tuotannon" Slovakiassa. Mites sen selität? Samoin kaikki euroopan tuotannon Hyundai dieselit sekä esim. i30:n kaikki bensakoneet valmistetaan siellä "halvemman tuotannon" paikassa. Onko Hyundain nokalla raksuttavat crdi-dieselit tehty Kia-linjoilla "laadussa säästäen"? Tosin tähän väliin täytynee täsmentää, että Slovakian joulukuussa 2006 täysteholla käyttöön otettu Zilinan Kia-tehdas on yksi uusimmista ja moderneimmista autotehtaista maailmassa. Myös ympäristöajattelu on siellä pidemmällä kuin monissa muissa tehtaissa ja on yksi harvoista Eurooppalaisista autotehtaista joka täyttää tiukimmatkin ympäristönormit..Yksi Zilinan tehtaan edityksellisistä laaduntarkkailumetodeista on jokaisen valmistettavan auton jokaisen työvaiheen kuvaaminen. Mikäli tuotannossa esiintyy laatuongelmia tms. voidaan tallenteita tutkia ja etsiä syitä ongelmiin.
MITENKÄ SELITÄT ETTÄ JOKAIKISESSÄ RAPORTISSA HYUNDAI ON SE LAADUKKAAMPI? Aino tosiaan oli se Autobild Kia Ceed ja Hyundai Getz 1,1.
JOTAKIN EROA ON PAKKO OLLA JOS VOITTAA AUTOBILD LAATURAPORTIN 2010.
KIA ON JOKAIKISESSÄ TESTISSÄ SE HÄNTÄPÄÄSSÄ OLEVA.NYT EI PUHUTA MUSTA TUNTUU SYSTEEMILLÄ VAAN TOSIAAN RAPORTIT MAAILMALLA JA PALKINNOT KERTOO PALJON.JA NÄITÄ RAPORTTEJA ON VUOSIEN MITTAAN OLLUT PALJON.TODELLA PALJON VUOSIEN MITTAAN.LAITAPPAS KIAN VOITOT JA PALKINNOT.TÄSSÄ AINAKIN JOTAKIN PIENTÄ HYUNDAIN EDUKSI - Ei tarvi selitellä
EKI- kirjoitti:
MITENKÄ SELITÄT ETTÄ JOKAIKISESSÄ RAPORTISSA HYUNDAI ON SE LAADUKKAAMPI? Aino tosiaan oli se Autobild Kia Ceed ja Hyundai Getz 1,1.
JOTAKIN EROA ON PAKKO OLLA JOS VOITTAA AUTOBILD LAATURAPORTIN 2010.
KIA ON JOKAIKISESSÄ TESTISSÄ SE HÄNTÄPÄÄSSÄ OLEVA.NYT EI PUHUTA MUSTA TUNTUU SYSTEEMILLÄ VAAN TOSIAAN RAPORTIT MAAILMALLA JA PALKINNOT KERTOO PALJON.JA NÄITÄ RAPORTTEJA ON VUOSIEN MITTAAN OLLUT PALJON.TODELLA PALJON VUOSIEN MITTAAN.LAITAPPAS KIAN VOITOT JA PALKINNOT.TÄSSÄ AINAKIN JOTAKIN PIENTÄ HYUNDAIN EDUKSICaps-lokki-mies ottaa esiin taas tuon Autobild-laatuvertailun, vaikka on edes tuskin koskaan sitä itse lukenut. Varmaan vielä vuonna 2019 kirjoittaa isoilla kirjaimilla, kuinka Hyundai voitti autobildin Saksalaisen "laatututkimuksen":)
Tuolla tyylillä kirjoittavalle lienee turha kehoittaa lukemaan kunnolla se tutkimus. Ehkäpä sieltä voisi selvitä millä eväillä Hyundai meni Kian ohitse kärkeen....
Joo Autobildin supertestissä cee´d crdi pärjäsi lähes parhaiten kaikista testatuista. Kehuja sateli myös bensa-cee´dille Tuulilasin kestotestissä. Magentis meni saman testin täysin ilman vikoja. Nyt Soul pääsi tiensä päähän Autobildin supertestissä ja kokolailla ongelmaton oli taival. Nämä riittää minulle. Kertoo Kian nykymalliston olevan tarpeeksi hyvälaatuista tavaraa. Ei tarvitse vakuutella itselle ja muille joillain hölynpöly awardseilla ja kissanristiäisvoitolla, onko alla hyvä merkki.
Hyundai-fanaatikot nostavat turhaan esiin noita täysin mitääntekemättömiä tunnustuksia ja erikoismainintoja, mutta silti siitä ei pääse mihinkään, että Euroopan mallisto on Kian kanssa hyvin läheistä sukua ja samat ongelmat tai ongelmattomuudet koskevat kumpaakin merkkiä.
Eikä Kia ole häntäpäässä kuin 10 vuotta vanhan Carnivalinsa kanssa joissain Saksan katsastus-tilastoissa. suomessahan niitä ei liene kilvissä kuin muutamia. Tyytyväisyystutkimuksissa Kia on yleensä kokonaispisteiltään varsin keskiverto-auto ja kun puhutaan ratkaisevammasta, eli itse autosta, huomataan, että tutkimuksesta toiseen Hyundai ja Kia saavat aina miltei täysin samat pisteet. Esimerkiksi Kian haluttavuus on jo suomalaisessa tutkimuksessa mennyt Hyundain ohitse. onko se sitä Hyundai-laatua??
Yhtäkaikki, kumpikin hyviä autoja ja pieni "laadun tunne"- vaikkakin vailla todellisuuspohjaa - hieman kalliimmman Hyundain omistajalle sallittakoon. - Lauri,
Ei tarvi selitellä kirjoitti:
Caps-lokki-mies ottaa esiin taas tuon Autobild-laatuvertailun, vaikka on edes tuskin koskaan sitä itse lukenut. Varmaan vielä vuonna 2019 kirjoittaa isoilla kirjaimilla, kuinka Hyundai voitti autobildin Saksalaisen "laatututkimuksen":)
Tuolla tyylillä kirjoittavalle lienee turha kehoittaa lukemaan kunnolla se tutkimus. Ehkäpä sieltä voisi selvitä millä eväillä Hyundai meni Kian ohitse kärkeen....
Joo Autobildin supertestissä cee´d crdi pärjäsi lähes parhaiten kaikista testatuista. Kehuja sateli myös bensa-cee´dille Tuulilasin kestotestissä. Magentis meni saman testin täysin ilman vikoja. Nyt Soul pääsi tiensä päähän Autobildin supertestissä ja kokolailla ongelmaton oli taival. Nämä riittää minulle. Kertoo Kian nykymalliston olevan tarpeeksi hyvälaatuista tavaraa. Ei tarvitse vakuutella itselle ja muille joillain hölynpöly awardseilla ja kissanristiäisvoitolla, onko alla hyvä merkki.
Hyundai-fanaatikot nostavat turhaan esiin noita täysin mitääntekemättömiä tunnustuksia ja erikoismainintoja, mutta silti siitä ei pääse mihinkään, että Euroopan mallisto on Kian kanssa hyvin läheistä sukua ja samat ongelmat tai ongelmattomuudet koskevat kumpaakin merkkiä.
Eikä Kia ole häntäpäässä kuin 10 vuotta vanhan Carnivalinsa kanssa joissain Saksan katsastus-tilastoissa. suomessahan niitä ei liene kilvissä kuin muutamia. Tyytyväisyystutkimuksissa Kia on yleensä kokonaispisteiltään varsin keskiverto-auto ja kun puhutaan ratkaisevammasta, eli itse autosta, huomataan, että tutkimuksesta toiseen Hyundai ja Kia saavat aina miltei täysin samat pisteet. Esimerkiksi Kian haluttavuus on jo suomalaisessa tutkimuksessa mennyt Hyundain ohitse. onko se sitä Hyundai-laatua??
Yhtäkaikki, kumpikin hyviä autoja ja pieni "laadun tunne"- vaikkakin vailla todellisuuspohjaa - hieman kalliimmman Hyundain omistajalle sallittakoon.Myyntimäärät taas muualla maailmassa menee niin että Hyundai on haluttavampi.
- 1122
Ei tarvi selitellä kirjoitti:
Caps-lokki-mies ottaa esiin taas tuon Autobild-laatuvertailun, vaikka on edes tuskin koskaan sitä itse lukenut. Varmaan vielä vuonna 2019 kirjoittaa isoilla kirjaimilla, kuinka Hyundai voitti autobildin Saksalaisen "laatututkimuksen":)
Tuolla tyylillä kirjoittavalle lienee turha kehoittaa lukemaan kunnolla se tutkimus. Ehkäpä sieltä voisi selvitä millä eväillä Hyundai meni Kian ohitse kärkeen....
Joo Autobildin supertestissä cee´d crdi pärjäsi lähes parhaiten kaikista testatuista. Kehuja sateli myös bensa-cee´dille Tuulilasin kestotestissä. Magentis meni saman testin täysin ilman vikoja. Nyt Soul pääsi tiensä päähän Autobildin supertestissä ja kokolailla ongelmaton oli taival. Nämä riittää minulle. Kertoo Kian nykymalliston olevan tarpeeksi hyvälaatuista tavaraa. Ei tarvitse vakuutella itselle ja muille joillain hölynpöly awardseilla ja kissanristiäisvoitolla, onko alla hyvä merkki.
Hyundai-fanaatikot nostavat turhaan esiin noita täysin mitääntekemättömiä tunnustuksia ja erikoismainintoja, mutta silti siitä ei pääse mihinkään, että Euroopan mallisto on Kian kanssa hyvin läheistä sukua ja samat ongelmat tai ongelmattomuudet koskevat kumpaakin merkkiä.
Eikä Kia ole häntäpäässä kuin 10 vuotta vanhan Carnivalinsa kanssa joissain Saksan katsastus-tilastoissa. suomessahan niitä ei liene kilvissä kuin muutamia. Tyytyväisyystutkimuksissa Kia on yleensä kokonaispisteiltään varsin keskiverto-auto ja kun puhutaan ratkaisevammasta, eli itse autosta, huomataan, että tutkimuksesta toiseen Hyundai ja Kia saavat aina miltei täysin samat pisteet. Esimerkiksi Kian haluttavuus on jo suomalaisessa tutkimuksessa mennyt Hyundain ohitse. onko se sitä Hyundai-laatua??
Yhtäkaikki, kumpikin hyviä autoja ja pieni "laadun tunne"- vaikkakin vailla todellisuuspohjaa - hieman kalliimmman Hyundain omistajalle sallittakoon.Hyundai kirinyt myyntitilastoissa suomessakin parempaan suuntaan
http://www1.autoalanverkkopalvelu.fi/mediakone/aineistot/92/toukoikuu_2011_.pdf?tiedosto=YWluZWlzdG90LzkyL3RvdWtvaWt1dV8yMDExXy5wZGY&tyyppi=AP&jul_id=49487&ain_id=&suoj=&jul_nimi=Ensirekister%F6innit 5%2F2011 - Joonas K.
Lauri, kirjoitti:
Myyntimäärät taas muualla maailmassa menee niin että Hyundai on haluttavampi.
Myyntimäärä ja haluttavuus ei ole välttämättä sama asia. Porcshenkin varmaan haluaisi varmaan jokainen, mutta silti myyntimäärät eivät ole kummoisia.
Haluttavuus muutenkin vaikuttaa enemmän käytettyjen hyvityksiin jne. Haluttavammasta merkistä on helpompi päästä eroon ja hyvitys voi olla parempi. Samoin kuin arvonalennus uudesta pysyy haluttavammassa merkissä pienempänä em syistä.
Syitä Hyundain parempaan myyntimenestykseen maailmalla ja tietenkin käänteisesti huonompaan myyntiin Suomessa voi olla muitakin kuin itse auto.
Esim. Kian myynti/huolto-verkosto voi olla monissa Euroopan maissa harvempi kuin pidemmän aikaa Euroopan markkinoilla olleen Hyundain. Suomessa sattui vaan käymään niin, että Kian edustuksen maahantuonnin sai yksi Suomen suurimmista autojen vähittäismyyntiketjuista ja tämä näkyy myynnissä. Hyundai on jäänyt kuoripojan asemaan, kun sitä myydään milloin minkäkin suuremman ja tunnetumman merkin varjossa hallien takakulmissa....
Ei siinä, kumpikin hyviä, samaa tekniikkaa tarjoavia ja brändätty hieman erilaisiksi samaan tapaan kuten Seat vs. VW.
Moni tuntuu pitävän myös Kian muotoilukielestä enemmän. Ehkä tämäkin muuttuu, Hyundait ovat kokoajan parantuneet mitä ulkonäköön tulee. Sw12 kirjoitti:
Hyunda ja Kia on samoja pelejä.
sw12....niin on ,on ollut kumpaakin sorttia ja nyt hyundai.
- Merkki kuin merkki
Olen autoillut 29 vuotta autoni Toyota, Fiat, Nissan, Nissan, Hyundai koskaan en ole jäänyt tielle ja vain kerran ei ensikerralla mennyt auto katsastuksesta läpi. Syy rekisterivalon heijastussuojassa.
Tämä osoittaa mm. sen, että olipa automerkki mikä tahansa, jos ja kun se huolletaan hyvin ja pidetään huolta yleensä, niin sinulla on aikalailla luotettava kulkuneuvo. Merkeistä ja niiden paremmuudesta vouhkaminen ?? voi katsella autonomistajat itseään. Moni laiminlyö auton ylläpidon täysin. Ja se on sitten sen ja sen merkin syytä, kun hajosi.- åaqweä
Tälläistakin käynyt. Auto (Opel) huollettu merkkiliikkeessä, ajettu puolivuotta, kilometrejä ei tullut kovinkaan paljon. Viety katsastukseen ja ei läpäissyt ensimmäistä määräaikaiskatsastusta kun nivelet väljät. Katsastusmiehen mukaan ne ei ihan ykskaks väljäksi mene. Autolla oli ajettu noin 40000 km. Sitten on merkkejä joista lähes joka toinen jää ensimmäiseen määräaikaiskatsastukseen. Pakokaasutestit ne vasta surkuhupaisia on, monella kaverilla auto seilannut väliä katsastus-korjaamo-katsastus. Jos auto huolletaan merkkiliikkeessä ja ei läpäise katsastusta missä sitten vika? Omistajassa?
- Näin se menee....
Omistajassa vika OMISTAJA on aina viimekädessä vastuussa autonsa kunnosta.
- hhhrrmm
Hyundai jättää tielle? MIKÄ UUTINEN SE ON?
laatua? - Joku järki
Ainoa kunnollinen ja luotettava malli,oli Getz nämä muut Hyundain muoviämpärit jätän omaan arvoon.
- t.oma
Kävin koeajamassa i30 ja kauppaan jäi.
- Rahatko loppui???
Eivätkö myyneet velaksi???
- t.oma
Olisivat myyneet varmasti ihan miten vain,mutta en huli puoli ilmaiseksikaan.Auto on huono.
- ostan taikka en
Melko erikoista. Ettet huolisi puoli-ilmaiseksi. Sitä varmaan tarkoitit. Autoa halvimmillaan myyty n.15000 eurolla ja puolet siitä on 7500 euroa. Autoa testattu paljon ympäri eurooppaa ja nykyiselläkin hinnalla luokiteltu yhdeksi parhaaksi hinta/laatusuhteeltaan. Esimerkkinä vaikka Auto Bild 4/2011. Ei auto siinä paras ollut mutta on hinnassakin eroa muihin. Siinä vertailussa oli antoi hinnalleen parhaan vastineen. Mutta ei kaikkien tietenkään näin tarvitse ajatella, yhtä hyvin voi ostaa joka antaa vähiten rahalle vastinetta, omilla rahoillaanhan auto ostetaan. Testihän oli Saksassa tehty ja siellä hinnassahan ei ole autoveroa. Mutta tämä on mainio maa, jokainen saa ostaa mieluisen auton. Minäkin ostan mieluisat kalsarit, ne mitkä itseä miellyttää, en hauku muita kalsareita sen takia kun itseä ne ei miellyttäneet. Vaikka saisin ilmaiseksi, ne kalsarit.
- No means no
ostan taikka en kirjoitti:
Melko erikoista. Ettet huolisi puoli-ilmaiseksi. Sitä varmaan tarkoitit. Autoa halvimmillaan myyty n.15000 eurolla ja puolet siitä on 7500 euroa. Autoa testattu paljon ympäri eurooppaa ja nykyiselläkin hinnalla luokiteltu yhdeksi parhaaksi hinta/laatusuhteeltaan. Esimerkkinä vaikka Auto Bild 4/2011. Ei auto siinä paras ollut mutta on hinnassakin eroa muihin. Siinä vertailussa oli antoi hinnalleen parhaan vastineen. Mutta ei kaikkien tietenkään näin tarvitse ajatella, yhtä hyvin voi ostaa joka antaa vähiten rahalle vastinetta, omilla rahoillaanhan auto ostetaan. Testihän oli Saksassa tehty ja siellä hinnassahan ei ole autoveroa. Mutta tämä on mainio maa, jokainen saa ostaa mieluisen auton. Minäkin ostan mieluisat kalsarit, ne mitkä itseä miellyttää, en hauku muita kalsareita sen takia kun itseä ne ei miellyttäneet. Vaikka saisin ilmaiseksi, ne kalsarit.
Ostan mielummin kunnon auton hieman kalliimalla.i30 oli meluisa ja ohjaus huono,hieman muistutti-90 luvun muovi maailman autoa,siis sisustuksen osalta.Sen lisäksi huoltohinnat olivat kalliit.
Kaikkea muuta se oli kuin se laatu-auto, jota Hyundain mainostajat hehkuttaa. - 23e
No means no kirjoitti:
Ostan mielummin kunnon auton hieman kalliimalla.i30 oli meluisa ja ohjaus huono,hieman muistutti-90 luvun muovi maailman autoa,siis sisustuksen osalta.Sen lisäksi huoltohinnat olivat kalliit.
Kaikkea muuta se oli kuin se laatu-auto, jota Hyundain mainostajat hehkuttaa.Ei pidä paikkansa.Täysin turha kommentti jolla ei ole mitään virkaa.i30 on hyvä auto.
- Kun kokemuksia kartt
23e kirjoitti:
Ei pidä paikkansa.Täysin turha kommentti jolla ei ole mitään virkaa.i30 on hyvä auto.
Se ei ollut mielipide vaan kokemus.
- dBhirmu
No means no kirjoitti:
Ostan mielummin kunnon auton hieman kalliimalla.i30 oli meluisa ja ohjaus huono,hieman muistutti-90 luvun muovi maailman autoa,siis sisustuksen osalta.Sen lisäksi huoltohinnat olivat kalliit.
Kaikkea muuta se oli kuin se laatu-auto, jota Hyundain mainostajat hehkuttaa.Jos pystyisi tekemään tasaarvoisen melutestin autoille pitäisi ajaa samassa paikassa samaan aikaan eri autoilla joissa samanlaiset renkaat alla. Jokseenkin mahdotonta. Mutta autolehdet resurssien puitteissa voi noin tehdäkin, autot jonoon ja paljon kuskeja joita vaihdetaan tasaisin väliajoin. Auto Bild näin tehnytkin, n:ro 17/2007 melumittaukset, satasen nopeus, i30 67 dB, Kia Ceed 68 dB, Mazda 3 70 dB, Nissan Qasgai 69 dB, Toyota Auris 68 dB, VW Golf 66 db. Numerossa 3/2009 dieselit 130 nopeudessa i30 72 dB, Focus 73 dB, MB A 70 dB. Ensimmäisessä numerossa autojen melusta erittäin hyvä artikkeli jossa todetaan että lähes kaikki autot on liian meluisia mitä markkinoilta löytyy, muutama kaikkein kallein auto riittävän hiljainen melunormien perusteella mitä koskaan mitanneet. Meluarvona pidetään terveyden kannalta 65 dB. Suomen karheilla teillä hyvin harva auto 120 vauhdissa siihen pystyy. Mainostajat tuoneet esiin laatu-, katsastus- ym. testejä joissa tuskin melumittaukset kuuluneet arviointiperusteisiin. Itsekin ostaisin oikein hiljaisen auton jos sellaisen kohtuuhintaan saisi, eipä ole näkynyt. AB kaikista testatuista löytyi 2 hiljaista 130 nopeudessa MB 600 ja Lexus LS 460.
- qq11
No toi sun yksittäinen mielipide.Kunnon autoihmiset(asintuntijat)on kanssasi eri mieltä
- Testi=kokemus
Se ei ollut mielipide vaan kokemus.
- Minä jätin...
Koskaan ei ole Hyundai jättänyt tielle, vaan MINÄ olen jättänyt Hyundain tielle monta kertaa!!!!
- Minä jätin
Ja erittäin tuskastuneena vielä.
- xqwpåc
Jaa vai että muoviauto. Mitäköhän muut autot on jos ei muovia, jalopuuta taikka nahkalla verhoillut ovet ja kojelaudat kuuluu paljon kalliimpiin autoihin. Otetaan vaikka Mersu 50000 e hintaan kyllähän suurimmalta osin on muovia. Jalopuun käyttö autossa on muutenkin arveluttavaa. Omassa Hynyssä nahkaa joissain paikoin, kuulu varustetasoon, mutta mieluummin ottaisin muoviversion, ainut että nahkaversiossa radion ym. ohjainnapit ohjauspyörässä.
- klonk klonks
Hyundai on halpamuosia,johon kynnellä voi kevyesti vetää pysyvän jäljen.viimeksi olen vastaavaan materiaaliin törmännyt Nissanin-90 luvun loppupuolen autoissa.Natinat ja kitinät ovat arkipäivää varsinkin sään veihdeltua paljon ja nopeasti.Nykyisessä autossani ei semmoista ole.Lisäksi Hyundai pätkii eikä vaste kiihdytykseen ole kunnollinen.Alakierrosvääntö on surkea ja vastetta kakkokseen vaihdettaessa saa odottaa sekuntteja.Kulutus on kova.Taajama-ajossa 15 asteen lämmössä yli 8 litraa satasella näyttää ajotietokone,vaikka ajoni on rauhallinen ja jarrutan moottorilla sekä ennakoin.Huollot ovat kalliit noin 250-300 euroa huolto.Ajotuntuma on löysä ja meteli on kova korkeammissa maantie nopuksissa.
Mitään suuria vikoja ei ole esiintynyt,mutta muutaman kerran kovalla pakksella auto jätti käynnistymättä ilman akku apua,vaikka oli lämmityksessa.Ilmastointi on äänekäs,mutta tehoton.
Tmmöiset ovat minun kokemukseni laatu auton kanssa.Kun eroon pääsen katselen aivat muita merkkejä. - klonk klonks
klonk klonks kirjoitti:
Hyundai on halpamuosia,johon kynnellä voi kevyesti vetää pysyvän jäljen.viimeksi olen vastaavaan materiaaliin törmännyt Nissanin-90 luvun loppupuolen autoissa.Natinat ja kitinät ovat arkipäivää varsinkin sään veihdeltua paljon ja nopeasti.Nykyisessä autossani ei semmoista ole.Lisäksi Hyundai pätkii eikä vaste kiihdytykseen ole kunnollinen.Alakierrosvääntö on surkea ja vastetta kakkokseen vaihdettaessa saa odottaa sekuntteja.Kulutus on kova.Taajama-ajossa 15 asteen lämmössä yli 8 litraa satasella näyttää ajotietokone,vaikka ajoni on rauhallinen ja jarrutan moottorilla sekä ennakoin.Huollot ovat kalliit noin 250-300 euroa huolto.Ajotuntuma on löysä ja meteli on kova korkeammissa maantie nopuksissa.
Mitään suuria vikoja ei ole esiintynyt,mutta muutaman kerran kovalla pakksella auto jätti käynnistymättä ilman akku apua,vaikka oli lämmityksessa.Ilmastointi on äänekäs,mutta tehoton.
Tmmöiset ovat minun kokemukseni laatu auton kanssa.Kun eroon pääsen katselen aivat muita merkkejä.Olen kahden auton loukussa kun tuosta ei yksityisestikkään myytynä tahdo saada juuri mitään.
- Tutkija-
Katsokaapa kun Hyundai saa hyvät arvosanat mallissa kuin mallissa
http://usnews.rankingsandreviews.com/cars-trucks/browse/hyundai/ - Sonata mies-
Ei Hyundai tielle jätä.itsellä ollut vuodesta 1996 Hyundai autoja ja bensa pääsi loppumaan.Siinä ainoa tielle jättö.Olen ajellu satoja tuhansia kilometrejä 15 vuoden aikana.Hyvä auto.En voi muuta sanoa.Ja tämä tarina on tosi.
Ainiin.Vesipumppu täyty kerran vaihtaa.Autolla ajettu lähes 300 000 km.
Silloin ajoin tien reunaan,että jäähtyisi.Korjaamoon vaihtamaan uusi pumppu.
Silloinkin pääsin hetken päästä jatkamaan matkaa.Ainoa tosiaan oli bensan loppuminen.Tankkiin kanisterilla bensaa ja matka jatkui.15 VUODEN KOKEMUKSELLA VOIN SANOA ETTÄ ON HYVÄ AUTO.- ija i20
Minulla i20 jättänyt tielle jo kolmesti,auto vasta vuoden vanha,Ei näköjään kestä talvea nämä hynyt.
- Weeq
ija i20 kirjoitti:
Minulla i20 jättänyt tielle jo kolmesti,auto vasta vuoden vanha,Ei näköjään kestä talvea nämä hynyt.
Mahtaakohan kaikkea uskoa mitä täällä kirjoitetaan.Ei oikein tunnu uskottavalta,tarinalta.
Vuosien mittaan on monta satusetää näilläkin palstoilla vieraillut. - 11§§
ija i20 kirjoitti:
Minulla i20 jättänyt tielle jo kolmesti,auto vasta vuoden vanha,Ei näköjään kestä talvea nämä hynyt.
Mulla ei ole ollut ikinä ongelmia talvella Hyundain kanssa.Hyvin käynnistyy kovillakin pakkasilla.Lisäksi lämmin talviauto.
- Eckerö.
ija i20 kirjoitti:
Minulla i20 jättänyt tielle jo kolmesti,auto vasta vuoden vanha,Ei näköjään kestä talvea nämä hynyt.
Ei sulla mitään Hyundai i20 ole.Provo koko juttu.
- halpaa laatua
Eckerö. kirjoitti:
Ei sulla mitään Hyundai i20 ole.Provo koko juttu.
missä vika kun ei käynnisty?
kääntää virta-avaimesta niin kuuluu vain hyny hyny hynynynynynyny - kuppanenhyundai
halpaa laatua kirjoitti:
missä vika kun ei käynnisty?
kääntää virta-avaimesta niin kuuluu vain hyny hyny hynynynynynynysulla on vääränmerkkinen auto. heivaa ny äkkiä se HYNY ja vaihda parempaan.
mikä tahansa muu on parempi!!!
SE ON FAKTA!!
kaikilta merkeiltä nyt löytyy noita tilastoja missä se näyttää hyvälle niinkuin tällä hynylläkin. Niitä saa rahalla - lada rules.
kuppanenhyundai kirjoitti:
sulla on vääränmerkkinen auto. heivaa ny äkkiä se HYNY ja vaihda parempaan.
mikä tahansa muu on parempi!!!
SE ON FAKTA!!
kaikilta merkeiltä nyt löytyy noita tilastoja missä se näyttää hyvälle niinkuin tällä hynylläkin. Niitä saa rahallaJoo vaihdoin ladaan. Se on ihan jees peli.
- Hyundai laadukkain
http://www.autosompa.fi/uutiset?uutinen=hyundai-on-laadukkain-automerkki
- askat paskat
Lelulehtien lelu juttuja lähinnä nille oikeat automiehet hymyilee.
- 11K-
Tässä iso kasa Hyundai palkintoja.Ei hirveän huono auto voi olla:
http://www.hyundaiusa.com/research-tools/reviews-awards.aspx - kjgy
Ison kasan palkintoja ovat voittaneet kymmenet aika halvatkin autot Fiesta,punto,yaris,clio ym.......eivät nekään huonoja voi olla.
- V.irus
Kukaan ei jaksa autopalstoilla postauksia,roskapostia tai mainoksia lukea.
niitä tulee joka tuutista muutenkin. - 11211
ADAC-tiepalveluraportti on jätetty pois vuodesta 2004 alkaen. Auto Bildin mukaan automerkkien omat tiepalvelut heikentävät ADAC-raportin luotettavuutta.
http://www.iltasanomat.fi/autot/oho-laadukkain-auto-tuleekin-koreasta/art-1288338501051.html - OLET KAKKIPÄÄ
PASKA PROVO!!!
HYUNDAI/KIA ON MARKKINOIDEN PARAS JA LAADUKKAIN!!!!! - provoprovoprovo
Kakkipää on kun Hynyllä ajaa! ja ei todellakaan ole markkinoitten paras/laadukkain kuin sun omassa päässäs!!! :D
ps. tää ei oo provo!!! - eipä noita juurikan
Harvahan hynyllä ajaakaan.Ceedillä moni.
- qq11
Hyundaihan valmistaa myös Kiaa.Muualla maailmassa Hyundaita myydään taas enemmän,mutta myynti alkanut piristymään myös suomessa.
- kulmä talvi
Kiahan on tehty juuri suomen oloihin,siksi sitä myydään enemmän kuin huindaita.
- Heh,heh
Kia on tehty pahvista.
- Sonata is best
HYUNDAI SONATA VALITTIIN VUODEN TALVIAUTOKSI 2006.KIAA EI OLE KOSKAAN VALITTU.
- hyny on paska
Kyllä minä en valitsisi kumpaakaan romukasaa!!!
- Yhdeksän joukossa
http://www.iltalehti.fi/autot/2011052013657640_au.shtml
Kia ja Hyundai yhdeksän sakissa.- tojota mies
Tiijä mikä on hyvä, vain kestävä on tojota, ajoin -88 mallin corollalla 15 vuotta, ostin sen käytettynä titaani takuu autona, ei ikinä tielle jättäny. Vain normaalit huollot jotka tein ite, 300000 tkm ajettuna myin pois, yhtään niveltä ei tarvinnu vaihtaa, esin vetoakselin alkuper. kumit kesti 20 v. !!!, kytkin levyä ei tarvinnu
vieläkään vaihtaa, sähkö laitteissa ei ollenkaan vikoja, ei pyörän laakereissa eikä
akselien heloissa niin kuin joissakin merkeissä aina. jarrupalat ja kengät 2 kertaa vaihdoin.
No nyt pari vuotta sitten ostin merkkiliikkeestä siistin ja ehyennäköisen ja huolle-
tun e-mallin carinan 1.6 koneella, samaa tuttua laatua, ei mitään vikoja
kaksi katsastusta jo läpi eikä mitään korjattavaa, katsastus mies käy alla
ja sanoo eipä näissä vikoja ole ennenkään ollu !
Mutta täytyy ostaessa katsoa että auto on pidetty hyvin ja ne pakolliset huollot tehty !!!!! On meillä ollu yhtäaik muitakin esim. vw golf, passat, opel,
parempia ne ajaa on mutta vikoja hyvin paljon, ja ruostuvat herkästi,
golfin maalipinnan lakka lähtee levynä irti !
- qwee
Kyllähän Hyundait on myös vähävikaisia.Hyviä autoja ovat Hyundait minkä on monet ei merkkiliikkeen myyjät puolueettomasti sanoneet.Ovat listanneet heikommiksi esim.Fiat ja ranskikset.Tämän olen monen myyjän suusta kuulluut.Silloinkun varsinkin kun tehdään käyetttyjen autojen kauppaa,Hyundaita on kehuttu.
- ihanko totta
Oletkos koskaan kuullut myyjän haukkuvan myymäänsä autoa, oli merkki mikä tahansa. Vielä kun ostaja menee kehumaan, että on noi Huntait varmaan niin hyviä että...
- Kamux
Omat henkilökohtaiset kokemukset ovat erittäin positiivisia Hyundaista.
- kjduud
Kamux kirjoitti:
Omat henkilökohtaiset kokemukset ovat erittäin positiivisia Hyundaista.
Auto-bild toukokuu 2011.Kia halutumpi auto kuin Hyundai.
- viallinen kapistus
kjduud kirjoitti:
Auto-bild toukokuu 2011.Kia halutumpi auto kuin Hyundai.
hyny jättää tielle. paljon vikoja
- hamahakkipakkimies
http://www.delta.fi/Etusivu/Ajankohtaista/Kiaceedkestotestintulokset/tabid/1457/Default.aspx
Ostaa kunnon auton niin ei tarvitse tielle jäädä.- qq11
Nythän oli ainoastaan Getz kyseessä.Ei puhuttu kun yhdestä mallista Adac tilastossa.
Sitäpaitsi kuten aikaisemmin mainittiin niin Adac tilasto on epäluotettava,koska siinä voidaan huijata merkin omilla tiepalveluilla.Toistan ei ole luotettava koska sitä ei enää oteta laaturaporttiinkaan mukaan koska siinä voidaan huijata.
- BEST=PARAS=HUIPPU
Olet erehtynyt tuo ei ole adac tilasto vaan suoraan lainaus AUTO-BILDIN KESTOTESTISTÄ.
AJETTIIN CEEDILLÄ 100 000KM JA PURETTIIN OSIKSI.JA MELKOISTA KIITOSTA JA YLISTYSTÄ SAI OSAKSEEN.
Getsihän tietty pärjäsi vain keskinkertaisesti. - w333b
Alkuperäinen viesti tarkoittaa Adacin tiepalvelua.Totesin että se tilasto ei ole pätevä koska jokaisella merkillä on myös omat tiepalvelut johon voi myös kirjautua.Siksi siittä ei saa rehellistä kuvaa kuka on jäänyt tielle koska kaikki ei kirjaudu sitä kautta.
- lsiokio
Milloinkohan se jättää sinne tielle? Tällä hetkellä alla toinen Hyny, ensimmäisellä ajoin 3,5 vuotta eikä tielle jättänyt. Tosin sen oston aikaan en tiennyt että jättää tielle eikä kylläkään jättänyt. Mutta tän uudemman kanssa jos tietäisi niin ottaisi eväät mukaan jos sattuu vaikka korvessa ajeleen, napostelisi sitten eväitä ennenkuin hinuri on paikalla. Olen kyllä auton kanssa tielle jäänyt mutta ne autot on ollut saksalaisia tai saksalaispohjaisia. On ollut italialaisiakin autoja mutta nekään ei tielle jättänyt. Tielle olen jäänyt Audilla, VW:llä, Opelilla ja Samaralla. Samarahan on suunniteltu Vw alaisuudessa, rakenteet samanlaisia sen aikaisten Volkkareiden kanssa ja auto salavalokuvattiin ensimmäisen kerran Porschen koeajoradalla, tielle jättäneessä autossa oli Boschin sähkölaitteita jotka vittuili. Muuten sekin pelasi.
- Kuutamosonaatti-
Kun hankkii Sonatan www.ago.fi korjaus- ja huolto-ohjekirjan ja tekee itse helpommat perushuollot, auto pysyy kunnossa ja on erinomaisen luotettava menopeli. Ei todellakaan jätä tielle, kun vain määrätyt perusasiat viitsii tarkistaa ja hoitaa. Ihan turhaa haukkua täällä hyvää ja luotettavaa autoa.
- kuuuttuu
Elä selitä Hyundailla on pahoja ongelmia.
- hund-ai
Mutta Tojoissa vielä paljon enemmän!
- romuja kaikki
hund-ai kirjoitti:
Mutta Tojoissa vielä paljon enemmän!
Mut hynyssä pikkusen enempi ku tojotojossa
- Pierusjuntti
romuja kaikki kirjoitti:
Mut hynyssä pikkusen enempi ku tojotojossa
Kyllä on todettu, että toytoitoissa on loppujen lopuksi eniten vikoja. Jos ei muualla niin kuljettajissa.
- loppuunajettu
Huyndai jättää tielle! todettu kestotestissä!
- loppuunajateltu
Silloin vika on penkin ja ratin välissä!
- koeajettu
Toy-Ota jättää vielä useammin tielle - ainakin jos ratissa on tojotero. Todettu pikatestissä.
- Tojot-ero
koeajettu kirjoitti:
Toy-Ota jättää vielä useammin tielle - ainakin jos ratissa on tojotero. Todettu pikatestissä.
Tojotero jää tielle, vaikka olisi minkä auton ratissa.
- loppuunajettu myös
Niin hyundai jättää tielle!! Hyundain suurin ongelma on sen kuljettaja!! hahahaaaa
- iskän hyny
Kyllä huyndyi-kuskit on parempia kuin tojokuskit, ainakin iskän mielestä.
- pusikosta huutelijat
Niin tuppaa käymään kun kyytiin ei kuitenkaan rahaa löytynyt. Pitää olla rahnaa että kuski vie perille.
- ei hyvä ollenkaan
ei mikään hyvä auto tämä huyndai. todettu on!
- LLQQ
Minkäs merkin aiot ostaa itsellesi?
- hhhhhfffffhhfhfhf
semmoinen keskinkertaisita keskinkertaisin harmaa ja muovinen sekä hieman jälkijättöinen jo uutena.
- :( :(
Hyundai getz jätti tosiaan tielle 5.6 ja on yhä korjattavana, osia nyt metsästävät.
Kilometrejä takana 4500. Auto vm.2008
Vikalista:
1) sytytys pois säädöistä
2) vesipumppu rikki
3) kampiakseli poikki- hyllystä löytyy...
Nuo osat löytyvät alkuperäisenä vaikka heti monen varaosaliikken hyllystä!!!!! Miten muka voi noin kauan osia metsästää, kun ne on heti saatavissa???? Sulla on tuotteessa takuu, joten saat kaikki maksutta
- oikeooooo
laaturapotissa 2011 Hyundai ei mahtunut 10 sakkiin eli niin se laatu heittelee.
- ei moni muukaan
Moni muukaan merkki EI mahtunut kympin sakkiin. Eli ostammeko vain autoja, jotka ovat kympin sakissa????
- siis i40
Huyndai on laiska mopo. Hirveän suuri omamassa ja vähäiset tehot... eikä kulutuskaan mitään hyvää luvannut!!
- Lörssön..
Sama pikkupoika taas vastailee jokaiseen viestiketjuun.Et tiedä autoista mitään.
- tojolla ei pojoja
On käynyt Tojot,eli laatu laskenut.
- kosteuttako?
o kelit kiusana?
- hdvh
Varmaan jäätä jo alkaa olla,kun ovetkin jäävät lukkoon.
- muuytttaa
pakkasyö jälleen ja ovet yllätys toimi.
- MB tai volvo
Ei ollu hyvä tää Hyundai. vaihtoon menee!!
- tarjous hyväksytty
no niin menee.mutta vaihtuu Kiaan.
- Kake.
Delta-kauppias taas?
- mppeh
Kake. kirjoitti:
Delta-kauppias taas?
Hyundai on Kiinassa todettu Kiaa luotettavammaksi.
- Toveri Kim
mppeh kirjoitti:
Hyundai on Kiinassa todettu Kiaa luotettavammaksi.
Mutta Pohjois-Koreassa Kiaa pidetään Hyundaita poliittisesti korrektimpana.
- hinaus kuuluu
hommatkaa kunnon vakuutus,siinä on tie palvelu.
- vaihtakaa tekin
vaihdettu on.
- hhiimmppa
Hyny simot eivät kestä,kun auto hajoaa alle.
- elämä opettaa...
Aiiivan oiiikein! Minäkin jäin tielle monta kertaa, kerran Audilla, muutaman kerran Volkkarilla, Ooppelilla myös, Ladalla kerran. Silloin alkaa kiinnostaa ajopelit jotka vie perille, nyt toinen Hyny menossa eikä tielle ole jääty kertaakaan.
- Asiantuntija,,
elämä opettaa... kirjoitti:
Aiiivan oiiikein! Minäkin jäin tielle monta kertaa, kerran Audilla, muutaman kerran Volkkarilla, Ooppelilla myös, Ladalla kerran. Silloin alkaa kiinnostaa ajopelit jotka vie perille, nyt toinen Hyny menossa eikä tielle ole jääty kertaakaan.
Tämähän on täysi pilailupalsta.Ei täällä voi järkevästi keskustella.Ei Hyundai tielle jätä jos huolehtii autostaan.Tekniikka on varmaa.Halutaan tahallaan äsyttää sehän tämänkin ketjun tarkoitus on selvästi.
- Hynynen666
Kylläpä eräskin hinurikuski kolmatta kertaa hinatessaan samaa uutta bemaria tokaisi, että laittakaa japsi tai korealainen, niitä ei tarvi hinata niinku bemuja ja mersuja ja muita "loistoautoja".. :D
- poksrikshyundai
Työllistää hinausautoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511248Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä14892- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 39832